yhtä paljon kuin n. 300 henkilöautoa vuodessa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15429156/yksi-thaimaan-meno-paluu-lento
Mutta miks hitossa niillä kolmellasadalla autolla pitäisi ajaa? Ajaisi vain yhdellä niin luonto säästyisi.
Thaimaan lento saastuttaa
2
173
Vastaukset
Hyvin usein näkee kommenteissa kateuden. Aina joku sanoo että "onneksi olen köyhä niin en saastuta". Eli hän saastuttaisi mielellään kyllä mutta kun ei ole rahaa.
Jotkut peruskommarit hokee että "Suomen luonto on niin kaunis ettei tarvi matkustaa".
Ok onhan se, mutta miksi siitä pitää nillittää joillekin ketkä matkustelee? Suomalaisilla (köyhilläkin) on yksi maailman suurimmista hiilijalanjäljistä.
En luota väitöksiin ihmisen merkityksestä ilmastonmuutokseen kuin pieneltä osin. Ilmasto muuttuu monenlaisissa sykleissä joissa selkeimpiä luonnollisia syklejä ovat muutokset elliptisessä kiertoradassa ja maapallon akselin kallistuskulman muutokset.
Pitkillä aikaväleillä on suurempiakin luonnollisia syklejä ja muutoksia, kuten esim jääkauteen ihminen ei ollut laisinkaan syyllinen eikä kahdeksaan suureen joukkotuhoon, joista jokainen tuhosi 90% elämästä koko pallolla. Yksi supertulivuoren pamaus ja siirrymme kivikauteen ydintalven kautta takaisin ja eloon jää muutama prosentti ihmisistä.
Kalliovuorten sisään syvälle on säilöttynä 280 tärkeintä viljelyskasvia joukkotuhon varalta.
Tässä ei paljoa paina se ajeleeko kommunisti vanhalla Ladalla vai lentääkö Bangkokiin. Pelkästään Kiinan teollisuuden vuosikasvu hiilidioksidin tuottajana on joka vuosi suurempi kuin Suomen koko vuosituotanto.Saasteet ja ilmastonmuutos ovat kuumimpia puheenaiheita maailmalla.
Onneksi ilmaston lämpenemistä jo torjutaan varsin jämerin keinoin:
https://www.youtube.com/watch?v=kh3uzJk8GYA
Tänään näin lyhyesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544149
- 623656
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1992995- 1052818
- 432623
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212560- 232518
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192116- 282011