Tulehdusarvot koholla,mutta ei kuumetta?

43521

Flunssa alkoi järkyttäällä kurkkukivulla menin lääkäriin,koska näin siellä jotain valkoista. Ajattelin,että angiina tullut,mutta ei. Tulokset olivat negatiiviset angiinan osalta. Tulehdusarvot olivat melkein 60,mutta missään vaiheessa ei ole noussut kuume,mutta olo on,kun olisi rekan alle jäännyt. Ab kuuria en saannut. Lääkärin mukaan virustauti, onko muilla ollut nyt samaa ja missä päin suomea olet? Olen itse etelä-suomesta.

7

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna82

      Täällä koko perheellä, järkyttävätauti!! Tytölläni joka 2.v niin ollut jo 1.5 viikkoa ja mulla ja miehelläni viikon! Mulla alkoi lämmöllä ja kovalla särkyllä tää.. sit parin päivän päästä luulin et ohi kunnes se vasta alkoikin pahana! Oireet; kurkkukipu , kuume kävi 39 asteessa ainakin, lämpöä, nuha, keuhkotkipeät, kauhea yskä että nukkua ei voi ja kauhea olo muutenkin, ei ruokahaluja jne! Kävin verikokeissa ja crp 52, sain kefexin ab-kuurin eilen ja kortisoni tabletit.. vielä ei tupnut apua! Meinaa mennä iham toivo tän kanssa, luulin et alkais lääkkeet auttaa mut viimeyö oli vasta kauhea! Ja Vaasassa

    • Hirveätauti

      Helsingissä viikon ollut jo samanlaiset oireet. Kuume, kurkku järkyttävän kipeä, turvonnut pahasti lähes umpeen, särkyä. Limaa poskista, kauhkoista. Crp reilusti noussut. Nukkumisesta ilman särkylääkkeitä ei tule mitään. 5 päivään syönyt vain vähän ja juominen alkaa nyt vasta sujumaan. Ruokahalua ei yhtään.

    • ärsyttääjo

      Mulla on ollut varmaan samaa, kestänyt jo yli kuukauden että varautukaa pitkään sairasteluun. Jännää tässä "taudissa" on se että se niinkun lähtee pois pariks päiväks ja iskee uudestaan,voimakkaana. En ole käynyt lääkärissä,mitä ne tälle voi,kuume ei ole korkea mitä nyt pientä lämpöä pitää päällä koko ajan mutta karmivat nivelkivut ja kurkku karhea koko ajan,ihan sama mitä tekis. Mikäköhän viritelmä tämäkin on,ei tod perusflunssa mutta ei influenssakaan.

      • Perusterve

        Luulin että flunssa meni ohi kun reilun viikon sairastelun jälkeen oli jo yksi hyvä päivä. Eilen taas kuume kihahti liki 38:aan ja ripulikin iski. Tauti alkoi kurkkukivulla, sit oli oikein horkkakuume ja siitä kovan yskimisen kautta räkätaudiks. Ootteko huomannu että sorbitolia sisältävät yskänlääkkeet (esim. poretabl. Meditus) veisi mahan sekaisin?


    • gastriitti

      Toivon teille kaikille pikaista paranemista ja kiitos tiedosta, että tällaista kovaa flunssaa on liikkeellä !
      Menen jo lievästäkin flunssasta huonoon kuntoon, niin tietää varautua, vaikka eihän tuohon voi varautua muuten kuin hankkimalla lievittävää särkylääkettä, ruokaa ja juomaa kaappiin ja syömällä etukäteen hyvin.

      Olen ollut kolmisen viikkoa kummallisen horkan kourissa. Joka päivä on kylmä horkka ja palelu
      ja samaan aikaa voi olla iho pinnalta kuumeisen kuuma, mutta lämpöä ei ole ollyt yli 37.
      Hikoilen kylmää ja kuumaa hikeä vuoronperään ympäri vuorokauden. Ruoka ei tahdo maistua, mutta pakotan itseni syömään. Nukkuminen on huonoa. Olo on heikko.
      Mietin onko tämä joku flunssa vai jotain muuta.

      Flunssia ihminen potee kuulemma useamman vuodessa, vaikka kaikkia ei edes huomaa potevansa.
      Ne voivat olla melko oireettomia.

      • Kipeenä

        Liekö sattumaa vai ei, mutta meilläkin perheellä ollut syyskuun lopusta pitkäkestoista flunssaa. Itsellä ei ole ollut kuumetta ollenkaan ja oireilu alkoi reilu viikko sitten kurkkukivulla. Viikko meni ok, mutta nyt viikonloppuna taas veto pois, kurkkukipu ja nuhaa. Hikoiluttaa välillä. Epäilen jo itsekin, jos tämä onkin jotain muuta.. Toisaalta kaikki meidän perheessä ovat ollet pitkään nuhaisia ja yskäisiä, joten odottelen nyt sit vielä hetken, jos lähtisi pois..


    • Hyvätroppi

      Sitkeää flunssa liikkeellä. Aivastuttaa hiottaa viluttaa yskittää särkee kova kurkkukipu räkäyskä kuivayskä limayskä lievää kuumetta viikko vatsa kipeä ja sekaisin .. ääni käheänä jo kolmas viikko voimat pois.. amoxin kuuri syöty.. bisolvon yksi viikko.. neljäs viikko alkamassa ja ääni pois... joku entero virus nyt liikkeellä sanoi lääkäri .. etelä-savo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe