Miten auttaa ?

Huolestunut24

Eli kaveri tossa viime yönä pamautti pienessä humalatilassa, että häntä on hyväksikäytetty lapsena. En meinannut eka uskoa asiaa vaan sanoin että ei tommosella kannattais vitsailla mutta hän vannoi sen olevan totta. Kertoi että oon ainut joka tietää kouluterveydenhoitajan lisäksi ( ikää nyt 25 ) sanoi että on harkinnut puhumista mutta ei ole kenellekkään avautunut. Mitä tässä pitäisi tehdä ? Olimme noin . 10min tapahtuneen jälkee hiljaa ja vaihdoimme puheenaihetta. Pitäskö mun varata kaverille joku psykologin aika ja onko huono asia jos tulen mukaan keskusteluun, koska tuntuu että hän ei menusi yksin. Ahdistava tilanne

2

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukanakannettavat

Olet luotto ihminen. Jos laki ei sano mitään niin siltä osin ei ole mitään tarjolla.
      Jos ystäväsi haluaa puhua asiasta, niin voit sanoa hänelle tietenkin että se on väärin, mitä onkaan tapahtunut. Jutella ja kyselle että haluaako hän puhua ja kärsiikö hän siitä jne.
      Siitä se aukeaa tai sitten vaan jätät asian omaan menneisyyteensä.
      Jokaisella ihmisellä on jotain traumaattista kokemusta.
      Itsellä on esim. kun menin nuorena heittämään ampiaispesään kivillä, niin senhän voi arvata mitä siitä seuraa. Sen jälkeen olen aina pelännyt ampiaisia.

• Vvvvvv

Googlaa "Suomen delfins". Kaverisi voi tulla ryhmään. Meitä on monta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      72
      4253
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      48
      3183
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      37
      2867
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      34
      2018
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      506
      1698
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      63
      1605
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      48
      1472
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1370
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      68
      1304
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1266
    Aihe