Onko mulla BED

12v

Tänään ahmin 7 melko isoa lettua (vähän pienempiä kuin normi lautanen), pakastepizzan ja 2/3 l jäätelö. Kun olin syönyt viimesenä nuo 2/3 litraa jäätelöä oli paha olo ja hirveä morkkis. Sitten sulatin sen lopun jäätelön viemäriin...
Siis alko siitä kun paistoin itelleni lettuja ja tulikin aika paljon. Silti kun olin syönyt ne tuntu että on pakko saada lisää syötävää. No vedin sitten sen pakastepizzan ja jäätelön. Kun olin syönyt jonkun verran jäätelöä pikkusisko tuli kotiin ja siitä tietenkin kauheä paniikki päällä yritin miettiä mitä teen jäätelölle jota en pystynyt syömään. Siitä siis keksin sulattaa sen viemäriin...
Ja siis välillä on laihdutuskausia kun jonkun 1-2 viikkoa yritän laihduttaa ja syön 200-600 kaloria päivässä. Sitten vaan luovutan ja ahmin parin päivän ajan. Sen jälkeen yritän palata normaaliin elämään joka onnistuu ehkä 4 päivästä 3 viikkoon. Sitten taas ahmin. Ahminnan jälkeen tulee morkkis ja muistan kuinka läski olen. Sitten alan taas laihduttaa ja sama kierre jatkuu...
Ja oon siis 12... Hyvä aika pilata elämä.

1

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna25

      Moikka!
      Mä oon 25 v ja mulla on BED ja epätyypillinen syömishäiriö ja saan siihen apua psykofyysisessä fysioterapiassa sekä psykoterapiassa. Itse ahmin vuosia ja lihoin huomattavasti, sitten lopetin syömisen ja laihduin liikaa. Vuosien jälkeen aloin taas ahmia ja lihoin kymmeniä kiloja. Ensin kannattaa olla rehellinen läheisille ja kertoa vaikka sun äidille miltä susta tuntuu. Lääkärissä voi kertoa lääkärille tai koulussa terveydenhoitajalle. Älä luovuta vaikka BEDstä ei oltaisi kovin tietoisia. Tosiasiassa se on syömishäiriöistä yleisin mutta vähiten hoidettu. Tärkeää on ettet jää asian kanssa yksin. Itse piilottelin ruokaa ja häpesin ahmimista 24 vuotiaaksi asti kunnes sain apua. Nuorempana en edes tiennyt BEDstä. En tiedä onko sulla ahmintahäiriö, sen osaa sanoa ammattilainen, mutta asia on hyvä selvittää ja sun murheet. Niistä pitää puhua. Toivottavasti tästä oli apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1392
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1070
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      116
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe