kesätyö alle 18v?!?

jo monta kesää etsinyt

Olen nyt jo monta päivää etsinyt netistä ja muualtakin kesätyöpaikkaa. Kaikkialla vaaditaan yli 18 vuoden ikää. Eikö 17vuotias siis pääse vieläkään mihinkään kesätöihin?

23

3795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korkki

Kannattaa vilkaista kaupunkisi sivuja. Niiltä löytyy joskus kesätöitä alaikäisillekin.

• tyttö

Asun maalla, ja täällä kunta antaa 15 vuotiaille ruohonleikkausta, palvelukseskusessa vanhuhsten hoitoa yms. työtä. Myös mansikkamaat, hernemaat kaalimaat ottaa alaikäisiä.

• jo monta kesää etsinyt

olen katsonut jo kaupunkini sivut yms, mutta ei sielläkään oteta alle 18vuotiaita töihin :(

• meikätyttö
        jo monta kesää etsinyt kirjoitti:

olen katsonut jo kaupunkini sivut yms, mutta ei sielläkään oteta alle 18vuotiaita töihin :(

se ottaa alaikäisiäkin. Mutta kampanja taitaa alkaa vasta huhtikuussa... eikä sitä ole netissä, kai?

• työtön
        meikätyttö kirjoitti:

se ottaa alaikäisiäkin. Mutta kampanja taitaa alkaa vasta huhtikuussa... eikä sitä ole netissä, kai?

kyllä sitä pitäis melkein olla kummisedällä oma firma tai muulla tutulla jotta sais töitä. ei tänäpäivänä ilman koulutusta mihinkään pääse muutakuin mansikoita poimimaan... harmi sinänsä koska monet nuoret olisivat innokkaita tekemään töitä. no mut on sitten ainakin vanhempien ihmisten turha sanoa ja valittaa että kun nuoret eivät tee töitä! hankkisivat meille niitä... no on kesään vielä onneksi aikaa ja töitä voi vielä ehkä löytyä. onnea kaikille töiden hakuun.

• teme

Oon 16 veenä ollu kans jo kesätöissä kaupungin puisto osastolla kurahousut jalassa kontannut puskissa kusipapereita keräämässä mut ei se haitannu ku mulla oli kurarukkaset aina kädessä kyl kuravaatteisiin kin tottuu kun niit pakotetaan käyttään suosittelen !

• Ole hyvä
      • jo monta kesää etsinyt...

Olen tuoltakin jo noita töitä katsellut. Ei siellä kovin moni ottanut alle 18v. Olikohan kaksi... Ja nekin vain silloin, jos ei ollut tarpeeksi 18 vuotiaita.

• monta paikkaa
        jo monta kesää etsinyt... kirjoitti:

Olen tuoltakin jo noita töitä katsellut. Ei siellä kovin moni ottanut alle 18v. Olikohan kaksi... Ja nekin vain silloin, jos ei ollut tarpeeksi 18 vuotiaita.

onhan siellä niitä alaikäisten työpaikkoja enemmän: mansikanpoiminta, kaupunkien useat eri työt, letterbox ja monet muut firmat. katso myös ne siellä kerrotut toisetkin tavat saada rahaa.

• jo monta kesää...
        monta paikkaa kirjoitti:

onhan siellä niitä alaikäisten työpaikkoja enemmän: mansikanpoiminta, kaupunkien useat eri työt, letterbox ja monet muut firmat. katso myös ne siellä kerrotut toisetkin tavat saada rahaa.

Eipä kaikki nuo paikat toimi paikkakunnallani tai sinne on mahoton päästä...

• :o)

kysele paikoista, kaupoista yms. et pääsisikö sinne, myös paikkakunnat järjestää jotai kesätöitä.. onnea etsimiseen

• ähäkutti ;)

ei kaikkialla vaadita täysikäsyyttä..kyllä monet kunnat palkkaa 16 ja 17 vuotiaitakin.oon nimittäin tsekannu netistä ja lehistä kesäduuneja.käyppä työkkäristä kysymässä niin varmasti löytyy tai oman kunnas netti sivuilla..

• Aikuinen

Kokeileppa näitä:

Uima stadion hakee nuoria jäätelönmyyntiin ja kahvilaan töihin.

Hampurilaispaikat ottavat alaikäisiä töihin, kokeile Heseä tai Mäkkiä.

Ruokakaupat ottavat alaikäisiä myymäläapulaiseksi, tosin kassalle et pääse välttämättä.

Ravintolat voivat ottaa sinut blokkariksi, eli laseja keräämään pöydistä ja terasseilta. Tiskariksi otetaan ravintolaan myös alaikäisiä. Tai kysy ravintolasta ns. kylmäkön hommia. Kylmäkkö leikkaa/tekee salaattia ja sen sellaista.

Jäätelönmyynti kojut palkkaavat kesäksi alaikäisiä myymään jäätelöä eri pisteisiin.

Kiinteistöhuolto firmat voivat palkata alaikäisen nurmikonleikkuuseen, kysy.

Lapsen vahdin paikkoja voi löytyä myös alaikäiselle.

Itse olin 17-vuotiaana baarimikkona ja tarjoilijana ravintoloissa, tosin olin alan koulussa joten siksi minulla oli lupa alaikäisenä myydä alkoholia.

Kahvilat saattavat ottaa alaikäisiä apulaiseksi.
      Kysele paljon eri paikoista, älä luovuta.

• luulisin

"Tai kysy ravintolasta ns. kylmäkön hommia. Kylmäkkö leikkaa/tekee salaattia ja sen sellaista. "

Ainakin tuollaiseen hommaan luulisi nykyään olevan vaatimuksena hygieniapassi...

• Aikuinen
        luulisin kirjoitti:

"Tai kysy ravintolasta ns. kylmäkön hommia. Kylmäkkö leikkaa/tekee salaattia ja sen sellaista. "

Ainakin tuollaiseen hommaan luulisi nykyään olevan vaatimuksena hygieniapassi...

Ei ole välttämättä. Kannattaa kysyä sitä samalla kun kysyy hommia.

• luulisin
        Aikuinen kirjoitti:

Tässä tietoa elintarvikeviraston sivuilta:

"Pitääkö kaikkien elintarviketyöntekijöiden suorittaa testi?

Ei pidä. Hygieniaosaamistesti edellytetään vain pakkaamattomia, helposti pilaantuvia elintarvikkeita työssään käsitteleviltä henkilöiltä. Testiä ei myöskään vaadita henkilöltä, jolla on koulutus tai tutkinto, johon sisältyy riittävä määrä elintarvikehygieniaa

Vaaditaanko osaamistodistus talkooväeltä esim. urheiluseuran syystapahtumassa, jossa paistetaan lettuja ja makkaraa?

Ei vaadita. Hygieniaosaaminen koskee elintarvikkeita ammattimaisesti käsitteleviä eikä osaamisen osoittamisen velvoite koske satunnaisia tapahtumia. Satunnaisia työntekijöitä koskee kuitenkin terveydensuojelulaki, jolloin hygieniaosaamisen porrasmallissa elintarvikkeita valmistavat ja myyvät henkilöt sijoittuvat hygieniaosaamisen portaalle yksi.

Milloin hygieniaosaamista aletaan vaatia? Mihin mennessä testi pitää suorittaa?

Uusilta työntekijöiltä (aloittaneet työskentelyn elintarvikealan yrityksissä 1.1.2002 jälkeen) testin tai tutkinnon suorittamista vaaditaan vuoden 2003 alusta. Vanhoilta työntekijöiltä (työskennelleet elintarvikealan yrityksissä ennen 1.1.2002) on aikaa testin tai tutkinnon suorittamiseen vuoden 2004 loppuun asti. "

Sivuilta löytyy muutenkin paljon tietoa asiasta, testin suorittamisesta jne.

• luulisin
        Aikuinen kirjoitti:

Eli riippuu tehtävistä tarvitseeko suorittaa, mutta esim. monissa sosiaalialan paikoissa (vanhustyössä, jne.) kuulemma VAADITAAN että pitää olla hygieniapassi suoritettu, ja nykyiset työntekijät suorittavat myös passia. Mutta tuollaiset missä vielä enemmän käsitellään ruokia (ravintolat) niin luulisi, että olisi ehdotonta, että on suoritettu. Vanhainkodeissahan harvemmin työntekijät (hoitajat,jne) tekevät juuri muuta, kuin lähinnä annostelevat ruokaa, jne.

• hattu

Mäkki ottaa ravintolasta riippuen myös alle 18v töihin. 16v pitää olla, eikä saa tehdä vuoroja yli klo 22 tai yli 8 tuntia putkeen.

• yrittäjä....

minä etsin nyt aluksi viikonloppu-aamusiivoojaa.ja kesäksi enemmän,hyvin on 17.vuotias pärjännyt ja työt tehnyt,joka on ollut töissä meillä!jos kiinnostusta niin laittele jotain tietoa itsestäsi?

• jo monta kesää...

etsin helsinki/vantaa alueelta

• halutaan täysi-ikäisiä työntekijöitä, jotka on kokonaan vastuussa omasta itestään ja teoistaan... Lisäksi mä luulen ettei se aina ole sen yrityksenkään mielivaltainen päätös ettei oteta alaikäisiä. Esim. ihan hautausmaallekin täällä päin ei oteta kun täysikäisiä. Syy? En tiä.

• vaikka olen itsekin ollut kaupungilla töissä alaikäisenä, joten kyllä 17-vuotiaanakin on ihan mahdollista saada kesätöitä.

• Nuori_M

En tiedä sukupuolestasi mutta itse pääsin jo 15-vuotiaana raksalle ja oon taas ensi kesänä menossa... kuulostaa paskahommalta mut rakennusfirmoilta saa töitä ja niistä maksetaan... lisäks kunto kasvaa, ruskettuu ja tietysti tytöt tykkää :D

Eli jätkät soittelemaan ja kyläilemään vaan mestareille ja työnjohtajille :P

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1520
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1507
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1234
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      181
      1167
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1110
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe