Ilmastoahdistustako

Lukiessani monia ajankohtaisia kannanottoja ilmastonmuutos vaatimuksiin, huomaa monen joko vähättelevän, jotkut taas ovat suorastaan maailmanlopun tunnelmissa.
Tehtyäni muutamia valintoja, ja ennenkaikkea arvellessani jäljellä olevia elinvuosiani, olen vakuuttunut, etten ilahduta ketään heittäytymällä etukäteen suremaan.

Ensinnäkään en tule sitä näkemään, enkä myöskään tiedä miten teknologia kehittyy lähitulevaisuudessa.

Niinpä aion olla oma itseni, iloita sillon kun on riemastuttavampia asioita, ja niitähän kyllä löytyy. Samoin voi lähipiirin tapahtumat koskettaa, mutta maailmatuskaa en ota enään sydämelleni 😊 Heippa!

5

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuhoa kohti mennään ja kovaa vauhtia. Yksimielisyys ratkaisuista tai paremminkin niiden puuttuminen yhtenä syynä. Suomen osuus ei ei parhaimmillaankaan tunnu misään.

Vilkastaanpa ulos ikkunasta Suomen metsiä. Näemme laatupuuta tuottavia
      oksattomia puita latvaan asti. Pienet vihreät tupsut puiden latvoissa eivät voi pelastaa happikadolta.

Metsien runsaalla vehreydellä laskisi hiilidioksidin määrä ja happea muodostuisi hengitettäväksi.

Ihmiset tuhoavat luonnon itse ja harkitusti. Tuulimyllytkään eivät meitä pelasta, ei myöskään aurinkopaneelit.

Luonnon pelastaminen ihmiskunnan käyttöön tulisi toteuttaa.

• lopeta-hassuttelusi

Lopeta jo tuo peloittelu maailman lopusta, alias ruuneman
        Apuli ja mitä metsiä itse näet ikkunastasi?

Nythän on Jokioisten laboratiossa kehitteillä joku systeemi, jolla tätä ilmastonmuutosta pystytään estämään.

Älä edes kysy minulta, mikä se oli, koska en muista, mutta jotain hienoa se oli, kuinka siinä muutettiin aineita uusiokäyttöön.

Miksi muuten vaihdat aina tuota nimmariasi? Haluatko seurata alias Pilmaria, jolla oli useita nikkejä, joista ei edes erkkikään saanut selvää.?

• sinis.s

Tässä ilmeisesti tuo Jokioisten laboratorion Biomassan kehittely, mikä näyttää kattavan melko paljon,..
        Kannattaa kyllä kuunella!

• sini.s

• Ai että onkin huvittavaa lukea, reipasta sapiskaa satelevan Apulille, joka synkkänä kuvailee tuulen tuivertamia puitaan latvatupsuineen !
      Itäsuomalaisen puuston rehevyydessä syntynyt, laajan tundravyöhykkeen naapurista, ja kirjallista rehevyyttä ilmentävä kiiskitär taas kertoo havannoistaan Jokioisten ihmelaboratoriosta , jonka kapasiteetistä onkin vielä hyvä olla tietämätön, ettei käy niinkuin minulle kansakoulun väärän ellipsinkuvan kanssa 🤣 ))

Itse viihdyn eläen oman luonteeni mukaan, päivä ja hetki kerrallaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4472
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      120
      4153
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      169
      3231
    4. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      31
      2915
    5. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2567
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      32
      2537
    7. 165
      2450
    8. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      68
      2439
    9. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      58
      2420
    10. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      43
      2122
    Aihe