Kilpparileikkaus

Kilippari

Hei
Onko täällä ketään iäkkäämpää jolta kilppari leikattu, vanhenmalla iällä ,miten leikkaus meni.
Itse olen jo yli 60:nen ja pelottaa leikkaus,meneekö hyvin kun tuota ikääkin alkaa jo olemaan.

6

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ojasta_allikkonko

Tutulla 52-vuotiaana uhattiin leikata kun eivät ymmärtäneet autoimmuunityreoidiittia, joka ajoittain aiheutti liikatoimintaa.

Onko sinulla pätevästi eli korkeasta T3v-arvosta päätelty pysyvä liikatoiminta joka ei korjaannu Tyrazolilla? Vai syöpäkö syynä?

Leikkauksen jälkeen tulee vajaatoiminta jota yritetään vaihtelevalla menestyksellä hoitaa pelkällä tyroksiinilla. Toivottavasti saat oikean annoksen.
      Mitsuru Ito tutkimuksessaan totesi että lähelle normaalitilannetta pääsee jos TSH on "mildly suppressed" mutta Suomessakaan lääkärit tätä eivät käsitä,
      Syöpäleikkauksen jälkeen kyllä TSH lääkitään alas.

Leikkaus useimmiten ei ole kovin dramaattinen muutos elämään.

(Alussa mainittu löysi rahoittajan yksityislääkärille ja monen kuukauden tutkimusten jälkeen sai yhdistelmälääkityksen ja voi hyvin,)

• Hyvämuisto

Olin 49v kun leikattiin kokonaan pois. Kaikki meni todella hyvin. Yksi yö sairaalassa ja kotiin.

Ota ihan rauhallisesti. Kyllä sinä siitä selviät ja lääkärit osaa työnsä :)

• Kilippari

Hei
      Ei ole syöpää ainakaan ultran perusteella, mutta todella isot struumat molemmin puolin joten kaikki pois. En ole mitään lääkitystä koskaan saanut , kun arvot ok

• Hyvämuisto

Tuon leikkauksen jälkeen joutuukin sitten loppuelämän lääkitykselle. Tsemppiä leikkaukseen :)

• Leikkokukka

Hei! Olen 69, minulta on leikattu kilpirauhanen vuosikymmeniä sitten. Hiukan toimivaa kudosta jätettiin. Paljon muitakin leikkauksia on tehty, ja voin todeta, että kilpirauhasleikkaus on ollut kyllä helpoimmasta päästä. Ei juuri jälkikipuja, täysi toipuminen muutamassa päivässä.

Leikkauksen jälkeen on vajaatoiminta todennäköistä, mutta sen hoito on helppoa ja halpaa. Itsellä tyroksiinilääkitys elämän loppuun, ei haittaa eikä rajoita elämää millään tavalla.

Sinä selviydyt leikkauksesta hienosti, vaikka nyt jännittää.

• Hyvämuisto

Minulla kyllä oli leikkauksen jälkeen nieleminen vähän hassun näköistä ja meni parisen viikkoa ennenkuin oli normaalia. Se toipuminenkaan ei mene ihan muutamassa päivässä, vaan kyllä se jonkin aikaa vie. Se tietysti oli ettei mitään hirveitä kipuja ollut, mutta leikkaushaava on aina leikkaushaava.
        Ehkä vaikuttaa sekin tehdäänkö kokopoisto vai ei. Minulla otettiin ihan kokonaan, kun oli niin valtavaksi kasvanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77