Eräs viesiketju, jossa tentataan Kesistaksen luottamusta Jeesukseen, sai erikoisia näkemyksiä meiltä uskovilta, jossa Jeesusta verrattiin valehtelijaksi.
Panen yhden dialogin nähtäville;
lääkäri.paranna_
12.10.2018 18:19
Se että Jeesus olisi Kaikkivaltias, on väärä uskomus.
Saatana haluaisi, että häntä palvottaisiin kaikkivaltiaana Jumalan sijasta, mutta Jeesus aina tukee Isänsä hallintaa ja nimeä.
Tähän Kesitas vastaa;
Kesitas
12.10.2018 19:46
lääkäri.paranna_ kirjoitti:
>>Se että Jeesus olisi Kaikkivaltias, on väärä uskomus.** Pidätkö Jeesusta valehtelijana? Miten on, onko Raamattu satua tässä asiassa. Se on mainittu yhteensä seitsemän kertaa, joista laitan vain yhden. * 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Onko tämä valhe?
>>Saatana haluaisi, että häntä palvottaisiin kaikkivaltiaana Jumalan sijasta, mutta Jeesus aina tukee Isänsä hallintaa ja nimeä. ** Näin se saatana todella näyttää kirjoittaa, mutta Jumalan sanassa se on juuri niin kuin siellä lukee?
Onko Jeesus Raamatun sanoman mukaan Kaikkivaltias, vai eikö ole. Joes ei, niin koko Raamattu on satua meidän mielestämme?
Onko meidän näkemys Jeesuksesta todella tämä?
19
303
Vastaukset
- korjaus
Kesitaksen mielestä.
- avaaja
Mikä on meidän kanta?
- korjaus
On hyvä varmistaa oma usko ja sen perusteet. Tässä on kolme raajatunjaetta, joiden avulla voit pohtia asiaa:
Johannes 29:
"31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."
Kun Sebedeuksen pojat pyysivät Jeesukselta erikoisasemaa Jumalan Valtakunnassa, Jeesus vastasi heille -
Matteus 20:
"23. Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut"."
Jäähyväispuheessaan ennen kuolemaansa Jeesus lohdutti apostoleita -
Johannes 14:
"28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." korjaus kirjoitti:
On hyvä varmistaa oma usko ja sen perusteet. Tässä on kolme raajatunjaetta, joiden avulla voit pohtia asiaa:
Johannes 29:
"31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."
Kun Sebedeuksen pojat pyysivät Jeesukselta erikoisasemaa Jumalan Valtakunnassa, Jeesus vastasi heille -
Matteus 20:
"23. Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut"."
Jäähyväispuheessaan ennen kuolemaansa Jeesus lohdutti apostoleita -
Johannes 14:
"28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."Mutta mitä sanot tähän; Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Se on Matt 28;18 ja siitähän sekoilu aloi. Kerholaiset eivät usko Jeesuksen sanomaa.
Tuo Johanneksen jae 14;28 on sanottu ennen Jeesuksen vallan saantia, Hänhän sai sen ristinkuoleman jälkeen.- korjaus
Sisältö viittaa Jeesuksen paluuseen taivaaseen.
- korjaus
Kesitas kirjoitti:
Mutta mitä sanot tähän; Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Se on Matt 28;18 ja siitähän sekoilu aloi. Kerholaiset eivät usko Jeesuksen sanomaa.
Tuo Johanneksen jae 14;28 on sanottu ennen Jeesuksen vallan saantia, Hänhän sai sen ristinkuoleman jälkeen.Vaikka asia on selvä, niin huomautti Paavalikin siitä 1.Korinttilaisille 15:
"27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa."
- tässäon
Kyllä olette täysiä sekoja koko poppoo ja sitten vielä riitelette jostain sanoista!Elämä on tässä ja nyt!
- täysiä
Oletko sinä tullut tälle palstalle voivottelemaan?
Hyvä, että joku nosti sen esille.
Tähän paradoksiin törmään tuon tuostakin.
Jeesushan sanoo; (Joh 14;6) Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Eli, jos ei ole Jeesuksen sisäistä tuntemusta, ei ole Jumalaakaan.
Jumalahan ei ole koskskaan puhunut sanaakaan pakanoille.Kesitaksenkin on syytä muistaa, että nuo sanat on pantu satujeesuksen suuhun kymmeniä vuosia tuon satuhahmon väitetyn kuoleman jälkeen.
Et siis voi rehellisesti väittää noita sanoja jeesuksen sanoiksi.
- ÄläKirjoitaKunEtTiedä
Mitä jargonia Kesivältä taksilta "Jumalahan ei ole koskskaan puhunut sanaakaan pakanoille."
Pelkästään tästä yhdestä lauseesta näkee ettei miehellä ole mitään käsitystä Raamatusta eikä kristinuskosta.Kesitas kirjoitti:
Mainitse yksikään lause, jonka Jumala on puhunut pakanoille?
Väittävät kovasti jumalan puhuneen muhammadille, jota ehken pidät pakanana.
Samoja väitteitä ihmiselle puhuneeista jumalista löytyy jokaikisestä kulttuurista, tosin minkäänlaista muuta näyttöä ei ole, paitsi näiden epäjumalansa puolesta valehtelevien pakanoiden valheet.- OtaSelvääKristinuskosta
Kesitas kirjoitti:
Mainitse yksikään lause, jonka Jumala on puhunut pakanoille?
Voi Luoja, :O koko Raamattu on täynnä todistuksia siitä, ettei Jeesus tullut vain juutalaisia pelastamaan.
Jeesus teki kaikista häneen uskovista yhden kansan, niin pakanoista kuin juutalaisistakin. he-ma kirjoitti:
Väittävät kovasti jumalan puhuneen muhammadille, jota ehken pidät pakanana.
Samoja väitteitä ihmiselle puhuneeista jumalista löytyy jokaikisestä kulttuurista, tosin minkäänlaista muuta näyttöä ei ole, paitsi näiden epäjumalansa puolesta valehtelevien pakanoiden valheet.Missä Jumala puhuu Muhamedille??? Allah on heidän jumala, ei Abrahami, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
OtaSelvääKristinuskosta kirjoitti:
Voi Luoja, :O koko Raamattu on täynnä todistuksia siitä, ettei Jeesus tullut vain juutalaisia pelastamaan.
Jeesus teki kaikista häneen uskovista yhden kansan, niin pakanoista kuin juutalaisistakin.Kyllä on, joista merkittävin on jae;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Hänen työnsä laajeni vasta Pietarin kautta Nahkuri Simeonin katolla.
Asia ei ilmeisesti kuitenkaan koskettele Sinua.
- UmpisokeaOlet
Höpö höpö. Kysymyksessä oli kakanilainen naishenkilö jonka uskoa Jeesus koetteli mainituilla sanoilla.
Raamatusta saa mitä hyvänsä omaan korvasyyhyynsä, kun napsii asiayhteydestään irroitettuja jakeita sieltä ja täältä.
Näin siinä käy kun ei tunne eikä välitäkkään tuntea Jumalan sanaa.
Lupaus Messiaasta koko maailman pelastajana on jo ensimmäisen Mooseksenkirjan alkupäässä. Sama jatkuu ilmestyskirjan loppuun saakka. - TämäOnFakta
Kristinuskoon kääntyneille juutalaisille se oli vaikeata käsittää, ettei Jeesus ollutkaan vain juutalaisten pelastaja, vaan koko maailman vapahtaja.
Vielä tänäkin päivänä valtaosalla juutlaisia riippuu Mooseksen peite silmillä. Pakanat ottivat evankeliumin vastaan, juutalaisilla se on edelleen kiven alla! - kengännyörimaistuu
Maailma on olemassa Jeesuksen käskystä. ja vain siksi: Hän ikävöi omiaan ja on aina halunnut yhdistää omansa. Aloittajalle vastaaan lestadiodiolaissuudesta huolimatta ja eksyneenä itse laestadiolaisuudeden palstalle, jottei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1428077KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237121Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693643Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521403280Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092804Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442338- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457