Kuvia taostojen kudusta

JuuLia

Satuin muutama päivä sitten kävelemään altaan ohi ja ihmettelin että mikäs veivuu siellä, no kutu tietenkin... Ilkeänä paparazzina ikuistin toisten lemmenleikit tietenkin kameralla, kuvat löytyy albumini toiselta sivulta. http://photobucket.com/albums/v355/JuuLia/

Harmi että kutu tapahtui seura-altaassa. Kiva olisi tältä huntuevältä vauvoja saada, vaikka aika mielenkiintoisen värisiähän noista voisi tulla... Poikasaltaassa kun on nyt 2-3 senttisiä taistonalkuja ja pelkäämpä näiden uusien menevän parempiin suihin jos sinne nämä siirrän... Poikaset näyttävät jo kuoriutuneen...

29

902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuuLia

      ............

    • Aurelia_

      Eikö poikasallasta voisi jakaa kahtia? Tai laittaa poikaset jonkinlaiseen verkkohäkkiin (näitähän on myytävänä, sellaisia jotka kiinnitetään altaan reunaan). Olisi sääli jos kaikki poikaset menevät hukkaan.

    • Rubiinitetra

      kiitos hyvistä kuvista taistoni kutivat tänään =)
      mutta millon naaras taisto otetaa pois akvaariosta (akvaario on 100 litraa)

      • JuuLia

        Onko siinä akvaariossa muita kaloja kuin taisoukko ja akka? Akka otetaan heti kudun jälkeen, ukko kun poikaset alkavat uida. Jos altaassa muita kaloja poikaset tulevat kyllä syödyiksi.

        Hieno idea tuo altaan jakaminen, mutta millä ihmeellä sen jaan? Hyvät neuvot kalliit!!!
        Tollanen poikashäkki löytyy, mutta pelkään noin pienten menevän läpi...


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Onko siinä akvaariossa muita kaloja kuin taisoukko ja akka? Akka otetaan heti kudun jälkeen, ukko kun poikaset alkavat uida. Jos altaassa muita kaloja poikaset tulevat kyllä syödyiksi.

        Hieno idea tuo altaan jakaminen, mutta millä ihmeellä sen jaan? Hyvät neuvot kalliit!!!
        Tollanen poikashäkki löytyy, mutta pelkään noin pienten menevän läpi...

        no akvaariossa on 10 rubiini tetraa ja 3 panda monnista & taisto ukko ja akka..

        mut se mun akva on on tavallaan seura akvaario vai onko se seura akvaario??

        joten poikaset syödään ja en tiiä mut en pakol tienny et ne kutee joten poikas allasta tai kutu allasta EI ole =(

        mut kauanko taisto akka joutuu olee poissa akvaariosta????

        siitä vielä että tarviiko ukko ottaa pois akvaariosta ku pesän rakennus VÄHÄN epä onnistui ja 1/3 mäti munista syötiin siis tetrat söi ja ku ne tetrat syö ne poikaset kuiteski ku ne poikaset kuoriutuu??

        ja vielä jos akka taisto joutuu olemaan kauan pois akvaariosta nii voiko sen siirtää meijän isompaa akvaarioo???

        siis kalastot isompi allas 240 litraa

        3 lehtikalaa
        4 partista
        6 vähän erilaista monnista
        1 haarniska monni
        1 tuli purstö
        9 rubiinitetraa
        5 aave tetraa
        1 verkko nuoliainen
        1 harlekiini nuoliainen


        pienempi allas 100 litraa

        1 taisto ukko
        1 taisto akka
        3 panda monnista
        1 joku imu- monni
        10 rubiini tetraa
        SORI tosi paljon ku kaikki on näin sekakaista


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        no akvaariossa on 10 rubiini tetraa ja 3 panda monnista & taisto ukko ja akka..

        mut se mun akva on on tavallaan seura akvaario vai onko se seura akvaario??

        joten poikaset syödään ja en tiiä mut en pakol tienny et ne kutee joten poikas allasta tai kutu allasta EI ole =(

        mut kauanko taisto akka joutuu olee poissa akvaariosta????

        siitä vielä että tarviiko ukko ottaa pois akvaariosta ku pesän rakennus VÄHÄN epä onnistui ja 1/3 mäti munista syötiin siis tetrat söi ja ku ne tetrat syö ne poikaset kuiteski ku ne poikaset kuoriutuu??

        ja vielä jos akka taisto joutuu olemaan kauan pois akvaariosta nii voiko sen siirtää meijän isompaa akvaarioo???

        siis kalastot isompi allas 240 litraa

        3 lehtikalaa
        4 partista
        6 vähän erilaista monnista
        1 haarniska monni
        1 tuli purstö
        9 rubiinitetraa
        5 aave tetraa
        1 verkko nuoliainen
        1 harlekiini nuoliainen


        pienempi allas 100 litraa

        1 taisto ukko
        1 taisto akka
        3 panda monnista
        1 joku imu- monni
        10 rubiini tetraa
        SORI tosi paljon ku kaikki on näin sekakaista

        En tiedä tartteeko sitä taistoakkaa mihinkään siirtää jos siinä altaassa on hyvin piiloja minne mennä. Joo, poikaset tulee varmaan syötyä siellä... Mulla ainakaan ei tuo taistoukko lähde pesältään mihinkään eli akat saa rauhassa uida muualla altaassa, jos lähemmäs tulevat niin lähdöt kyllä saa...

        Edelleen vinkkejä poikasten pelastamiseksi otetaan innolla vastaan!!!


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        En tiedä tartteeko sitä taistoakkaa mihinkään siirtää jos siinä altaassa on hyvin piiloja minne mennä. Joo, poikaset tulee varmaan syötyä siellä... Mulla ainakaan ei tuo taistoukko lähde pesältään mihinkään eli akat saa rauhassa uida muualla altaassa, jos lähemmäs tulevat niin lähdöt kyllä saa...

        Edelleen vinkkejä poikasten pelastamiseksi otetaan innolla vastaan!!!

        joo on aika paljon piiloja ja ukko ei oo ainakaan vielä sitä ruvennu hätyyttelemään
        joten kiitos vaan...:)


      • Aurelia_
        JuuLia kirjoitti:

        En tiedä tartteeko sitä taistoakkaa mihinkään siirtää jos siinä altaassa on hyvin piiloja minne mennä. Joo, poikaset tulee varmaan syötyä siellä... Mulla ainakaan ei tuo taistoukko lähde pesältään mihinkään eli akat saa rauhassa uida muualla altaassa, jos lähemmäs tulevat niin lähdöt kyllä saa...

        Edelleen vinkkejä poikasten pelastamiseksi otetaan innolla vastaan!!!

        JOhonkin kehikkoon kun virittää vaikka sukkahousua niin siinä on tiheäsilmäinen häkki :) Tai sitten iso purkki (karkkiloota) josta leikkoo seinistä paloja pois että osa on muovia, osa tyhjää. Sitten siihen viritellään sukkahousua ja loota altaaseen kellumaan. Veden vaihdon tehostamiseksi altaaseen voi kaataa vettä silloin tällöin/liikuttaa sitä.


      • JuuLia
        Aurelia_ kirjoitti:

        JOhonkin kehikkoon kun virittää vaikka sukkahousua niin siinä on tiheäsilmäinen häkki :) Tai sitten iso purkki (karkkiloota) josta leikkoo seinistä paloja pois että osa on muovia, osa tyhjää. Sitten siihen viritellään sukkahousua ja loota altaaseen kellumaan. Veden vaihdon tehostamiseksi altaaseen voi kaataa vettä silloin tällöin/liikuttaa sitä.

        Multa löytyy tuo poikashäkki, sen verkko aika löyhää mutta jos siihen tosiaan värkkäisi sukkahousua. Hyvä idea! Jos onnistun sellaset vielä jostain löytämään. Tollasessa vaan olen kokenut poikasten kasvatuksen aika hankalaksi... Eihän niiden kyllä kauan tartteis tossa olla..
        Isommat poikaset varmaan menis jo isommassa altaassakin, hirvittää vaan mitä tulee kun siinä olisi sitten parikymmmentä taistista, ruokinta hankalaa, samoin kiinniotta kun ovat myyntikoossa.
        Kannattaakohan tuohon ryhtyä...


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Multa löytyy tuo poikashäkki, sen verkko aika löyhää mutta jos siihen tosiaan värkkäisi sukkahousua. Hyvä idea! Jos onnistun sellaset vielä jostain löytämään. Tollasessa vaan olen kokenut poikasten kasvatuksen aika hankalaksi... Eihän niiden kyllä kauan tartteis tossa olla..
        Isommat poikaset varmaan menis jo isommassa altaassakin, hirvittää vaan mitä tulee kun siinä olisi sitten parikymmmentä taistista, ruokinta hankalaa, samoin kiinniotta kun ovat myyntikoossa.
        Kannattaakohan tuohon ryhtyä...

        kirjotin eilen tänne palstalle siitä että taistelukalani kutee mutta nyt kun laitoin valot päälle nii akka taistelukalani evät olivat REPALEISET eli tarviiko se naaras taisto ottaa pois akvaariosta ?? piiloja kyllä löytyy mutta kysyn teiltä!!!


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        kirjotin eilen tänne palstalle siitä että taistelukalani kutee mutta nyt kun laitoin valot päälle nii akka taistelukalani evät olivat REPALEISET eli tarviiko se naaras taisto ottaa pois akvaariosta ?? piiloja kyllä löytyy mutta kysyn teiltä!!!

        Jos se reppana turpiinsa saa niin ota ihmeessä veks sieltä... Kyllä nuo kosiomenot ovat niin rajuja että vähän moukkuun tulee aina...


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Jos se reppana turpiinsa saa niin ota ihmeessä veks sieltä... Kyllä nuo kosiomenot ovat niin rajuja että vähän moukkuun tulee aina...

        kiitos paljon pelastankin sen pois sieltä mutta minne??
        voiko sen siirtää mun isompaa akvaarioo??
        se on n. 250 litranen en omista kutu allasta mutta olenn harkinnut ostaa sellaisen kutu altaan kannataako ostaa??
        isomman akvaarion kalastot olen luetellut mun toisessa viestissä joten HELP ME!!


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        kiitos paljon pelastankin sen pois sieltä mutta minne??
        voiko sen siirtää mun isompaa akvaarioo??
        se on n. 250 litranen en omista kutu allasta mutta olenn harkinnut ostaa sellaisen kutu altaan kannataako ostaa??
        isomman akvaarion kalastot olen luetellut mun toisessa viestissä joten HELP ME!!

        Mitenhän se eukko tuolla isossa lehtisten kanssa menee... Ehkä, ehkä ei.. Aika äkäistä sakkia siellä muutenkin, tulevatko toimeen?

        Kun taistoja on useampi kannattaa ehdottomasti hankkia pieni allas jonne kiusatut voi siirtää pakoon tai ukon rauhottumaan. Kudetuskin sellaisessa onnistuu. Litroiksi riittää 40 ihan hyvin. Myös useamman naaran hankinta vähentää yksittäiselle osoitetun uroksen kiusauksen määrää.


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Mitenhän se eukko tuolla isossa lehtisten kanssa menee... Ehkä, ehkä ei.. Aika äkäistä sakkia siellä muutenkin, tulevatko toimeen?

        Kun taistoja on useampi kannattaa ehdottomasti hankkia pieni allas jonne kiusatut voi siirtää pakoon tai ukon rauhottumaan. Kudetuskin sellaisessa onnistuu. Litroiksi riittää 40 ihan hyvin. Myös useamman naaran hankinta vähentää yksittäiselle osoitetun uroksen kiusauksen määrää.

        kiitos paljosta avusta =)
        no mun lehtikalat ei oo hirveen äkäisiä ei ne oo siellä akvaariossa ketään jahdannu ja kalat on ollu siel aika kauan


      • Rubiinitetra
        Rubiinitetra kirjoitti:

        kiitos paljosta avusta =)
        no mun lehtikalat ei oo hirveen äkäisiä ei ne oo siellä akvaariossa ketään jahdannu ja kalat on ollu siel aika kauan

        onko ihan normaalii että taistelukalat kutee 24 asteessa??


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        onko ihan normaalii että taistelukalat kutee 24 asteessa??

        Alarajoillahan se taistoukolle on, mutta ei se lienee ainakaan kovin epänormaalia ole.

        Miten teillä nuo monniset ja nuoliaiset tulee juttuun? Näistä kun on karmeita juttuja että olisivat popsineet monnisten silmiä! Ja tiedäthän että nuoliaiset ovat parvikaloja?


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Alarajoillahan se taistoukolle on, mutta ei se lienee ainakaan kovin epänormaalia ole.

        Miten teillä nuo monniset ja nuoliaiset tulee juttuun? Näistä kun on karmeita juttuja että olisivat popsineet monnisten silmiä! Ja tiedäthän että nuoliaiset ovat parvikaloja?

        kyl meillä ne on tullu oikein hyvin juttun noi monnit ja nuoliaiset ei niiltä oo silmiä kadonnut onneksi

        joo toi oli uutta kiitos ERITTÄIN paljon hyödyllisestä tiedosta kamuja nuoliaisille menemme ostamaan heti kun äidillä on aikaa..:)


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        kyl meillä ne on tullu oikein hyvin juttun noi monnit ja nuoliaiset ei niiltä oo silmiä kadonnut onneksi

        joo toi oli uutta kiitos ERITTÄIN paljon hyödyllisestä tiedosta kamuja nuoliaisille menemme ostamaan heti kun äidillä on aikaa..:)

        Taitaapa tuo haarniskamonnikin olla parvikala mutta sulla ei kyllä millään litrat riitä noita kaikkia parvineen pitää.


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        kyl meillä ne on tullu oikein hyvin juttun noi monnit ja nuoliaiset ei niiltä oo silmiä kadonnut onneksi

        joo toi oli uutta kiitos ERITTÄIN paljon hyödyllisestä tiedosta kamuja nuoliaisille menemme ostamaan heti kun äidillä on aikaa..:)

        Varoitampa myös siitä että nuoliaiset saattavat oppia pitämään kylkilimasta ja sitten ovat lehtikalasi vaarassa. Vanhoilla kaloillasi ei tuota vikaa ole mutta entäpä jos uudet sen oppivat. Lueppa tuolta lisää: http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=4


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Varoitampa myös siitä että nuoliaiset saattavat oppia pitämään kylkilimasta ja sitten ovat lehtikalasi vaarassa. Vanhoilla kaloillasi ei tuota vikaa ole mutta entäpä jos uudet sen oppivat. Lueppa tuolta lisää: http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=4

        no parasta olisi kai myydä ne muualle
        no se haarniska monni on jo 12 vuotta onko se piitkä ikä monnille??
        no se harlekiini monni on tavallaan ruvennut "imemään" lehti kalojen kylkiä..
        mutta verkko ei tee muuta kuin lepää yhden simpukan alla ja poistuu VAIN syömään joten kiltti JuuLia voisikko kertoo mulle mitkä kalat poistaa joten tekisit vaikka kalasto ehdotukset
        akvaarioihin..
        Onko 12 vuotta piiitkäää ikä haarniska monnille??


      • JuuLia
        Rubiinitetra kirjoitti:

        no parasta olisi kai myydä ne muualle
        no se haarniska monni on jo 12 vuotta onko se piitkä ikä monnille??
        no se harlekiini monni on tavallaan ruvennut "imemään" lehti kalojen kylkiä..
        mutta verkko ei tee muuta kuin lepää yhden simpukan alla ja poistuu VAIN syömään joten kiltti JuuLia voisikko kertoo mulle mitkä kalat poistaa joten tekisit vaikka kalasto ehdotukset
        akvaarioihin..
        Onko 12 vuotta piiitkäää ikä haarniska monnille??

        Ei mielestäni kovin verkkonuoliaismaista (kauhee sana..) makoilla, käsittääkseni kauhean vilkkaita kavereita, parvettomuudestako lienee tuo mökötys johtuu...
        Haarniskamonnille on 12 vuotta ihan mukava ikä, äkkiseltään en muita ikiä löytänyt kun faunattaren jopa yli 10 vuotta.

        Sulla on kauheasti lajeja joista mulla ei kokemusta ole joten suosittelen laittamaan uuden ilmoituksen tuonne yleiselle puolelle niin saat pätevämpiä vastauksia.

        Isommassa ainakin jättäisin partiksia vain kaksi samaa sukupuolta, ja rubiinitetroja lisää. Lehtikaloista kolmas voi jäädä kolmanneksi pyöräksi (koska allas aika nippa nappa lehtiksille) joten siitä saattaa joutua luopumaan. Nuoliaisia en tunne ja aika riskaapelia niitä on lisää ottaa jos käyvät lehtisten kyljille. Jos luovut nuoliaisista ottaisin monnisia lisää niin että joka lajia olisi edes jonkinlainen parvi, minkäsorttisia sulla nää on? Tulipyrstön minimiallas suositukset taitaa olla yli 300 litraa. Tiedä sitten mitä tämä suuremmasta parvesta monnisia tykkäisi...

        Pienempään altaaseen lisää pandamonnisia, ota selvää mikä imunommi sulla on ja jos tuntuu ukkotaisto kovin tyttöään kiusaavan yksi tai kaksi tyttöä voisi auttaa asiaa.

        Mutta kuten sanottu, laita uusi ilmotus!


      • Rubiinitetra
        JuuLia kirjoitti:

        Ei mielestäni kovin verkkonuoliaismaista (kauhee sana..) makoilla, käsittääkseni kauhean vilkkaita kavereita, parvettomuudestako lienee tuo mökötys johtuu...
        Haarniskamonnille on 12 vuotta ihan mukava ikä, äkkiseltään en muita ikiä löytänyt kun faunattaren jopa yli 10 vuotta.

        Sulla on kauheasti lajeja joista mulla ei kokemusta ole joten suosittelen laittamaan uuden ilmoituksen tuonne yleiselle puolelle niin saat pätevämpiä vastauksia.

        Isommassa ainakin jättäisin partiksia vain kaksi samaa sukupuolta, ja rubiinitetroja lisää. Lehtikaloista kolmas voi jäädä kolmanneksi pyöräksi (koska allas aika nippa nappa lehtiksille) joten siitä saattaa joutua luopumaan. Nuoliaisia en tunne ja aika riskaapelia niitä on lisää ottaa jos käyvät lehtisten kyljille. Jos luovut nuoliaisista ottaisin monnisia lisää niin että joka lajia olisi edes jonkinlainen parvi, minkäsorttisia sulla nää on? Tulipyrstön minimiallas suositukset taitaa olla yli 300 litraa. Tiedä sitten mitä tämä suuremmasta parvesta monnisia tykkäisi...

        Pienempään altaaseen lisää pandamonnisia, ota selvää mikä imunommi sulla on ja jos tuntuu ukkotaisto kovin tyttöään kiusaavan yksi tai kaksi tyttöä voisi auttaa asiaa.

        Mutta kuten sanottu, laita uusi ilmotus!

        joo pistän sen ilmotuksen sinne mutta lehtikalat muodostaa tuskin ähi aikoina pareja katos
        1 lehtikala on TOSI iso
        2 on keskikokonen
        ja 3 lehtikala on TOOSIII pieni

        no mul on 2 albiino monnista
        2 panda monnista
        2 leobardi monnista

        taisto ukolle tulee kyllä varmaankin tyttöjä lissää


    • patu

      Se pitkä karvanen valkonen mustilla pilkuilla, tahtoo samanlaisen !

      • JuuLia

        Se on upea maatiainen, piti itse se puolen suomen takaa hakea mutta kyllä kannatti! Tosin pitkäkarva on vähän pentuturkin tieltä vähentynyt... Ja mustat pilkutkin taittaa harmaaseen...


    • Heidi

      Jos kalani ovat jo kuteneet seura-akvaariossa, niin pystyykö kuplapesää siirtämään toiseen altaaseen, jossa poikaset voisivat turvassa kasvaa?

      Olisi kiva nyt kokeilla tuota kudettamista. Vai teenkö mieluummin niin, että kudetan kalan muualla? ongelma on vaan se, että ei oo muuta paikkaa. Poikasille löytyis kyllä sitten allas. voisin koittaa jakaa toista allasta hetkeksi.

      Onko kellään muuten hyviä neuvoja akvaarion jakamiseen?? millä sen jakaa? Mitä jos laitan vaan poikasaltaan sen kuplapesän ympärille, jos luulen, että kutu on jo tapahtunut.

      kolmas kysymys, jos altaassa on kaksi naarasta niin kuteeko uros molempien kanssa.. jos molemmat sattuvat olemaan sillä tuulella, vai vai toisen kanssa? Eilen nimittäin naytti, että se naaras, josta uros ei ole ollut kiinnostunut oli kutuasussa, ja pohjalla vähän lepäilemässä.

      kiitoksia neuvoista jo etukäteen. Todella mielenkiintoista näin aloittelijalle.

      • Heidi

        huomasin sitten, että siellä oli jo sukkahousuohjeita mm. virittelen jotain. jos tulee mieleen ohjeita muihin kysymyksiini niin laittakaa ilmeessä


      • JuuLia

        Poikashäkin käytössä on sellainen ongelma että kutu ja poikaset tarttee isukkia muutamien ensimmäisten päivien aikana jolloin ne eivät vielä itse ui ja ukko pitää ne pesässä.
        Jos sulla on allas poikasille niin eikö siinä voisi itse kutukin tapahtua?
        Omat urokseni ovat ainakin valinneet aina yhden eukon kerrallaan, muut saa huutia ja kovaa.


      • heidi
        JuuLia kirjoitti:

        Poikashäkin käytössä on sellainen ongelma että kutu ja poikaset tarttee isukkia muutamien ensimmäisten päivien aikana jolloin ne eivät vielä itse ui ja ukko pitää ne pesässä.
        Jos sulla on allas poikasille niin eikö siinä voisi itse kutukin tapahtua?
        Omat urokseni ovat ainakin valinneet aina yhden eukon kerrallaan, muut saa huutia ja kovaa.

        ajattelin, että voisin koittaa jakaa sitä 60l akvaariota, jossa on toisella puolella se hirviö taistelukalauros. Mutta siis ei oo paljon jako ideoita nyt.
        Miten ne poikaset nyt sillä tavalla tippuu pesästä? ja haittaako se jos ne on poikasaltaan pohjalla..? Lämmitintähän mulla ei nimittäin ole yhtään enempää ja nyt on semmoset ilmat, että niitä tarttis.

        Heidi


      • JuuLia
        heidi kirjoitti:

        ajattelin, että voisin koittaa jakaa sitä 60l akvaariota, jossa on toisella puolella se hirviö taistelukalauros. Mutta siis ei oo paljon jako ideoita nyt.
        Miten ne poikaset nyt sillä tavalla tippuu pesästä? ja haittaako se jos ne on poikasaltaan pohjalla..? Lämmitintähän mulla ei nimittäin ole yhtään enempää ja nyt on semmoset ilmat, että niitä tarttis.

        Heidi

        Kuplapesä vaatii uroksen huolenpitoa, munat eivät ainakaan kehity kuin pinnalla. Poikaset alkavat uida vasta muutaman päivän iässä ja ennen tätä vajoavat pohjaan ellei ole ukko niitä noutamassa. Käsittääkseni siitä on haittaa jos poikaset pohjalle tippuu, eikai se ukko niitä muuten takaisin pesään nostaisi, betta voisi tietää tähän tarkemman syyn, liittynee jotenkin labyrinttielimeen...

        Akvaariota en itse ole jakanut, helpoiten käy kai mattosuodatinmatolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe