Tänään ahmin 7 melko isoa lettua (vähän pienempiä kuin normi lautanen), pakastepizzan ja 2/3 l jäätelö. Kun olin syönyt viimesenä nuo 2/3 litraa jäätelöä oli paha olo ja hirveä morkkis. Sitten sulatin sen lopun jäätelön viemäriin...
Siis alko siitä kun paistoin itelleni lettuja ja tulikin aika paljon. Silti kun olin syönyt ne tuntu että on pakko saada lisää syötävää. No vedin sitten sen pakastepizzan ja jäätelön. Kun olin syönyt jonkun verran jäätelöä pikkusisko tuli kotiin ja siitä tietenkin kauheä paniikki päällä yritin miettiä mitä teen jäätelölle jota en pystynyt syömään. Siitä siis keksin sulattaa sen viemäriin...
Ja siis välillä on laihdutuskausia kun jonkun 1-2 viikkoa yritän laihduttaa ja syön 200-600 kaloria päivässä. Sitten vaan luovutan ja ahmin parin päivän ajan. Sen jälkeen yritän palata normaaliin elämään joka onnistuu ehkä 4 päivästä 3 viikkoon. Sitten taas ahmin. Ahminnan jälkeen tulee morkkis ja muistan kuinka läski olen. Sitten alan taas laihduttaa ja sama kierre jatkuu...
Ja oon siis 12... Hyvä aika pilata elämä.
Onko mulla BED
1
677
Vastaukset
- Henna25
Moikka!
Mä oon 25 v ja mulla on BED ja epätyypillinen syömishäiriö ja saan siihen apua psykofyysisessä fysioterapiassa sekä psykoterapiassa. Itse ahmin vuosia ja lihoin huomattavasti, sitten lopetin syömisen ja laihduin liikaa. Vuosien jälkeen aloin taas ahmia ja lihoin kymmeniä kiloja. Ensin kannattaa olla rehellinen läheisille ja kertoa vaikka sun äidille miltä susta tuntuu. Lääkärissä voi kertoa lääkärille tai koulussa terveydenhoitajalle. Älä luovuta vaikka BEDstä ei oltaisi kovin tietoisia. Tosiasiassa se on syömishäiriöistä yleisin mutta vähiten hoidettu. Tärkeää on ettet jää asian kanssa yksin. Itse piilottelin ruokaa ja häpesin ahmimista 24 vuotiaaksi asti kunnes sain apua. Nuorempana en edes tiennyt BEDstä. En tiedä onko sulla ahmintahäiriö, sen osaa sanoa ammattilainen, mutta asia on hyvä selvittää ja sun murheet. Niistä pitää puhua. Toivottavasti tästä oli apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483