Ensimmäiset me too -käräjät

hannuristojiimies

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/32e0e238-08f6-4b11-b84a-23c26eef6064_vd.shtml

"Käräjäoikeus on antanut tuomion. Sen mukaan naisille tuli rikostuomio kunnianloukkauksesta ja heidät kukin tuomittiin 25 päiväsakkoon. Sakkoja heille tuli tulotasosta riippuen 150 euron ja 675 euron väliltä."

"Ensimmäiset me too -käräjät
Tomi Metsäkedon oikeudenkäynti oli Suomen ensimmäinen niin sanottu me too -oikeudenkäynti. Samaan aikaan, kun Metsäkedon nettikeskustelut velloivat kuumimmillaan, maailmalla käsiteltiin julkkismiesten seksuaalisia ahdisteluja. Jotkut tapauksista ovat poikineet oikeusprosesseja.

Suomessa tosin nähtiin erilainen asetelma, sillä me too -oikeudenkäynnissä uhrina oli syytösten kohteeksi joutunut mies."

____

Entäpä mun pilkkaajat jotka levittäneet yli 10 vuotta perättömiä törkeitä juttuja.

Miten laki ei koske niitä???

6

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hannuristojiimies

Ei olla varmaankaan yhdenvertaisia, tasa-arvoisia ja osaa syrjitään.

Metsäketoa ei saa loukata tai joutuu vastuuseen ja mun kohdalla pilkka vaan jatkuu?

Niin törkeitä juttuja kirjoitettu minusta vuosia rikoksista mitä en ole tehnyt.

Paljon pahempia mitä Metsäketo kokenut.

#yhdenvertaisuus.fi
      #tasa-arvo.fi
      #syrjinta.fi

• jiietole
      • Noin en sentään hänestä ajattele. Mutta kyllä tuo vuosaarelainen mies jollakin tapaa on tunne-elämältään vinksahtanut, koskapa jaksaa vakoilla minua, ja varmaan muitakin naisia

- sähköposteihin murtautumalla,
        - FB-ylläpidolta salasanoja naisten tileille pyytämällä,
        - jututtamalla/pyrkimällä puheisiin naisten tuttavien kanssa tietoa naisista "nyhtäen",

- puheluita kuunnellen,

- esiintymällä netissä ko. naisiksi tekeytyen

• Lahdessa voi olla joku Risto, mutta minä en tällaista
        Ristoa henkilökohtaisesti tunne enkä kaipaa.
        Aviomieheni nimi ei ole Risto
        eikä hän muutoinkaan kirjoittele
        tällä palstalla.

• Oletko Korjausrakentaminen 2019-messuille näytteille asettaja?

En ole koskaan väittänyt, että olisit RAISKANNUT jonkun,
      koska en tiedä sellaista tapahtuneen. (Minun kanssani et ainakaan ole ollut
      edes sukupuolisissa kanssakäymisissä.)

En ole koskaan väittänyt, että olisit VARASTANUT jotakin jostakin,
      koska en tiedä näin tapahtuneen. (Oletko joskus näpistänyt/pihistänyt/varastanut jotakin jostakin, sen tiedät vain sinä itse, ja kenties läheisesi.)

En ole koskaan väittänyt, että olisit SEKAANTUNUT LAPSIIN, koska en tiedä sinun näin tehneen. (En edes tiedä kuinka paljon olet jälkikasvusi tai heidän ystäviensä kanssa tekemisissä.)

En ole koskaan väittänyt, että olisit TAPPANUT jonkun, koska en tiedä sinun näin tehneen.

Nettivakoilusta ja kiusaamisesta olen sinua moittinut, ja niitä sinä kyllä teetkin.
      Jos haluat olla jonkun ihmisen kanssa tekemisissä, soita hänelle. Jos haluat tietää jonkun asian jostakusta ihmisestä, kysy häneltä. (Huonompi vaihtoehto on sanoa ylpeästi: "Kuule mä en paljo kysele", ja koettaa itse kiertoteitse hankittujen tiedon rippeiden pohjalta päätellä miten asiat ovat. Usein olen huomannut sinun päätyneen päättelyissäsi täysin hakoteille.)

Muista aina, että luulo ei ole tiedon väärti. (Yksi esimerkki tyhmistä luuloista on, ettei nainen voi olla naimisissa, koska hän ei ole ottanut käyttöönsä miehensä sukunimeä.)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      562
      5265
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      75
      3419
    3. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      43
      1769
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      149
      1656
    5. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      35
      1578
    6. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1374
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1283
    8. Kaksoisliekki-ihmiset

Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.
      Ikävä
      195
      1118
    9. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      59
      1089
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      73
      1045
    Aihe