Saastutta yhtä paljon kuin n. 300 henkilöautoa vuodessa. (Esimerkki on Airbus A330 koneelle, johon mahtuu noin 300 matkustajaa).
Päästöjen lisäksi 2 x Rolls Royceä, tai Pratt & Whitneyn suihkuturbiinia puhaltaa koko 8000 kilometrin matkan lämmintä ilmaa troposfääriin.
Yksi Thaimaan meno-paluu lento
25
267
Vastaukset
- Mitäsitte
So what?
- Ilmasto_maksaa
"Yksi Thaimaan meno-paluu lento saastutta yhtä paljon kuin n. 300 henkilöautoa vuodessa. (Esimerkki on Airbus A330 koneelle, johon mahtuu noin 300 matkustajaa).
Päästöjen lisäksi 2 x Rolls Royceä, tai Pratt & Whitneyn suihkuturbiinia puhaltaa koko 8000 kilometrin matkan lämmintä ilmaa troposfääriin."
.
Jo tulee Sir Vileille hintaa, toisaalta myös Gambiaan matkaaville siiderivalaille.
- esitä-laskelmat
Kuinka laskit?
Yhtä henkilöä kohden kyseisellä matkalla syntyy hiilidioksidia noin 600 kiloa, joka vastaa 6000 kilometrin ajoa vähäpäästöisellä 100 grammaa kilometrille tuottavalla henkilöautolla.
Aika harva ajaa autollaan vain 20 kilometriä vuodessa, jota nyt ilmeisesti yrität meille kertoa. - eisaastuta
Minä olen aina menny liitovarjolla koko matkan.
- Ainahauskaa
Käyn kolme kertaa vuodessa seksilomalla Thaimaassa, kivaa on.
- kysyn.vaan
Ja väliajat olet sairaslomalla vai ?
- Pakkoduunata
kysyn.vaan kirjoitti:
Ja väliajat olet sairaslomalla vai ?
Väliajat olen töissä.
- Kaikkivoittaisivat
Bordellit pitäisi laillistaa ja lennättää niihin vaikka koneellinen Thaikkuja jos muualta ei työvoimaa löydy.
Tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi kun naimahommat hoidettaisiin kotimaassa ja rahatkin jäisivät suomen taloutta pyörittämään ja myös päästöt vähenisivät.- sukisuki-bangbang
Samaa mieltä, tuleehan thaimaasta asti marjanpoimioitakin jokavuosi vaikka tienestit ovatkin aika vaatimattomia suomalaisen näkökulmasta.
- homosteluONnytIN
Luuletteko et meidän hallitus tajuaa panemisen päälle yhtään mitään.
- Sowhatt
Ketä kiinnostaa matkustaa 8000 km jonkun thaipanon takia.?? Mielummin paneskeln täällä kotimaassa aitoa kotimaista blondia , kuin jotain riisitautista vinosilmää.
- kirveellä.töitä
Ministerit ja kansanedustajat lentelevät ihan mielellään lomilla Thaimaahan ja sitten kotimaassa syyllistävät suomalaista työmatka-autoilijaa vaatien korkeampia bensaveroja sekä tie- ja ruuhkamaksuja, että päästöt muka vähenevät
- mitenonko
loistoristeilijä rouskutti tyhjäkäynnillä helsingin satamassa kesällä monta viikkoa raskasta erittäin saastuttavaa polttoöljyä kului kymmeniä ellellei satoja rekallisia eikä vihriät älise yhtään,kunhan vaan hommikoilla on tasaarvoa ja janille riittää saikkua että piäsii kouluille luennoimmaan kovalla palkalla.
- oletTurhake
Sinulle suosittelen ranteiden aukiviiltelyä.
- Eioletyöpaikkoja
oletTurhake kirjoitti:
Sinulle suosittelen ranteiden aukiviiltelyä.
Minä taas olen sitä mieltä, että lentäminen ja risteilymatkustaminen lomailutarkoituksessa (ml. seksilomat) pitäisi kieltää kokonaan. Tämä sen takia, että jos meno jatkuu nykyisenlaisena, niin tulevina vuosina ei tarvitse mennä lainkaan töihin, kun töitä ei ole.
- porauslautat
Eioletyöpaikkoja kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä, että lentäminen ja risteilymatkustaminen lomailutarkoituksessa (ml. seksilomat) pitäisi kieltää kokonaan. Tämä sen takia, että jos meno jatkuu nykyisenlaisena, niin tulevina vuosina ei tarvitse mennä lainkaan töihin, kun töitä ei ole.
Käydään poikaporukalla Tukholman porauslautoilla kerran-pari vuodessa. Samalla reissulla tulee vierailtua tyttöjen hyteissä. Taxfreesta sitten tuliaisjuomat ja huulitäytettä. Samoilla laivoilla kulkee rahtiakin. Eli lisäsaasteita ei tule lainkaan, vaikka hauskaa onkin.
- kykkenheim
Eihän sinne kannata mennä
https://www.youtube.com/watch?v=ydZBBAPE_mw - thaikkuhuorat.saastuttaa
Yhden thaipanon päästöillä ajelee vähäpäästöisellä autolla yli vuoden. Melkosen iso hiilijalanjälki on thaihuorissa käyvillä.
- kansanterveysnousuun
Siksi Suomeen olisikin syytä heti rakentaa kattava bordellilaitos, ettei seksin perässä tarvitsisi enää matkustella.
Seksinmyynti vapaaksi Saksan malliin. - kykkenheim
Onhan myynti vapaata. Ostamisesta ehkä rangaistaan. En tiedä kun ei ole tarvinut ostaa---vielä!
- istuujatupruttaa
Ei oo ihan saastuttamatonta tämäkään
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2186e6a3-4190-40a0-b9d8-ffb1a9e44e5f_ul.shtml - Laske.uudestaan
Olet laskenut väärin. Kerro millä opetuksella laskelman teit, niin minä kerron missä teit virheet. Oikea vastaus on että yhden henkilön Thaimaan lento vastaa muutaman kuukauden autoilua (oletus, että ajaa vuodessa 20.000km keskikokoisella autolla).
Kokonaisuutena ulkomaanlennot on alle 3% Suomen hiilidioksidipäästöistä. Henkilöautojen osuus on yli kolme kertaa suurempi.- lentäminen.lämmittää
Laskin sen vähäpäästöiselle/kuluttavalle autolle (n.4-5l/100km), ja A330 koneelle, joka kuluttaa polttoainetta n. 2,78 litraa sadalla kilometrillä istuinta kohden. edestakainen thaimaan lento n. 16000 km tarkoittaa siis about 450 l kulutusta yhtä matkustajaa kohden.
Tuolla litramääräällä , ja 4,5 l keskikulutuksella ajelee noin 10 000 km. ( Itselläni noin vuoden ajokilometrit)
- LentäjäArto
Ei sitte vois vähempää suvakin päästöasiat kiinnostaa. Ihan sama kuinka paljon tai vähän saastuttavat.
- lentäminen.lämmittää
Suvakki en nyt ainakaan ole. Päinvastoin. Kun saadaan lentäminen loppumaan. loppuu myös sossupakolaisten ravaaminen kotimaissaan siihen. Saavat kävellä takaisin sinne mistä ovat tulleekkin.
20 metriä korkeat sähköaiadat joka maan rajoille, ja ihmiset pysykööt omien maiden rajojen sisällä. Loppuu samalla maahanmuutto, ja ilmaston lämpeäminen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315226- 363651
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833243- 112435
- 282006
- 121937
- 1631836
- 1051332
- 141238
- 1371134