Matka Kiinaan

Heidi

Olen opiskelija, jolla ei tosiaankaan ole suurta budjettia käytössään. Säästän vuoden ennen kuin pystyn matkustamaan. Matkakohteena on osa Kiinaa. Mahdollinen matkareitti: Ensin lento Beijingiin, sieltä Air China:lla Sanghaihin, josta junalla Wuhaniin. Olen kuullut, että eri vuodenaikoina lennot voivat olla hyvinkin edullisia. Haluaisin matkustaa toukokuussa (siis ensi vuonna). Käsittääkseni Air China:n lennot ovat tosi edullisia, joten eniten kiinnostaa lento Suomesta Kiinaan. Toki voin jättää Shanghain väliin tällä kerralla, jos joku tietää hyvän systeemin Pekingistä Wuhaniin siirtymiseen.

Varsinaisesti haluaisin kuulla muitten matkailijoitten kokemuksia ja saada tietoa asioista, joita minun on mahd. otettava huomioon (raha, majoitus, shoppailu yms.) Miten hyvin pärjää englannilla? En ehkä ehdi opiskella riittävästi kiinaa (vaikka olenkin aloittanut jo kielen opiskelun).

Lisäksi haluaisin linkkejä halpojen lentoyhtiöiden sivuille.

8

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rzz

      Ainakin Pekingissä liikkuminen ja syöminen on halpaa. Bussit 1 yuanin, ruoka keskimäärin 20-50 yuonia, taksien lähtöhinta on 10yuania.
      Itsekin olen matkustamassa Kiinaan joko syys-marras välillä tai ensi vuonna maalis-touko välillä. Noin 3-4 viikon matkaa sunnittelen ja noin neljässä-viidessä kaupungissa olisi tarkoitus käydä.

      Lentäminen paikasta toiseen on helppoa, mutta itse suosisin junia, jotka ovat halvempia.

      Pekingissä pärjää englannilla kohtalaisesti. Nuoret puhuvat suhthyvää englantia ja jotkin kauppiaat myös. Taksikuskit eivät oikein puhu, eikä kaikissa pienemmissä ravintoloissa sanakaan.
      Joten parasta on ottaa fraasikirja mukaan, ongelmat selviää parhaiten sillä.
      Parhaimmat shoppailupaikat ovat Yashow ja Hongqio marketit ja muista tingata vähintään puolet hinnasta pois.

      • Heidi

        Kiitos vastauksestasi! Olin melkein luopunut toivosta. :)
        Kävin ostamassa fraasisanakirjan (matkailijoille) ja sillä varmaan pärjää. Opiskelen nyt kiinaa muutaman kiinalaisen opiskelijan ja opettajan avulla. Hieman hankalaa, sanoisin, mutta kannattavaa. :)


      • matkaaja
        Heidi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Olin melkein luopunut toivosta. :)
        Kävin ostamassa fraasisanakirjan (matkailijoille) ja sillä varmaan pärjää. Opiskelen nyt kiinaa muutaman kiinalaisen opiskelijan ja opettajan avulla. Hieman hankalaa, sanoisin, mutta kannattavaa. :)

        Joo, kiinan kieli on vaikeata. Muutamalla kiinalaisella nuorella oli hauskaa, kun yritin sanoa tiettyjä sanoja. Ja sit annoin samalla mitalla takaisin ja pistin ne puhumaan suomea :)
        No, miten matkasuunnitelmat sujuu?


      • Heidi
        matkaaja kirjoitti:

        Joo, kiinan kieli on vaikeata. Muutamalla kiinalaisella nuorella oli hauskaa, kun yritin sanoa tiettyjä sanoja. Ja sit annoin samalla mitalla takaisin ja pistin ne puhumaan suomea :)
        No, miten matkasuunnitelmat sujuu?

        Matkasuunnitelmat sujuvat kulttuuria opiskellessa. :)
        Kiinan kielen opiskelu on vaikeaa. Jo pelkkä ääntäminen on vaikeaa ja kirjoituksen opettelu onkin jo lähes mahdotonta. Tulin juuri Chinese Culture:n tunnilta. Huomaan, että Kiina on muuttunut niin nopeasti viimeisten vuosien aikana, etteivät kirjojen tiedot ole kovin ajantasaisia. Netistä voisi yrittää saada jotain irti.


    • qwerty

      Nyt ois Stocmannilla lentolippuja erikoistarjouksessa. Hesa - Peking jotai 500, että ei ole enää paha.

      • Heidi

        Kiitos vaivannäöstäsi! :)
        Hieman on liian aikaista hankkia lippuja kun matka-ajankohta on kuitenkin reilun vuoden päästä. Edullisen hinnan vuoksi harmittaa kun en ole lähdössä nyt.


    • Mikael

      Olen itsekin lähdössä mahdollisesti vuoden
      päästä Kiinaan.Suunnitelin matkaavani
      junalla Shanghai-Wuhan-Guilian ja takaisin
      Shanghaihin.Myös Peking-Wuhan-Guilian voisi
      olla mahdollinen reitti.Jos tarvit seuraa
      junamatkalle,ilmoittele.Puhun kohtalaisesti
      englantia mutta kiinaa en varmaan itsekään
      vuodessa ehdi kummoisesti oppia..
      [email protected]

      • Heidi

        Varmaan kirjoitan. :)
        Olen lähdössä erään kaverin kanssa, mutta kai kolme on parempi kuin kaksi. Minulla on ystäviä Wuhanissa, joten sinnepäin olen menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe