Treeni on kivaa

TIKNY

Treenasin eilen kaverin kanssa, jolla on Krav Maga tausta Bujinkan Budo Taijutsun eli Ninjutsun peruskurssi takana. Itse en omaa henkilökohtaisesti mitään lajitaustaa ja meidän treeni olikin aika pitkälti tasapeliä. Se mihin kiinnitin huomiota oli se, että kun aloin lyömään nyrkeillä niin kaveri pelkäsi eikä osannut torjua kun tein lyöntisarjoja. Yksittäisiä lyöntejä kyllä torjui, paitsi että niitäkin meni muutama perille. Mutta siis lyöntisarjoja ei uskaltanut/osannut torjua. Potkuja hän osasi torjua käsillä (laittamalla käsivarret kasvojen leuan eteen, en osaa selittää paremmin) mutta vatsaan kohdistuneet potkut meni perille. Kysymys siis onkin, että mitä tuon tason ihminen, joka käy säännöllisesti Krav Maga-treeneissä, mutta ei ole vielä millään expert-tasolla, pitäisi periaatteessa osata? Ja joo, kyse ei ollut mistään virallisesta treenistä vaa ihan kaverimielisestä treenistä.

4

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.Jet

Pelko on yksilöllistä.

• 35345345

Ihan samaa voisi kysyä yleisemminkin. Mitä voi odottaa joltain joka käynyt ammattikoulun sähköasentajalinjan? Pitäisiköhänen osata oikeasti asentaa ja sen vuoksi tuntea sähköturvallisuusmääräykset ja voiko odottaa että hänellä on estettistä silmää asennuksille ja asenne kohdallaan tehdä asiat kunnolla.

NO EI VOI, vaan kyse on yksilöistä joilla on periaatteessa opiskelun kautta (samat?) valmiudet johonkin. Soveltaminen on sitten se mikä erottaa ihmiset toisistaan. Sama juttu kamppailulajeissa, kaikissa.

Myös se, miksi harrastaa kamppailulajia on täysin yksilöllistä. Jos ihan aikuisten oikeasti harrastaa itsensä puolustamisen vuoksi niin kyllä pitkälti jokin ruuvi on löysällä näin Suomalaisittain arvioituna.
      Oudoissa ympyröissä pyörii jos jatkuvasti pitää pelätä henkensä puolesta. Vielä oudompaa on jos lähtökohtaisesti on nyrkit pystyssä joka paikassa ensimmäisestä poikkisanasta. Psykiatrinen hoito olisi tällöin parempi harraste.

• Harva_kai_on

heti "nyrkit pystyssä" - vaikkakin kun näitä juttuja lukee, niin niitäkin näyttää olevan "minun lajini taitaja kyllä pätkii paskat pihalle sinun lajisi taitajista..."

Ainakin itselleni, joka kuljen maailmalla muuallakin kuin Helsingin keskustassa päiväaikaan - niin Krav Maga on viimeinen henkivakuutus.
        Siinäkin ensin pyritään kaikin keinoin poistumaan paikalta ja vasta kun se kortti on katsottu niin mietitään - tai ei mietitä vaan käytetään - voimaa tilanteesta poistumiseen.

Kaikki paikat maailmalla eivät ole lintukotoja, eikä altavastaajana ole kiva olla joka kerran jos jotain sattuu.
        Ja joissain maissa itsepuolustus on sallittu.

• 02020202

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      96
      8489
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      44
      4177
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1468
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1450
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1179
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1150
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      852
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      817
    Aihe