Olisikohan täällä asiantuntemusta Yamaha 20 hv kippisylinterin toiminnasta kun se ei jaksa nostaa moottoria ylös paikoillaan ollessa. Vika alkoi siitä kun kipin sähkömoottori lopetti toimimasta hiilet oli sulaneet ja kun tilasin uuden moottorin (400€) ruuvasin sen paikoilleen mutta eipä nostanut enää. Vein sen Joensuuhun kesällä Yamaha huoltoon siellä eivä alkaneet selvittää vikaa vaan sanoivat että vie jollekiin joka osaa...? Olen nyt taistellut itse asian kanssa purkanut lisännyt ja vähentänyt öljyä ilmannut jne.
Yritin maahantuojaaan yhteyttä mutta systeemi kääntää vaan yhteyden Joensuun huoltoon joka kesällä ei suostunut asiaan kajoamaan.
Onko niin että ko.osaa ei ole kovinpaljon käytössä ja ei myöskään ammattitaitoa huollolla syventyä asiaan. En kehtaisi tilata kokonaan uutta sylinteriä kun hinta on hyvänmatkaa toista tonnia.
Yamaha 20 kippisylinteri ei toimi.
5
453
Vastaukset
Pyöriikö uusi moottori? Nostaako kippi konetta yhtään vai pysyykö kokoajan täysin alhaalla? Onko man. vapautusruuvi power tilt asennossa ja ääriasennossa? Huomasitko, että trimmimoottorin ja pumpun välissä olisi ollut pieni sovite nappula, joka asemoi pumpun ja sähkömoottorin akselit toisiinsa?
- Nostankokäsin
Sylinteri nostaa ja laskee tyhjiltään mutta voimaa ei ole. Vapautusruuvi on nostoasennossa eli sylinteri toiminta asennossa. Kun mäntä on yläasennossa ja painan männänvartta alaspäin niin siinä on joustoa n. 10mm verran eli siellä on ilmaa mutta en onnistunut sitä saamaan poiskaan , onkohan tuohon ilmanpoistoon joku kikka olemassa?
- se-nousee-lähes-itekseen
Mulla on sähkömoottori ilman kippiä, ihan ite pitää kone nostaa kun rantaan tullaan, suosittelen sullekkin lihasvoimakippiä.
- Nostankäsin
Niinhän minä nostankin kun ei kippi pelaa. Kippisylinteri on hyvä kun ei tarvitse kurkotella moottorikaukalon yli. Myös rannasta lähtiessä ja rantaan tullessa voi nostaa portaattomasti moottoria ylös ettei potkuri ota pohjaan kiini.
Lisäksi moottorissa ei ole sokalla aseteltavaa moottorin kaltevuus säätöä kun kiinitys runko on aivan toisenlainen.
- Nostansähköhydraliikalla
Jep sain ilmat pois nyt toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274625Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132998Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451035Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231004PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht120824Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport39807- 37774
- 110758
- 137697