W7 asennettu uudelleen WLAN ei löydy

jehudiini

Asensin W7 Home Prem 64 bittisen version avokin koneeseen uudelleen (läppäri Asus K53E vai olikohan se X53E) se alkoi hidastelemaan ihan tosissaan.
Asennuksen valmistuttua kone ei löytänyt mitään laitteita. Näytönohjain, piirisarja, USB, ethernet on saatu toimimaan, mutta WLANia ei näy eikä kuulu. Mistä tämän ongelman purkaminen olisi aloitettava?

18

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun kannattaa hakea ja asentaa Asuksen sivuilta siihen koneeseen kuuluva ohjainpaketti/ohjainpaketit.

• sörsse

Taitaa olla ongelma siinä että asus ei pahemmin tue vanhoja laittetaan, eli tuskin löytyy mitään.

• oikeat-ajurit

Ne ajurit kannattaa todellakin asentaa piirisarjan ajurista lähtien ja tutkia tarkkaan mitä ajureita Asuksen tuesta laitteelle löytyy, ja asentaa mahdollisimman oikeat, eli ne, jotka on tarkoitettu juuri koneessa oleville laitteille. Samaa laitetta on voitu toimittaa useammankinlaisella WLAN-kortilla. Vääränmerkkisellä ajurilla sitten tuskin toimii.

• WindowsOnTuskaa

Ei windowsissa koakaan mikään toimi.
      ajurien etsintä on yhtä helvettiä

• bööörb
      • Kaapo4v

Siellähän ne W7 Ja W8 ajurit...
        Koneen tehot ihan kohtuulliset eli 3166 PM Joten w10 intoilijoille se on vielä W10 tohovaateen päälle. Ubuntulle tuo riittäävallan mainiosti.

• Eijärkeäenään

Hölmöläisen hommaa asentaa enään Windows 7 uudestaan kun sen tuki päättyy jo reilun vuoden päästä ja kun Windows 10 saa alta 8 euron..

• WindowsOnTuskaa

Hölmäläisten hommaa on käyttää w10:ntä

• tarkistaOnkoPäällä

Aika monessa koneessa on näppäin jolla wifi menee päälle.. valmistajan asennuslevyssä on ajurit valmiina

• ei-enää-aikoihin

Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.

• pitää-hakea.ajurit
        ei-enää-aikoihin kirjoitti:

Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.

Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina

• automaattinenajuri
        pitää-hakea.ajurit kirjoitti:

Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina

Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.

• Höpölöpööö
        automaattinenajuri kirjoitti:

Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.

Ei toimi läheskään kaikkiin ja se on iso ongelma

• Pehmee-Jänis

Käytetiyssa koneissa voi olla joku vaihtanutkin wlan kortin

• linux-koneissa

• Wiskilätty
        linux-koneissa kirjoitti:

Linux koneissa on melkein sääntö että se wlan kortti on ainakin kertaalleen vaihdettu jos broadcom

täällä oli noita wlan card detectoreita voi olla ihan hyviäkin

https://www.raymond.cc/blog/3dp-net-auto-detects-and-installs-network-adapter-driver/

.

Höpönhöpööö
        broadcom toimii ihan hyvin eri linuxjakeluissa, avaajan koneessa pitäis olla adheros.
        Mutta harrastajat tykää vaihtaa niitä jos tuntuu hitaalta, tai singulat on surkeet.
        Tai vaihka örkin firmaama toiminaton...

Mutta kannattaa katsoa että niissä nappuloissa wlan on päällä!

• tuuuttuu

• autaa

Minulla toimii läppärissä wlan kun sininen ledi palaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe