Onko mulla BED

12v

Tänään ahmin 7 melko isoa lettua (vähän pienempiä kuin normi lautanen), pakastepizzan ja 2/3 l jäätelö. Kun olin syönyt viimesenä nuo 2/3 litraa jäätelöä oli paha olo ja hirveä morkkis. Sitten sulatin sen lopun jäätelön viemäriin...
Siis alko siitä kun paistoin itelleni lettuja ja tulikin aika paljon. Silti kun olin syönyt ne tuntu että on pakko saada lisää syötävää. No vedin sitten sen pakastepizzan ja jäätelön. Kun olin syönyt jonkun verran jäätelöä pikkusisko tuli kotiin ja siitä tietenkin kauheä paniikki päällä yritin miettiä mitä teen jäätelölle jota en pystynyt syömään. Siitä siis keksin sulattaa sen viemäriin...
Ja siis välillä on laihdutuskausia kun jonkun 1-2 viikkoa yritän laihduttaa ja syön 200-600 kaloria päivässä. Sitten vaan luovutan ja ahmin parin päivän ajan. Sen jälkeen yritän palata normaaliin elämään joka onnistuu ehkä 4 päivästä 3 viikkoon. Sitten taas ahmin. Ahminnan jälkeen tulee morkkis ja muistan kuinka läski olen. Sitten alan taas laihduttaa ja sama kierre jatkuu...
Ja oon siis 12... Hyvä aika pilata elämä.

1

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna25

      Moikka!
      Mä oon 25 v ja mulla on BED ja epätyypillinen syömishäiriö ja saan siihen apua psykofyysisessä fysioterapiassa sekä psykoterapiassa. Itse ahmin vuosia ja lihoin huomattavasti, sitten lopetin syömisen ja laihduin liikaa. Vuosien jälkeen aloin taas ahmia ja lihoin kymmeniä kiloja. Ensin kannattaa olla rehellinen läheisille ja kertoa vaikka sun äidille miltä susta tuntuu. Lääkärissä voi kertoa lääkärille tai koulussa terveydenhoitajalle. Älä luovuta vaikka BEDstä ei oltaisi kovin tietoisia. Tosiasiassa se on syömishäiriöistä yleisin mutta vähiten hoidettu. Tärkeää on ettet jää asian kanssa yksin. Itse piilottelin ruokaa ja häpesin ahmimista 24 vuotiaaksi asti kunnes sain apua. Nuorempana en edes tiennyt BEDstä. En tiedä onko sulla ahmintahäiriö, sen osaa sanoa ammattilainen, mutta asia on hyvä selvittää ja sun murheet. Niistä pitää puhua. Toivottavasti tästä oli apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      121
      1128
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      116
      994
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      832
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      218
      601
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe