Eli kaveri tossa viime yönä pamautti pienessä humalatilassa, että häntä on hyväksikäytetty lapsena. En meinannut eka uskoa asiaa vaan sanoin että ei tommosella kannattais vitsailla mutta hän vannoi sen olevan totta. Kertoi että oon ainut joka tietää kouluterveydenhoitajan lisäksi ( ikää nyt 25 ) sanoi että on harkinnut puhumista mutta ei ole kenellekkään avautunut. Mitä tässä pitäisi tehdä ? Olimme noin . 10min tapahtuneen jälkee hiljaa ja vaihdoimme puheenaihetta. Pitäskö mun varata kaverille joku psykologin aika ja onko huono asia jos tulen mukaan keskusteluun, koska tuntuu että hän ei menusi yksin. Ahdistava tilanne
Miten auttaa ?
2
220
Vastaukset
- mukanakannettavat
Olet luotto ihminen. Jos laki ei sano mitään niin siltä osin ei ole mitään tarjolla.
Jos ystäväsi haluaa puhua asiasta, niin voit sanoa hänelle tietenkin että se on väärin, mitä onkaan tapahtunut. Jutella ja kyselle että haluaako hän puhua ja kärsiikö hän siitä jne.
Siitä se aukeaa tai sitten vaan jätät asian omaan menneisyyteensä.
Jokaisella ihmisellä on jotain traumaattista kokemusta.
Itsellä on esim. kun menin nuorena heittämään ampiaispesään kivillä, niin senhän voi arvata mitä siitä seuraa. Sen jälkeen olen aina pelännyt ampiaisia. - Vvvvvv
Googlaa "Suomen delfins". Kaverisi voi tulla ryhmään. Meitä on monta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283416- 973186
- 763024
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702958"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532891Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862668- 352480
- 572341
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432205- 871971