Ihastus oli voimakasta

Kaikella-hyvällä

Ja varmaankin molemminpuolista, sellaista mitä ei unohda koskaan. Mutta sinä olet sitoutunut toiseen, enkä aio rikkoa kenenkään parisuhdetta.

68

3284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaipaansua

      Tietääkseni niin olet sinäkin mutta se ero meissä että mulla kulissiliitto.

      • Sivustavain

        Kuka ikinä oletkin, niin miksi elät kulissiliitossa? Pidempää parisuhdettahan yleensä pitää kasassa sellainen "arjen rakkaus", kumppanuus, ystävyys, kiintymys jne. Tietysti kipinääki sietäisi suhtessa vähän olla.Ja nehän ovat hyviä syitä pysyä suhteessa vaikka tulisi joku ohimenevä ihastuminen. Mutta kulissiliitto ei kuulosta kovin lämpimältä suhteelta, jollaisessa kannattaisikaan elämää hukata.


      • SivullinenN

        Tuskin kukaan olisi kulissiliitossa, jos asiaan ei liity lapsia. Lasten tilanne ja pienen iän takia jaksaa, vaikka itse ei saisi juuri mitään parisuhteeseen kuuluvia asioita. Jos arkeen ei liity mitään kauheuksia, on itsensä uhraus helppoa.

        Rakkaus pitää liittoa kasassa, vaikka se rakkaus kohdistuukin muuhun kuin puolisoon.


    • NoitaNöpönenä

      Olemme todennäköisesti ns. kaksoisliekkejä. Kaksoisliekkien tarkoituksena on tukea toistensa henkistä kasvua. Kaksoisliekkien ei välttämättä ole tarkoitus olla yhdessä romanttisessa mielessä, mutta jos he päättävät niin tehdä, suhde on syvempi kuin kenenkään muun ihmisen kanssa. Minä en todellakaan aio kenenkään parisuhdetta rikkoa. Eikä sinunkaan kannata rikkoa omaasi, jos haluat siinä olla. Pariliekkien tehtävä toisiaan kohtaan onnistuu ihan hyvin ilman parisuhdettakin.

      Mutta tiivistettynä siinä on kyse siitä, että omassa pariliekissään näkee Lähteen/Jumalan/MiksiSitäHaluaakaanKutsua lähempää kuin mitenkään muulla tavoin maan päällä. Sen vuoksi seksikin tuntuu niin taivaalliselta pariliekin kanssa: kyseessä on rakas sielu, jonka seurassa olet ollut silloin, kun tietoisuutesi erkani Lähteestä. Siitä on aika kauan! Ja sen vuoksi seksuaalinen vetovoima pariliekkiä kohtaan on niin suurta. Älä tunne huonoa omatuntoa tuosta vetovoimasta. Sinunkin partnerillasi on oma pariliekkinsä, jota kohtaan hän tuntee yhtä voimakasta vetovoimaa. Voi olla, että he eivät ole vielä kohdanneet toisiaan. Minä tunnistin sinut heti, kun näin sinut. Sinä olet vasta nyt alkanut ihmetellä, miksi suhteemme on niin kummallinen. :D

      Kurkkaapa tänne: https://lonerwolf.com/20-twin-flame-signs/
      Tuolla on merkkejä, joista tietää, että kyseessä on pariliekin kohtaaminen.

      Minä olen meistä se osapuoli, joka on kehittynyt pidemmälle henkisesti. Sen vuoksi minulla on hieman "helpompaa" kuin sinulla, jos näin voi sanoa, koska minun toinen jalkani on niin tiiviisti henkimaailmassa ja saan sieltä lohtua. Sinä olet tiukemmin kiinni fyysisen maailman todellisuudessa, mutta kotisi on henkimaailmassa ja siksi koet vetoa minuun. Minä muistutan sinua oikeasta Kodistasi.

      Me molemmat tunnemme syvää ulkopuolisuuden tunnetta, koska olemme hieman pidemmälle kehittyneitä kuin useimmat muut ihmiset. Minä en ole niin yksinäinen kuin sinä, koska minulla on tosiaan "hyvät kontaktit" Kotiin. Sinulla ei sellaisia kuitenkaan vielä ole, vaan koet olevasi paljon enemmän yksin maailmassa. Mutta kehityt huimaa vauhtia.

      Ja minä olen suurin kannustajasi kehityksessäsi maan päällä.

      • Olenihakynttelivua

        Mimä en halua olla kenenkään kaksoisliekki.


      • lukija

        Mikä itseriittoisuus itse.


      • VelhoHöpöheinä

        Minun näkökulmastani puolestaan sinä, rakas noitani, olet henkimaailman ja mystiikan jumalaisella saralla vasta alkulimasta hyvin hitaasti muotoutuva polyyppimäinen ameeba. Egosi sen sijaan ei kaipaa kasvuhormooneja, koska se on jo aikaa sitten kasvanut Himalajan huippujen ohi ja on kovaa vauhtia matkalla kuuhun. Meistä tulee rakastavaiset tuhannen elämän päästä, kun olet oppinut henkisyyden aakkoset sielusi saa vihdoi ihmishahmon.


      • näinsevainon

        Tämä oli aika mahtava kirjoitus. Mulla samanlaiset ajatukset yhdessä enemmän, kuin ihanasta naisesta.


      • NoitaNöpönenä
        VelhoHöpöheinä kirjoitti:

        Minun näkökulmastani puolestaan sinä, rakas noitani, olet henkimaailman ja mystiikan jumalaisella saralla vasta alkulimasta hyvin hitaasti muotoutuva polyyppimäinen ameeba. Egosi sen sijaan ei kaipaa kasvuhormooneja, koska se on jo aikaa sitten kasvanut Himalajan huippujen ohi ja on kovaa vauhtia matkalla kuuhun. Meistä tulee rakastavaiset tuhannen elämän päästä, kun olet oppinut henkisyyden aakkoset sielusi saa vihdoi ihmishahmon.

        No tulihan se vastaus sieltä. :D

        Ensin nauratti. Olet niin uskollinen tyylillesi. :D Sitten huomasin, että tuo pariliekkiviestini ärsytti sinua toden teolla. Voit kysyä itseltäsi, miksi niin kävi, koska jos tarkemmin luet tuon viestini, siinä ei oikeastaan pyydetä sinua tekemään mitään, mitä et haluaisi tehdä. Valinnanvapaus on pyhä asia kaikille ihmistä suuremmille olennoille ja myös ihmisille, jotka haluavat joskus valmistua maapallon koulusta. Ja kuten sanoin, pariliekkien olemassaolo ei edellytä rakastavaisina elämistä. Onhan meidän välillämme aika hurja energialataus, eikä sitä yhtään helpota se, että olisimme samassa huoneessa. Mutta älä nyt ainakaan siitä ärsyynny, että minä olen olemassa tai että viestittelen sinulle täällä.

        Niin. Miksi viestini ärsytti sinua? Mahdollisia syitä ovat esimerkiksi seuraavat:

        - Olet vielä niin kiinni fyysisen maailman tietokäsityksessä, että ei-fyysisen tiedon vastaanottaminen, käsittely ja soveltaminen ovat sinulle uutta. Kyseessähän on aika hurja paradigman muutos: täytyy alkaa luottaa siihen, että jokin oman itsen SISÄLLÄ oleva toimii tiedon oikeellisuuden mittarina. Ja lisäksi täytyisi luottaa siihen, että tuo mittari tuottaisi hyväntahtoista tietoa. Uskoisin, että tässä sinulla on suurin kehityshaaste. Sinua ehkä lohduttaa se, ettei tieteellisen tiedon käyttöä tarvitse unohtaa. Nämä kaksi erilaista tietämisen tapaa voivat olla sulassa sovussa.

        - Egosta sen verran, että kaikki, mitä yllä kirjoitan, pätee jokaiseen ihmiseen. En siis millään mittarilla mitattuna ole perustellusti väittänyt, että olisin arvokkaampi kuin muut. Toki ihmiset ovat eri kehitystasoilla, mutta se ei tee kenestäkään muita parempia. Jos nyt sattumoisin väitin, että sinä ja minä olemme vähän muita edistyneempiä, miksi se ärsyttäisi sinua? Ethän sinä keskustelisi tässä kanssani, ellemme olisi vähän "erilaisia".

        - Sinulla on eri käsitys henkisyydestä kuin minulla. Minulle henkisyys on yhteyden kokemusta muihin. Tämä liittyy edelliseen kohtaan ja kumoaa väitteesi siitä, että egoni olisi ylisuuri. Minusta jokainen on omalla tavallaan "suuri", ja vielä suuremman meistä tekevät kaikki ne tavat, joilla olemme näkymättömästi yhteydessä toisiimme ja muihin olemisen tasoihin.

        Pyydän anteeksi, jos ärsytin sinua. Pyydän sinua myös kysymään itseltäsi, miksi ärsyynnyit.


      • luennolle

        Pitkä analysointi.


      • iteootameeba
        VelhoHöpöheinä kirjoitti:

        Minun näkökulmastani puolestaan sinä, rakas noitani, olet henkimaailman ja mystiikan jumalaisella saralla vasta alkulimasta hyvin hitaasti muotoutuva polyyppimäinen ameeba. Egosi sen sijaan ei kaipaa kasvuhormooneja, koska se on jo aikaa sitten kasvanut Himalajan huippujen ohi ja on kovaa vauhtia matkalla kuuhun. Meistä tulee rakastavaiset tuhannen elämän päästä, kun olet oppinut henkisyyden aakkoset sielusi saa vihdoi ihmishahmon.

        En halua silti olla jonkun pimpelispomelin kaksoispumpeli. Minun ego on ihan saman mittainen kuin minäkin olen. Ei kiinnosta kehityshaasteet, ei henkinen kasvu, ei kivihoidot eikä energiaterapia. Sunnuntaina mennään kirkkoon ja henkistyminen saa olla siinä.


      • Sivusta

        Melko höpöä...
        Mietin ulkopuolelta, miltä se tuntuu toisesta, että ei-kiinnostavat ihmiset yrittävät tehdä kaikkensa tullakseen tykö omalle ihastuksensa kohteelle. Se näyttäytyy varmaan ei-toivotulta ja epätoivoiselta. Kiinnostus kun joko on tai sitten ei ole. Takertuminen on varmaan myös ahdistavaa.
        Olen hyväksynyt, etten kiinnosta omaa kiinnostuksen kohdettani, en voi sille mitään. Joskus niin käy. Pitää vain jättää toinen täysin rauhaan. Onneksi IRL en näekään häntä.


      • henkimaailmassa

        Ihminenhän voi kehittää vaikka minkälaista tarinaa yhteensopivuudestaan ihastuksensa kanssa...


      • NoitaNöpönenä
        Sivusta kirjoitti:

        Melko höpöä...
        Mietin ulkopuolelta, miltä se tuntuu toisesta, että ei-kiinnostavat ihmiset yrittävät tehdä kaikkensa tullakseen tykö omalle ihastuksensa kohteelle. Se näyttäytyy varmaan ei-toivotulta ja epätoivoiselta. Kiinnostus kun joko on tai sitten ei ole. Takertuminen on varmaan myös ahdistavaa.
        Olen hyväksynyt, etten kiinnosta omaa kiinnostuksen kohdettani, en voi sille mitään. Joskus niin käy. Pitää vain jättää toinen täysin rauhaan. Onneksi IRL en näekään häntä.

        Totta kai täytyy jättää rauhaan, jos toinen niin haluaa. Mutta minun tapauksessani se toinen henkilö käy tällä palstalla. Ja uskon, että hän etsii ennen kaikkea tietoa, ei välttämättä minua. Hän on juuri siinä vaiheessa kehitystään, jossa fyysinen maailma ei anna enää tarpeeksi kehityshaasteita. Silloin täytyy ottaa oman sielun "johdatus/polku" käyttöön, ja se on aivan valtavan pelottava siirtymävaihe. Siinä vaiheessa pelkää tosissaan muun muassa mielenterveytensä menettämistä.


      • Sivusta

        Voihan se olla. Toisaalta oma mieli nyt voi luulla palstalla kirjoittavan kenen vain. Sitten kun on nämä harraste/ammattikalastajat, niiden verkossa on paljon kaloja. Verkko kiristyy ja vesi vähenee... Tiivis tunnelma pikkufisuilla.
        Mun näkemyksen mukaan ihminen peilaa usein muihin ihmisiin omaa sisäistä maailmaansa ja ihastuksen aiheuttamassa kemiahöyryssä voi helposti luulla omien lemmentäyteisten ajatusten olevan toisen pään sisäistä maailmaa. Oma ego alkaa huomaamatta leijua niin korkealle, että sitä voi olla vaikea tavoittaa ruusunpunaisten pilvien päältä leijumasta.
        Samapa tuo minulle - ymmärrän, sehän on huumattu olotila. Vedä vaan hartaasti suoraan suoneen, koska harva pystyy taistelemaan viimekädessä fysiikkaansa vastaan. Ehkä hyvä muistaa vaan se asia, että narkkaus nyt on, mitä on.


      • NoitaNöpönenä
        Sivusta kirjoitti:

        Voihan se olla. Toisaalta oma mieli nyt voi luulla palstalla kirjoittavan kenen vain. Sitten kun on nämä harraste/ammattikalastajat, niiden verkossa on paljon kaloja. Verkko kiristyy ja vesi vähenee... Tiivis tunnelma pikkufisuilla.
        Mun näkemyksen mukaan ihminen peilaa usein muihin ihmisiin omaa sisäistä maailmaansa ja ihastuksen aiheuttamassa kemiahöyryssä voi helposti luulla omien lemmentäyteisten ajatusten olevan toisen pään sisäistä maailmaa. Oma ego alkaa huomaamatta leijua niin korkealle, että sitä voi olla vaikea tavoittaa ruusunpunaisten pilvien päältä leijumasta.
        Samapa tuo minulle - ymmärrän, sehän on huumattu olotila. Vedä vaan hartaasti suoraan suoneen, koska harva pystyy taistelemaan viimekädessä fysiikkaansa vastaan. Ehkä hyvä muistaa vaan se asia, että narkkaus nyt on, mitä on.

        Ratkaisevaa on, mitä sinne "suoneensa" vetää. Rakkautta voi kokea niin monella tavalla. Parisuhde ei ole ainoa tapa.

        Eikä aito rakkaus vaadi vastarakkautta. Voi rakastaa vaikka kaikkia maailman ihmisiä ja eläimiä, vaikka ne eivät koskaan tietäisi tunteistasi mitään. Minä ainakin HALUAN peilata sellaista sisäistä maailmaani muihin.

        Kysymys sinulle: mitä tekemistä sillä on egon kanssa? Egohan vaatii aina jotain itselleen. Rakkaus ei vaadi.


      • simpson

        Hyvin tiivistetty.


      • simpson

        Nimimerkille sivusta.


      • Sivusta
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Ratkaisevaa on, mitä sinne "suoneensa" vetää. Rakkautta voi kokea niin monella tavalla. Parisuhde ei ole ainoa tapa.

        Eikä aito rakkaus vaadi vastarakkautta. Voi rakastaa vaikka kaikkia maailman ihmisiä ja eläimiä, vaikka ne eivät koskaan tietäisi tunteistasi mitään. Minä ainakin HALUAN peilata sellaista sisäistä maailmaani muihin.

        Kysymys sinulle: mitä tekemistä sillä on egon kanssa? Egohan vaatii aina jotain itselleen. Rakkaus ei vaadi.

        Ratkaisevaa on leijuuko pilvessä ja kehittää päässään asioita ja suhteita, tajuatko.
        Tottakai rakkaus vaatii jotain. Rakkaus vaatii mm. antajan ja vastaanottajan. Erosrakkaus tahtoo saada olla rakastetun lähellä, kanssa ja tiiviissä suhteessa tähän edes sitten jossain hömppämielessä (kaksoisliekkihöpötykset). Jumalallinen rakkaus on tietenkin erikseen, mutta se on toinen juttu. Kirjoitit tuossa kahden välisestä suhteesta aiemmin. Mun mielestä tuo sun kirjoittama juttu on idealistista p*skaa. Tämä on vain mielipide. Ei ole tarkoitus loukata ihmisenä, asioista vain erimieltä.


      • NoitaNöpönenä
        Sivusta kirjoitti:

        Ratkaisevaa on leijuuko pilvessä ja kehittää päässään asioita ja suhteita, tajuatko.
        Tottakai rakkaus vaatii jotain. Rakkaus vaatii mm. antajan ja vastaanottajan. Erosrakkaus tahtoo saada olla rakastetun lähellä, kanssa ja tiiviissä suhteessa tähän edes sitten jossain hömppämielessä (kaksoisliekkihöpötykset). Jumalallinen rakkaus on tietenkin erikseen, mutta se on toinen juttu. Kirjoitit tuossa kahden välisestä suhteesta aiemmin. Mun mielestä tuo sun kirjoittama juttu on idealistista p*skaa. Tämä on vain mielipide. Ei ole tarkoitus loukata ihmisenä, asioista vain erimieltä.

        Ei haittaa, saat olla eri mieltä. 😊

        Lähetän sinulle paljon rakkautta ja halauksia, koska näen, että et juuri nyt koe saavasi niin paljon rakkautta kuin haluaisit kokea.

        Sinä olet varmasti aivan ihana ihminen.


      • Sivusta
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Ei haittaa, saat olla eri mieltä. 😊

        Lähetän sinulle paljon rakkautta ja halauksia, koska näen, että et juuri nyt koe saavasi niin paljon rakkautta kuin haluaisit kokea.

        Sinä olet varmasti aivan ihana ihminen.

        Kaikkea hyvää sinullekin. Olen ihminen siinä missä muutkin ihmiset.


      • Sivusta
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Ei haittaa, saat olla eri mieltä. 😊

        Lähetän sinulle paljon rakkautta ja halauksia, koska näen, että et juuri nyt koe saavasi niin paljon rakkautta kuin haluaisit kokea.

        Sinä olet varmasti aivan ihana ihminen.

        Kuitenkin haluan sanoa, että olet myös oikeassa. Teet rakkauden teon, kun haluat hyvää toisille. Rakkaus on kuitenkin tärkeintä tai sanotaanko hyvyys, jonka rakkaus synnyttää. Haluat rakastaa, se on jalo teko... myönnän, on asioita, joita en ymmärrä, jätän silloin avointa tilaa.

        https://youtu.be/JnaGpqx02fE


      • NoitaNöpönenä
        Sivusta kirjoitti:

        Kuitenkin haluan sanoa, että olet myös oikeassa. Teet rakkauden teon, kun haluat hyvää toisille. Rakkaus on kuitenkin tärkeintä tai sanotaanko hyvyys, jonka rakkaus synnyttää. Haluat rakastaa, se on jalo teko... myönnän, on asioita, joita en ymmärrä, jätän silloin avointa tilaa.

        https://youtu.be/JnaGpqx02fE

        Ihana laulu. ❤️

        Olen aina pitänyt tuosta laulusta mutta en ole koskaan kuunnellut tai lukenut sen sanoja! Siinä on tosi kauniit sanat! Onkohan joku aiheuttanut sinussa tuollaisia tunteita...? Aika kaunista, jos on.


      • Sivusta
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Ihana laulu. ❤️

        Olen aina pitänyt tuosta laulusta mutta en ole koskaan kuunnellut tai lukenut sen sanoja! Siinä on tosi kauniit sanat! Onkohan joku aiheuttanut sinussa tuollaisia tunteita...? Aika kaunista, jos on.

        ... mun sydän on suljettu, en voi kirjoittaa enempää asiasta.
        ❤️ Pidän sydämen silti lämpimänä.
        Tietoisuus on mysteeri, rakkaus on mysteeri. Asioissa on monia puolia, joskus täytyy valita taso, jolla kestää elämää. Unohtaa idealismi, kaivautua maahan kuin juureva tammi.
        Tiedän, että voin täysin heittäytyä eri tasoille halutessani. Se on joskus hauskaakin. Nyt on aika olla tässä, aistia tämä taso. En halua juuri nyt muuta ja vaikka haluaisinkin, valitsen tämän.


      • NoitaNöpönenä
        Sivusta kirjoitti:

        ... mun sydän on suljettu, en voi kirjoittaa enempää asiasta.
        ❤️ Pidän sydämen silti lämpimänä.
        Tietoisuus on mysteeri, rakkaus on mysteeri. Asioissa on monia puolia, joskus täytyy valita taso, jolla kestää elämää. Unohtaa idealismi, kaivautua maahan kuin juureva tammi.
        Tiedän, että voin täysin heittäytyä eri tasoille halutessani. Se on joskus hauskaakin. Nyt on aika olla tässä, aistia tämä taso. En halua juuri nyt muuta ja vaikka haluaisinkin, valitsen tämän.

        Tiedätkös, että nyt et puhu ihan täysin totta. Kysypä itseltäsi, mikä on saanut sinut kommentoimaan tähän ketjuun. Minäkin haluaisin kuulla vastauksen siihen.


      • Yksisarveinen

        Voi vittu, mitä new age -paskaa. Kaikille vähän enkelitomua ja hyviä energioita! Ei pahalla.


      • Sivusta
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Tiedätkös, että nyt et puhu ihan täysin totta. Kysypä itseltäsi, mikä on saanut sinut kommentoimaan tähän ketjuun. Minäkin haluaisin kuulla vastauksen siihen.

        aamuyöllä on aivan hiljaista, kohta valo kiirii kaikkialle.
        Kirjoitin, koska tiedän tuosta jotain, olen kokenut sen yhteyden. Pidän silti rationaalisen tason, subjektiiviset totuudet voivat johtaa harhaan. En halua sotkeentua noituuteen.


      • Arkienkeli
        Sivusta kirjoitti:

        aamuyöllä on aivan hiljaista, kohta valo kiirii kaikkialle.
        Kirjoitin, koska tiedän tuosta jotain, olen kokenut sen yhteyden. Pidän silti rationaalisen tason, subjektiiviset totuudet voivat johtaa harhaan. En halua sotkeentua noituuteen.

        Arvasin, että olet kokenut sen.

        Et ole vielä ymmärtänyt, etteivät rationaalinen taso ja subjektiivinen taso sulje toisiaan pois. Sinä edustat epätasapainoista (liian voimakasta) rationaalista tasoa, kun taas vastinparisi todennäköisesti edustaa epätasapainoita (liian voimakasta) subjektiivista tasoa. Yhteytenne kautta nuo epätasapainot vähitelleen korjaantuvat, koska tasapainoisessa ihmisessä rationaalisuus ja subjektiivisuus ovat sulassa sovussa.

        Noituudella ja uskonnoilla ei käytännössä ole paljonkaan eroa. Minä voin tässä viestissäni kutsua itseäni Arkienkeliksi, jos tuo noita-sanalla alkava nimimerkkini häiritsee sinua.

        Muutama sana vielä kokemuksestasi, josta puhuit: pariliekkiasioita ei voi ymmärtää kukaan sellainen, joka niitä ei ole kokenut. He eivät usko. Monet henkimaailman kanssa säännöllisesti työskentelevätkään eivät usko pariliekkeihin, koska eivät ole vielä kohdanneet omaansa. Ja jos kyseessä on henkilö, joka kieltää kokonaan henkimaailmojenkin olemassaolon, hän ei ainakaan pysty ymmärtämään pariliekkiasioita. Tästä syystä neuvoni sinulle on: puhu asiasta vain ihmisille, joilla on siitä omakohtaista kokemusta. Kukaan muu ei voi ymmärtää sinua. Minäkin pidin koko pariliekkiasiaa täytenä hömppänä, kunnes eräänä päivänä liekkini tuli elämääni ja heitti kaiken ylösalaisin.

        Toinen vinkki: prosessi, johon olet astumassa, on aika kivulias. Henkinen kasvu ei ole helppoa. Pariliekkisi tulee kaivamaan sinusta esille pahimmat pelkosi, mitä olet ikinä voinut kuvitella, ja hän totetuttaa ne ja tuo ne aivan nenäsi eteen. Älä syytä pariliekkiäsi siitä, sillä näin on tarkoituskin käydä. Pariliekki kehottaa sinua löytämään rakkauden itsestäsi, eikä sitä sieltä yleensä tule etsittyä ennen kuin on todella hätä kädessä. Tärkeintä kuitenkin on, että ymmärrät kaiken tuskan tulevan vain omasta itsestäsi eikä pariliekistäsi. Hän tuo sen sinulle näkyviin, jotta voit päästää siitä irti. Sen jälkeen olet parempi ihminen.


      • Sivusta

        Eivät rationaalisen ajattelun taso ja subjektiivinen kokemuksen taso tietysti välttämättä suljekaan toisiaan pois, mutta näin voi kuitenkin käydä mm. elämänkatsomuksen (uskonnon) kanssa, silloin kun tunteesi ovat ristiriidassa tämän totuuden ja siihen liittyvien elämänohjeiden kanssa. Silloin voit valita uskoa elämänkatsomuksesi/uskonnon määrittämään hyveeseen tai totuuteen, joka kertoo, miten sinun tulisi elää, etkä niinkään subjektiivisesti määriteltyyn ”omaan totuuteesi” , joita esim. tunteesi voivat määrittää.

        Noituus ja uskonnossa olevat säännöt ja ohjeistukset voivat samoin sulkea toisensa pois esim. uskonto voi kieltää olemasta yhteydessä henkimaailmaan, jos sen kautta tuleva oppi on ristiriidassa uskonnon omien oppien kanssa. Totta on kuitenkin se, ettei niillä ole asiaan perehtymättömälle välttämättä juurikaan eroa, noituus tai uskonto ovat samaa yhteyttä henkimaailmaan.

        Me ihmiset opetamme toisillemme monia asioita tiedostamatta ja tiedostaen. Tiedän, että kokemukseni oli erikoinen (ei siitä tässä enempää). Tässä valitsen vain käsitellä asiaa rationaalisesti, koska en halua uppoutua henkimaailman syövereihin ja oppeihin liekeistä jne.


      • Arkienkeli
        Sivusta kirjoitti:

        Eivät rationaalisen ajattelun taso ja subjektiivinen kokemuksen taso tietysti välttämättä suljekaan toisiaan pois, mutta näin voi kuitenkin käydä mm. elämänkatsomuksen (uskonnon) kanssa, silloin kun tunteesi ovat ristiriidassa tämän totuuden ja siihen liittyvien elämänohjeiden kanssa. Silloin voit valita uskoa elämänkatsomuksesi/uskonnon määrittämään hyveeseen tai totuuteen, joka kertoo, miten sinun tulisi elää, etkä niinkään subjektiivisesti määriteltyyn ”omaan totuuteesi” , joita esim. tunteesi voivat määrittää.

        Noituus ja uskonnossa olevat säännöt ja ohjeistukset voivat samoin sulkea toisensa pois esim. uskonto voi kieltää olemasta yhteydessä henkimaailmaan, jos sen kautta tuleva oppi on ristiriidassa uskonnon omien oppien kanssa. Totta on kuitenkin se, ettei niillä ole asiaan perehtymättömälle välttämättä juurikaan eroa, noituus tai uskonto ovat samaa yhteyttä henkimaailmaan.

        Me ihmiset opetamme toisillemme monia asioita tiedostamatta ja tiedostaen. Tiedän, että kokemukseni oli erikoinen (ei siitä tässä enempää). Tässä valitsen vain käsitellä asiaa rationaalisesti, koska en halua uppoutua henkimaailman syövereihin ja oppeihin liekeistä jne.

        "Eivät rationaalisen ajattelun taso ja subjektiivinen kokemuksen taso tietysti välttämättä suljekaan toisiaan pois, mutta näin voi kuitenkin käydä mm. elämänkatsomuksen (uskonnon) kanssa, silloin kun tunteesi ovat ristiriidassa tämän totuuden ja siihen liittyvien elämänohjeiden kanssa. Silloin voit valita uskoa elämänkatsomuksesi/uskonnon määrittämään hyveeseen tai totuuteen, joka kertoo, miten sinun tulisi elää, etkä niinkään subjektiivisesti määriteltyyn ”omaan totuuteesi” , joita esim. tunteesi voivat määrittää."

        Ymmärrän. Sinä puhut nyt uskonnoista, jotka edellyttävät universaalien moraalisääntöjen noudattamista. En oikeastaan ymmärrä, miksi keskustelet kanssani, mutta jatkan nyt vielä vähäsen:

        Niin kauan kuin tukeudut ulkoa omaksumiisi auktoriteetteihin moraaliasioissa, et voi koskaan löytää vaihtoehtoja, jotka olisivat ns. win-win -tilanteita kaikille asianosaisille. Universaaleja moraalisääntöjä kannattavat uskonnot nimittäin olettavat, että jonkun täytyy aina kärsiä, jotta jokin "suurempi hyvä" toteutuisi. Sielutasolla tunnistat, ettei se ole totta, ja sen vuoksi olet alkanut kääntyä sisään päin. Tässä vaiheessa ajattelet, että sisään päin katsomisessa on kyse jonkinlaisesta "omasta totuudesta" tai jopa pelkistä emootioista, mutta tuollainen ajattelu osoittaa vain, ettet ole vielä kommunikoinut sielutasosi kanssa. Kyse on aivan muusta kuin emotionaalisen tason prosesseista. Itse uskon, ettei ole olemassa mitään elämänohjetta, joka sopisi kaikkiin tilanteisiin. Sen sijaan uskon, että jos henkilö on tarpeeksi tiiviissä yhteydessä sielutasolta noutamaansa tietoon, hän ei pysty vahingoittamaan ketään. Tämä perustuu siihen, että sielutasolla olemme niin tiiviisti yhteydessä toisiimme ja ymmärrämme kaikkien tietoisuuden muotojen yhteyden ja arvokkuuden.

        Universaalit moraalisäännöt ovat syntyneet, kun joku tarpeeksi valaistunut henkilö on kokenut yhteyden omaan sielutasoonsa ja yrittänyt pukea kokemustaan sanalliseen muotoon. Monissa uskonnoissahan on sama viesti: olemme kaikki pohjimmiltamme samanlaisia ja meidän tulisi välttää toistemme vahingoittamista. Mutta tuollaisista sanalliseen muotoon puetuista ohjeista ei ole käytännön hyötyä silloin, kun ollaan oikean moraaliongelman edessä. Universaali sääntö tai ohje ei voi koskaan ottaa huomioon kaikkia tilanteen osatekijöitä; sen sijaan itse noudettu/pyydetty ohjeistus voi. Ja vain oman sielusi kautta löydät ratkaisut, jotka eivät vahingoita ketään.

        "Noituus ja uskonnossa olevat säännöt ja ohjeistukset voivat samoin sulkea toisensa pois esim. uskonto voi kieltää olemasta yhteydessä henkimaailmaan, jos sen kautta tuleva oppi on ristiriidassa uskonnon omien oppien kanssa. Totta on kuitenkin se, ettei niillä ole asiaan perehtymättömälle välttämättä juurikaan eroa, noituus tai uskonto ovat samaa yhteyttä henkimaailmaan."

        No, ehkä olen väärä henkilö kommentoimaan tätä. Minulla on enemmän kokemusta omakohtaisesta yhteydestä henkimaailmaan kuin uskonnoista.

        "Me ihmiset opetamme toisillemme monia asioita tiedostamatta ja tiedostaen. Tiedän, että kokemukseni oli erikoinen (ei siitä tässä enempää). Tässä valitsen vain käsitellä asiaa rationaalisesti, koska en halua uppoutua henkimaailman syövereihin ja oppeihin liekeistä jne."

        Voit käsitellä asiaa rationaalisesti. Suosittelisin silti tutustumista mm. vetovoiman lakiin, joka on omalla tavallaan tuotu esille kaikissa maailman uskonnoissa. Sen avulla ymmärrät, ettei mikään kokemus ole sattumanvarainen vaan vedät sen itse puoleesi.


      • Sivusta

      • ArkiNenä

    • Jalatmaassaon

      Höpö höpö...

    • Kuinkavoisinunohtaa

      Jotain on loputtava, että jotain uutta voi alkaa. Rakastan sua. Sitä et voi multa viedä.

    • Teekahvi

      Tai siis olin sitoutunut.

      Mukavaa viikonloppua☺

    • Kysynpävain

      Onko Kaikella-hyvällä ja Kaipaansua molemmat naisia?

      • Mnainentarkemmin

        Kaipaan sua on nainen


    • Ghjklyttt

      Varmaan oli vshvss molemmonpuolisys.....

    • Rtyuuii6677

      Ihastus oli voomakasta

    • KaikellaHyvälläMyös

      Tuo on kyllä sinänsä kunnioitettava periaate, ettei aio rikkoa toisen parisuhdetta. En usko siihen ulkopuolisten pystyvän, se tapahtuu, jos parisuhteen osapuolet eivät ole tarpeeksi sitoutuneita toisiinsa. Tuon periaateen myötä luopuu omasta onnestaan, vaikka sanojesi mukaan ihastus onkin jo mennyttä, ehkä se olikin vain ohimenevää osaltasi. Jostain syystä luulet sen olleen molemminpuoleista, mutta mahtoiko toinen osapuoli myös tietää tunteistasi?

      • NoitaNöpönenä

        Sinä et ymmärrä mitään mistään muusta kuin näkyvästä maailmasta. Jos näkee edes vähän ei-fyysiselle tasolle, ymmärtää, että kommunikaatio ei ole ainoastaan verbaalista tai fyysistä. Ja siitä syystä on mahdotonta pitää ihastusta salassa, sillä se näkyy aina ei-fyysisellä tasolla.

        Olet oikeassa siinä, ettei kukaan ulkopuolinen voi rikkoa toisen parisuhdetta. Parisuhde loppuu, kun toinen osapuoli tai molemmat osapuolet ovat todenneet, ettei se anna heille enää mitään.


      • NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä mitään mistään muusta kuin näkyvästä maailmasta. Jos näkee edes vähän ei-fyysiselle tasolle, ymmärtää, että kommunikaatio ei ole ainoastaan verbaalista tai fyysistä. Ja siitä syystä on mahdotonta pitää ihastusta salassa, sillä se näkyy aina ei-fyysisellä tasolla.

        Olet oikeassa siinä, ettei kukaan ulkopuolinen voi rikkoa toisen parisuhdetta. Parisuhde loppuu, kun toinen osapuoli tai molemmat osapuolet ovat todenneet, ettei se anna heille enää mitään.

        Koska toisen kasvutarina voi hyvinkin riippua siitä, että käy läpi vuosia kestävän huonon suhteen, niin en itse ainakaan halua sekaantua kohtaloon.


      • NoitaNöpönenä
        possu kirjoitti:

        Koska toisen kasvutarina voi hyvinkin riippua siitä, että käy läpi vuosia kestävän huonon suhteen, niin en itse ainakaan halua sekaantua kohtaloon.

        Yleensä sekä "huonot" että hyvät suhteet kasvattavat meitä.

        "Huonot" suhteet kertovat meille, millaisia haluaisimme olla ja miten haluaisimme muiden meitä kohtelevan. Hyvät suhteet peilaavat sisällämme olevaa rakkautta meihin takaisin.


    • etuskalla

      mennä väliin, koska et koe olevasi yhtä arvokas, kuin hänen nykyinen kumppaninsa. Pelkäät, että et itse kykene lopulta olemaan hänen kanssaan ja lopulta jätät hänet ja turhaan rikkoisit hänen nykyisen suhteensa.

    • risainen_elämä_

      Ihastus on edelleen enemmän kuin voimakasta...ehkä haluaisin että rikot nykyisen elämäni...

      • ItseLopetatEnsin

        En. Sinun on itse siitä meneillään olevasta lähdettävä ja sitten vasta aloitettava jotain uutta. Ei oksasta oksaan hyppimisellä saa mitään aikaiseksi.


      • risainen_elämä_
        ItseLopetatEnsin kirjoitti:

        En. Sinun on itse siitä meneillään olevasta lähdettävä ja sitten vasta aloitettava jotain uutta. Ei oksasta oksaan hyppimisellä saa mitään aikaiseksi.

        No kerrohan mikä on oma tilanteesi...?


      • ItseLopetaEnsin
        risainen_elämä_ kirjoitti:

        No kerrohan mikä on oma tilanteesi...?

        Sinkku olen.


      • risainen_elämä_
        ItseLopetaEnsin kirjoitti:

        Sinkku olen.

        Mistä lähtien...? toisin olen luullut.


      • Voisyksynäitä
        risainen_elämä_ kirjoitti:

        Mistä lähtien...? toisin olen luullut.

        Ette te toisianne tunne.


      • ItseLopetatEnsin
        risainen_elämä_ kirjoitti:

        Mistä lähtien...? toisin olen luullut.

        En tiedä mistä olisi edes voinut tulla sellainen käsitys että olisin suhteessa. En ainakaan minä ole sellaista kertonut enkä vihjannutkaan mitään siihen suuntaan.


    • Energinentoimiva

      Suhde oli vahva erilainen?

      • voimakasta

        Joo oli.


    • miksmätulintänne

      Omalla kohdallani olisi ollut suht vaivattomasti selvitettävissä, olenko sitoutunut ja mihin olen sitoutunut, mutta ihmisistä on kiva olettaa. Mutta ei se siitä koskaan ollutkaan kiinni.

      • Hyv

        Mukava kuulla!Kaikkea hyvää sinulle!


      • miksmätulintänne
        Hyv kirjoitti:

        Mukava kuulla!Kaikkea hyvää sinulle!

        Toi on yhtä järkevä kommentti kuin että muista käyttää pipoa. Joo muistan, mutta nyt on lämmin.


    • VelhoHöpöheinä

      Olen sivusta seuraava ja höpötystäsi hihittelevä sinulle tuntematon nainen. Tunnistettava tyyli, jepjep.

      • NoitaNöpönenä

        Ei haittaa. 😊 Minulla on tänään niin hyvä fiilis, että tekisi vain mieli halata kaikkia vastaantulevia ihmisiä... 😁 Sinuakin.


      • menepaussille
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        Ei haittaa. 😊 Minulla on tänään niin hyvä fiilis, että tekisi vain mieli halata kaikkia vastaantulevia ihmisiä... 😁 Sinuakin.

        Tuollaisia ne vaihdevuodet on kun hormonit heittelee. Seuraavaksi sinulla on kuumia aaltoja tiedossa ja olet kuin hurrikaani.


    • KaikellaLämmöllä

      En pysty minäkään unohtamaan, en ehkä haluakaan. Sait elämäni raiteiltaan, enkä tiedä, pääsenkö enää takaisin niille raiteille. Saatat olla se Oikea, jota en koskaan saanut. Kysyn itseltäni, miksi minulle kävi näin tai miksi tämä tapahtui nyt - enkä osaa vastata noihin kysymyksiin. Minun on ehkä joskus tuo vaikea päätös, jossa aina joku kärsii, tehtävä, mutta nyt en edes tiedä sinusta tarpeeksi sellaiseen pystyäkseni. Sinua en haluaisi myöskään menettää. Kysyit kerran, miksi olen valvonut - ehkä nyt sait siihen joitain vastauksia.

      • NoitaNöpönenä

        En tiedä tilanteestasi. Mutta jos vähän googletat tai edes avaat silmäsi tuttavapiirissäsi, huomaat, ettet todellakaan ole ainoa, jolle on noin käynyt. Tämä on niitä asioita rakkaudessa, joista ei puhuta: ei kotona, ei koulussa, harvoin taiteessakaan. Mutta teitä on joka puolella ja teitä on paljon.


      • näitäsattuu

        Tietämättäsi kyllä sinä rikoit parisuhteeni jollain tavalla mutta ei se ole niin väliä


      • NoitaNöpönenä
        näitäsattuu kirjoitti:

        Tietämättäsi kyllä sinä rikoit parisuhteeni jollain tavalla mutta ei se ole niin väliä

        No tuota ei luultavasti ollut suunnattu minulle henkilökohtaisesti.

        Mitä aiot tehdä? Aiotko jäädä suhteeseen?


      • entiedävielä
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        No tuota ei luultavasti ollut suunnattu minulle henkilökohtaisesti.

        Mitä aiot tehdä? Aiotko jäädä suhteeseen?

        Se oli suunnattu eräälle miehelle aika näyttää mitä teen


      • Sinut_ottaisin
        NoitaNöpönenä kirjoitti:

        No tuota ei luultavasti ollut suunnattu minulle henkilökohtaisesti.

        Mitä aiot tehdä? Aiotko jäädä suhteeseen?

        Aika näyttää..


    • itsehuomannutsen

      Kyllä ne ihastumiset unohtuu kun aikaa kuluu. Sitten jonain päivänä huomaat ettei sinulla ole tunteita jäljellä ollenkaan.

      • vaakavaaka

        Ei vain tunnu unohtuvan vuosienkaan kuluessa. Suhteeseen jääminen vielä vaiheessa, vuosikymmenten jälkeen päätöksen teko on vaikeaa ilman tukea.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe