Vieroituksista..

Jööppeli

Mitenköhän on vieroitustilojen laita (viinakramppi, delirium yms) kun on iltatissutellut n. 5-6kk päivittäin aina sen 4-8 kaljaa? Syön ja nukun normaalisti, saan vitamiinit ja hivenaineet purkista ja toki nyt safkassakin jotain on, ja oon arjessa mukana aktiivisesti, ei kamalia krapuloita, eli selvänä aamuisin toki. Tarkotus olis alkaa lopetella. Ikää on 30v ja mies olen.

18

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannuk

      Kokeilemalla tuon saa selville. Aloita nyt ensin sillä, että et ota tänään enempää kuin sen 4 kaljaa. Varaa kotiin paljon hyvää vissyä ja hyvää ruokaa, jota voit syödä vaikka ei ole nälkä, sekä jotain buranaa. Luultavasti selviät huomisen sillä, että nesteytät, lepäät ja otat särkylääkettä jos on särkyjä. Jos tuntuu, että et saa syötyä tai ei mene parissa päivässä ohi, niin lähde lääkäriin. Kyllä ne auttaa, jos itse haluat lopettaa juomisen. Siitä se sitten meneekin päivä päivältä paremmin. Tervetuloa meidän juomattomien joukkoon.

    • Jööppeli

      Siis mulla on aina ruokahalu päivisin ja iltasin ihan ok. Syön siis ihan normisti aina. Ja juominen nimenomaan painottuu iltaan. Eikä oikeestaan krapuloita edes ole, mitä nyt normaalia väsymystä.

      • Hannuk

        Hyvä juttu! Tarkoitin että siksi kotiin hyvää ruokaa ja paljon akoholitonta juotavaa, että jos tulee lopettamisesta jotain oireita etkä pääse kauppaan pariin päivään. Ei etukäteen voi tietää, tuleeko oireita kun joillekin tulee halpommin ja toisille ei niinkään.


    • Munpitäismyös

      Varmaan on hyvä päätös. Kerro huomenna kuulumiset, miten onnistuit. Mulla menee sikspäkki illassa. Pitäis varmaan lopettaa.

    • Jööppeli

      Joo kerron. Yritys nyt kova. Eilen join 4 ykkösolutta ja kolme kolmosta, siitä tulee siis 5,4 annosta. Jos tänään taas vähemmän. Pointti vaan se että onko nää määrät sellasia joista nyt lopetuksessa voisn kehkeytyä jotakin pahempia viekkareita?

    • vanha.juoppo

      Muutama kalja illassa on nuorehkolle kössille varsin mitätön annos.
      Viinakramppeja ja juoppohulluutta ei tarvitse pelätä ollenkaan.
      Itse olen vetänyt pullon terävää viinaa päivässä pitkälle toista kuukauttakin, ja läheltä on liipannut.

    • Björneborgs_pilsner

      Jos selviää ottojen välillä ei kovin kummoisia viekkoja ole odotettavissa. Pientä hermostuneisuutta ja ehkä vähän univaikeuksia.

    • bussikuski

      alkoholi ei aiheuta ongelmia. juon päivittäin 3-4 viinapulloa, joisin enemmänkin mutta töissä ei voi juoda kuin yhden.

    • Keijo_K

      Viinakrampit, jotka ovat osa deliriumia, alkavat kun LOPETAT kymmenen vuoden ryyppyputken kuin seinään (tai edes yrität lopettaa). Aloittajalla ei tällaisia huolia todellakaan ole, mutta jokapäiväinen tissuttelukin on haitallista terveydelle.

      • kylmät_kädet

        Vittu kun olis kaljaa...


      • täältä_vain

        kohta sitä on ...


    • Lopetus

      Noin 28 annosta viikossa vuosien ajan. Nyt ilman 1.10 lähtien. Ei vieroitusoireita juurikaan paitsi kaksi yötä meni valvoessa.
      Nyt olo on jo loistava ja ylt nukun erittäin hyvin.

    • Jööppeli

      Kiitos paljon vastauksista! Rohkasua lopetukseen! Ja ne kuulumiset unohtu mut sanotaanko näin että vloppu oli tavanomasta kovempaa juomista mut muuten aika sama.

      • Viinitär

        Mulla meni jotain kuukausi silleen että joka päivä jotain, kun oli pidempi loma. Aiheutti enimmäkseen väsymystä koska vaan, viiniä laimennettuna vissyllä tai siideri
        Aamuisin puhalsin nollat että pääsen metsään. Siellä on aina hyvä olla.
        Sen jälkeen pari päivää selvänä koska oli lääkärikäynti ja huomasin että just se aika kun oisit ottanut lasin viiniä olikin vaikea. Vaikka selkeesti nolla promillea niin elimistö huuteli sitä lasillista. Mulla yleensä syöminen lopettaa juomisen joten vaikka kahvia ja voileipä vaikka ei maistuskaan.
        Sen tiiän että jos kerrasta koittaa katkasta ilman mitään korviketta, tulee vapinat ja pelkotilat.
        Kun keksii tekemistä koko ajaksi niin se niin sanotusti unohtuu.
        Nyt on taas tämmönen jakso että pitää olla selvä.
        Itselleen ei kuitenkaan kannata olla liian ankara vaan asettaa tavoitteita.
        Että vaikka iltaan-- mutta jos olo on ihan hurja niin sitä on sallittua korjata vähän ja katsoa
        tilanne uudestaan.
        Viekkareista kärsimisestäkään kun ei ole mitään järkeä
        Unen saamiseen auttaa melatoniini,, tai mulla voimakas kipulääke tai antihistamiini, eikä
        tule mitään liskodiskoa.
        Tsemii sulle, päivä kerrallaan, enempää ei saa.


    • Keijo_K

      Tissutteluun ja peruskrapulaan ei voi kuolla, mutta deliriumiin voi. Moni on kuollut putkaan, koska siitä tullut koti.

      Vuosikausien putken jälkeen keho on niin riippuvainen alkoholista, että se menee shokkiin, jos viinaa ei enää virtaa säännöllisesti elimistöön, aiheuttaen esim. sydänkohtauksen.

    • Viininviemaa

      En ole ihan joka ilta tissutellut. Toissa viikollatissuttelin toiden jalkeen ma-to n klo 18 ja 21 valilla, sama seuraavalla vkolla ja viikonloppuna ei mitaan. Perjantai iltoina oli hiukan hermostunut olo eika uni meinannut tulla vaikka oli vasynyt tyoviikosta ja iltatissuttelusta. Aikoinaan harrastelin putkia. Ei siis mitaan litra vodkapullo paivassa vaan muutma paiva viinia aamupaivasta iltaan. 3-4 pv jalkeen hommasta meni maku mutta oli viela pari paivaa korjailtava jotta sai nukuttua. Lopetin kuitenkin tuollaiset putket kun alkoi tulla paniikkikohtauksia.

      • Viinitär

        Juu.Putki katki taas-viimeinen lomaviikko ja siitä pari päviää tipatonta , muina päivinä aamulenkin jälkeen laimennettuna valkkaria. Ei mikään huono olo, tosin ei normaalikaan, jotain siltä väliltä. Aamu yöllä heräsin , kuulostelin oloa,ihan jees.
        Käykö kellekkään niin että jos herää yöllä tuntuu että eipä tässä mitä mutta jos nukkuu vielä pari tuntia niin sitten on kun ajais pulkalla seinään ? Tätä välttääkseni oon nyt laittanut illalla valmiiks
        piimää tai juotavan jogurtin. Mitään kipulääkkeitä en ota ja joskus kahvi laukaisee kankkusen .
        Sitä siis aamulla varovasti, samoin ekan röökin jälkeen tietää kyllä tuleeko se vai ei.
        No puhalsin äsken nollat- testasin kolmesti varoilta että tään aamun omituisuus johtuu joko liiasta kahvista tai pienistä viekkareista. jommin kummin.
        Alkometristä on kyllä hyötyä- se varmistaa ajokunnon ja antaa ns toivoa :o))


      • Viininviemaa

        Joo mulla sama. Jos on vaikka kolme tuntia tissutellut toiden jalkeen ja mennyt nukkumaan kympilta niin voi herata kolmelta aamuyosta ja olo tuntua ihan ok. Sitten uudestaan unta pollaan ja kun kello soi niin olo etova. Menee kylla ohi aamupuuron jlk. Harrastin joskus putkia, eli valkkaria ja olutta 12h tissutellen. Ensimmainen selva paiva tykytysta ja etovaa oloa. Ei kuitenkaan yrjoilya tai paansarkya. Jos paasin lenkille ja raittiiseen ilmaan muutamaksi tunniksi niin illalla alkoi olla voittajafiilis. Putkien aikana siis 2-3 valkkaripulloa plus 4-5 olutta per pv sellaiset 3-4pv. Lopetin putket viime vuonna kun alkoi pahasti venymaan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe