Usko lestadiolaisuuteen on eri kun usko Kristuksee

EiSotketaAsioita

"Vain me pelastumme" ( = yhdistyksiin rajoittuva) seurakuntaoppi, on ihan eri oppi, kun oppi Kristuksen seurakunnasta, joka on YKSI, kaikkien kristtyjen yhteinen, 2000 vuotta vanha ja koskee koko maapallon asukkaita, eläviä ja Kristuksessa kuolleita, jokaista jolla on usko Kristukseen.

45

1270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollainen oppi on ekskulsiivinen ,
      palaan asiaan. .

• Ja se taas tarkoittaa sitä, että Lestaadiolaiseen kristillisyyteen
        uskova luulee, että muut on väärässä ja vain LLL on oikeassa.
        -

• eiköpä_näin_ole
        padasjoenukko kirjoitti:

Ja se taas tarkoittaa sitä, että Lestaadiolaiseen kristillisyyteen
        -

niin juuri, ja se kuului tänäänkin 13.10.2018 Lahdessa. Ja erittäin voimakkaana tuli ainakin iltasaarnassa esiin.

• MulleSeRiittää
        padasjoenukko kirjoitti:

Ja se taas tarkoittaa sitä, että Lestaadiolaiseen kristillisyyteen
        -

No, uskotaan nyt, että ainakin hän, Lestadius, oli oikeassa ja saarnasi elävää Jumalan Sanaa, eikö se riitä meille?!

• Näinseselitettiin

niin juuri, ja se kuului tänäänkin 13.10.2018 Lahdessa. Ja erittäin voimakkaana tuli ainakin päiväsaarnassa esiin.

Kuten Helvilä päivällä selvästi sanoi, että seurakunnan Herra Jeesus perusti suljettujen ovien takana, ja hän antoi siellä vallan päästää ja sitoa, jonka viran hän antoi omille opetuslapsilleen ja sitoi Pyhään Henkeen.
      Ja selitti myös että mikä on seurakunnan raja. Se on oikea raamatullinen oppi. Siis vanhurskauttamis oppi, pyhitysoppi, ja seurakuntaoppi.

Hän ei sitonut seurakunnan rajoja mihinkään yhdistykseen tai kirkkoon, vaan elävään autuaaksi tekevään raamatulliseen oppiin.

• Kuunteluoppilas

Aivan oikein Tatu selitti!

• näinolenymmärtänyt
        Kuunteluoppilas kirjoitti:

Hyvin sanoi!

• Selityksenmakua
        Kuunteluoppilas kirjoitti:

Aivanko selitti!

• ÄläEksyKristitty

Oppi ja oppi. Ei mikään oppi ketään pelasta, vaan usko Kristukseen.

Ajassamme liikkuu tuhat ja yksi "oikeata raamatullista oppia", ja mitä raamatullisempi oppi on kannattajiensa mielestä, sen kovempia kannattajat ovat tuomitsemaan muut helvettiin.

Unohtakaa kaikki harhaanjohtavat kliseet raamatullisuudestanne, suostukaa kokonaan syntisiksi, koska sellaisia olette, te kaikista hurskaimmatkin.

Suostukaa nöyrtymään Jumalan armosta Kristuksen tähden uskon kautta pelastetuiksi ja kiittäkää lahjasta Jumalaa, jolta kaiken ilmaiseksi saitte.

Kenelläkään ihmisellä ei ole mitään antaa pelastuksensa lunnaiksi, siksi vanhurskaus on Jumalan lahja.

Kun tämä asia oikein kirkastuu sydämelle, se johtaa iloon ja rauhaan, rakkauteen ja hyviin tekoihin. Puheista tekoihin!

• näinsemeneekin

ja se oikea oppi on vain ja ainoastaan siellä lestojen seuroissa, eikö olekkin niin.

kaikki mailman kansat ovat sen ulkopuolella jos eivät kyukene matkustamaan lestaseuroihin lahteen eikö olekkin niin.

jos ei ol eniin, niin miten se sitten on häh?

• ÄlkääKristitytEksykö

näinsemeneekin kirjoitti 14.10.2018 11:19

"ja se oikea oppi on vain ja ainoastaan siellä lestojen seuroissa, eikö olekkin niin.

kaikki mailman kansat ovat sen ulkopuolella jos eivät kyukene matkustamaan lestaseuroihin lahteen eikö olekkin niin.

jos ei ol eniin, niin miten se sitten on häh?"
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Älä nyt jankuta enään tuota lestavirttä enempää.

Lue viestini! ÄläEksyKristitty kirjoitettu 14.10.2018 7:21

- Mikään oppi ei ketään pelasta!
        Jeesus Kristus on ainut pelastaja, edellyttäen että sinä USKON HÄNEEN!

• Ihmeellistä

Jumala johdattaa kyllä Lahteenkin, jos se on Hänen tahtonsa. Hän tietää, missä vielä on Hänen valittuja!

• eihyvänenaika

Hänen valittuja... voi jkauta millaista ropaksaa te jaksatte suoltaa !

JOS olet joksus avannut Raamattusi ja sieltä lukenut esm Joh 3:16, niin kerro hyvä ihminen kuka jäi sen sanoman ulkopuolelle, kerro pian heti jo hohoijaa tätä porukkaa.

• ghjkytvn
        eihyvänenaika kirjoitti:

JOS olet joksus avannut Raamattusi ja sieltä lukenut esm Joh 3:16, niin kerro hyvä ihminen kuka jäi sen sanoman ulkopuolelle, kerro pian heti jo hohoijaa tätä porukkaa.

Jos et usko että Pyhä henki on sinut johdattanut uskoon . Niin uskosi on silloin omista tekemisistä kiinni ja omista valinnoista (ns.tekojen oppi) . Siis uskoessasi että Pyhä henki on johdattanut tiesi oikean opin luokse . Uskot silloin että olet kaiken armosta saanut, jo uskosi ensi askeleista lähtien. Ja näin päässyt Jeesuksen Kristuksen johtamaan seurakuntaan nauttimaan rauhasta ja rakkaudesta .

• ghjkytvn
        eihyvänenaika kirjoitti:

Antamasi Raamatun paikka on hyvä. Se on hyvä muistuttaa ihmisiä siitä että Jumala haluaa kaikkien pelastuvan. Kuitenkin jotka eivät Pyhän hengen muistutuksia ota todesta niin se on sitten heidän juttunsa ja elämänsä.

• 3454657
        eihyvänenaika kirjoitti:

Joh.6:44

• teuta011
        3454657 kirjoitti:

Joh.6:44

Niin Siinä kirjoitettiin näin.
        -
        Ei kukaan voi tulla luokseni, ellei Isä ,
        joka on minut lähettänyt, vedä häntä.
        Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä
        päivänä.
        -

• 3454657
        teuta011 kirjoitti:

-
        päivänä.
        -

Niin siinä on ja Raamatullista oppia on Jeesuksen neuvot . Toisin kuin jotkut koettavat väittää ettei näitä neuvoja tarvitse kunhan vain uskoo niin se riittää. Harvalla kuitenkaan käy niin että uskoon tultuaan heti kuolee . Raamatun lukemista ja tutkimista ei siis kannata jättää luulojensa vuoksi. Elämä voi jatkua myös uskoon tulon jälkeen ja paremmin uskon taipaleella pärjää kun on Raamatulliset neuvot elämän polulla.

• 3454657
        teuta011 kirjoitti:

-
        päivänä.
        -

Toisin sanoen viisaat hankkivat öljyä lamppuihinsa .

• KaidanTienKuIkija
        eihyvänenaika kirjoitti:

Joh17: 6-10
        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
        10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.

• näintänään
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
        10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.

No niin mutta ei mitenkään vastaaa edelläsanottuun valituista, koska kaikki on valittu jo Golgatalla ja kaikkia Pyhä henki vetää jollain tavalla joskus elämän aikana ellei sitten asu viidakon perällä jossa ei mikään tieto ole saatavilla.
        Heidät tuomitaan oikeudenmukaisesti eikä kuulu tähän asiaan ollenkaan.

mutt aJumala EI veivaa lottokonetta kuka nyt tulisi valituksi, siinä on pääasia, vaan kaikki on valittu j a kaikkia kutsutaan!
        MUTTA vain harvat ottavat kutsun vastaan ja seuraavat evankeliumin kehoitusta.

Raamattua on julistettav a niin kuin se on, eikä vähän sinneppäin miten sattuu.

• osaatkoHävetä

Kaitamies on tälläkin palstalla todistettu omavanhurskaaksi besservisseriksi jonka ainut tehtävä on valheilla ja pikkunäppärillä, kokonaisuudesta irroitetiulla Raamatun paikoilla harhauttaa ja hämätä kristittyjä, lahkolaisuuden hyväksi.

Vuosikausia hän mm. vertasi lahkonsa ulkopuolisia hiiriksi ja rotiksi. Kävi kuitenkin ilmi että Kaitamies perusteli väitettään väärennettyyn, asiasta lyhentämällä irroitettuun Lutherin saarnaan. Samaan tarkoituksen mukaiseen lyhennelmään ja lahkolaisuutta tukevaan valheeseen jota on huudettu esikoislestadiolaiset ry:n kateedereilta perusteltaessa Ainoan Oikean Seurakunnan-satua.

Joku kristitty kuitenkin jaksoi lukea Lutherin saarnan ja todisti tämänkin valheen. http://www.sakramentit.fi/wordpress/wp-content/uploads/2018/04/Hengellisen_johdon_parista_löytyy_rottia.pdf

Sanonta lukee kuin piru Raamattua, tarkoittaa lukutapaa, jossa suurennuslasilla haetaan vain omaa näkökantaa puoltavat kohdat. Kun niitä ei löydy ja kun porsaanreiätkin ovat liian pieniä, perusteellaan tulkintaa epämääräisellä Raamattuakin korkeammalla moraalilla.

Keneltä ja kenen toimesta Kaitamiehelle tälläinen trollaajan tehtävä on annettu? Sitä voi vain arvailla.

• jhyufgv
        näintänään kirjoitti:

No niin mutta ei mitenkään vastaaa edelläsanottuun valituista, koska kaikki on valittu jo Golgatalla ja kaikkia Pyhä henki vetää jollain tavalla joskus elämän aikana ellei sitten asu viidakon perällä jossa ei mikään tieto ole saatavilla.
        Heidät tuomitaan oikeudenmukaisesti eikä kuulu tähän asiaan ollenkaan.

mutt aJumala EI veivaa lottokonetta kuka nyt tulisi valituksi, siinä on pääasia, vaan kaikki on valittu j a kaikkia kutsutaan!
        MUTTA vain harvat ottavat kutsun vastaan ja seuraavat evankeliumin kehoitusta.

Raamattua on julistettav a niin kuin se on, eikä vähän sinneppäin miten sattuu.

Taitaa olla kuule että sieltä viidakon perältä niitä eniten pelastuu . Koska sielä kuolee ihan pieniä enemmän kun ei ole näitä sairaaloita. Sanoihan Jeesus että "sallikaa lasten tulla " ja tee niin niin sinä saat elää" eihän nämä ole vielä ensimmäistäkään syntiä tehneet kun ovat pienenä jättäneet maallisen taipaleen .

• KaidanTienKuIkija
        osaatkoHävetä kirjoitti:

Kaitamies on tälläkin palstalla todistettu omavanhurskaaksi besservisseriksi jonka ainut tehtävä on valheilla ja pikkunäppärillä, kokonaisuudesta irroitetiulla Raamatun paikoilla harhauttaa ja hämätä kristittyjä, lahkolaisuuden hyväksi.

Vuosikausia hän mm. vertasi lahkonsa ulkopuolisia hiiriksi ja rotiksi. Kävi kuitenkin ilmi että Kaitamies perusteli väitettään väärennettyyn, asiasta lyhentämällä irroitettuun Lutherin saarnaan. Samaan tarkoituksen mukaiseen lyhennelmään ja lahkolaisuutta tukevaan valheeseen jota on huudettu esikoislestadiolaiset ry:n kateedereilta perusteltaessa Ainoan Oikean Seurakunnan-satua.

Joku kristitty kuitenkin jaksoi lukea Lutherin saarnan ja todisti tämänkin valheen. http://www.sakramentit.fi/wordpress/wp-content/uploads/2018/04/Hengellisen_johdon_parista_löytyy_rottia.pdf

Sanonta lukee kuin piru Raamattua, tarkoittaa lukutapaa, jossa suurennuslasilla haetaan vain omaa näkökantaa puoltavat kohdat. Kun niitä ei löydy ja kun porsaanreiätkin ovat liian pieniä, perusteellaan tulkintaa epämääräisellä Raamattuakin korkeammalla moraalilla.

Keneltä ja kenen toimesta Kaitamiehelle tälläinen trollaajan tehtävä on annettu? Sitä voi vain arvailla.

Kiitos ystäväni. Korjataan asia.

Ilmestyskirja 22:14-15
        14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät*, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
        15. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Sen todistaa raamattu mitä ulkopuolelta löytyy.
        Jospa tämä kelpaa paremmin.
        Myönnän että olisi pitänyt käyttää mielummin tätä alusta asti, eikä soveltaa huonosti Lutherin sanomisia.

Sillä kysymys on että tartut jokaiseen sanaan, jonka kirjoitan vaikkei se muutakkaan asian merkitystä. Siksi täytyy olla jatkossa huolellisempi.

• 8uuu9iii

Kiitos ystäväni. Korjataan asia.

Ilmestyskirja 22:14-15
        14. Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät*, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
        15. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Sen todistaa raamattu mitä ulkopuolelta löytyy.
        Jospa tämä kelpaa paremmin.
        Myönnän että olisi pitänyt käyttää mielummin tätä alusta asti, eikä soveltaa huonosti Lutherin sanomisia.

Sillä kysymys on että tartut jokaiseen sanaan, jonka kirjoitan vaikkei se muutakkaan asian merkitystä. Siksi täytyy olla jatkossa huolellisempi.

Voisi kelvatakkin jos kertoisit ympäripyöreiden vihjailujen sijaan mitä haluat tarkalleen ottaen Ilmestyskirja kohdalla kertoa tai todistaa? Eli mikä on asian merkitys jonka muuttumattomuutta haluat todistaa Lutherin sijaan nyt Ilmestyskirjalla?

Aikanaan Lutherin saarnaan viitatessasi vihjailit että nykypäivänä kaikki muut kuin Lapin vanhimpien johtaman liikkeen kristityt olisivat ulkona hiirinä, rottina ja ties minä jyrsijöinä. Oletko edelleen tätä mieltä?

PS. Raamattu kirjoitetaan muuten isolla alkukirjaimella :=)

• ÄläEksyKristitty

Siinäpä se on kun yhdistyksestä tulee jumala. Silloinhan yhdistys tietenkin suorittaa valinnatkin, ja ne tapahtuvat yhdistyksen ehdoilla.

Esikoislestadiolainen liike meni metsikköön 1990 luvulla Gunnar Persäterin ja Odd minden johdolla.
      Silloin alkoi myös tämä möykkääminen lapinluottamuksesta, jolla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Liikkeen julistukseen tuli pelottelut ja uhkailut, sekä evankeelisten julistajien vainoaminen. Huuto kuului "Kajaaniin asti".

Kristus ei omiaan sillä tavalla hallitse.

Evankeliumi turhennettiin lisäilemällä siihen yhdistystä johtavien henkilöiden mielipiteitä, joita sitten nimitettiin Jumalan sanaksi ja vaadittiin tottelemaan johtajia Jumalan sanan sijasta ja lisäksi.

En ole ratkaisemassa tällä heidän taivas osuuttaan, se on Jumalan asia. Kuten meidän kaikkien kohdalla on. Jumalan sanaan ei saa kuitenkaan lisäillä mitään, eikä saa ottaa mitään pois.

Se on selvä asia että jokainen jolla on usko Kristukseen, pelastuu. Siitä ei saatana tykkää, siksi se tunkee evankeliumin joukkoon omia kapuloitaan, saadakseen uhrinsa luopumaan uskosta Kristukseen omana henkilökohtaisena vapahtajanaan ja uuden liiton välimiehenä.

Väärä seurakuntaoppi on esikoislestadiolaisuuden pahin syöpä. Samoin ihmistekojen ja ihmissääntöjen sotkeminen vanhurskauttamiseen.

Samat vaivat on suurimmassa osassa lestadiolaisryhmiä.

Seinien sisällä liike muhii, johtajien vahtiessa omaa valta-asemaansa. Yhteydet muihin kristittyihin katkaistiin kokonaan.

• jhyufgv

Siis viidakon perältä ei mielestäsi ole mahdollista pelastua tämä selvä.

• LueÄläLuule
        jhyufgv kirjoitti:

Älä lisäile omiasi minun viesteihini ryökäle. Kysy, ellet tiedä, tai ymmärrä viestiäni.

Ihminen ei voi pelastua muutoin kun uskomalla Kristukseen, Jumalan Sana.

Jos viidakossa ei kuule evankeliumia tai ei usko evankeliumia, niin ei voi pelastua.

• ghjkytvn

Muista luojaasi nuoruudessasi ennenkuin pahat päivät tulevat.

• 348756
        LueÄläLuule kirjoitti:

Älä lisäile omiasi minun viesteihini ryökäle. Kysy, ellet tiedä, tai ymmärrä viestiäni.

Ihminen ei voi pelastua muutoin kun uskomalla Kristukseen, Jumalan Sana.

Jos viidakossa ei kuule evankeliumia tai ei usko evankeliumia, niin ei voi pelastua.

Nyt kun siihen ei ole lisätty vaan olet sen itse kirjoittanut . Kerro mitä kommunikoimaan kykenemätön vauva ajattelee. Mieti eikö ole kevyempi jättää Jumalan asiaksi kuin alkaa heilumaan tuomarina vasta syntyneitä helvettiin nakellen.

• Kertokaa

Millainen on oikea raamatullinen seurakuntaoppi?

• KaidanTienKuIkija
        Kertokaa kirjoitti:

Millainen on oikea raamatullinen seurakuntaoppi?

Että seurakunnan rajat on kristuksen oppi, jonka raamattu vahvistaa.
        Näinhän Helviläkin asian saarnassaan selitti.

Luther sanoo että :
        "Seurakunta, kirkko, ei olekaan puuta ja kiveä, vaan joukko Kristukseen uskovia ihmisiä. Heihin on pitäydyttävä ja tarkattava heidän uskoansa, heidän elämäänsä ja heidän opetustansa. Heidän keskuudessansa Kristus varmasti on, sillä kristillisen seurakunnan ulkopuolella ei ole olemassa mitään totuutta, ei mitään Kristusta, ei mitään autuutta.”

• jhyufgv kirjoitti:

Kuinka o0li ne pienet ?
        He pelastuu muuallakin .
        -

• Miksi_valehtelet
        348756 kirjoitti:

Nyt kun siihen ei ole lisätty vaan olet sen itse kirjoittanut . Kerro mitä kommunikoimaan kykenemätön vauva ajattelee. Mieti eikö ole kevyempi jättää Jumalan asiaksi kuin alkaa heilumaan tuomarina vasta syntyneitä helvettiin nakellen.

Mistä tuomarina heilumisesta höpiset? Sitähän sinä olet tehnyt täällä koko ajan. Ellet kykene lukemaan tekstiä niin että itse ymmärtäisit mitä siinä lukee, niin jäsä hyvä ihminen tämä touhu kokonaan. Jeesuksen käskyn mukaisesti kristityt tuovat lapsena kasteen kautta hänen kulemaansa ja kuolleista ylösnousemiseensa liitettyinä uskon kautta. Sehän on jumalaton teko jättää lapsensa kastamatta Kristukselle, vedellä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Joka on UUSI LIITTO.

Henkilöt jotka ovat jättäneet lapsensa kastamatta, eivät sovi tämän palstan kirjoittajiksi lainkaan. Lukijoiksi vaan, että näkevät kun heille rukoillaan herätystä omanvanhureskauden unesta ja parannuksen armoa.

• OikeaVaiVäärä

Luther sanoo että :
        "Seurakunta, kirkko, ei olekaan puuta ja kiveä, vaan joukko Kristukseen uskovia ihmisiä. Heihin on pitäydyttävä ja tarkattava heidän uskoansa, heidän elämäänsä ja heidän opetustansa. Heidän keskuudessansa Kristus varmasti on, sillä kristillisen seurakunnan ulkopuolella ei ole olemassa mitään totuutta, ei mitään Kristusta, ei mitään autuutta.”

Joku kertoi, että es.lestadiolaisilla on väärä seurakuntaoppi, eikö tämä ole juuri se oikea, mitä kirjoitit?!
        Mikä se väärä sitten on?

• ÄläLuotaIhmisoppeihin

KaidanTienKuIkija kirjoitti 15.10.2018 klo 10:16

Luther sanoo että :
      xxxxxx

Jännää että jossakin tiedostamattoman minän puolella ainakin osalla teistä on tieto oikeasta seurakunnasta, mutta puheet ja opetus seurakunnasta ovat kuitenkin päinvastaisia, - ja vielä voimakkaasti ja uhmakkaasti uhkailujen kanssa korostettuina. Jeesuksen verellä JUmalan omiksi lunastettuja Jumalan lapsia pilkataan saarnoissa halveksivin sanakääntein, (pilkkasanoja ovat mm. eriseuraiset, kuollutuskoiset, kirkkojumaliset, kuolleen uskon tunnustajat, maailman rakastajat, synnin rakastajat, omavanhurskaat,) vahvistetaan näin yhdistyksen jäseniä pysymään tällaista muunneltua evankeliumia julistavassa, ihmisoppeja palvovassa yhdistyksessä.

On kuvottavaa katsella ja lukea, millaisiin korkeuksiin omavanhurskaus ihmisen korottaa, että syntinen voi toista syntistä pilkata ja tuomita mielin määrin.

Totuus on että esikoislestadiolaiset ovat ihan yhtä syntisiä, kun kaikki muutkin ihmiset, jos JUmala ei teitä armahda Kristuksen tähden niin olette helvetissä joka iikka.

Siinä on ero moniin muihin kristittyihin nähden, ettei Kristuksen ansio ja Jumalan armo tahdo heille kelvata millään, kun omanvanhurskauden pöyhtäri on niin vahvaksi kasvatettu, liikkeen Jumalan sanan vastaisella julistuksella.

• 45678322

Aamenta päälle!

• KaidanTienKuIkija

Voi hyvänen aika, juuri osoitin että Helvilä selitti seurakunnan rajat seuroissamme saarnassaan kaksipäivää sitten juuri oikealla tavalla ja sinä sanot että:
        ""jossakin tiedostamattoman minän puolella ainakin osalla teistä on tieto oikeasta seurakunnasta, mutta puheet ja opetus seurakunnasta ovat kuitenkin päinvastaisia""

Opetus oli juuri tuo jonka toin ilmi!

Toinen asia jota seuroissamme saarnataan jatkuvasti on juuri se, että meistä kukaan ei pelastu ilman Jumalan armoa, ja että ihminen on oman luontonsa puolesta paha ja pelkkä syntikasa.

• MiksiAnnatPettääItseäs

Minä sinun Helvilöistäsi. Olen kuulunut liikkeeseen yli 60 vuotta, ja tiedän tarkalleen sen firman metkut. Johdon vaihduttua Jellivaarassa, liike painui 20 vuoden aikana tilaan, josta ei ihan helpolla enään nousta. Kaikki julistus keskittyy "tähän kristillisyyteen", sellaisella julistuksella ei Kristuksen maailmanlaajuista kirkkoa (lähetytyötä) rakenneta. Samanmielisten keskinäistä muhimista liike harjoittaa estoitta. Siitä (laakereillaan lepäävän, itsekehun ja itseylistyksen) kuplasta päästäkseen, on henkilölle pakko tapahtua suuria muutoksia henkilökohtaisessa elämässä.

Ikävä sanoa, sillä liikkeessä on paljon aitoja ystäviä ja sukulaisianikin. Heillä ei ole vain kykyä, halua ja voimaa alkaa tutkimaan Raamattua juuri sellaisena, kun sinne on kirjoitettu. Otetaan ihan muutama jae esimerkiksi.

Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

1. Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.

Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

xxxxxxxxx

Jos julistetaan mitään muuta, kuin Jeesusta Kristusta tienä taivaaseen, silloin ovat valehtelijat asialla.

Valehtelija julistavat:
      - Esikoislestadiolaiset tarvitaan.
      - Lapinluottamus tarvitaan
      -Jeesus Kristus ei yksin riitä pelastamaan syntisiä kadotuksesta uskon ja kasteen kautta, vaan tarvitaan toinenki välimies
      - Esikoislestadiolaiset ry on ainut joukko maapallolla, joilla on asuva Pyhä Henki
      - Kristityn ei ole lupa ylistää jumalaa suin sydämin ja kikin mahdollisin soittimin
      - Kristityn ei ole lupa ylistää kuoroissa Jumalaa

Valtavat määrät muuta valhetta esikoislestadiolaiset syöttävät kuulijoilleen, estoitta ilman katumusta ja parannusta, en toistele niitä tällä kertaa enempää.

• lisäehtojaehtojenpäälle

Aamen.

• KaidanTienKulkija

Oliko luther väärässä?

Sillä ei yhtään muuta tietä tai välikappaletta syntien anteeksi saamiseen ole kuin sana. Sentähden tehtäköön mitä tahansa, niin synnit kuitenkin niille pidetään, jotka eivät ota sanaa vastaan vaan omilla töillä itsensä auttaa tahtovat. Sillä Herramme Jumala ei syntien anteeksi saamista johonkin työhön laskenut, jota me tehdä voimme, vaan tähän ainoaan työhön, että Kristus kärsi ja kuolleista jälleen nousi, mutta tämän saman työn hän sanan kautta apostolein ja sananpalvelijainsa, ja kussa niin tarvitaan kaikkein kristittyin suuhun pani, että syntein anteeksi antamuksen sen kautta kaikille jakaisivat ja julistaisivat, jotka sitä tahtovat.

Jos nyt sieltä syntein anteeksi antamuksen vastaanottaa tahdot, niin sen totisesti löytävä olet; koska jo käsketty on, että synnit anteeksi annettaman pitää. Mutta ellet tahdo vastaanottaa, niin syntisi sinulle pidetään ehkä mitä hyvänsä tekisit.
        Sillä, kuin usein sanonut olen, syntein anteeksiantamus ei ulkona sanasta ole.

Nyt Kristus sanan apostolein ja kaikkein kristittyin suuhun on laskenut. Joka ei sieltä sanaa vastaanottaa ja uskoa tahdo, hän kaikesta voimastansa tehköön mitä tahansa, niin kuitenkin syntinsä hänelle pidetään. Sillä tässä vakava käsky on, jonka kautta Herra syntein anteeksi antamuksen kaikesta maailmasta ja kaikista töistä ottaa pois ja sanaan laskee. siellä se löydettävänä on.

Jos nyt joku syntein anteeksi saamista halajaa; menköön sielunpaimenensa tai likimmäisen kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää, niin hän totisesti siellä myös syntein anteeksi antamuksen saa.

Huone Postilla
        1 S. Pääs.

Mutta etköpä ilostu, tietäessäsi paikan, jossa Jumala puhuu juuri sinun kanssasi? Jopa me, jos voisimme kuulla enkelin puhuvan, rientäisimme hamaan maailman ääriin. Mutta emmekö totisesti ole mielettömiä, kurjia ja kiittämättömiä, kun emme kuule, mitä meille sanotaan?
        Tuossa on Raamattu todistamassa että Jumala puhuu meidän kauttamme, ja että se on aivan saman veroista, kuin jos hän itse suullisesti puhuisi.
        Kenelle muulle rikoksiasi valittaisit kuin Jumalalle? Mutta mistä muualta löydät hänet kuin veljestäsi? Hän kykenee vahvistamaan ja auttamaan sinua sanoilla.

Kirkko-Postilla.
        Palmu sunnuntai Evank. saarna

• OlikoVäärässä
        KaidanTienKulkija kirjoitti:

Oliko luther väärässä?

Sillä ei yhtään muuta tietä tai välikappaletta syntien anteeksi saamiseen ole kuin sana. Sentähden tehtäköön mitä tahansa, niin synnit kuitenkin niille pidetään, jotka eivät ota sanaa vastaan vaan omilla töillä itsensä auttaa tahtovat. Sillä Herramme Jumala ei syntien anteeksi saamista johonkin työhön laskenut, jota me tehdä voimme, vaan tähän ainoaan työhön, että Kristus kärsi ja kuolleista jälleen nousi, mutta tämän saman työn hän sanan kautta apostolein ja sananpalvelijainsa, ja kussa niin tarvitaan kaikkein kristittyin suuhun pani, että syntein anteeksi antamuksen sen kautta kaikille jakaisivat ja julistaisivat, jotka sitä tahtovat.

Jos nyt sieltä syntein anteeksi antamuksen vastaanottaa tahdot, niin sen totisesti löytävä olet; koska jo käsketty on, että synnit anteeksi annettaman pitää. Mutta ellet tahdo vastaanottaa, niin syntisi sinulle pidetään ehkä mitä hyvänsä tekisit.
        Sillä, kuin usein sanonut olen, syntein anteeksiantamus ei ulkona sanasta ole.

Nyt Kristus sanan apostolein ja kaikkein kristittyin suuhun on laskenut. Joka ei sieltä sanaa vastaanottaa ja uskoa tahdo, hän kaikesta voimastansa tehköön mitä tahansa, niin kuitenkin syntinsä hänelle pidetään. Sillä tässä vakava käsky on, jonka kautta Herra syntein anteeksi antamuksen kaikesta maailmasta ja kaikista töistä ottaa pois ja sanaan laskee. siellä se löydettävänä on.

Jos nyt joku syntein anteeksi saamista halajaa; menköön sielunpaimenensa tai likimmäisen kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää, niin hän totisesti siellä myös syntein anteeksi antamuksen saa.

Huone Postilla
        1 S. Pääs.

Mutta etköpä ilostu, tietäessäsi paikan, jossa Jumala puhuu juuri sinun kanssasi? Jopa me, jos voisimme kuulla enkelin puhuvan, rientäisimme hamaan maailman ääriin. Mutta emmekö totisesti ole mielettömiä, kurjia ja kiittämättömiä, kun emme kuule, mitä meille sanotaan?
        Tuossa on Raamattu todistamassa että Jumala puhuu meidän kauttamme, ja että se on aivan saman veroista, kuin jos hän itse suullisesti puhuisi.
        Kenelle muulle rikoksiasi valittaisit kuin Jumalalle? Mutta mistä muualta löydät hänet kuin veljestäsi? Hän kykenee vahvistamaan ja auttamaan sinua sanoilla.

Kirkko-Postilla.
        Palmu sunnuntai Evank. saarna

Tämä valta on jokaisella kristityllä, koska Kristus on meidät tehnyt osallisiksi voimastaan ja vallastaan. Tämä valta koskee omiatuntoja, niin että minä Jumalan sanan voimassa voin lausua tuomion, joka omantunnon sitoo, ja jota yksikään luontokappale ei pysty muuttamaan tai purkamaan, ei synti, ei maailma, ei perkele: tämä on kristityn oikea valta. Tämä valta on meillä hänen jälkeensä jättämässä sanassa ja aivan yhtä voimakkaana meidän niitä lausuessamme, kuin jos hän itse vaeltaisi maan päällä lausuisi ne siinä, majesteettisuudessa ja kunnian loistossa, joka hänellä nyt on.
        Ja tämä on se voima, joka meillä on hänen ylösnousemisestaan ja taivaaseen astumisestaan. Tässä antaa hän meille vallan kuolettaa ja eläväksi tehdä, antaa perkeleelle ja ottaa perkeleeltä.

Lähde:
        Kirkko-Postilla. Tampere 1896 1 s. Pääs. S. saarna.

• SuunSoittoako

Millainen on kiki-soitin?

• NäinOn

Gunnar Jönsson on saarnannut:

Apostoli sanoo, että on hyvä, että sydän vahvistuu armolla eikä ruoalla. Sellaiset, jotka ovat menneet eriseuraan, ovat joskus sanoneet, että heillä oli tarve saada enemmän ruokaa, kuin mitä he saivat kokouksissamme. He ovat kuitenkin kaivanneet enemmän ruokaa, mutta apostoli sanoo, että on hyvä, että sydän vahvistuu armolla eikä ruoalla. Hebrealaisten seurakunnassa oli muutamia, joita oli vietelty vierailla opeilla takaisin lain orjuuteen. Heitä ei tyydyttänyt, että sydän vahvistui armolla, vaan he kaipasivat ruokaa, kuten apostoli sanoi. He tavoittelivat juuri sitä ruokaa, kuin hengellisessä orjuudessa, vaikka itse arvelivat olevansa vapaudessa. Nämä vääriin opinkäsityksiin eksyneet sanovat, että tämä kristillisyys vie ihmisen lain alle ja orjuuteen. Kun sota syntiä vastaan lakkaa ja synti tulee siis luvalliseksi ja syntinen ei ymmärrä katua syntiänsä, tehdä parannusta ja saada syntiänsä anteeksi, silloin on laki huomaamatta tunkeutunut sisälle ja alkanut kuolettaa uskonelämää. Sitä mukaa kun laki tappaa uskonelämää, vapaus muuttuu orjuudeksi. Mitä silloin hyödyttää laulaa paljon hengellisiä lauluja, soittaa kaikenlaisia kielisoittimia ja puhua taivaan ihanuudesta, kun orjuuden tunne on rinnan alla. Mutta vapaat Jumalan lapset antavat Jumalan sanan ja Hengen johdattaa heitä jokapäiväisessä taistelussa syntiä, perkelettä ja maailmaa vastaan ja siten uskossa ristiinnaulita vanhaa ihmistä. He säilyvät parannuksen tekijöinä ja synnin pois panijoina ja säilyttävät sydämen ja omantunnon puhtauden uskolla Kristuksen sovintoveren voimasta. Näiden vapautettujen lasten sydämet vahvistuvat armolla ja eivätkä he perusta kristillisyyttään mihinkään lain tekoihin eikä omaan työhön. He tuntevat, että kaikki on Jumalan suuresta armosta ja uskovat syntinsä anteeksi sen ansion tähden, jonka Jeesus Kristus on heille ansainnut.

• JeesusOnAinutTie

Vain Jeesus Kristus tarvitaan, ja usko häneen, sekä kaste vedellä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Jeesuksen löydät Raamatusta, kunhan uskot sillä tavalla mitä Raamatussa lukee, ryhtymättä muuttelemaan pyhiä kirjoituksia omaan korvasyyhyysi, tai jonkun yhdistyksen laatimaan sapluunaan sorvatuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3432
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2071
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1939
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1500
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1411
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1348
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1316
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1267
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1035
    Aihe