Onko mulla BED

12v

Tänään ahmin 7 melko isoa lettua (vähän pienempiä kuin normi lautanen), pakastepizzan ja 2/3 l jäätelö. Kun olin syönyt viimesenä nuo 2/3 litraa jäätelöä oli paha olo ja hirveä morkkis. Sitten sulatin sen lopun jäätelön viemäriin...
Siis alko siitä kun paistoin itelleni lettuja ja tulikin aika paljon. Silti kun olin syönyt ne tuntu että on pakko saada lisää syötävää. No vedin sitten sen pakastepizzan ja jäätelön. Kun olin syönyt jonkun verran jäätelöä pikkusisko tuli kotiin ja siitä tietenkin kauheä paniikki päällä yritin miettiä mitä teen jäätelölle jota en pystynyt syömään. Siitä siis keksin sulattaa sen viemäriin...
Ja siis välillä on laihdutuskausia kun jonkun 1-2 viikkoa yritän laihduttaa ja syön 200-600 kaloria päivässä. Sitten vaan luovutan ja ahmin parin päivän ajan. Sen jälkeen yritän palata normaaliin elämään joka onnistuu ehkä 4 päivästä 3 viikkoon. Sitten taas ahmin. Ahminnan jälkeen tulee morkkis ja muistan kuinka läski olen. Sitten alan taas laihduttaa ja sama kierre jatkuu...
Ja oon siis 12... Hyvä aika pilata elämä.

1

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna25

      Moikka!
      Mä oon 25 v ja mulla on BED ja epätyypillinen syömishäiriö ja saan siihen apua psykofyysisessä fysioterapiassa sekä psykoterapiassa. Itse ahmin vuosia ja lihoin huomattavasti, sitten lopetin syömisen ja laihduin liikaa. Vuosien jälkeen aloin taas ahmia ja lihoin kymmeniä kiloja. Ensin kannattaa olla rehellinen läheisille ja kertoa vaikka sun äidille miltä susta tuntuu. Lääkärissä voi kertoa lääkärille tai koulussa terveydenhoitajalle. Älä luovuta vaikka BEDstä ei oltaisi kovin tietoisia. Tosiasiassa se on syömishäiriöistä yleisin mutta vähiten hoidettu. Tärkeää on ettet jää asian kanssa yksin. Itse piilottelin ruokaa ja häpesin ahmimista 24 vuotiaaksi asti kunnes sain apua. Nuorempana en edes tiennyt BEDstä. En tiedä onko sulla ahmintahäiriö, sen osaa sanoa ammattilainen, mutta asia on hyvä selvittää ja sun murheet. Niistä pitää puhua. Toivottavasti tästä oli apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      567
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe