Olen opiskelija, jolla ei tosiaankaan ole suurta budjettia käytössään. Säästän vuoden ennen kuin pystyn matkustamaan. Matkakohteena on osa Kiinaa. Mahdollinen matkareitti: Ensin lento Beijingiin, sieltä Air China:lla Sanghaihin, josta junalla Wuhaniin. Olen kuullut, että eri vuodenaikoina lennot voivat olla hyvinkin edullisia. Haluaisin matkustaa toukokuussa (siis ensi vuonna). Käsittääkseni Air China:n lennot ovat tosi edullisia, joten eniten kiinnostaa lento Suomesta Kiinaan. Toki voin jättää Shanghain väliin tällä kerralla, jos joku tietää hyvän systeemin Pekingistä Wuhaniin siirtymiseen.
Varsinaisesti haluaisin kuulla muitten matkailijoitten kokemuksia ja saada tietoa asioista, joita minun on mahd. otettava huomioon (raha, majoitus, shoppailu yms.) Miten hyvin pärjää englannilla? En ehkä ehdi opiskella riittävästi kiinaa (vaikka olenkin aloittanut jo kielen opiskelun).
Lisäksi haluaisin linkkejä halpojen lentoyhtiöiden sivuille.
Matka Kiinaan
8
1104
Vastaukset
- Rzz
Ainakin Pekingissä liikkuminen ja syöminen on halpaa. Bussit 1 yuanin, ruoka keskimäärin 20-50 yuonia, taksien lähtöhinta on 10yuania.
Itsekin olen matkustamassa Kiinaan joko syys-marras välillä tai ensi vuonna maalis-touko välillä. Noin 3-4 viikon matkaa sunnittelen ja noin neljässä-viidessä kaupungissa olisi tarkoitus käydä.
Lentäminen paikasta toiseen on helppoa, mutta itse suosisin junia, jotka ovat halvempia.
Pekingissä pärjää englannilla kohtalaisesti. Nuoret puhuvat suhthyvää englantia ja jotkin kauppiaat myös. Taksikuskit eivät oikein puhu, eikä kaikissa pienemmissä ravintoloissa sanakaan.
Joten parasta on ottaa fraasikirja mukaan, ongelmat selviää parhaiten sillä.
Parhaimmat shoppailupaikat ovat Yashow ja Hongqio marketit ja muista tingata vähintään puolet hinnasta pois.- Heidi
Kiitos vastauksestasi! Olin melkein luopunut toivosta. :)
Kävin ostamassa fraasisanakirjan (matkailijoille) ja sillä varmaan pärjää. Opiskelen nyt kiinaa muutaman kiinalaisen opiskelijan ja opettajan avulla. Hieman hankalaa, sanoisin, mutta kannattavaa. :) - matkaaja
Heidi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Olin melkein luopunut toivosta. :)
Kävin ostamassa fraasisanakirjan (matkailijoille) ja sillä varmaan pärjää. Opiskelen nyt kiinaa muutaman kiinalaisen opiskelijan ja opettajan avulla. Hieman hankalaa, sanoisin, mutta kannattavaa. :)Joo, kiinan kieli on vaikeata. Muutamalla kiinalaisella nuorella oli hauskaa, kun yritin sanoa tiettyjä sanoja. Ja sit annoin samalla mitalla takaisin ja pistin ne puhumaan suomea :)
No, miten matkasuunnitelmat sujuu? - Heidi
matkaaja kirjoitti:
Joo, kiinan kieli on vaikeata. Muutamalla kiinalaisella nuorella oli hauskaa, kun yritin sanoa tiettyjä sanoja. Ja sit annoin samalla mitalla takaisin ja pistin ne puhumaan suomea :)
No, miten matkasuunnitelmat sujuu?Matkasuunnitelmat sujuvat kulttuuria opiskellessa. :)
Kiinan kielen opiskelu on vaikeaa. Jo pelkkä ääntäminen on vaikeaa ja kirjoituksen opettelu onkin jo lähes mahdotonta. Tulin juuri Chinese Culture:n tunnilta. Huomaan, että Kiina on muuttunut niin nopeasti viimeisten vuosien aikana, etteivät kirjojen tiedot ole kovin ajantasaisia. Netistä voisi yrittää saada jotain irti.
- qwerty
Nyt ois Stocmannilla lentolippuja erikoistarjouksessa. Hesa - Peking jotai 500, että ei ole enää paha.
- Heidi
Kiitos vaivannäöstäsi! :)
Hieman on liian aikaista hankkia lippuja kun matka-ajankohta on kuitenkin reilun vuoden päästä. Edullisen hinnan vuoksi harmittaa kun en ole lähdössä nyt.
- Mikael
Olen itsekin lähdössä mahdollisesti vuoden
päästä Kiinaan.Suunnitelin matkaavani
junalla Shanghai-Wuhan-Guilian ja takaisin
Shanghaihin.Myös Peking-Wuhan-Guilian voisi
olla mahdollinen reitti.Jos tarvit seuraa
junamatkalle,ilmoittele.Puhun kohtalaisesti
englantia mutta kiinaa en varmaan itsekään
vuodessa ehdi kummoisesti oppia..
[email protected]- Heidi
Varmaan kirjoitan. :)
Olen lähdössä erään kaverin kanssa, mutta kai kolme on parempi kuin kaksi. Minulla on ystäviä Wuhanissa, joten sinnepäin olen menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882