W7 asennettu uudelleen WLAN ei löydy

jehudiini

Asensin W7 Home Prem 64 bittisen version avokin koneeseen uudelleen (läppäri Asus K53E vai olikohan se X53E) se alkoi hidastelemaan ihan tosissaan.
Asennuksen valmistuttua kone ei löytänyt mitään laitteita. Näytönohjain, piirisarja, USB, ethernet on saatu toimimaan, mutta WLANia ei näy eikä kuulu. Mistä tämän ongelman purkaminen olisi aloitettava?

18

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun kannattaa hakea ja asentaa Asuksen sivuilta siihen koneeseen kuuluva ohjainpaketti/ohjainpaketit.

• sörsse

Taitaa olla ongelma siinä että asus ei pahemmin tue vanhoja laittetaan, eli tuskin löytyy mitään.

• oikeat-ajurit

Ne ajurit kannattaa todellakin asentaa piirisarjan ajurista lähtien ja tutkia tarkkaan mitä ajureita Asuksen tuesta laitteelle löytyy, ja asentaa mahdollisimman oikeat, eli ne, jotka on tarkoitettu juuri koneessa oleville laitteille. Samaa laitetta on voitu toimittaa useammankinlaisella WLAN-kortilla. Vääränmerkkisellä ajurilla sitten tuskin toimii.

• WindowsOnTuskaa

Ei windowsissa koakaan mikään toimi.
      ajurien etsintä on yhtä helvettiä

• bööörb
      • Kaapo4v

Siellähän ne W7 Ja W8 ajurit...
        Koneen tehot ihan kohtuulliset eli 3166 PM Joten w10 intoilijoille se on vielä W10 tohovaateen päälle. Ubuntulle tuo riittäävallan mainiosti.

• Eijärkeäenään

Hölmöläisen hommaa asentaa enään Windows 7 uudestaan kun sen tuki päättyy jo reilun vuoden päästä ja kun Windows 10 saa alta 8 euron..

• WindowsOnTuskaa

Hölmäläisten hommaa on käyttää w10:ntä

• tarkistaOnkoPäällä

Aika monessa koneessa on näppäin jolla wifi menee päälle.. valmistajan asennuslevyssä on ajurit valmiina

• ei-enää-aikoihin

Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.

• pitää-hakea.ajurit
        ei-enää-aikoihin kirjoitti:

Ei asennuslevyjä ole koneiden mukana tullut enää ikiaikoihin. Olisikohan tullut joskus Vistan aikaan ei kä aina silloinkaan.

Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina

• automaattinenajuri
        pitää-hakea.ajurit kirjoitti:

Niin kun windows maailmassa ne ajurit pitää hakea etukäteen mitään ei tule valmiina

Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.

• Höpölöpööö
        automaattinenajuri kirjoitti:

Paitsi Windows 10 joka hakee itse ajurit. Ainoastaan näytönohjaimen ajuri kannattaa silti itse asentaa jotta saa käyttöön paremmat säätömahdollisuudet.

Ei toimi läheskään kaikkiin ja se on iso ongelma

• Pehmee-Jänis

Käytetiyssa koneissa voi olla joku vaihtanutkin wlan kortin

• linux-koneissa

• Wiskilätty
        linux-koneissa kirjoitti:

Linux koneissa on melkein sääntö että se wlan kortti on ainakin kertaalleen vaihdettu jos broadcom

täällä oli noita wlan card detectoreita voi olla ihan hyviäkin

https://www.raymond.cc/blog/3dp-net-auto-detects-and-installs-network-adapter-driver/

.

Höpönhöpööö
        broadcom toimii ihan hyvin eri linuxjakeluissa, avaajan koneessa pitäis olla adheros.
        Mutta harrastajat tykää vaihtaa niitä jos tuntuu hitaalta, tai singulat on surkeet.
        Tai vaihka örkin firmaama toiminaton...

Mutta kannattaa katsoa että niissä nappuloissa wlan on päällä!

• tuuuttuu

• autaa

Minulla toimii läppärissä wlan kun sininen ledi palaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      230
      5451
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      195
      2785
    3. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2088
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      19
      1666
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1602
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1355
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1336
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      167
      1299
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1232
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1214
    Aihe