Miten auttaa ?

Eli kaveri tossa viime yönä pamautti pienessä humalatilassa, että häntä on hyväksikäytetty lapsena. En meinannut eka uskoa asiaa vaan sanoin että ei tommosella kannattais vitsailla mutta hän vannoi sen olevan totta. Kertoi että oon ainut joka tietää kouluterveydenhoitajan lisäksi ( ikää nyt 25 ) sanoi että on harkinnut puhumista mutta ei ole kenellekkään avautunut. Mitä tässä pitäisi tehdä ? Olimme noin . 10min tapahtuneen jälkee hiljaa ja vaihdoimme puheenaihetta. Pitäskö mun varata kaverille joku psykologin aika ja onko huono asia jos tulen mukaan keskusteluun, koska tuntuu että hän ei menusi yksin. Ahdistava tilanne
2390
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olet luotto ihminen. Jos laki ei sano mitään niin siltä osin ei ole mitään tarjolla.
Jos ystäväsi haluaa puhua asiasta, niin voit sanoa hänelle tietenkin että se on väärin, mitä onkaan tapahtunut. Jutella ja kyselle että haluaako hän puhua ja kärsiikö hän siitä jne.
Siitä se aukeaa tai sitten vaan jätät asian omaan menneisyyteensä.
Jokaisella ihmisellä on jotain traumaattista kokemusta.
Itsellä on esim. kun menin nuorena heittämään ampiaispesään kivillä, niin senhän voi arvata mitä siitä seuraa. Sen jälkeen olen aina pelännyt ampiaisia.

Äänestä

Googlaa "Suomen delfins". Kaverisi voi tulla ryhmään. Meitä on monta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Huolestunut24 kirjoitti:

Eli kaveri tossa viime yönä pamautti pienessä humalatilassa, että häntä on hyväksikäytetty lapsena. En meinannut eka uskoa asiaa vaan sanoin että ei tommosella kannattais vitsailla mutta hän vannoi sen olevan totta. Kertoi että oon ainut joka tietää kouluterveydenhoitajan lisäksi ( ikää nyt 25 ) sanoi että on harkinnut puhumista mutta ei ole kenellekkään avautunut. Mitä tässä pitäisi tehdä ? Olimme noin . 10min tapahtuneen jälkee hiljaa ja vaihdoimme puheenaihetta. Pitäskö mun varata kaverille joku psykologin aika ja onko huono asia jos tulen mukaan keskusteluun, koska tuntuu että hän ei menusi yksin. Ahdistava tilanne

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu