Takavuosina istuin Aussi- Maken mopon takapenkillä matkalla jonnekin Pattiksen takamaille.
Make oli kertonut että menemme tapaamaan suomalaista kaveria joka oli sinne jämähtänyt; viisumi oli umpeutunut puoli vuotta sitten eikä rahaa paluulippuun ollut.
Perillä koputtelimme vaatimattoman mökin ovelle. Minsan- parin kuluttua tuli metrin mittainen thai- akka avaamaan ja sisälle kutsui. Olohuone oli ehkä 3 x 4 m.
Lattiatyynyillä istui 3- 4 naperoa ja isäntä itse; töllöä katselivat. Heinäsavua oli kämppä täynnä.
Isäntä oli sanoisinko hippimäinen laiha kaveri joka kovasti ilahtui tulostamme. Sanoi ettei täällä vieraita juuri käy. Kehoitti istumaan ja jointteja käänsi.
Höpöttelimme niitä näitä ja nautimme vieraanvaraisuuden antimista. Minua nuo ovat aina yskittäneet kovasti niin että tähtiä näkyi.
Tenavat lattialla eivät juuri liikkuneet; samassa savussa olivat kaikki.
Akka pikku keittiössä pudotti jonkin suuren lasiesineen rikki lattialle. Vieressäni istuneelta kissalta kesti minuutin kääntää päänsä metelin suuntaan.
Samassa savussa oli sekin. Kyllä olisi hiiri jäänyt pyytämättä.
Paluumatkasta muistan sen että se kesti ikuisuuden. Jokaisissa punavaloissakin seisoimme puoli tuntia.
Maailman hitain kissa.
0
107
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865