Koraani sanoo:
"Jumala on taivaitten ja maan valo. Hänen valonsa on verrattavissa lamppuun, joka on asetettu seinän syvennykseen. Lamppu on sijoitettu lasipalloon, joka on kuin loistava tähti."
Se jatkuu näin:
"Sitä valaisee siunatun öljypuun öljy, joka ei ole idästä eikä lännestä, ja se antaisi kirkkaan valon, vaikka siihen ei tulta pantaisikaan: siinä on valoa valon päällä. Jumala ohjaa valoaan sitä kohti, jonka hän otolliseksi näkee."
Jumala on meille valo, joka kirkastaa meidän polkumme!
Käännytään Jumalan puoleen! Jokainen me voimme rukoilla Jumalaa, olimmepa minkä näköisiä ja kokoisia tahansa, pukeutuneet miten tahansa, olipa meidän taustat mitä hyvänsä.
Mitä Jumala on
20
470
Vastaukset
- Suoratsanatminulta
Noo kauniita korulauseita mutta mitä hyötyä on palvella ja rukoilla kun ei ole mitään näyttöä jumalasta. Elämä voi olla kaunista ja ihanaa ilman jumalaakin. Nämä jumalajutut on vain saaneet kauhua ja tappamista aikaan vuosisadat. Kun MINUN jumala on se oikea ainut jumala ja SINÄ olet vääräuskoinen!
- JeshuaisKing
Ei todellakaan tullut yllätyksenä, että viesti poistettiin, eipä tietenkään, koska pimeys ei käsitä.
Eikö muslimien tulisi kunnioittaa Jeshuaa (Jeesusta), ja Hänen sanojaan?
Näin Hän sanoo:
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".Muslimit kunnioittavat satujeesusta profeettana.
Aurinko on elämän, valon, ravinnon sekä lämmön antaja. Epäjumalanne eivät edes siihen pysty, asia on helppo todistaa.
- Jumalanviisaussuuri
Jumala on Yksi, Ikuinen. Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala. Jumala rakastaa meitä ja lähetti Koraanin johdatukseksi ja valoksi.
- Anonyymi
Jumala on mitä 99 Jumalan nimeä ja ominaisuutta kertoo
Armolahjojen Antaja, Laupias Siunaaja ja Ohjaaja - Anonyymi
2015 kakskymppisenä istuin tuskaisena vuoteeni reunalla. Tunsin itseni henkisesti kahlituksi. Ahdistus ja masennus olivat aiemmin samana vuonna syössyt mut kuilun reunalle ja jouduin psykoosiin.
Olin kauan suunnitellut tosissani itsemurhaa. Niin sekaisin olin itseni kanssa.
Mutta onneksi koskaan ei ole ollut liian myöhäistä pelastua.
Koin tuolloin sängyllä istuessani tunteiteni ristiaallokossa, yllättävän ja voimakkaan ahaa-elämyksen. Ilmeisesti se esti mua puristamasta liipaisinta pohjaan asti.
Jostain kumpusi yllättäen tunne, että ei hemmetti, ei tämä näin voi mennä.
Erilaisia tunteita syntyi, koska islamiin kuuluessani en pystynyt olemaan oma itseni. Elin lapsuuteni ja osan nuoruudestani islamin vankina.
Podin islaminuskoisena säännöllisesti helvetillistä tuskaa.
En tuntenut sitä järjettömän kahlitsevaa maailmaa omakseni, sisälläni syttyi kapinahenki. Aloin elää elämääni pitkälti sen kautta, ja oman itseni kehitys pysähtyi.
Islamilaisesta yhteisöstä pakeneminen on vaikeaa.Sitä se oli myös omalla kohdallanikin. Yhteisön sisäpiirin voiman ymmärtävät vain he, jotka ovat olleet osa sitä kaksinaismoralistista maailmaa.
Yksin jäädessäsi uuden identiteetin rakentaminen oli todella haastavaa.
En tuomitse kaikkia islaminyhteisöön kuuluvia ihmisiä, mutta se lähes kaikkea mahdollista kontrolloiva yhteisö on sairaalloinen.
Erityisesti naisten ja tyttöjen tekemisiä kontrolloidaan jatkuvasti. Ei saa tehdä sitä eikä tätä, ja jos ”sortuu” tekemään samaa kuin yhteisön ulkopuoliset nuoret, vaikkapa jättäessään pään paljaaksi, yhteisö tuomitsee sinut heti syntiseksi.
Jouduin kuunneltuani pelottavia saarnoja jonkinlaiseen psykoosiin. Saarnojen mukaan palan helvetin tulessa ”syntiin” sortuessani. Itkin usein öisin, vaikka en mielestäni ollut tehnyt mitään pahaa.
Ystävyyssuhteita meillä ei ollut lupaa solmia ulkopuolisten kanssa, koska meille opetettiin jo lapsena, että muut ovat vääräuskoisia ja he joutuvat helvettiin.
Painotan että se maailma ei ole ihmisiä varten.
Onneksi olen saanut elämäni takaisin ja raskas matka päättynyt osaltani. - Anonyymi
Allah on armon Jumala ja rakkaus Jumala joka antaa meillä johdatusta
- Anonyymi
”Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.” Joh. 8:36
Jeesus sovitti syntimme sijaisuhrillaan. Synnin valta on nyt kukistettu.
Jeesuksen ylösnousemus kalliohaudasta avasi tien pelastukseen kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan. Sinäkin saat aloittaa uuden elämän Jeesuksen kanssa. Saat tulla uskoon ja sitten kasteelle! ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:16
Saat pyytää Jeesukselta syntisi anteeksi. ”Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.” Matteus 7:7.
Ota siis vastaan Jeesus ja Hänen pelastustekonsa ja anna elämäsi Hänelle! ”Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista
ole.” Jesaja 45:22 - Anonyymi
Jeesus ei ole profeetta. Jeesus on Jumalan Poika, ja herrain Herra, ja kuningasten Kuningas.
- Anonyymi
Muslimit pitää Jeesusta profeettana.
- Anonyymi
Jumala ON SIIS KAIKEN LUONUT JA ON AINOA YLLÄPITÄJÄ ELÄMÄLLE.
JA TEKEE ELÄMÄSTÄ ELÄMÄN TUNTEIN - Anonyymi
Mitä Jumala on
Googlaas tuolla ylläolevalla kolmella sanalla - Anonyymi
26.8.2024
Raamatunteksti(t)
Markus 12
43Jeesus kutsui opetuslapset luokseen ja sanoi heille: »Totisesti: tämä köyhä leski pani uhriarkkuun enemmän kuin yksikään toinen. 44Kaikki muut antoivat liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hänellä oli, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi.»
Markus 12:43-44
Jeesushan puhui vertauksin, mikä on siis tämä tilanne ja kelle apu meni menee.
- kellä on sielua ottaa se vastaa eläen kultatuolissaan- Anonyymi
Eihän nämä valoitajat mistään piittaa tuhoisuuksissaan /// joihin miljardeja suomi työntää ja suomalaiset tarkoitusperin suomen täyttäjät.
- Anonyymi
Johanneksen evankeliumin 20. luvussa kerrotaan, kuinka Magdalan Maria meni Jeesuksen haudalle, ja huomasi, että kivi oli vieritetty pois haudan suulta. Hän juoksi kertomaan asiasta Pietarille ja Johannekselle, ja he palasivat kolmistaan kiireesti haudalle. Siellä Jeesus ilmestyi Marialle, joka tosin luuli häntä ensin puutarhuriksi.
- Anonyymi
Kuoleman lukko on tuossa avattuna PELKISTETTYNÄ
- Anonyymi
18. Juudas Iskariotin kuoltua hänen seuraajakseen kahdenneksitoista apostoliksi nimettiin Mattias. Miten hänet valittiin?
A. Jeesus kertoi asiasta Emmauksen tiellä kahdelle apostolille.
B. Enkeli Gabriel ilmoitti asiasta Pietarille.
C. Arpomalla.
Juudaksen tehtyä itsemurhan apostolijoukkoa täydennettiin. Apostolien tekojen ensimmäisessä luvussa kerrotaan, että noin 120 Jeesuksen seuraajaa asettivat ehdolle Mattias ja Justus –nimiset miehet. Seuraaja valittiin arpomalla, ja Mattias voitti. Virkojen täyttäminen arpomalla oli tavallista sekä antiikin Kreikassa että antiikin Roomassa.
KESTÄ ON ARVOTTAVAKSI
- Anonyymi
Viisaus, ymmärrys, tieto, totuus, usko, toivo, oikeus, rauha ovat Jumalan lahjoja maailmalle mutta ne eivät riitä kuin lohduksi.
Tarvitaan rakkaus, jonka saa noudattamalla evankeliumia ja seuraamalla Jeesusta. Tarvitaan pyhyys ja pyhitys. Mutta ennen kaikkea Tarvitaan Armoa. Armosta kertoo suuria asioita mm. Mujaddid Mirza Ghulam Ahmad kirjoissaan.
Armossa elävällä Jumala itse on henkilön suuna, käsinä ja jalkoina. Jumala itse toimii armahdetun kehon osana. Hän on kuin .....
On hyvä alku viisaasti vedota kirjoituksiin. Ne ovat kauniita sanoja tulvillaan. Mutta kun niitä pitäisi myös noudattaa jotta täyttäisi Jumalan tahdon ja tarkoituksen kokonaan.- Anonyymi
Joo kyllä pelastuksen muutos on tässä ja nyt
eikä kuoleman jälkeisyydessä - Anonyymi
Ihmisellä on ITSE KATEISSA oma aatos ja usko.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346