VRO sotkee

Sukkajumala

Mikäs on pielessä, kun käynnistyksessä putkesta lentää pieniä öljykokkareita?

Ja joo, en ole ottamassa vro:ta pois käytöstä, sitä on turha ehdotella.
Ihan urbaani legenda että se hajoittaisi moottoreita

23

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selventäjä

      Voisko olla väärää öljyä, joka ei pala bensan seassa?

    • KäytännössäKuitenkin

      Kaikki tuoreöljyvoidellut 2t-koneet kuolevat voitelulaitteiston häiriöön. Ennemmin tai myöhemmin.
      Kuitenkin todennäköisesti ennemmin.
      Ja voitelun lakattua tuho on täydellinen, paskan korjaus ei kannata.

      Joten:
      Paaliin.

      • Selventäjä

        Melkein lyön vetoa että tuo on ainoastaan netissä kuulemasi legenda, etkä ole ikinä todistanut näin oikeasti käyvän


      • AjattelesVähän
        Selventäjä kirjoitti:

        Melkein lyön vetoa että tuo on ainoastaan netissä kuulemasi legenda, etkä ole ikinä todistanut näin oikeasti käyvän

        Jos osaat, niin mieti miten käy moottorille ilman voitelua.
        Se on ns. laakista raikas.

        Eli:
        Paaliin.


      • vauhtijakiihtyvyys

        Miten tuo niinkun eroaa nelarista? Toimiiko se ilman voitelua?
        Sitä paitsi ketä tommosia nelarinuhapumppuja viitsii sietää kun kiihtyvyys katsotaan almanakasta ja joka toinen päivä pitää raahata huoltoon.
        Eläkeläispappojen puhdevehkeitä.

        Paaliin.


      • edellinen

        Stenakin käy.

        Siis Steenalle.


    • Voisitko tehdä saamasi asiallisen neuvon mukaan ja paalata tuon vanhan paskaläjän jota moottoriksi kehtaat kutsua. Se tuhoaa loputkin aivosolusi saasteillaan. Ystävällinen perämoottorikauppias myy sinulle mielellään tilalle kunnollisen.

      • NOMUTTA

        Onhan se vanaha ystävämmekin vielä hengissä. Pelkäsimme, että oot turjake jo hukkunu niillä onnettomilla uusilla täryyttäjillä turuuttaessasi.
        Sinä tietysti turuuttelit myötätuuleen pari viikkoa, ja kun uusi kone ei kestäny sisäänajoa, jouduit melomaan takaisin pari kuukautta, ja pirskatti, tietenkin vastatuuleen. Onneksi tuli 50-luvun EVARI apuun , joka pelasti sinut ihan pyyteettömästi nousevan myrskyn kourista kotisatamaan.


    • Sukkajumala

      Mä luulin että kaikki tekniikan tohtorit pyörii täällä, mutta pelkkiä hupiukkoja täynnä koko palsta..

    • Pariminsaa.ilmaöljyä

      Se on vanhojen 2t koneiden ominaisuus. Ei siis vika. Käytä konetta vähän aikaa raalla bensalla ilman öljyä, niin vanhat öljyjämät palaa pakosarjasta. (Huom! älä käytä liian pitkään, ettei kone leikkaa kiinni)

      • EiRiitä

        Noinkin vanha kone on jo niin öljyn kyllästämä, että vaatii ainakin puolen tunnin kova kierroksisen puhdistusajon jotta kaikki öljyjämät lähtee.
        Sen jälkeen voit sitten laittaa sen sinne minne se kuuluukin:

        Paaliin.


      • Pariminsaa.ilmaöljyä
        EiRiitä kirjoitti:

        Noinkin vanha kone on jo niin öljyn kyllästämä, että vaatii ainakin puolen tunnin kova kierroksisen puhdistusajon jotta kaikki öljyjämät lähtee.
        Sen jälkeen voit sitten laittaa sen sinne minne se kuuluukin:

        Paaliin.

        Vanhat 2-t koneet toimii ainaki 5 minuuttia ilman öljyä. esim. 98 bensoissa on voiteluaineita, jotka estää koneen kiinnileikkautumisen.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/13675059/2-tahtioljy-unohtu-yamahasta-5-minsaa-ajoa-ilman


      • sukkajumala
        EiRiitä kirjoitti:

        Noinkin vanha kone on jo niin öljyn kyllästämä, että vaatii ainakin puolen tunnin kova kierroksisen puhdistusajon jotta kaikki öljyjämät lähtee.
        Sen jälkeen voit sitten laittaa sen sinne minne se kuuluukin:

        Paaliin.

        kovemmilla kierroksilla toimii ihan hyvin eikä savuta. savutus on vain tyhjäkäynnin ongelma


    • ParasHuolto

      Kuusakoski hoitaa nämä vanhat 2t-romut.

      Paaliin.

    • sonik1

      Moi

      Vanhan koneen VRO-järjestelmän "korjaaminen" ei ole kustannustehokasta eikä moottoriteknisesti perusteltua. Joten: VRO-järjestelmän halvautus ja 1,5-2 % öljyseos bensiinin sekaan. Onneksi tässä maailmassa ei ole kaikissa asioissa PAKKO ottaa ongelmia vastaan (VRO). Omilla toimilla voi johonkin vaikuttaa jopa KEKKOSSLOVAKIASSA.

    • tervejärki-nyt

      VRO on vitsi ja sen on jokainen vähänkin Evinrude moottoreita harrastanut tiennyt, ilmeisesti ei viestiketjun aloittaja.

      Mitä voit tehdä ? irroitat VRO n, asennat alipainepumpun hoitamaan polttoainepumppauksen sinne lohkon kylkeen jossa valmis paikkakin odottaa kiinnitysruuvipaikkoineen päivineen, ryhdyt sekoittamaan bensat itse 2,5 % seoksella, ja mikä tärkeintä;

      Asetat sen irrotetun VRO n johonkin kannon päälle, otat esille suuren lekan tai moskan ja varmistat ettei kukaan kouki sitä jätelavalta enää käyttöön.

      • Vro.käy.jakukkuu

        Ompahan tuo tuorevoitelu VRO toiminu omassa evarissa täysin moitteetta jo monta kesää.
        Joka kevät oon laittanu tussilla viivan öljysäilöön öljyntason merkiksi, ja aina sieltä vaan öljy vähenee. Eli pumppu toimii, ja imee öljyä.

        Varmuuden maksimoinniksi voi lurauttaa pienen tipan öljyä bensan sekaan, jos pelkääm että vro hajoaa.


      • MitenkäsSITTEN

        Yamahan autolubet, kuulemma vaihtaneet niitä jo rutosti.


    • hupiukko123

      veikkaan ettei montaa kättä nouse kun kysellään että keneltä on oma VRO hajonnut.
      hajoamisista kaikki on aina kuullut huhuja, mutta kukaan tuskin itse nähnyt moista...

      • AivanKaikki

        Tuoreöljyvoidellut 2t-koneet rikkoontuvat voitelun loppuessa.
        Kaikki, aivan kaikki.
        Joko ennemmin tai myöhemmin.
        Mutta todennäköisesti jo sitäkin ennemmin.


      • 4tkoneen.tuho
        AivanKaikki kirjoitti:

        Tuoreöljyvoidellut 2t-koneet rikkoontuvat voitelun loppuessa.
        Kaikki, aivan kaikki.
        Joko ennemmin tai myöhemmin.
        Mutta todennäköisesti jo sitäkin ennemmin.

        Tuoreöljyvoidelluissa 2-t koneissa on aina tuoretta öljyä. Nelareissa kiertää se sama vanha paskanen öljy. Ennemmin tai myöhemmin likaa kertyy öljyn sekaan, ja se tappaa kaikki 4-t koneet.
        AIVAN KAIKKI !!!!


      • Huono_kuitti
        4tkoneen.tuho kirjoitti:

        Tuoreöljyvoidelluissa 2-t koneissa on aina tuoretta öljyä. Nelareissa kiertää se sama vanha paskanen öljy. Ennemmin tai myöhemmin likaa kertyy öljyn sekaan, ja se tappaa kaikki 4-t koneet.
        AIVAN KAIKKI !!!!

        Ei kylläkään tapahdu jos noudattaa huolto-ohjelmaa, edes joka toinen vuosi!


    • Anonyymi

      Ja on se kumma, kun yks muki leikkaa kiinni, niin se on vro vika. Kannattaa tutustua miten se toimii, ja huoltaa niitä ennen, ku kirjoittelee tänne mitä sattuu. Erittäin luotettava systeemi joka pitää HUOLTAA välillä. Aivan turhaa hommaa se bensojen ja öljyjen sekottelu. Ite ajellu -90 luvun alusta aina 2-t omceilla ja hyvin rokkaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      207
      11923
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6333
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      177
      5257
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      57
      4978
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4518
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      119
      4441
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3936
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82
      3425
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      53
      1967
    Aihe