Mennään metsään

Mettikkö

Jassoo, ukilaiset.
Ettekös muka ole metsässä käyneet 24.9.2018 ja sen jälkeen. Varmasti monikin on käynyt. Eihän sitä jokaista käyntiään ei edes pane niin merkille, kun se on meille niin tavallista ja luonnollista.
Muutama päivä on vielä aikaa käydä merkkaamassa metsäkäynnit Mennään metsään - laskuriin. Sunnuntaina 7.10.2018 on viimeinen merkkauspäivä.

Käykääs nyt jokainen merkkaamassa metsäreissunne. Saadaan jokamiehen oikeudet maailmanperintölistalle ja siten jatkossakin olemassa olevaksi ja pysyväksi oikeudeksi. Kaikki kävelyreissut, sienestykset, fillaroinnit, suunnistukset, telttailut, istuskelut, toljailut, … kaikki metsäkäynnit merkitään.

Noin tuhat kappaletta on vasta Ukin metsässä käyntejä kasassa. Vaikka olettehan te voineet käydä jonkun muunkin kunnan alueella metsäilemässä.
Uki on siellä tilastossa asukaslukuun suhteutettuna nyt sijalla 170.

Ei siinä laskurissa nimiä tai käynnin syytä kysytä! Kysytään vain ja ainoastaan käyntien kappalemäärää ja kuntaa jonka alueella metsässä olo tapahtui.
Rohkeasti vaan merkkailemaan vaikka joka päivältä erikseen. Ei viimeistä merkintäpäivää eli ensi sunnuntaita 7.10. parane jäädä odottelemaan. Unohtuu vielä tärkeä asia.

5

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokahenkilö

      Laskurissa kysytään kuinka monta kertaa menit luontoon!

      Vaikka kampanjan nimi on "Mennään metsään" on silti kyseessä luonnossa oleminen. Siis muukin luonnossa käyminen kelpaa laskuriin, eikä ainoastaan metsässä olo.

      Kustavi oli tilastossa sijalla 8. No, hehän ovat joko metsässä, merellä ja luonnossa kumminkin heti kun nokkansa ulos pistävät.

    • AattelepaItekki

      "Jokamiehenoikeudet pitäisi rajata vain suomalaisille!"
      Noin Iltasanomat kirjoittelee! Joku Mustonen on Hesarin keskustelupalstalla asiaan puuttunut.
      Mitäpä mieltä uusikaupunkilaiset tästä asiasta ovat?
      Olisiko suurikin virhe viedä Suomen jokamiehenoikeudet Unescon listalle.
      Pitäisikö ensin vähän miettiä. Nimittäin jokamiehenoikeuksia on sen jälkeen mahdoton enää muuttaa, tarkentaa...

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005850236.html

      • Finjääveli

        Kyllä maahan lappaa jokamiestä- ja naista oikeuksista ja luonnosta osansa repimään. Eikä ne mitään kunnioita. Mainostetaan nyt vaan oikein olantakaa pitkin maailmaa kuinka meitin luonnosta saa kuka vaan kaiken repiä mukaansa ihan ilmatteeks.

        Ei ole tarvetta jokamiehenoikeuksia Unescon listalle laittaa. Se ajatus on jo mennyt metsään. En kannata sitä! Pidetäänpä sekin oikeus omissa käsissämme.

        Suomen Latu saa Unesco-hankkeineen suksia pedon ... pyllyyn.


      • eimissäännimessä

        Suomen Latu meni tällä kampanjalla pahasti metsään. Olisi idioottimaista ruveta toitottamaan maailmalla jokamiehenoikeuksista. Mieluummin ulkomaisille ihmisille pitäisi kertoa jokamiehen vastuusta ja miten Suomen luonnossa kuuluu liikkua.


    • Harvest666

      Hankkikaa oma metsä missä voitte tuhota puita yms. Älkää turhaan merkkailko mitään, luuserit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe