Mitä Jumala on

Alhamdulillah

Koraani sanoo:
"Jumala on taivaitten ja maan valo. Hänen valonsa on verrattavissa lamppuun, joka on asetettu seinän syvennykseen. Lamppu on sijoitettu lasipalloon, joka on kuin loistava tähti."

Se jatkuu näin:

"Sitä valaisee siunatun öljypuun öljy, joka ei ole idästä eikä lännestä, ja se antaisi kirkkaan valon, vaikka siihen ei tulta pantaisikaan: siinä on valoa valon päällä. Jumala ohjaa valoaan sitä kohti, jonka hän otolliseksi näkee."

Jumala on meille valo, joka kirkastaa meidän polkumme!
Käännytään Jumalan puoleen! Jokainen me voimme rukoilla Jumalaa, olimmepa minkä näköisiä ja kokoisia tahansa, pukeutuneet miten tahansa, olipa meidän taustat mitä hyvänsä.

6

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suoratsanatminulta

      Noo kauniita korulauseita mutta mitä hyötyä on palvella ja rukoilla kun ei ole mitään näyttöä jumalasta. Elämä voi olla kaunista ja ihanaa ilman jumalaakin. Nämä jumalajutut on vain saaneet kauhua ja tappamista aikaan vuosisadat. Kun MINUN jumala on se oikea ainut jumala ja SINÄ olet vääräuskoinen!

    • JeshuaisKing

      Ei todellakaan tullut yllätyksenä, että viesti poistettiin, eipä tietenkään, koska pimeys ei käsitä.

      Eikö muslimien tulisi kunnioittaa Jeshuaa (Jeesusta), ja Hänen sanojaan?
      Näin Hän sanoo:
      Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".

      • Muslimit kunnioittavat satujeesusta profeettana.

        Aurinko on elämän, valon, ravinnon sekä lämmön antaja. Epäjumalanne eivät edes siihen pysty, asia on helppo todistaa.


    • Jumalanviisaussuuri

      Jumala on Yksi, Ikuinen. Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala. Jumala rakastaa meitä ja lähetti Koraanin johdatukseksi ja valoksi.

    • Anonyymi

      Jumala on mitä 99 Jumalan nimeä ja ominaisuutta kertoo
      Armolahjojen Antaja, Laupias Siunaaja ja Ohjaaja

    • Anonyymi

      2015 kakskymppisenä istuin tuskaisena vuoteeni reunalla. Tunsin itseni henkisesti kahlituksi. Ahdistus ja masennus olivat aiemmin samana vuonna syössyt mut kuilun reunalle ja jouduin psykoosiin.

      Olin kauan suunnitellut tosissani itsemurhaa. Niin sekaisin olin itseni kanssa.

      Mutta onneksi koskaan ei ole ollut liian myöhäistä pelastua.

      Koin tuolloin sängyllä istuessani tunteiteni ristiaallokossa, yllättävän ja voimakkaan ahaa-elämyksen. Ilmeisesti se esti mua puristamasta liipaisinta pohjaan asti.
      Jostain kumpusi yllättäen tunne, että ei hemmetti, ei tämä näin voi mennä.

      Erilaisia tunteita syntyi, koska islamiin kuuluessani en pystynyt olemaan oma itseni. Elin lapsuuteni ja osan nuoruudestani islamin vankina.

      Podin islaminuskoisena säännöllisesti helvetillistä tuskaa.

      En tuntenut sitä järjettömän kahlitsevaa maailmaa omakseni, sisälläni syttyi kapinahenki. Aloin elää elämääni pitkälti sen kautta, ja oman itseni kehitys pysähtyi.

      Islamilaisesta yhteisöstä pakeneminen on vaikeaa.Sitä se oli myös omalla kohdallanikin. Yhteisön sisäpiirin voiman ymmärtävät vain he, jotka ovat olleet osa sitä kaksinaismoralistista maailmaa.

      Yksin jäädessäsi uuden identiteetin rakentaminen oli todella haastavaa.

      En tuomitse kaikkia islaminyhteisöön kuuluvia ihmisiä, mutta se lähes kaikkea mahdollista kontrolloiva yhteisö on sairaalloinen.

      Erityisesti naisten ja tyttöjen tekemisiä kontrolloidaan jatkuvasti. Ei saa tehdä sitä eikä tätä, ja jos ”sortuu” tekemään samaa kuin yhteisön ulkopuoliset nuoret, vaikkapa jättäessään pään paljaaksi, yhteisö tuomitsee sinut heti syntiseksi.

      Jouduin kuunneltuani pelottavia saarnoja jonkinlaiseen psykoosiin. Saarnojen mukaan palan helvetin tulessa ”syntiin” sortuessani. Itkin usein öisin, vaikka en mielestäni ollut tehnyt mitään pahaa.

      Ystävyyssuhteita meillä ei ollut lupaa solmia ulkopuolisten kanssa, koska meille opetettiin jo lapsena, että muut ovat vääräuskoisia ja he joutuvat helvettiin.

      Painotan että se maailma ei ole ihmisiä varten.

      Onneksi olen saanut elämäni takaisin ja raskas matka päättynyt osaltani.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe