Kaunista ilta-päivää Neidille

Naiselle kaunista ilta-päivää!

6

353

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HänelleTeelle

Varpaita palelee! Mukavaa lauantaita miehelle! Ikävää pukkaa ja ajattelen vaaleaa tukkaa... 🤗

• Pistä villasukat jalkaan. Kiitos .. Runollisesti.
        🤗 Halitaan vaan.

• HänelleTeelle
        KUOKKA kirjoitti:

Pistä villasukat jalkaan. Kiitos .. Runollisesti.
        🤗 Halitaan vaan.

Jos asuisi Lapissa niin totta maar mutta täällä alkaa vain hikoamaan. Hyh haisuvarpaat. 😃
        Ajatushali piristi iltaa. 😊

• EiJeeeeeeesuuus

Iltapäivä on yhteen.

Väliviiva tulee yhdyssanaan jonka ensimmäinen osa loppuu samaan vokaaliin kuin millä toisen osan sana alkaa.

Esim. alA- Aste

Pääte A ja A olisi vaikea lukea yhdyssanana ilman väliviivaa.

Väliviivan kanssa Ala-aste olisi ilman väliviivaa alaaste

Alaaste on paljon sekavampi lukea.

Olen huomannut että eräs monella nimimerkillä täällä kirjoitteleva tekee tuon väliviivan yhdyssanoihin väärin.

Hän on varmaan sama jolla muutenkin vaikeuksia hahmottaa yhdyssanoja ja G ja K ja F ja V sekä D ja T paikkoja vierasperäisissä sanoissa

Fakta on vakta ja psykologi on psykoloki tai psygoloki jne hänen kirjoituksissa. Hän aikaisemmin pilkkoi kaikki yhdyssanat mutta palstalla huomannut muiden käyttävän joskus väliviivaa joissain sanoissa joten nyt lykkii sitä tiuhaan muttei osaa hahmottaa mikä väliviivan käytön sääntö on.

Väliviivaa siis käytetään mm. Yhdyssanoissa joissa ensimmäinen osa yhdyssanasta loppuu samaan vokaaliin kuin millä yhdyssanan toisen osan sana alkaa.

Esimerkkejä:

Ala-aste
      Kuorma-auto

Huoma!! Kahden konsonantit kanssa
      väliviivaa ei yhdyssanassa käytetä.

Esim: kerrossänky ( kirjoitetaan suoraan yhteen )

En ole mikään tarkka noissa yleensä mutta trollin ilkeyden takia nyt hänen kohdallaan olen

• kiitossamoin

tulikin ulkoiltua aurinkoisessa mutta viileässä säässä monen tunnin ajan. Mulla kanssa varpaat ja ja sormet olisi palellu jollen olisi varustautunut villahousuilla, -sukilla ja sormikkailla. :)

• nnnnainennn

Hyvää yötä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      693
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe