Tytön pituuskasvu

Pituusennuste

Moikka!
Oon tämmönen 13, kohta 14 vuotias tyttö, ja mietin tässä et miten mahtaa käydä mun pituuskasvun?

Oon tällähetkellä n. 154cm ja painan 43kg. Kuukautiset ei oo alkanut, voiko johtua raskaasta urheiluharrastuksesta (rytminenvoimistelu, treeneissä käyn 6 krt viikossa)? Terkkari kyllä puhui ala-asteella, että kuukautiset alkais mulla mahollisesti ensi tai sitä seuraavana kesänä.

Mulla ei oo ollu mitään kasvupyrähdystä, terkka puhu ettei sitä kaikille tuu laisinkaan. Jos mulle ei tuu, niin kasvanko pituusennusteeseen asti tasaisesti, vai jäänkö automaattisesti vaan lyhyemmäksi? D:

Mun pituusennuste on ollu 168cm. Alko kuitenkin vähän mietityttää kun oon oman mittauksen mukaan kasvanu vähän alle vuodessa vaan 0,5-1cm! Meinaako tää pituuskasvun hidastumista? Kuinka paljon mulla olis mahdollista vielä kasvaa? Pitääkö pituusennusteet edes yleensä paikkaansa?
Äiti jäi melkein 20cm omasta ennusteestaan (180cm —>164cm) voiko tää jotenkin vaikuttaa?

Olisin tosi kiitollinen jos joku jaksaisi vastata!:)

Niin ja siis isä on 178cm ja äiti 164cm, sisaruksia ei mulla ole.

3

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oot liian lyhyt ei slle voi mitää ööm..... mitta oot 14 ja painat vaan 43 kg täh sitä mua hämmäystytti kevyt sulla on varmasti tosi litteä maha mä oon 179 ja painan 77 ja oon laiha ja sä 43 mutta oot toki lyhyempi ja nuorempi sä kasvat vielä ainaki kunnes oot 16-23v siellä välissä loppuu kasvu siskoni on 159cm ihan ok se on mutta sun paino on kyllä huolestuttavan kevyt pojat tykkää tytöstä kun tytöstä aattelin vaan että et treenaa sen takia ett pojat tykkäsivät sinusta teiniiässä on se ulkonäkö joka on tärkein sillä ett pitkällä pääse ootte ehkä 2 kk ja sit loppu ja sit toinen viikko ja sit loppu noin se on koko koulu iän ja sit kun on 16 käy koulun läpi sit se on vakavempaa ja sisäpuoli ne huomaa on tärkee myös se ei oo vaan se tiukka peppu isot tissit blpdin ponytail ta kilo meikkiä. Ei mulla on tavallinen tyttö tapasin sen netissä se näyttä ihan tavalliselta eikö yritä ollanjoku se on vaan se tyttö nikä se on ja siitä mä tykkään

      • Sori kirjoitusvirheet toivottavasti ymmärrätte


    • Luultavasti sinäkin vielä muutaman vuoden kasvat, etenkin kun kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, mutta tämä on sellaista ennustelua. Syö hyvin ja monipuolisesti. äläkä missään tapauksessa rupea polttamaan, se tumppaa nuorten pituuskasvun hämmästyttävän tehokkaasti.

      Saattaa muuten tupakoinnin väheneminen olla osasyy siihen, että nuorista kasvaa nykyään vanhempiaan pitempiä...

      Nykyään on saman sukupuolen vanhempaansa lyhyemmäksi jääminen jopa epätavallista, joten toivoa on vielä! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe