On vain pelkkä vitsi. Ainakin tässä talossa, missä nyt asun. Veden laskemista, mikron käyttöä, kolistelua, keittiön kaapinovien kovaäänistä paiskomosta, kantapää kävelyä ym. Puoli 1 - 2 aikaankin vielä samanlaista. On tämä kerrostalossa asuminen ihan puhdasta masokismia 100%. Mutta kun ei miljonääri ole niin kestettävä tämä vain on. Itse elän ja asun rauhallisesti mutta minkä minä voin kun muut eivät elä samalla tavalla. Pitäisi ilmeisesti järjestää joskus oikein kunnon show jotta heräisivät huomaamaan millaista meteliä itse pitävät. Kuvittelevat varmaan että äänet eivät muka muualle kuulu, kyllä ne kuuluvat ja häiritsevän hyvin kuuluvatkin.
Yörauha ja hiljaisuus klo 22.00
17
1593
Vastaukset
- itsekuulen
Olet ilmeisesti yksinasuva henkilö. Elät siis kerrostalossa itse äänetöntä elämää omasta mielestäsi, en usko? Jos naapurin äänet kuuluu sinun asuntoosi niin sinun elämisen äänet kuuluvat myös naapuriin.
- Oikeassaolet
Niin. Se on vitsi. Puolella kerrostalossa valot päällä keskellä yötä, mutta aamulla ei sitten olekaan kiire mihinkään. Aika useat tekevät myös epätyypillistä työaikaa tai hyvin lyhyitä työpäiviä.
- TodellaKyllästynyt
Joo mä olen ainakin täysin tietoinen yläkerran naapurini elämästä. Kerran olen kolinasta sanonut, vähän rauhoittui mutta on kaksikin kertaa sen jälkeen luukuttanut musiikkia ja huutanut kavereillensa kännissä yöllä viikonloppuna. Kaikki tehdään hirveällä kolinalla, tömistely, ovien paiskonta, kaappien paiskonta, vessan kansi paiskataan täysiä alas jne. Ilmeisesti nuoret ihmiset on pahimpia kolistelijoita.
- happyfeeling
Näitä ikäviä stalkkajia ja häiriköitä,jotka luulevat olevansa talotoimikunnan jäseninä "kellokosken Prinsessoja"käytöksellään. itse sain tuta kun yläkerrassa oli juuri ko.toiminnallan joka pe-la välisinä öinä alkoi siivoussessiot. Klo pe 03.45 lkoi mattojen ravistelut ja pesukoneenkäyttö linkousäänet imurointeineen kolinoineen...sama jatkui lauantaiaamuyöllä...kävin ilmoittamassa hiljaisuusajan ,jonka seurauksena toiminta yltyi myös päivisin..lisäksi toinen yläkerran naapuri piti useampaa koiraansa parvekkeella ja itse poistui viettämään ulos vkl iltaansa,jolloin koirat haukkuivat koko 6-8 tuntia yhtäjaksoisesti. Ilmoitin isännöitsijälle asiasta ja asia korjaantui. Nyt olen saanut onnekseni uudesta asuinkohteesta tarjouksen joten toivon että elämäni paranisi. Olen itse monisairauksieni kanssa kamppaileva siksikin uusi elämänlaatu sopii mainiosti.
Toivon tsemppiä kaikille ,jotka osaavat hakea parempia toimia asumiseensa.
- Päksä
Kuulostaa hirvittävältä. Toivon sinulle onnea uudessa asunnossa.
- Väsynytnaapuri
Täällä sama, sit yläpuolella karjuja joka karjuu, jos ei joka ilta, niin joka toinen ilta 22-24.00,täyttä kurkkua, monet niistä tykkää aiheuttaa meteliä, eivät käy joko töissä tai sit tekevät pelkkää iltatöitä. Kyllä täälläkin yörauha on vitsi! 22.00-07.00 hiljaisuus jota reilusti puolet asukkaista ei kunnioita!
- Asukki
Taloyhtiön hiljaisuus toisaalta ymmärretään usein väärin. Sillä ei tarkoiteta täyshiljaisuutta. Vessaa saa vetää, vettä saa laskea, suihkussa saa käydä, televisiota saa katsoa jne jne. Mutta television volyymi tulee pitää kohtuullisella tasolla, remonttia ei tehdä hiljaisuuden aikaan, ja muukin kova meteli on kiellettyä.
Ongelma tietysti tulee siinä, että miten itse kukin tulkitsee nuo määritelmät "kohtuullinen" tai "kova". Itse aikoinaan yksin asuessa monesti ärsytti pienetkin äänet. Nyt kun itselläni on perhettä ympärillä, ymmärrän että ehkäpä aikanaan ne naapureideni äänet olivat kuitenkin sitä ihan normaalia ja kohtuullista normaalin elämisen ääntä. Ja luultavasti nyt joku yksinasuva naapurini pitää minua ja perhettäni "metelöitsijöinä".- testattu-asia
Juuri niin.
- Kakofonia10
Ei pidä paikkaansa. Kysyin kerran taloyhtiövastaavalta, että saanko pitää radiota hiljasella päällä kympin jälkeen naapurimelun takia. Tuli heti vastaus, että kyllä siitä varotus heti napsahtaa. Tietyt ryhmät ovat erityissuojeluksessa, kun asiansa taitavasti esittävät.
- Hyväksihavaittu
Kyllä eläminen aiheuttaa ääniä ja jonkun verran meteliä. Jokainen voi omista aamu ja iltatoimistaan päätellä miten kovasti itse metelöi. Kyllä uskoisin äänien käyvän hiljaisuuden alkamisen jälkeenkin, kunhan äänet ovat satunnaisia eikä meteli ole jatkuvaa mutta kyllä vessa vedetään joka aamu ja ilta joka asunnossa, tv uutiset katsotaan ja niin edelleen.
- johntravoltanserkku
Kaikista hienointa on kuulla yläkerran asukkaan karjuvan"Ole hiljaa.."ja takovan seinää,koska yhden asukkaan koira ulvoo. Noh,piski ulvoo kaiketi ikäväänsä,koska isäntä päivät töissä. En käsitä tuota koiran ottamista jos ei muuta tarkoitusta kuin "vankina" olemisen päivät,eihän se piski sieltä pääse yhtään mihinkään,ja päivä on pitkä. Työpäivän jälkeen 5minsaa ulkoilua ja taas "lusimaan"
Eläinrääkkäystä,sanoisin. Eikä mitään muuta.Laittakaa piikille ne piskinne. - vempsishiihaa
Mie vemppaan ja mylvin öisin parvekkeella. Oom hono. Kunillamkalliossa.
- kyllästynyt
Täällä sama juttu,joka yö kuuluu kolinaa,ulkooven paiskomista,koiran juoksua,kantapääkävelyä ym.En tajua mitä keilapalloja ne yöllä heittelee lattioille,meteli on joka öistä itse asiassa 24h.Päälle 23v TYÖTÖN nainen asuu yläkerrassa,hänelle on sanottu asiasta USEASTI,mutta ei auta,isännöitsijälle on ilmoitettu ei auta,lappu on käytävässä ei auta ei mikään TOHON SAATANAN SOTANORSUUN! Nyt sen mies muutti sinne se ei piä meteliä nainen on möykkääjä,oon vuoden päivät menettänyt yöuneni ton hullun mielenvikaisen ämmän vuoksi. Mulla on ollut yövieraita kylässä hekin heräävät öiseen kolinan,koiran ravaamiseen,haukkumseen ym. Laitoin lapun porraskytäväävn pari yötä sitten kun perhana 4.30 vielä hillutaan....Töminä vaan yltynyt siitä kovemmaksi... ONKO TÄMÄ NORMAALIA ? Mistään muusta naapurista ei meteliä kuulu kun ton ELEFANTIN LUOTA!
- naapurisi
On normaalia asumisen ääniä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101