Onko mulla BED

12v

Tänään ahmin 7 melko isoa lettua (vähän pienempiä kuin normi lautanen), pakastepizzan ja 2/3 l jäätelö. Kun olin syönyt viimesenä nuo 2/3 litraa jäätelöä oli paha olo ja hirveä morkkis. Sitten sulatin sen lopun jäätelön viemäriin...
Siis alko siitä kun paistoin itelleni lettuja ja tulikin aika paljon. Silti kun olin syönyt ne tuntu että on pakko saada lisää syötävää. No vedin sitten sen pakastepizzan ja jäätelön. Kun olin syönyt jonkun verran jäätelöä pikkusisko tuli kotiin ja siitä tietenkin kauheä paniikki päällä yritin miettiä mitä teen jäätelölle jota en pystynyt syömään. Siitä siis keksin sulattaa sen viemäriin...
Ja siis välillä on laihdutuskausia kun jonkun 1-2 viikkoa yritän laihduttaa ja syön 200-600 kaloria päivässä. Sitten vaan luovutan ja ahmin parin päivän ajan. Sen jälkeen yritän palata normaaliin elämään joka onnistuu ehkä 4 päivästä 3 viikkoon. Sitten taas ahmin. Ahminnan jälkeen tulee morkkis ja muistan kuinka läski olen. Sitten alan taas laihduttaa ja sama kierre jatkuu...
Ja oon siis 12... Hyvä aika pilata elämä.

1

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna25

Moikka!
      Mä oon 25 v ja mulla on BED ja epätyypillinen syömishäiriö ja saan siihen apua psykofyysisessä fysioterapiassa sekä psykoterapiassa. Itse ahmin vuosia ja lihoin huomattavasti, sitten lopetin syömisen ja laihduin liikaa. Vuosien jälkeen aloin taas ahmia ja lihoin kymmeniä kiloja. Ensin kannattaa olla rehellinen läheisille ja kertoa vaikka sun äidille miltä susta tuntuu. Lääkärissä voi kertoa lääkärille tai koulussa terveydenhoitajalle. Älä luovuta vaikka BEDstä ei oltaisi kovin tietoisia. Tosiasiassa se on syömishäiriöistä yleisin mutta vähiten hoidettu. Tärkeää on ettet jää asian kanssa yksin. Itse piilottelin ruokaa ja häpesin ahmimista 24 vuotiaaksi asti kunnes sain apua. Nuorempana en edes tiennyt BEDstä. En tiedä onko sulla ahmintahäiriö, sen osaa sanoa ammattilainen, mutta asia on hyvä selvittää ja sun murheet. Niistä pitää puhua. Toivottavasti tästä oli apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      180
      6567
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1814
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      243
      853
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe