Eli kaveri tossa viime yönä pamautti pienessä humalatilassa, että häntä on hyväksikäytetty lapsena. En meinannut eka uskoa asiaa vaan sanoin että ei tommosella kannattais vitsailla mutta hän vannoi sen olevan totta. Kertoi että oon ainut joka tietää kouluterveydenhoitajan lisäksi ( ikää nyt 25 ) sanoi että on harkinnut puhumista mutta ei ole kenellekkään avautunut. Mitä tässä pitäisi tehdä ? Olimme noin . 10min tapahtuneen jälkee hiljaa ja vaihdoimme puheenaihetta. Pitäskö mun varata kaverille joku psykologin aika ja onko huono asia jos tulen mukaan keskusteluun, koska tuntuu että hän ei menusi yksin. Ahdistava tilanne
Miten auttaa ?
2
385
Vastaukset
- mukanakannettavat
Olet luotto ihminen. Jos laki ei sano mitään niin siltä osin ei ole mitään tarjolla.
Jos ystäväsi haluaa puhua asiasta, niin voit sanoa hänelle tietenkin että se on väärin, mitä onkaan tapahtunut. Jutella ja kyselle että haluaako hän puhua ja kärsiikö hän siitä jne.
Siitä se aukeaa tai sitten vaan jätät asian omaan menneisyyteensä.
Jokaisella ihmisellä on jotain traumaattista kokemusta.
Itsellä on esim. kun menin nuorena heittämään ampiaispesään kivillä, niin senhän voi arvata mitä siitä seuraa. Sen jälkeen olen aina pelännyt ampiaisia. - Vvvvvv
Googlaa "Suomen delfins". Kaverisi voi tulla ryhmään. Meitä on monta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58859
- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31574Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 32498
- 41481
- 82481
- 37455
- 70436