Kilpparileikkaus

Kilippari

Hei
Onko täällä ketään iäkkäämpää jolta kilppari leikattu, vanhenmalla iällä ,miten leikkaus meni.
Itse olen jo yli 60:nen ja pelottaa leikkaus,meneekö hyvin kun tuota ikääkin alkaa jo olemaan.

6

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ojasta_allikkonko

      Tutulla 52-vuotiaana uhattiin leikata kun eivät ymmärtäneet autoimmuunityreoidiittia, joka ajoittain aiheutti liikatoimintaa.

      Onko sinulla pätevästi eli korkeasta T3v-arvosta päätelty pysyvä liikatoiminta joka ei korjaannu Tyrazolilla? Vai syöpäkö syynä?

      Leikkauksen jälkeen tulee vajaatoiminta jota yritetään vaihtelevalla menestyksellä hoitaa pelkällä tyroksiinilla. Toivottavasti saat oikean annoksen.
      Mitsuru Ito tutkimuksessaan totesi että lähelle normaalitilannetta pääsee jos TSH on "mildly suppressed" mutta Suomessakaan lääkärit tätä eivät käsitä,
      Syöpäleikkauksen jälkeen kyllä TSH lääkitään alas.

      Leikkaus useimmiten ei ole kovin dramaattinen muutos elämään.

      (Alussa mainittu löysi rahoittajan yksityislääkärille ja monen kuukauden tutkimusten jälkeen sai yhdistelmälääkityksen ja voi hyvin,)

    • Hyvämuisto

      Olin 49v kun leikattiin kokonaan pois. Kaikki meni todella hyvin. Yksi yö sairaalassa ja kotiin.

      Ota ihan rauhallisesti. Kyllä sinä siitä selviät ja lääkärit osaa työnsä :)

    • Kilippari

      Hei
      Ei ole syöpää ainakaan ultran perusteella, mutta todella isot struumat molemmin puolin joten kaikki pois. En ole mitään lääkitystä koskaan saanut , kun arvot ok

      • Hyvämuisto

        Tuon leikkauksen jälkeen joutuukin sitten loppuelämän lääkitykselle. Tsemppiä leikkaukseen :)


    • Leikkokukka

      Hei! Olen 69, minulta on leikattu kilpirauhanen vuosikymmeniä sitten. Hiukan toimivaa kudosta jätettiin. Paljon muitakin leikkauksia on tehty, ja voin todeta, että kilpirauhasleikkaus on ollut kyllä helpoimmasta päästä. Ei juuri jälkikipuja, täysi toipuminen muutamassa päivässä.

      Leikkauksen jälkeen on vajaatoiminta todennäköistä, mutta sen hoito on helppoa ja halpaa. Itsellä tyroksiinilääkitys elämän loppuun, ei haittaa eikä rajoita elämää millään tavalla.

      Sinä selviydyt leikkauksesta hienosti, vaikka nyt jännittää.

      • Hyvämuisto

        Minulla kyllä oli leikkauksen jälkeen nieleminen vähän hassun näköistä ja meni parisen viikkoa ennenkuin oli normaalia. Se toipuminenkaan ei mene ihan muutamassa päivässä, vaan kyllä se jonkin aikaa vie. Se tietysti oli ettei mitään hirveitä kipuja ollut, mutta leikkaushaava on aina leikkaushaava.
        Ehkä vaikuttaa sekin tehdäänkö kokopoisto vai ei. Minulla otettiin ihan kokonaan, kun oli niin valtavaksi kasvanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2090
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1783
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      95
      1283
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe