Tytön pituuskasvu

Pituusennuste

Moikka!
Oon tämmönen 13, kohta 14 vuotias tyttö, ja mietin tässä et miten mahtaa käydä mun pituuskasvun?

Oon tällähetkellä n. 154cm ja painan 43kg. Kuukautiset ei oo alkanut, voiko johtua raskaasta urheiluharrastuksesta (rytminenvoimistelu, treeneissä käyn 6 krt viikossa)? Terkkari kyllä puhui ala-asteella, että kuukautiset alkais mulla mahollisesti ensi tai sitä seuraavana kesänä.

Mulla ei oo ollu mitään kasvupyrähdystä, terkka puhu ettei sitä kaikille tuu laisinkaan. Jos mulle ei tuu, niin kasvanko pituusennusteeseen asti tasaisesti, vai jäänkö automaattisesti vaan lyhyemmäksi? D:

Mun pituusennuste on ollu 168cm. Alko kuitenkin vähän mietityttää kun oon oman mittauksen mukaan kasvanu vähän alle vuodessa vaan 0,5-1cm! Meinaako tää pituuskasvun hidastumista? Kuinka paljon mulla olis mahdollista vielä kasvaa? Pitääkö pituusennusteet edes yleensä paikkaansa?
Äiti jäi melkein 20cm omasta ennusteestaan (180cm —>164cm) voiko tää jotenkin vaikuttaa?

Olisin tosi kiitollinen jos joku jaksaisi vastata!:)

Niin ja siis isä on 178cm ja äiti 164cm, sisaruksia ei mulla ole.

3

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oot liian lyhyt ei slle voi mitää ööm..... mitta oot 14 ja painat vaan 43 kg täh sitä mua hämmäystytti kevyt sulla on varmasti tosi litteä maha mä oon 179 ja painan 77 ja oon laiha ja sä 43 mutta oot toki lyhyempi ja nuorempi sä kasvat vielä ainaki kunnes oot 16-23v siellä välissä loppuu kasvu siskoni on 159cm ihan ok se on mutta sun paino on kyllä huolestuttavan kevyt pojat tykkää tytöstä kun tytöstä aattelin vaan että et treenaa sen takia ett pojat tykkäsivät sinusta teiniiässä on se ulkonäkö joka on tärkein sillä ett pitkällä pääse ootte ehkä 2 kk ja sit loppu ja sit toinen viikko ja sit loppu noin se on koko koulu iän ja sit kun on 16 käy koulun läpi sit se on vakavempaa ja sisäpuoli ne huomaa on tärkee myös se ei oo vaan se tiukka peppu isot tissit blpdin ponytail ta kilo meikkiä. Ei mulla on tavallinen tyttö tapasin sen netissä se näyttä ihan tavalliselta eikö yritä ollanjoku se on vaan se tyttö nikä se on ja siitä mä tykkään

      • Sori kirjoitusvirheet toivottavasti ymmärrätte


    • Luultavasti sinäkin vielä muutaman vuoden kasvat, etenkin kun kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, mutta tämä on sellaista ennustelua. Syö hyvin ja monipuolisesti. äläkä missään tapauksessa rupea polttamaan, se tumppaa nuorten pituuskasvun hämmästyttävän tehokkaasti.

      Saattaa muuten tupakoinnin väheneminen olla osasyy siihen, että nuorista kasvaa nykyään vanhempiaan pitempiä...

      Nykyään on saman sukupuolen vanhempaansa lyhyemmäksi jääminen jopa epätavallista, joten toivoa on vielä! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe