Muutuin näkymättömäksi

Doria

Takana vakava burnout ja sen jälkeen vielä paljon vaikeuksia elämässä, surua, vastoinkäymisiä ym. Olen aina ollut kiva, sosiaalinen, mukavaa seuraa ja minua on arvostettu. Nyt sitten burnoutini jälkeen ihmiset ovat suhtautuneet minuun ihan eri tavalla, tuntemattomatkin ja sosiaalisissa tilanteissa jään monesti yksin ja tämä on todella outoa. Esim. jos olemme isolla porukalla syömässä ja istun pöydän keskivaiheilla, niin vieressäni olevat juttelevat toisella puolella istuvien kanssa ja minä istun siinä keskellä ilman juttukaveria. Ennen minä olin se, kenen puoleen käännyttiin. Toinen esimerkki on työporukan juhlista, jossa ihmiset juttelevat pienissä porukoissa. Yritän mennä mukaan, mutta pikkuhiljaa huomaan, että juttu tyrehtyy ja porukka hajoaa. Kaikkein pahinta on, että esim. baarissa tai keikoilla ympärilläni on aina tyhjää!!! Siis vaikka paikka olisi tupaten täynnä, niin minun lähelläni on varmasti sellainen outo tyhjä alue ja tämä on tosi kummallista. Olen jopa kysynyt parilta hyvältä ystävältäni, että haisenko pahalle, enkä kuulemma haise. Ehkä ympärilläni on jokin merkillinen huono energia tai jotain!

Yksi asia mikä mielestäni liittyy tähän myös, on se, että minua on ryhdytty pitämään lapsellisena, esim. kaupan kassa saattaa ei nyt ihan lässyttää, mutta ei minulle ennen puhuttu noin. Välillä pohdin, että vaikutanko jotenkin vajaaälyiseltä.

Olen aina ollut hyvin jämäkkä, reipassanainen ja työssä minua on arvostettu. Nyt lauseeni keskeytetään ja esimieskään ei ota ehdotuksiani huomioon ja mikään, mitä teen, ei ota ns. tulta alleen. Ja sitten saan huomata, että joku toinen sanoo samaa kuin minä ja häntä kyllä kuunnellaan.

Olen ihan nätti ja aiemmin miehet kiinnittivät huomiota minuun, nyt olen kuin ilmaa, siis todella, miehet eivät edes huomaa minua. Enkä ole siis burnoutin myötä repsahtanut vaan huolehdin itsestäni hyvin.

Tuntuu kurjalta, että jään huomiotta ja että minua vältellään ja haluaisin tietää, mistä tämä kaikki johtuu ja että onko kellään muulla kokemusta vastaavasta. Jotainhan minussa on täytynyt muuttua, koska ihmisten suhtautuminen on muuttunut noin rajusti.

3

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvainnnn

      Sinussa ei ole mitään vikaa, vaikka tuosta voikin tulla sellainen olo. Ilmiössä on varmasti jotain samaa, kuin siinä, että entisestä koulukiusatusta tulee uudessa koulussa kiusattu. Ehkä ihmiset vaistoavat jotakin alitajuisesti, mutta toistaen, mitään vikaa se ei kuitenkaan ole. Oletko jäänyt jumiin burnout ajatuksiin, kannatko raskaasti kaunaa/häpeää? Työstä tunteitasi, vaikka terapian avulla jos mahd. Rakasta itseäsi, huolehdi itsestäsi.

    • NäinSeMenee_

      Jos susta ei ole mitään iloa taikka hyötyä muille, ei ketään kiinnosta. Jos olet vielä joku köyhä, kiinnostat vieläkin vähemmän.

    • näkyväksi

      Sinä et ole selkeästi vielä terve, kun kuvittelet tuollaista. Ymmärrät varmaan, että väite: "tuntemattomatkin kartaa" on jotain harhaista. Kerro lääkärillesi ja saat toivottavasti apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      245
      2289
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      164
      1487
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      213
      951
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe