Asensin W7 Home Prem 64 bittisen version avokin koneeseen uudelleen (läppäri Asus K53E vai olikohan se X53E) se alkoi hidastelemaan ihan tosissaan.
Asennuksen valmistuttua kone ei löytänyt mitään laitteita. Näytönohjain, piirisarja, USB, ethernet on saatu toimimaan, mutta WLANia ei näy eikä kuulu. Mistä tämän ongelman purkaminen olisi aloitettava?
W7 asennettu uudelleen WLAN ei löydy
18
286
Vastaukset
Sinun kannattaa hakea ja asentaa Asuksen sivuilta siihen koneeseen kuuluva ohjainpaketti/ohjainpaketit.
- sörsse
Taitaa olla ongelma siinä että asus ei pahemmin tue vanhoja laittetaan, eli tuskin löytyy mitään.
- oikeat-ajurit
Ne ajurit kannattaa todellakin asentaa piirisarjan ajurista lähtien ja tutkia tarkkaan mitä ajureita Asuksen tuesta laitteelle löytyy, ja asentaa mahdollisimman oikeat, eli ne, jotka on tarkoitettu juuri koneessa oleville laitteille. Samaa laitetta on voitu toimittaa useammankinlaisella WLAN-kortilla. Vääränmerkkisellä ajurilla sitten tuskin toimii.
- WindowsOnTuskaa
Ei windowsissa koakaan mikään toimi.
ajurien etsintä on yhtä helvettiä - bööörb
Tuolla ne on
https://www.asus.com/us/Laptops/K53E/HelpDesk_Download/- Kaapo4v
Siellähän ne W7 Ja W8 ajurit...
Koneen tehot ihan kohtuulliset eli 3166 PM Joten w10 intoilijoille se on vielä W10 tohovaateen päälle. Ubuntulle tuo riittäävallan mainiosti.
- Eijärkeäenään
Hölmöläisen hommaa asentaa enään Windows 7 uudestaan kun sen tuki päättyy jo reilun vuoden päästä ja kun Windows 10 saa alta 8 euron..
- WindowsOnTuskaa
Hölmäläisten hommaa on käyttää w10:ntä
- tarkistaOnkoPäällä
Aika monessa koneessa on näppäin jolla wifi menee päälle.. valmistajan asennuslevyssä on ajurit valmiina
- ei-enää-aikoihin
Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.
- pitää-hakea.ajurit
ei-enää-aikoihin kirjoitti:
Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.
Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina
- automaattinenajuri
pitää-hakea.ajurit kirjoitti:
Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina
Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.
- Höpölöpööö
automaattinenajuri kirjoitti:
Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.
Ei toimi läheskään kaikkiin ja se on iso ongelma
- Pehmee-Jänis
Käytetiyssa koneissa voi olla joku vaihtanutkin wlan kortin
- linux-koneissa
Linux koneissa on melkein sääntö että se wlan kortti on ainakin kertaalleen vaihdettu jos broadcom
täällä oli noita wlan card detectoreita voi olla ihan hyviäkin
https://www.raymond.cc/blog/3dp-net-auto-detects-and-installs-network-adapter-driver/
. - Wiskilätty
linux-koneissa kirjoitti:
Linux koneissa on melkein sääntö että se wlan kortti on ainakin kertaalleen vaihdettu jos broadcom
https://www.raymond.cc/blog/3dp-net-auto-detects-and-installs-network-adapter-driver/
.Höpönhöpööö
broadcom toimii ihan hyvin eri linuxjakeluissa, avaajan koneessa pitäis olla adheros.
Mutta harrastajat tykää vaihtaa niitä jos tuntuu hitaalta, tai singulat on surkeet.
Tai vaihka örkin firmaama toiminaton...
Mutta kannattaa katsoa että niissä nappuloissa wlan on päällä! - tuuuttuu
linux-koneissa kirjoitti:
.On melkoitasta jakkara ongelmaa käyttää asennettavaa ajuriohjelmaa.
Kerta ajettavat ok.
- autaa
Minulla toimii läppärissä wlan kun sininen ledi palaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479