PIMEIDEN ILTOJEN PIRISTÄJÄ?

Kapakka, kalja, kengät, vai kirkko? Raikas ruoka ja sohvalla löhöily houkuttaa, kun vettä ropisee taivaalta.

35

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea.suhteessa

      Justiisa tässä suunnittelen ostoslistaa ja kauppojen avauduttua suuntaan sinne. Aion tehdä kaalipiirakkaa ja tofukasviskeittoa. Teen vielä keksejä uunissa syyslomaviikon kunniaksi, lapsenlasten. Se on sitä ruokajuttua. Ravintolassa kävin perjantaina. Sohvalla löhöilen illat ja poltan kynttilöitä. Kirkossa en ole aikoihin käynyt. Kengät kuluu vähän, koska pyöräilen, vielä.

      Aurinko paistaa :)

      • En osaisi tehdä luettelemiasi ruokia - muuten ruoanvalmistus on taloudellista ja mukavaa. Perjantaina kävin baarissa - oli juttuseuraa.


    • staka

      Aloittajan valikoimasta ainoastaan kengät kuuluu iltojeni varustukseen. Kirkkoa kyllä katselen - ikkunasta tai ohi kävellessä - mutta harvoin siellä tulee käytyä. Voisin laulella että "nyt metsä kirkkoni olla saa" vaikka en ihan umpimetsässä lenkkeilekään.

      Omien ajatusten kanssa on hyvä reippailla, varsinkin ulkoilmassa. Kevyenliikenteen väylät on turvallisempia hämärään aikaan, niillä on reipasta sauvakävellä. Ja sydän tykkää!

      • tutkittu metsäkävelyn olevan terveellistä. Aikoinaan tapana oli Lohjan mökiltä viikonloppuisin ennen saunomista tehdä tunnin hölkkäretki metsässä.


    • Ei kapakka, ei kalja, ei kirkko. Kengät? Mieluimmin tohvelit. Joo, pieni iltalenkki halpislenkkareilla piristää . Loput iltaa voikin sitten viettää mittailemalla välimatkaa nännistä nänniin tai katselemalla Youtube-videoita aiheesta miksi marxisimi ei toimi.

    • Heikunkeikku

      Olisit laittanut vielä yhden ehdotukseen valikoimaasi, nimittäin Kyläluutailu.
      Leikitään että se on sielä kera "kapakka, kalja, kengät ja kirkko". Minä valitsen siis kyläluutailun.

      Kuinkahan musta onkin puhjennut tämmönen luuta. Muut ihmiset puhkeavat kukkaan, meikäläinen luudaksi.
      Eilen menin veljen ja vaimonsa luo ja köllötin sielä pari tuntia. Sieltä suoraa pojan luo Pizzerian kautta, sillä yllätin heidät tämmösellä iltapalalla.
      Olin sielä myöhään ja pikkusen vaille vai oliko pikkusen yli kaksitoista kaahailin kotiin ja kirjan otin hetken kuluttua kätösiin. Lukulamppu pimeni puoli kahden kieppeillä.

      Minä puolestaan sain tänään tos yhdentoista aikaan yllätysvieraan. Oli lähtenyt sähköpyöräilemään mun luo katsomaan mun uutta terassia ja terassin aitaa vai särmikö "hän" lie.
      Käppäiltiin ees-taas pitkin terassia, kanamaisesti tepastellen, ja oi-oi-oi-ku-on-kiva-terassi, molemmat me sillee juteltiin:)
      Kahvia olisin keittänyt, vaan ei kelevannut. Tuikkasin sitten toffeejäätelötikun kouraan. Se kelpasi.

      Jahka veli ja vaimo on päiväunensa nukkunut, niin tulevat hekin kävelylenkillä mun luo. Samasta syystä kuin tuo joka jo oli ja lähti veks hetki sitten.

      Eli tämmöstä on meikäläisen oleilu. Luutana tai vastaanottamassa tuttuja luutia.
      Sun listasta voisin vielä napata ne kengät. Niitäkin siirtelen aika usein.
      Soffalla köllijä en ole.

      Tällä hetkellä Vaasassa paistaa heevetisti aurinko. Varmaan enemmän kuin tellä muilla:)
      Lämmintäkin piisaa ja käpytikka on taas vieraillut.

      • Heikunkeikku

        Pitää kyllä vielä lisätä, että nyt on lämpöä viittä vaille 18 astetta ja tarkalleen sanottuna 17,9 plussaa. Huh huh. Minusta kerrassaan ihanaa.


      • Jaksat ihailtavasti liikkua - muistuu nuoruuden postimies aika karjalasta mieleen. Toimitin maalla postia koteihin asti ja kahvituksia riitti - täytyi jopa siirtää kahvi hetkiä, että ehti tehdä työn.


      • mimmimum-..mi

        Postin kuviot ovat menneet aika ihmeellisiksi...minulle tuli Helenin sähkölasku kahdelta yöllä....lehdenjakaja laittoi sen luukusta ...lehden mainoksen kanssa...ei voi enää kuin ihmetellä..mitä minun laskuni teki lehdenkantajalla....ja posti tuli sitten klo 11
        Entisajan posteljooneilla oli aikaa ja iloista mieltä... taas tulee mummolan postiErkki mieleen...pojat kiusivat joskus Erkki Erkki housussas on postimerkki....


      • jo.vain
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Postin kuviot ovat menneet aika ihmeellisiksi...minulle tuli Helenin sähkölasku kahdelta yöllä....lehdenjakaja laittoi sen luukusta ...lehden mainoksen kanssa...ei voi enää kuin ihmetellä..mitä minun laskuni teki lehdenkantajalla....ja posti tuli sitten klo 11
        Entisajan posteljooneilla oli aikaa ja iloista mieltä... taas tulee mummolan postiErkki mieleen...pojat kiusivat joskus Erkki Erkki housussas on postimerkki....

        Ihan oudoksi on menny postinjakamiset. Tässä eräänä keskiviikkona odotin Lidlin mainosta jaettavaksi niin se pudotettiin luukusta torstai aamuna 7.30 Häh, mikä sellanen postinjakoaika on?


      • ajat-ovat-muuttuneet
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Postin kuviot ovat menneet aika ihmeellisiksi...minulle tuli Helenin sähkölasku kahdelta yöllä....lehdenjakaja laittoi sen luukusta ...lehden mainoksen kanssa...ei voi enää kuin ihmetellä..mitä minun laskuni teki lehdenkantajalla....ja posti tuli sitten klo 11
        Entisajan posteljooneilla oli aikaa ja iloista mieltä... taas tulee mummolan postiErkki mieleen...pojat kiusivat joskus Erkki Erkki housussas on postimerkki....

        muistaakseni 14 eri firmaa jakaa aamun lehtien mukana myös kirjepostia, kohta ei posti jaa enää muuta kuin mainoksia ja joulukortteja


      • mimmimum-..mi
        ajat-ovat-muuttuneet kirjoitti:

        muistaakseni 14 eri firmaa jakaa aamun lehtien mukana myös kirjepostia, kohta ei posti jaa enää muuta kuin mainoksia ja joulukortteja

        Vai sillä lailla.. vastuu kysymys postista menettää jotenkin luotettavuutta... ainakin se mitä olen huomannut lehdenjakajat vaihtuvatkin usein...ja ovat näitä "hoono soomi" tyyppejäkin.
        Helen on sitten antanut laskunsa lehden jakelijalle...Mitenkähän ne toimii ..kun Postilla on nämä jakelukeskukset mihin tulee posti .....niin mitä siitä sitten eteenpäin


      • jo.vain kirjoitti:

        Ihan oudoksi on menny postinjakamiset. Tässä eräänä keskiviikkona odotin Lidlin mainosta jaettavaksi niin se pudotettiin luukusta torstai aamuna 7.30 Häh, mikä sellanen postinjakoaika on?

        Maalla posti toimitti kaiken postin - myös mainokset. Lisäksi sain valtakirjat toimittaa kirjatut ja vakuutetut lähetyksiä. Laatikoihin asensin merkkilapun. Sen kun laittoi laatikosta roikkumaan, tiesin poimia lähtevän postin menomatkalla. Ei tarvinnut pysäyttää prätkää tyhjille laatikoille.


    • Bengalitikku

      Kaivoin keskeneräisen käsityön ja aion saada neuletakin valmiiksi ennen talvea.
      Samalla voi kuunnella tallenteita Musiikkitalolta.
      Samoin olen katsellut pois kahden makuelämyskaveruksen matkailua Italiassa: taide ja ruoka lyövät kättä. Voisin matkustaa heidän jalanjäljissään. No hei, tavallaan jo nyt, kotisohvalta käsin.

    • hytinäx1

      Oi voi, sinäpä sen sanoit, heijastimet esille ja äkkiä. Arvaamatta on pimeys hiipinyt aamusellekin. Vielä sentään on nähnyt alkuillasta käydä lenkillä, vaan aivan muutaman viikonkuluttua ei voi käveleskellä muualla kuin katuvalojen alla.
      Niin valtavan kaunis sää ulkona eikä vaan saa lähdettyä kunnon lenkille, mistähän tämäkin johtuu? Viime viikonloppu oli energiaa vaikka muille jakaa ja tänä viikonloppuna on aivan lösö olo.

    • Ei kapakkaan, kalja kai enempi väsyttää kuin piristää, kirkko ei kiitos, joten jäljelle jää kengät.
      Ovat kuivumassa rappusilla, pitkän metsässä kävelyn jäljiltä, kyllä luonto on kaunis, myös näin ruskakuussa.

      • Kohta kenkiin on hyvä hankkia liukuesteet. Akaa pian mustan jään "JÄÄKAUSI".


    • EeUussa-ollaan

      Koti. Ilman uskontoa ja isänmaata.

    • bessie--

      Piristäjä? Minä en edes halua piristyä illan pimetessä. Mikään noista mainitsemistasi ei minua houkuttele tavallisena syksyisenä koti-iltana. Enimmäkseen istuskelen nojatuolissani. Usein luen ja katselen televisiota (samanaikaisesti). Aina välillä teen jotain 'hyödyllistä'. Joskus tulee tehtyä 2-5 roskiskeikkaa illan mittaan kun ihan vain huvin ja urheilun vuoksi vien esim. metalli-, lasi- ja kartonkikeräysastioihin yksi laji kerrallaan ja suunnilleen sitä mukaa kun niitä tulee. Pientä järjestelyä ja esim. vaatteiden korjaamista käsin ommellen. Kaikenlaista pientä kivaa ja luovaakin touhuilua, seuraavan päivän vaatteiden valitsemista jne.. Ruoanlaittoa tietysti myös ja muita keittiötöitä. Iltaisin yleensä Rooibos juomaa, tee saattaisi piristää liikaa.

    • flegmaatti

      Illat menevät pelkän kotoilun merkeissä.
      Eilinen oli äärimmäinen poikkeus koska läheisessä ravintolassa oli suramme 60 - 70 luvulla kansainvälisestikin menestyneiden puntinkolistelijoiden ja muuten harrastuksessa mukana olleiden kokoontuminen.
      Paria nuppia lukuun ottamatta tunnistin vielä porukan.

    • henrjii

      Viini laulu naiset
      Kalja juusto makkara

    • Päivällä pitkä pyörälenkki sähkärillä. Sitten harjoittelin käyttämään lahjaksi saamaani lehtipuhallinta, ainakin äänestä päätellen on tehokas.
      Illalla kuuntelen äänikirjaa, Harri Nykäsen dekkari on menossa.
      Jäädään kahden kissan kans taas kun kaverin pitää ajella kotiinsa, aamuvuoroon töihin.
      Kuuntelen tässä kirjoitellessani Posse nimistä ohjelmaa, mielestäni on aikuisten katsojien ali-arvioimista.

      • On sunnuntai ilta ja suosikki ohjelma tanssii tähtien kanssa telkkarissa. 18 ulkona ja hyvä ulkoiluilma.


    • sellaistavaan

      Vähän kaikkia sivuaa,lenkillä tuli käytyä,kapakan ja kirkon ohi menin,vähän iltapalaa,nyt sohvalla,kaunis ja lämmin päivä ollut.

    • KävelyOnNautinto

      Kengät jalkaan ja kirkon mäkeä kävellen ylös.
      Siitä on hyvä jatkaa suuntaan jos toiseenkin.
      Kapakan ohi takaisin tullessa.
      Raitis ilma piristää kummasti.
      Kotona voi sitten sytyttää kynttilöitä tunnelmaa tuomaan.
      Siinähän ne kolme kovaa koota, vain kalja jäi puuttumaan, mutta sitähän ne toiset varmaan siellä kapakassa lipittää.

    • syyspäivät

      Niin pimeää on ulkona näin aakkosinkin. Ja pimenee vielä, kun tulee talviaika. Joku nainen mennä viuhtpi sauvakävellen hämärään metsään. Hui.
      Uimahalliin minä aamupäivällä. Iltapäivällä vasta metsään.

      • Hyssy

        Jooo aakkosin varsinkin on pimeetä 🤤


      • syyspäivät
        Hyssy kirjoitti:

        Jooo aakkosin varsinkin on pimeetä 🤤

        Kappas 😅 En enää muista mitä siinä piti lukea. Aamusella 😳


    • Piristää aina pimeitä iltoja kun tulen tälle koneelle,
      tässä se ilta vierähtää, joskus on tärkeää ja yleensä ihan huuhaata.
      Televisiota katselen valikoidusti kutimen tai virkkuun ohella.
      Joskus uppoa lankoihin ja kankaisiin käsitöitä tehden.

      Pimeys on oikeastaan ihan mukava olotila, en aina edes kaipaa piristystä,
      olla möllötän omassa rauhassa ja mietin ja mietiskelen.

    • nyt on pimeitä iltoja piristänyt työ
      jo puolitoista kuukautta
      kun on illalla kymmenen tietämillä
      niin ei siinä enää kummosta piristystä kaipaa
      lauantai illat on menny ystävien luona
      tänään piristyin savusaunassa
      vaikkei vielä pimeetä eikä iltaa ookkaan
      en oikeestaan enää muistanutkaan
      kuinka tarkkaan kokopäiväinen työ vie ajan
      ja varsinkin kun sitä tekee 13-21
      mutta ei se mitään näillä mennään
      kyllä se eläkekin häämöttää jossain tulevaisuudessa.

      • "viivatiina"

        Ain' laulain työtäs tee.
        Kyllä minä sitten lähetän sinulle lohduttavat sanat.
        Kun kyynelehdit kotonasi tarpeettomuuden tunteissa.
        Kyllähän ne sanatkin eläkettä pikkuisen rikastuttavat. :)

        H.


    • Nämä pimenevät illat kuluu ihan pirtissä ollen, en edes kenkiä pidä sisällä. Yksi kirjakin odottaa lukemista ja kirjastosta saa lisää.
      Tulihan sitä metsässä ja rannalla asuttua taas puolisen vuotta. Touhua piisasi miltei aina valoisella ajalla.

    • Bengalitikku

      Mukavaa oli katsoa tanssijoita, kun kehittyvät kaiken aikaa.
      En voi mitään, että kun Tuure tanssii ja häntä haastatellaan, rupeaa hymyilyttämään. Minusta hän säiteilee, aidosti.
      Nyt odotan Sorjosta ja Nousuvettä. Sunnuntaisessio.
      Hyvä juttu, ettei tule muita mainoksia kuin tulevista ohjelmista. Ne voisi poistaakin, kun on ohjelmatiedot olemassa.
      Olipa aika kirpeä ilma päivällä kun olin kävelemässä.
      Mahtavia tummia pilviä, mutta ne menivät vauhdilla itään.
      Ei sadetta.

      • Poudalla oli rumba , haastava tanssi, jossa yksi rytmi paussitetaan. Ei pisteitä paljon.


    • Jonkinmoista yritystä piristää iltaa, kun eilen lämmitin savusaunan, mutta ei se pimeys miksikään muuttunut.On ne hienoja ne vaaleat kesäyöt.
      Vaihdoin viel lakanat, entinen naisystävä osti muumilakanat, ne on olleet vuosia käyttämättömät. Ei nekään piristäneet, niihän tuo oli väsähtänyt olo koko päivän.
      Kun täytin viiskymmentä, sain lahjaksi satiinilakanat, ne on vielä paketissa, mitähän niidenkin kanssa tekis. Sitä on monenlaisia pulmia.
      Kaupoissa olivat valmistautumassa Jouluun, oli yksi pakasteallas kinkkuja, ja lavakaupalla suklaakonvehteja.
      Kai sitä pitää niiden muumilakanoiden väliin mennä. Humenna on uusi päivä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe