Seuramenotko eivät kiinnosta enää?

Edeera

Olen huomannut kaikkialla Suomessa saman ilmiön - seuroihin ei jakseta tulla entiseen tapaan.
Jos tullaan, niin saatetaan puhua jopa puheen aikana keskenään. Laulu on vaisumpaa, koska suurin osa vain rupattelee. Ja monen paikka on tyhjä! Mistä tämä johtuu???!!!
Jopa Helsingissä, eli siellä, minne väkeä pakkaantuu - myös vanhoillislestadiolaisia, on meininki laskemaan päin. Seuroja kyllä järjestetään entiseen tapaan kolme kertaa viikossa, mutta jengiä ei joka seuroihin tahdo kunnolla tulla. Ja harvemmin istumapaikatkaan loppuvat enää kesken, vaikka tulisi sunnuntain iltaseuroihin puoli tuntia myöhässä. Pienemmissä sioneissa kato on ollu paljo dramaattisempi. Eikä se selity sillä, että olisivat muuttotappiokuntia. Edelleen silkka enemmistö uskovaisista asuu Pohjois-Pohjanmaalla, eli kristillisyytemme sydänmailla. Jotku väittävät, että jengi kuuntelee nykysin enemmän seuroja netin kautta. Mutta kun niin monet järkkää ihan jotai muuta ohjelmaa seurojen aikaan. Käydään laavuilla, kalassa, pelaamassa tennistä tai ihan mitä vain, mutta ei jakseta vaivautua sanan kuuloon. Tämä on todella harmillista ja jopa pelottavaakin!!!! Lopun aika käy kohti loppuaan!

71

1130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulos_

Onhan tämä merkki yleisestikin uskonnon hylkäämistä, eli sen toissijaiseksi jättämistä. On tosiasia, että se kuuluu lopun ajan merkkiin. Babylonin vedet vaan yksinkertaisesti väistyvät, ja kaupunki valloitetaan.

• kaikkinähty

Mikä on uskontoa?
        Sekö mitä seuroissa tapaa?
        Onko sama missä seuroissa käy?
        Uskonnollisuutta arvioitaessahan luetaan kaikki LAHKOTKIN IKÄÄNKUIN KAIKKI NE OLISIVAT SAMAA.

Jos olisi mahdollisuus verrata alkuseurakunnan asiapitoisuutta nykyisiin niin apostolien opetus voittaa 10-0

• Onneksienminä

Toivottavasti myös vaimonne säästyy jumalisellta yhteyden otonnalta!Kamalaa lestojen rouvien asema.

• nykyään_kun

Nykyään kun ihmiset ovat lukutaitoisia, ei tuollainen saarnatilaisuuksiin kokoontuminen ole järkevää.

• olen_uskovainen

Omakohtainen usko on tärkeintä, siinä ei mikään uskonnollinen liike auta, jos ei ole omakohtaista uskoa Jumalaan ja Jeesukseen vapahtajana.

• ihmejuttu

Olen käynyt varmaan sadoissa seuroissa eikä niissä kuule mitään uutta.
      Olen lukenut satoja hengellisiä kirjoja ja kun ne lukee vuosikymmenten jälkeen uudelleen huomaa kuinka tyhjiä ne ovat asiapitoisuudeltaan.

• olen_uskovainen

Raamatun mukaan, uskovaiset kävivät vain temppelissä, eli kirkossa, se on ainoa oikea paikka kuunnella jumalansanaa.

Lue raamattua, se on ainoa oikea lähde jumalansanalle.

• olen_uskovainen kirjoitti:

Raamatun mukaan, uskovaiset kävivät vain temppelissä, eli kirkossa, se on ainoa oikea paikka kuunnella jumalansanaa.

Lue raamattua, se on ainoa oikea lähde jumalansanalle.

Onko teillä Temppeleitä, onko synagogia? Oikeasti ne kuuluu Israelille?

• eikaienää

Mikä temppeli siellä Morian vuorella on?

• Salomonin Temppeli.

• eikeen

Oletko tosissasi, itse kuullut Herodeksen uudelleenrakentaman temppelin Itkumuurista. Mutta mikä siellä ylhäällä vuorella on?

• oikea.vastaus

Jerusalemin Temppelivuorella sijaitsevat Kalliomoskeija ja Al-Aqsan moskeija.

• eikeen kirjoitti:

Oletko tosissasi, itse kuullut Herodeksen uudelleenrakentaman temppelin Itkumuurista. Mutta mikä siellä ylhäällä vuorella on?

Se oli seuraava Temppeli.

• oikea.vastaus kirjoitti:

Jerusalemin Temppelivuorella sijaitsevat Kalliomoskeija ja Al-Aqsan moskeija.

Ne ovat samaa tovolia.

• samaa
        Kesitas kirjoitti:

Ne ovat samaa tovolia.

Sinä olet osa tivolia.

• 123-4
        samaa kirjoitti:

Sinä olet osa tivolia.

Jaa. Taas se puskapiru lesta.

• 8865

Ihmettelee, miten henkilöt jotka vannovat kuuluvansa Kristukselle, eivät kuitenkaan millään usko Hänen sanaansa. Kun Jeesus sanoi, että teidän huoneenne jätetään hylätyksi, niin hän tosiaan tarkoitti sitä. Itkihän Kainkin esikoisoikeuden menettämistä, mutta peruutusta ei ollut. Kun suuri ahdistus tälle asiainjärjestelmälle alkaa, niin tosi Israel on silloin jo sinetöity, ei siihen mitään muutosta enää ole.

• EevaSisar

Kuuntelin Oulun ryn puheita. Toinen oli kuin OHO siionin saarnageneraattorista srk-valtakunnan ylistysta.
      Kristus Vapahtajamme oli taas tungettu nurkkaan sivuosaan.
      Kukahan nuokin puhujat valitsee. ?

• Tietotuusjaelämä

Ei ihmisiä kiinnosta uskonnollispoliittinen ideologia jonka se on itse kyhännyt. Se on järjestö muiden joukossa eikä siihen kuuluminen ole pelastuskysymys. Miten esimerkiksi apostolit pelastuvat koska he eivät kuuluneet kirkkoon eikä mihinkään ihmisten perustamiin uskontoihin?
      Joukko harvenee ja nuoremmat ovat jo tietoisia uskontojen merkityksestä. Kymmenen vuoden kuluttua uskonnolliset liikkeet ovat kuihtuneet marginaaliryhmiksi ja niidenkin loppu häämöttää.

• Seoron

Eiköhän uskonnolliset liikkeet pitkälti ole jo nyt marginaaliryhmiä? Toki uskonnollisia ihmisiä on paljon, mutta kun noita uskontojakin ja niiden eri suuntauksia on niin kamalattomasti... Toki osa on ekumeenisempia, kuin toiset, mutta yhtä kaikki, kaikki uskonnolliset lohkot, lahkot jne ovat marginaaliryhmiä... Islam kasvaa, mutta niin kasvaa islamilaiset suuntauksetkin ja koko ajan sillä kentällä syntyy uusia lohkoja. Eli islamin uskokin pirstaloituu pieniksi siruiksi aivan, kuin kristinuskollekin on käynyt.... kunnes ne näivettyvät vähitellen pois ihan samaan tapaan, kuin useat muutkin uskot pikkuhiljaa ovat näivettyneet. Islamin usko on nyt nousussa ja kristinuskon laskussa. Jossain vaiheessa islamikin kaartuu kohti loppua ja tulee ehkä uusia tilalle.... muttei enää kirjauskoja, vaan enemmän erilaisia filosifioita, pienuskoja, mammonanpalvontaa, sosiaalidemokratiaa jne.

• On hieman kyseenalaistaa kristinuskon alamäkeä, sillä maailmassa kastetaan n 100,000 ihmistä kuukaudessa vapaisiin suuntiin ja lähetyössä tulosta on vaikeampi mumeroida, koska mm Katolisuudessa ei ole upotuskastetta.
        Asiantuntiat näkevät koko ajan nousua, Islam taas on tullut olosuhde- uskokoksi, kuten lestadiolaisuuskin.

• tättäräys

Edeera, et kertonut omista seuroissa käymisistäsi. Se on ensiarvoisen tärkeää sinulle. Ei muiden käymiset. Teit hyvän havainnon: Olemme kulkemassa kohti maailmanloppua.

• Hänhän_aivan

ilmeisesti on aktiivinen seuroissakävijä. Eihän hän muuten olisi huomannut kaikkialla Suomessa, että seuroissakäynnit ovat harventuneet. Ilmeisestikään häön ei seuroissa kuuntele Jumalan sanaa, vaan seurailee muuten vain ympäristön tapahtumia :-).

• Edeera
        Hänhän_aivan kirjoitti:

ilmeisesti on aktiivinen seuroissakävijä. Eihän hän muuten olisi huomannut kaikkialla Suomessa, että seuroissakäynnit ovat harventuneet. Ilmeisestikään häön ei seuroissa kuuntele Jumalan sanaa, vaan seurailee muuten vain ympäristön tapahtumia :-).

Olen aktiivinen kyllä. En käy pelkästään kotisiionin seuroissa, vaan toisinaan myös entisten kotisiioneiden, sekä muiden paikkakuntien seuroissa. Kaikkea havaintojani en kuitenkaan perusta omiin kokemuksiin, sillä tämän suuntaista on todettu tapahtuneen kaikkialla, missä olen käynyt. Ovat sanoneet, ettei porukkaa käy enää entiseen malliin. Erityisesti entinen kotisiioni on minulle erittäin tuttu ja sijaitsee vieläpä muuttovoittokunnassa. Suuri osa muuttajista uskovaisia, mutta seuroissa käy silti paaaaaaljon vähemmän porukkaa, kuin silloin ku ite vielä asuin siellä.

• jumalantervettäpöhinää

Seuroihin jottain ilimasta nastaa pöhinää säpinää äksöniä nii kyllä siellä jumalanlapset käypi.

• Epäjumi

Jos ei sana kiinnosta, niin maalauksia ry:n seinille ja kattoon, kuten vanhoissa kuvakirkoissa.

• Kirkkoveneilijä

Joo. Semmosia kirkkovenneen kuvia.

• Tietotuusjaelämä

Mikäli kävijä huomaa että seuroissa ei saarnata totuutta niin hän ei käy kuuntelemassa enää valheita. Usko valheisiin vie kadotukseen.

• Eikiitosjeesus

Ketä itsensä kiusaaminen kiinnostaa. Nykyään tulee parempaa stand up-komiikkaa jo televisiostakin.

• rivilesta

Kummallista, että seuroissa saarnataan epäilyksiä anteeksi. Ei kuitenkaan koskaan oteta esille, mitä nämä epäilykset ovat. Yritetään hoitaa oireita eikä varsinaisia syitä. Sama kuin jos lääkäri määräisi potilaan kipuihin vain särkylääkettä yrittämättä selvittää, mikä on kipujen aiheuttaja. Evankeliumista yritetään tehdä yleislääke kaikkeen mahdolliseen.

• PysykääRaamatussa

Kiusauskistakin on tehty srk-opissa synti kun pyydetään niitäkin anteeksi.

Tekevät tuolla sekoilulla Vapahtajastammekin syntisen. Hän oli kovemmin kiusattu kuin ihminen koskaan voi olla - mutta oli Isän Tahdolle kuuliainen eikä langennut syntiin.

SRK opisa kaikki tuntuu olevan syntiä ja katsotaan vain syntejä.

Johannes Kastaja, Pyhän Jumalan lähettämä Kristuksen tienraivaaja opastaa meitä oikein:
        #Joh. 1:29
        Seuraavana päivänä Johannes näki, että Jeesus oli tulossa hänen luokseen. Johannes sanoi: "Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! [Matt. 3:13-17; Mark. 1:9-11; Luuk. 3:21,22 : 1. Kor. 5:7 | Matt. 1:21 ] #

Katsokaa Jumalan Karitsaa !!

• Amen.

• Lapinjänkäjontte

Ennen Helsingin syysseurojen aikaan Johanneksen kirkkoon piti mennä ajoissa, että sai istumapaikan. 10-minuuttia ennen toimituksen alkua jok ikinen penkki oli täytetty niin kirkkosalissa, kuin lehtereilläkin. Jopa alttarin yläpuolella olevat penkit olivat kansoitettuja. Ja silloin istuttiin kuin sillit purkissa, iho ihoa vasten kiinni! Loput jäivät seisomaan käytäville.
      Eilen saimme taas kokoontua tuonne Johanneksen kirkkoon. Tilaa kuitenkin riitti, vaikka tuli puoli tuntia myöhässä. Paikkoja oli runsain määrin alhaallakin vapaana. Lehtereillä oli lähinnä vain jokusen verran nuorisoa, muutoin siellä oli tyhjää. Myös ite ehtoollinen meni erinopeasti taannoisiin syyskäreihin verrattuna.
      Samaa vähenharventumaa olen saanut olla todistamassa myös muissa suurissa seuroissa ympäri Suomen. Ajan ilmiötäkö?

• raamatusta

Niin se vaan on, että vl-seuroista väki vähenee, joka oven avauksella pyrähtää taas uusi varpusparvi vapauteen.

Vapauteen Kristus meidät vapautti

Kristityn vapaus

1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. 2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. 3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. 4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. 5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. 6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.

7 Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. 8 Tämä ei ole lähtöisin ainakaan hänestä, joka teitä kutsuu. 9 Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. 10 Herraan luottaen minä olen varma siitä, että te tulette ajattelemaan samoin kuin minä. Mutta se, joka on hämmentänyt teidän ajatuksenne, tulee saamaan rangaistuksensa, olipa hän kuka tahansa. 11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. 12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!

Henki ja liha
        13 Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne. 14 Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." 15 Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.

16 Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. 17 Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte. 18 Mutta jos Henki johtaa teitä, ette ole lain alaisia. 19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, 20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus, 21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, 23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. 24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. 25 Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. 26 Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme.

• Edeera

Porukka on kieltämättä harventunut ja sen näkee erityisesti viikkomessuissa. Eihän niihin jakseta enää valua ja veisuukin on täten paljon vaimeampaa. Rauhanyhdistyksellä Kahville kyllä tulee porukkaa, mutta salissa olisi puheen aikana runsainmäärin tilaa! Miten tämä voi olla mahdollista? Hatunjakotilaisuutta arvostetaan paljon enemmän, mitä pääasiaa, eli Sanan julistusta!

• Kiitoshei

Lestadiolaisuus on muuttunut ahdistavaksi paatokseksi. Hylkäsin lestadiolaisuuden, eb uskoani. Puhujat ovat niitä vääriä profeettoja joista Jeesus varoitti

• Suurimmateksytykset

Hoitokokousaikojen hoitovääryyksiä ei ole tunnustettu eikä korjattu. Tuolloin lauman sisältä nousi raatelevia susia, jotka eivät laumaa säästäneet. Tällä hetkellä tällainen henkilö saattaa olla jopa puhujana, mikä kertoo paljon. Hoitokokoukset ovat vuosikymmenten saatossa olleet suurimmat eksytykset yhteisössä.

• rivilesta
        Suurimmateksytykset kirjoitti:

Hoitokokousaikojen hoitovääryyksiä ei ole tunnustettu eikä korjattu. Tuolloin lauman sisältä nousi raatelevia susia, jotka eivät laumaa säästäneet. Tällä hetkellä tällainen henkilö saattaa olla jopa puhujana, mikä kertoo paljon. Hoitokokoukset ovat vuosikymmenten saatossa olleet suurimmat eksytykset yhteisössä.

Melkein kaikki puhujat ovat hyväksyneet keskusyhdistyksen johtokunnan ja työvaliokunnan 70-luvun lopulla tapahtuneen harhaan menon ja siitä aiheutuneiden vääryyksien salaamisen.

• Kaikkituleevieläjulki
        rivilesta kirjoitti:

Melkein kaikki puhujat ovat hyväksyneet keskusyhdistyksen johtokunnan ja työvaliokunnan 70-luvun lopulla tapahtuneen harhaan menon ja siitä aiheutuneiden vääryyksien salaamisen.

"Melkein kaikki puhujat ovat hyväksyneet keskusyhdistyksen johtokunnan ja työvaliokunnan 70-luvun lopulla tapahtuneen harhaan menon ja siitä aiheutuneiden vääryyksien salaamisen."

"Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra"."

• Puh.veljen.veli

Jeesus heitettäisiin niskaperseotteella ulos Rauhanyhdistykseltä ns. seuroista jos Hänet siellä havaittaisiin. Pitkä tukka, parta, hippivaatteet ja kaikki. Panisivat vielä väkiste Jeesukselle paperossin suihin nämä lestanperkeleet.

• Valitettavasti

Lestadiolaisuus on ollut jo vuodesta 1861 Lestadiuksen kuoltua tuuliajolla kun maallikkosaarnaaja kategeetta Johan Raattamaa lähti johtamaan ja kehittämään liikettä. Toisena hyväkkäänä oli Joonas Purnu. Hajaantumisien, ts. valtataisteluiden kierre käynnistyi näiden kahden änkyrän kuoltua. Edelleen liike on moneen eri osaan jakaantunut pääosin itseensä käpertynyt, seurakuntajumalaa palvova "ainoan totuuden omistava" liike.

• PieneneeKuinPyy

Vaimeaa oli Oulu ry:n syysseurojen veisuu.

• Olet_väärässä

• Tässä_seurat

• Edeera
        Tässä_seurat kirjoitti:

Oulun rauhanyhdistyksellä:

https://www.youtube.com/watch?v=HTa4NdM9fJE

OHO! OMPA OULUSSA PORUKKAA! :O
        Normiseurat vai isot?
        Aikoinaan Oulun syysseuroihin kaikki eivät mahtuneet edes eteiseen. Tungos oli valtava ja todella iso osa jäi seinien ulkopuolelle, jossa teinit hakivat parejaan itselleen. Ja tietysti ne, jotka olisivat halunneet sisälle, mutteivät enää mahtuneet. Itsekin monesti liian myöhään tulleena jouduin jäämään ulos joka oli harmillista, koska seurapuheet eivät tainneet sinne kuulua. Niin minä ainakin itse muistan, että me vain oltiin sitten siellä ja hengailtiin.

• Edeera
        Edeera kirjoitti:

OHO! OMPA OULUSSA PORUKKAA! :O
        Normiseurat vai isot?
        Aikoinaan Oulun syysseuroihin kaikki eivät mahtuneet edes eteiseen. Tungos oli valtava ja todella iso osa jäi seinien ulkopuolelle, jossa teinit hakivat parejaan itselleen. Ja tietysti ne, jotka olisivat halunneet sisälle, mutteivät enää mahtuneet. Itsekin monesti liian myöhään tulleena jouduin jäämään ulos joka oli harmillista, koska seurapuheet eivät tainneet sinne kuulua. Niin minä ainakin itse muistan, että me vain oltiin sitten siellä ja hengailtiin.

Syysseuroihin oli siis niin valtavat liikenneruuhkat, että jo parkkipaikkaa ettiessä saattoi palaa aikaa. Vaikka oli rutkasti ennen seurojen alkua Professorintiellä, saattoi auton parkkiin saamiseen kestää kymmeniä minuutteja. Sieltä jostain kaukaa sitten jonossa kävelyyn toiset mokomat, jolloin sisälle ei vain sitten välttämättä enää mahtunut. Samaa ongelmaa oli myös Iisalmen joululauluillassa ja monissa muissa isoissa tapahtumissa. Onko enää?

• viisveisaaja

Moisesta ei varmaan ole mitään pahaa sanottavaa.

• saastaa_ilmaan
        Edeera kirjoitti:

Syysseuroihin oli siis niin valtavat liikenneruuhkat, että jo parkkipaikkaa ettiessä saattoi palaa aikaa. Vaikka oli rutkasti ennen seurojen alkua Professorintiellä, saattoi auton parkkiin saamiseen kestää kymmeniä minuutteja. Sieltä jostain kaukaa sitten jonossa kävelyyn toiset mokomat, jolloin sisälle ei vain sitten välttämättä enää mahtunut. Samaa ongelmaa oli myös Iisalmen joululauluillassa ja monissa muissa isoissa tapahtumissa. Onko enää?

Vanhoillislestadiolaisuuden yksi perusoppi on julkisen liikenteen välttäminen. Koskee myös tilausliikennettä.

• Kotisiioneista parhain on AA-kerho.

• Edeera

Viime aikoina olen saanut selville, minne vuotoa on ollut..... Moni on hurahtanut uushenkisyyteen ja Hulluinhuonelainenkin on ollut sekoittamassa pakkaa. Kaikki, jotka sitä blogia lukevat, eivät siellä kirjoittele. Yllätyin, kuinka useat sitä lopulta lukevat, kun luulin kirjoittajien perusteella sen olevan vain pienen porukan juttu.
      Toisaalta vuotoa on ollut myös suoraan maailmaan koteihin tunkevan viihteen vuoksi. Useat ovat jääneet kaikenlaiseen viihteelliseen elämäntapaan kiinni. Vieraat tartunnaiset ovat tulleet tv-sarjojen myötä myös omaan elämään. Uskon käsitykset ovat hämärtyneet.

• tsäkädää

Ennemmin valua suoraan maailmaan mitä johonki hihhulitoimintaan lähteä mukaan.

• painevaluri

Suositaankohan keskipakoisvalua?

• NäinhänSiinäLopultaKäy

Josa ei Kristusta julisteta puhtaana niin että Kristuksen rakkaus ja JUmalan armo valloittavat sydämet vapaudella, ilolla, kiitollisuudella ja riemulla, niin jokuhan sen paikan sydämessä silloin täyttää. Kuivat sääntöopit, uhkailut, pelottelut, pakkolisääntymiset, sun muut omanvahurskauden konkelot tappavat Kristuksen ja rakkauden kristittyjen sydämistä.

• pientäkisailua

Kulkisin seuroissa jos olis sillee ,että kolehti kassan sisällön määrä arvuutellaan ja kuka lähimmäs arvaa saa 50 e lahjakortin.

• joohei

No suviseuroissa näyttäs olevan porukkaa vielä,Eikö sinne porukka lähe sitten sanankuuloon? vaan ihan muuten vaan kuluttaan aikaa?

• KonstanPylykkerö

On niitä ehkä huonompiakin viihetillaisuuksija ja tivolija ku suviseurat...?

• elementsis
        KonstanPylykkerö kirjoitti:

On niitä ehkä huonompiakin viihetillaisuuksija ja tivolija ku suviseurat...?

Mulle se suviseuratunnelma oo enää niin mielettömän tärkiä ni voi ihan hyvin kuunnella seuroja kotona,Ja kahtoa netistä.

• Olen.poissa

Kristusta pitää julistaa puhtaasi. Miten se voi onnistua portoksi tulleessa kirkossa.
      Nyt pitää erota:
      http://www.eroakirkosta.fi

Ei voi enää olla kirkossa.

• UskoMeniKuulemisesta

Ei nykyaikana tarvitse lähteä minnekään. Jos on tarve kuunnella samat jutut kuin aiemmin ehkä eri ukon esittäminä, voi sen tehdä näppärästi vaikka laavulla.

• Uncharted5

Nykyään työ- ja perhe-elämän yhteensovittaminen on haastavampaa kuin joskus 80-luvulla.

SRK haluaa kontrolloida jäsenien vapaa-ajan käyttöä koska vapaa-aika altistaa monelle synnin houkutukselle vaikka todellisuudessa kyse on rahasta ja varainkeruusta. Esim. Lauantaina on talkoita, myyjäisiä ja seuroja. Sunnuntaina ohjelmassa on jumalanpalvelus, pyhäkoulu , pieni huoltotauko ja illalla seurat ja mielellään iltakylä. On talvi-kevät-kesä- ja syysseuroja , leirejä ja opistoja. Ja ainiin jokakesäinen opistoseurarumba, joka viikonlopulle omat opistoseurat talkoineen niin ei ole vapaa-ajan ongelmia puhumattakaan ylisuuriksi kasvaneesta suviseurabisneksestä. Mitään omaa vapaa aikaa ei siis oikein mielellään tarvitsisi olla koska se on aina Ry:n ja SRKn kassasta pois, paitsi jotkut vähän paremmat veljet voivat tehdä omia juttujaan ja bisneksiään rauhassa.

SRKn päärakennuksen ja sen toimihenkilöiden varsin hyvän kuukausipalkan maksavat väsyneet suurperheet talkootyöllä. On selvästi homma vähän paisunut . Kaiken keskellä on vain raha ja loputon varainkeruu ja velan otto koska ne sitoo vastuuntuntoisia ihmisiä yhteen ja elättää siinä samassa SRKn johtohenkilötä.

• Uncharted5

Ja muuten, yleisesti lestadiolaisten kanssa uskonasioista keskustelu on mahdotonta koska uskon asioista vallitsee yksimielisyys. Eihän yksimielisenä synny väittelyä eikä myöskään keskustelua. Toisaalta jos asioista on eri mieltä tai jos yleensä on oma mielipide ei myöskään synny keskustelua koska tällainen yleensä leimaantuu raatelevaksi sudeksi ja on pelottavaa kun joku on eri mieltä. Täytyy olla siis lammaslaumassa jonka paimen on SRK ja RY:t kristuksen sijasta.

• hulluutta

mitään negatiivista mielipidettä ei saa olla, muuten on katkera.

• yesNiinSeOn

Radista ja internetistä kuulee seurat. Silloin ei tarvitse mennä paikan päälle.

• On-Off-nappi

Radiosta ja internetistä voi kuunnella vain niitä puhujia, joiden tietää olevan uskovaisina rehellisiä - on/off. Seurapuhujat voivat vaihtua siitä miten on ennakkoon ilmoitettu, jolloin paikalla olevana on vaikea painaa off-nappia.

• TapaninSeurat
    • Nyt.on.aika

Seuramenoni loppuvat tai ei, mutta kirkkoon en nyt enää kuulu.
      Linkistä pääsee eroamaan tuosta kauhistuksen porttolasta.
      Voimme ottaa loppuvuoden loppukirikampan ja kutsua kaikki yhdessä tällä linkillä suomalaiset eroamaan kirkosta,
      http://www.eroakirkosta.fi

• Mementor

Monet vanhoillislestadiolaiset eivät kuulu kirkkoon. Tästä ei pidetä mielellään ääntä, koska kirkosta eronneita pidetään kapinallisina, jotka ovat ottaneet näissä asioissa ohjat omiin käsiin.
        Ongelmia tulee, kun kirkosta eronneet saavat lapsen ja hankkivat kummeja. Kirkosta eronneet ovat sanoneet liittyvänsä tällaisissa tilanteissa väliaikaisesti kirkon jäseniksi ja eroavansa heti ristiäisten jälkeen uudelleen.
        Mietinkin, saako SRK tietoa mitään kautta, ketkä jäsenistä eivät kuulu kirkkoon?
        Kannattaako rauhanyhdistyksen jäsen erota kirkosta? Yhdistyksiin kuulumattomille se on luonnollisesti helpompaa tuo kirkosta erossa pysyminen.
        Tiedän myös tapauksia, joissa kaksi vanhoillislestadiolaista ovat solmineet maistraatissa avioliiton, kun eivät kuulu kirkkoon. Tämän jälkeen ovat hakeneet kirkollisen siunauksen. Ihmettelen, eikö siunaustilaisuudessa oteta selvää, kuuluuko siunattavat kirkkoon!!!

• erkkiisä

Meidän perhe ei ole varmaan vuoteen käyny seurossa. Rouvan sosiaaliset ahdistukset ovat niin rajoittavia että mitää mahkuja käydä. Ärsyttää varsinki nuorten rouvien kilpavarustelu, joka aiheuttaa pahaa oloa ympärille

• tiibet

Minäkään en ole muutamaan vuoteen käynyt seuroissa, sosiaaliset tilanteet ahdistavat.

• Mistä linkistä pääsee nopeasti liittymään (jonkun) kirkon jäseneksi?

• palatseja_velaksi

Seuratulot ovat jo vuosia olleet menoja tärkeämpiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe