Kokemuksia kennel Roxroyalista

EläintenPuolestaAina

Eli niinkuin otsikko jo kertookin,niin kaipailisin kokemuksia kennel Roxroyalista,jossa kasvatetaan rottweilereita ja ilmeisesti myös ranskan bulldoggeja.Tahdon kokemuksia ja Mielipiteitä,oli ne sitten ruusuja tai risuja!
Olen kuullut niin hurjia asioita kyseisten rotujen kanssa paljon tekemisissä olleilta koiraihmisiltä kyseisestä kennelistä/kasvattajasta että erittäin mielenkiinnolla odotan muiden kokemuksia ja sitä että voiko asiat tosiaan olla niin kuin kuullut olen. Eli faktoja ja Mielipiteitä kiitos kys kennelistä/kasvattajasta.

15

3860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MielipideEiFakta

      Faktoista en tiedä mutta olen kuullut ikäviä asioita kyseisen kennelin omistajasta... En haluaisi ottaa koiraa tästä kennelistä.

      • SamaTäällä

        Olen kiinnostunut rottweilereista (siis haluaisin jossakin vaiheessa oman) ja katsellut, keskustellut eri kenneleistä/kasvattajista milloin missäkin. Kyseisen kennelin koirista kuvia nähnyt ja hienoilta näyttävät kyllä (voittoja näyttelyistäkin tainnut ihan kiitettävästi tulla), livenä en ole nähnyt. Mutta pakko sanoa että olen kuullut samasta asiasta omistajan suhteen kuin aiemmin kommentoija...:( Harmi jos pitää paikkaansa. Kommentoikoon joku tänne faktaa, kuka kyseisen kasvattajan tuntee...?


      • maanmahtavinrode

        No kannattaa ehkä käydä tutustumassa kasvattajaan, jutella hänen kanssaan kasvotusten ja tehdä sitten omat johtopäätökset kennelistä/kasvattajasta , jos koirat miellyttää omaa silmää.
        Ei kannata ensimmäisenä uskoa kaikkea kuulemaansa , vaan itse ottaa asioista selvää, tämä ei ole se oikea paikka. Näin minäkin löysin oman pentuni vuosia sitten, kun ensimmäinen rottweiler taloon astui. :)


    • kateusperisyntimme

      Jos olet ottamassa pentua,kysy kennelliitosta neuvoja.
      Keskustelupalstallla haukutaan kaikki täällä mainitut kennelit.Nimimerkin suojista on helppo huudella ja keksiä omiaan.Monet jopa trollaavat,jotta saavat mustamaalattua kenneleiä,eli ei ole keskusteluihin kyllä luottamista.
      Jos olet jutellut jo ihmisten kanssa,mieti ovatko luotettavia.Monissa roduissa on käsittämättömän paljon kateutta,ja vihaa muiden koiria kohtaan.On pieniä piirejä,johin ei hyväksytä jos koira on väärästä kennelistä.Se näkyy myös kehän reunalla.Siis tosi monissa roduissa.....

    • Koiratensin

      Karmeita kokemuksia tästä kennelistä omaavana,neuvon todellakin kiertämään kaukaa! Voi olla tänä päivänä toki meno jo eri (toivottavasti on!) mutta mitä olen nähnyt,kuullut,kokenut, niin en suosittele pentua ottamaan paikasta jossa kaikkien eläinten perustarpeista ei aina edes olla huolehdittu ja erittäin ikäviä asioita tapahtunut. En viitsi täällä enempää avata asiaa koska ei ole tosiaan mitään köykäisiä mielipiteitä pelkästään. Voinjatkaa asiasta yksityisviestitse mielelläni kyllä!

    • KulissitKaatuu

      Täällä myös ihan sitä oikeata kokemusta, täyttä karua faktaa! Koirilla on kyllä näyttelyistä meriittejä jonkin verran hommattu (tosin ei taida olla roxroyal tämä nykyinen "näyttelytykki") mutta siinä se kaikkein tärkein asia kyseiselle kennelin pitäjälle onkin valitettavasti. Kunhan koiria vaan näyttää ja käyttää Paljon niin kasvattaja SAATTAA kohdella sinua kuin ihmistä. Perhekoiraa jos haet,tämä kenneli on siihen väärä. Jos taas sinulle merkitsee koirassa eniten maine ja mammonaa ja kaikki muu on toissijaista niin ei kun yhteyttä vaan tähän kasvattajaan. Tiedän myös että vähin äänin on hävinnyt koiria joilla ei näyttelyissä mitenkään hyödy tai kaikki hyöty on jo otettu irti. Surullista mutta totta.Yhdellä lauseella voi helposti kyseistä kasvattajaa kuvailla: Tärkeintä on pitää kulissit kunnossa!

      • annica

        Mikä siinä on väärää, jos joku kasvattaja haluaa kasvattaa kauniita ja näyttelyissä menestyviä koiria? Tai harrastaa näyttelyitä omilla koirillaan? Ei se ole mikään itsestään selvyys sekään, että siellä kehässä pärjää. Kyllä se vaatii työtä siltä kasvattajalta ja koiran omistajalta. Ei rottweiler ole mikään sohvakoira, minun mielestäni on näyttelyissä käyminenkin parempi harrastus, kuin sohvaperunan virka. Miksi ei ostaisi sitten samalla siihen tarkoitukseen sopivampaa koiraa?


    • Hanniensio

      Tämä mustamaalaaminen kyseistä kasvattajaa kohtaan ei ole koskenut vain hänen eläimiään vaan myös häneen itseensä henkilönä.
      Mitään näyttöä eläinten huonosta kohtelusta ym ei ole olemassa.
      Tämän kirjoituksen takana on kaksi ihmistä, jotka kateellisena yrittävät kaiken tavoin aiheuttaa hankaluuksia kyseiselle kasvattajalle.
      Itselläni on vain positiivisiä kokemuksia hänestä ja hänen taidoistaan kasvattaa terveitä yksilöitä jalostukseen.
      Tähän samaan tulokseen on tullut myöskin varsin tunnetut kasvattajat suomessa ja ympäri maailmaa.
      Mielestäni tälläiset tyhjänpäiväset kirjoittelut olisi syytä lopettaa, katson että tässä rikotaan jo henkilön kunnian loukkaamista ja perättömien asioiden levittämistä jotka molemmat ovat suomen lakien mukaan rangaistavia tekoja.

    • Jestas

      Kaksi koiraa itselläni tästä kennelistä ja ihan lapsi perheessä ovat. Ei mitään ongelmia. Ihan huippu luontoisia koiria molemmat. Koti- ja seurakoiriksi myös ostettukkin eikä mitään ongelmia ole kasvattajan kanssa ollut. Tämä ketju on vain kateellisten aloittama ja sellaisten joilla ei ole oikeasti omassa elämässä tarpeeksi sisältöä niin ajattelivat sitten Suomi24 keskustelu palstalle aloittaa tämmöisen mustamaalaamisen. Ihmettelen kovasti kun kyseessä kuitenkin aikuisia ihmisiä nämä joilla ei NÄKÖJÄÄN omassa elämässä ole tarpeeksi sisältöä niin aloittavat tämmöisen keskustelun joka vastaa ihan teini-ikäisten touhuja... ei voi ku ihmetellä aikuisten ihmisten käytöstä.

    • HennaHietamäki

      Hei kaikille! Kennelissämme on kolme rottweileria, kaksi nuorta, yksi vanhus. Lisäksi yksi ranskanbulldoggi. Kasvattanut olen kennel nimelläni vuodesta 2010. Niihin vuosiin on mahtunut paljon hyvää, mutta välillä myös vähemmän hyvää, meillä kasvattajilla kun ei kristallipalloa ole. Meidän pennut kasvavat lapsiperheen keskellä, omilla koirilla on 4hehtaaria maata talon ympärillä, missä ne saavat juosta ulkona aamusta iltaan. Pentuja meillä kasvatetaan pienimuotoisesti. Lisäksi tilallamme on hevosia 2kpl, joita olen pitänyt vuodesta 2001 alkaen. Tallirakennukset on tehty vuonna 2008 ja ne täyttävät eu-standardit. Lisäksi tilallamme kasvatetaan lihakarjaa.
      Itse olen intohimoinen näyttelyharrastaja, kierrän paljon ulkomailla koirieni kanssa ja minusta on hienoa tutustua maailmalla uusiin ihmisiin ja oppia heidän kauttaan uutta rodusta. Se, että rakastan matkustaa koirieni kanssa ja koirani nauttivat esiintymisestä, ei mielestäni ole huono asia. Silti, en itse aseta samanlaisia vaatimuksia uudelle kodille, joka pennun minulta haluaa ostaa. Toivon, että koirat terveystutkittaisiin virallisesti, luonne testattaisiin ja toki plussaa on, jos haluaa käydä näytillä. Siihenkin olen tarjonnut mielelläni apua.

      Koirat, jotka olen antanut/myynyt/sijoittanut, on tehty harkiten. Onnekas olen, että nekin koirat ovat saaneet hyvät kodit. Kasvattajana minulla ei ole mahdollisuutta kaikkia pitää kotona, koska aika ei yksinkertaisesti riitä täyttämään useamman rottweilerin tarpeita, silloin on hyvä ajatella koiran tulevaisuutta. Jokainen niistä, jotka asuvat muualla, on minulle tärkeitä yksilöitä ja uskon, että heillä on myös koti, joka pystyy tarjoamaan enemmän, kuin minä, ainakin, jos luottaa toisen osapuolen sanomaan.
      Sinullekko Eve minun olisi pitänyt ilmoittaa sijoitus/osaomistus/omistajaa vaihtaneista koirista? Vai kenelle? Eiköhän se viime kädessä ole aina jokaisen oma asia.
      Minut ja koirani löytää Facebookista Kennel nimellä, ja meille saa tulla tutustumaan koiriin, hevosiin ja ihmisiin, rohkeasti voi ottaa yhteyttä tai napata hihasta jossain näyttelyissä :)

      • rozweiler

        Suurinta meteliä pitävät yleensä henkilöt joille ei pitäisi antaa hoidettavaksi mitään marsua suurempaa.


      • Anonyymi
        rozweiler kirjoitti:

        Suurinta meteliä pitävät yleensä henkilöt joille ei pitäisi antaa hoidettavaksi mitään marsua suurempaa.

        Tälle kennelille kelpaa varausmaksu mutta pentua ei saa eikä rahoja takaisin hienoa toimintaa mutta se loppuu kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle kennelille kelpaa varausmaksu mutta pentua ei saa eikä rahoja takaisin hienoa toimintaa mutta se loppuu kohta.

        Kannattaa tehdä rikosilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle kennelille kelpaa varausmaksu mutta pentua ei saa eikä rahoja takaisin hienoa toimintaa mutta se loppuu kohta.

        Onko kyse siitä ettet saanut mitään pentua vai ettet halunnut kasvattan valitsemaan?

        On kuitenkin kaksi täysin eri asiaa. Eli ennen syytöksiä voisit hieman valaista lisää.


    • Komeat

      Komea koira oli ainakin se, mikä voitti Seinäjoen näyttelyssä eilen. Karva oli kiiltävä, runko lihaksikas ja koira käyttäytyi todella hienosti. Muuta muukin tämän kennelin kasvatteja näytti olevan, eikä nekään huonoja ollut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe