Matka Kiinaan

Heidi

Olen opiskelija, jolla ei tosiaankaan ole suurta budjettia käytössään. Säästän vuoden ennen kuin pystyn matkustamaan. Matkakohteena on osa Kiinaa. Mahdollinen matkareitti: Ensin lento Beijingiin, sieltä Air China:lla Sanghaihin, josta junalla Wuhaniin. Olen kuullut, että eri vuodenaikoina lennot voivat olla hyvinkin edullisia. Haluaisin matkustaa toukokuussa (siis ensi vuonna). Käsittääkseni Air China:n lennot ovat tosi edullisia, joten eniten kiinnostaa lento Suomesta Kiinaan. Toki voin jättää Shanghain väliin tällä kerralla, jos joku tietää hyvän systeemin Pekingistä Wuhaniin siirtymiseen.

Varsinaisesti haluaisin kuulla muitten matkailijoitten kokemuksia ja saada tietoa asioista, joita minun on mahd. otettava huomioon (raha, majoitus, shoppailu yms.) Miten hyvin pärjää englannilla? En ehkä ehdi opiskella riittävästi kiinaa (vaikka olenkin aloittanut jo kielen opiskelun).

Lisäksi haluaisin linkkejä halpojen lentoyhtiöiden sivuille.

8

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rzz

      Ainakin Pekingissä liikkuminen ja syöminen on halpaa. Bussit 1 yuanin, ruoka keskimäärin 20-50 yuonia, taksien lähtöhinta on 10yuania.
      Itsekin olen matkustamassa Kiinaan joko syys-marras välillä tai ensi vuonna maalis-touko välillä. Noin 3-4 viikon matkaa sunnittelen ja noin neljässä-viidessä kaupungissa olisi tarkoitus käydä.

      Lentäminen paikasta toiseen on helppoa, mutta itse suosisin junia, jotka ovat halvempia.

      Pekingissä pärjää englannilla kohtalaisesti. Nuoret puhuvat suhthyvää englantia ja jotkin kauppiaat myös. Taksikuskit eivät oikein puhu, eikä kaikissa pienemmissä ravintoloissa sanakaan.
      Joten parasta on ottaa fraasikirja mukaan, ongelmat selviää parhaiten sillä.
      Parhaimmat shoppailupaikat ovat Yashow ja Hongqio marketit ja muista tingata vähintään puolet hinnasta pois.

      • Heidi

        Kiitos vastauksestasi! Olin melkein luopunut toivosta. :)