MIksi matkata epämukavasti ja ahtaasti kun on parempaakin luokkaa tarjolla?
En ole koskaan ymmärtänyt rutisijoita joilla on ahdasta ja ruoka on paskaa kun se on vaan omasta valinnasta kiinni.
Miksi matkustat economyluokassa?
27
751
Vastaukset
- Pieni.ero
Elämä on valintoja maksaakko lennosta 300 vai 3000
- Aktiivimällimies
jos ei ole taatelia niin eroilla on väliä. mutta pitäähän jonkun istua siellä suu- ja sorkkapuolellakin.
- Kysyntätarjonta
Aktiivimällimies kirjoitti:
jos ei ole taatelia niin eroilla on väliä. mutta pitäähän jonkun istua siellä suu- ja sorkkapuolellakin.
Entäs jos on taatelia, mutta ei katso näiden etujen olevan halutun taatelimäärän mukaiset?
Taateleille pitää saada vastinetta järkevällä määrällä ja huomioida että isonkin taatelikasan saa hassattua helposti eikä jää mitään hyötyä. - turhuudentorilla
Aktiivimällimies kirjoitti:
jos ei ole taatelia niin eroilla on väliä. mutta pitäähän jonkun istua siellä suu- ja sorkkapuolellakin.
O n meitä moneksi ja hyvä niin. Mälli on kyllä vanhanaikaista, nuuska jopa kiellettyä. Noin sivistynyt mies tuskin brutaalia nimitystä muusta käyttäisi.
Taatelin tallaajalla on varmaan erilaiset tavat, ymmärrys ja ihmettely TOISTEN matkustus paikoista ja tavoista kuuluu varmaan kulttuuriinne. Turhamaisuudesta on aina osattu rankaista, tästä intian matkalla 1000e aivan kohtuullinen rangaistus.
- SamaMielipide
Olen kanssasi aivan samaa mieltä, nopea ja jonoton check-in, samoin security, odotustila, priority boarding ja priority embarking, priority passport control, priority luggage delivery ja kun itse jo ulkona terminaalista, niin economyluokkalaiset lampsivat passintarkastukseen.
Tietysti lennon aikana oma rauha ja suuremmilla lentoasemilla sähköauto tuo ja vie terminaalissa. Niin, omasta valinnasta se tietysti on kiinni. Ja rahasta.
Itse ainakin aina vertaan saamani hyödykettä, taikka kyseisessä tapauksessa "lisäarvoa" mitä Business paikka tarjoaa enemmän suhteessa normaaliin Economy paikkaan verrattuna sen lisäkustannukseen suhteutettuna.
Koska peruspalvelu on molemmissa tapauksissa sama (eli lento paikasta A paikkaan B) niin itselleni ei tuo Business paikka tarjoa niin paljoa tuota lisäarvoa, että olisin valmis maksamaan siitä mannertenvälisillä lennoilla vaikkapa sen 3x hinnan verrattuna Economy paikkaan, minkä se monasti maksaa. Tuon kyseisen lisäsumman voisin kuitenkin taasen sijoittaa perillä johonkin erinomaiseen hotelliin jossa viihtyisi suunnattomasti paremmin kuin jossain "perushotellissa".
Tuo lennolla vietetty aika on kuitenkin suhteellisen lyhyt tovi jonka ainakin itse kestän istua ilman isompia ongelmia Economy paikalla.
Mannertenvälisillä lennoilla näkisin omalta kannaltani katsoen, että ehkäpä tuollainen 200€/suunta oleva lisämaksu voisi olla vielä sellainen raha, jolla voisin "päivittää" Economy paikan Business paikaksi, eli se on se lisäarvo minkä katson että tuo Business paikka tuottaisi suhteessa Economy paikkaan.- nuolekahvaa
Mitä väliä sillä lentokoneen penkillä hanurinhautomisella on, kun olet kuitenkin samalla paikkakunnalla, jossa kosket ovenkahvoihin ja syöt syljeskeltyä ruokaa (on pahinta juurikin ns.laatupaikoissa). Et voi mitenkään estää paskan tarttumista vaikka kuinka olisit huippuhotellissa, sillä sielläkin intialaiset ja pakistanilaiset pikkuserkut nöyristelevät, mutta sylkevät silmän välttäessä ruokaasi. Parasta on olla kivassa perhemajoituksessa, jossa omistaja katsoo kaiken olevan kunnossa ja aidosti haluaa sinun palaavan takaisin-kokemusta on. Tyypillinen kokematon "reissuaja".
- minämenenainaeconomyssä
Jos ajoittaa menonsa oikein, ei turvatarkastuksessa ole jonoja. Check-in on helppo tehdä jo kotona. Jalkatilaa on hyvin vaikka economy, koska olen vain 160cm. Laukkuja voi odotella ja yleensä tulevat vartin kuluessa jos eivät ekoina. Ilmainen tervetulodrinkki ja posliini- tai lasiastiat ei hetkauta. Niitä on kotonakin ja hienompia. Loungeen jos haluan, voin maksaa sen 35-45 euroa jolloin minulle riittää se, ettei ole hälinää ja saa syödä ja juoda, käydä tarv. suihkussa jne. Mistä siis oikeasti jään paitsi jos valitsen busineksen tai premiumin? Suosittelisin muitakin antamaan tuon säästetyn rahan jollekin kodittomalle! Aito ilo on paras ilo!
- 9kertainen
Matkustan economyluokassa lähinnä vittuillakseni lentoyhtiöille. Minulla olisi toki varaa matkustaa vaikka ykkösluokassa, mutta kuten edellä todettiin niin lisäarvo ei ole vaaditun lisäkustannuksen arvoinen ja lopulta kyse on matkustamisesta paikasta A paikkaan B. Sitä paitsi koneet toisinaan ylibuukataan ja silloin pääsen economyn hinnalla tutustumaan business- tai ykkösluokkaan. Ei ole vakuuttanut, hinnoitteluunsa nähden.
- KolisevaOlli
haha luuseri. sulla ei ole rahaa edes VR:n ykkösluokkaan joten mitä jauhat täällä paskaa?
- Ihateshcrimpsescargots
Siis oikeesti!!!! Sanomalehti, hienot astiat, hintaan kuuluva ateria? Näistä pitäisi maksaa extraa? Lentoemo tai stuertti koko ajan kysymässä onko kaikki hyvin. Lento on vain matka. Jos syön gourmetia, teen sen mieluummin ravintolassa. Ihan Sky Bistro riittää Finskillä ja muilla mitä käytän, saa ruoankin ilman lisähintaa. Siitä sitten miinustamaan busineslipun ja ecomonyn erotus. Paljonko maksoi. Mulle liikaa siihen nähden mitä saan. Kukin tavallaan...
- hamsterinpanijaPattaya
Ihateshcrimpsescargots kirjoitti:
Siis oikeesti!!!! Sanomalehti, hienot astiat, hintaan kuuluva ateria? Näistä pitäisi maksaa extraa? Lentoemo tai stuertti koko ajan kysymässä onko kaikki hyvin. Lento on vain matka. Jos syön gourmetia, teen sen mieluummin ravintolassa. Ihan Sky Bistro riittää Finskillä ja muilla mitä käytän, saa ruoankin ilman lisähintaa. Siitä sitten miinustamaan busineslipun ja ecomonyn erotus. Paljonko maksoi. Mulle liikaa siihen nähden mitä saan. Kukin tavallaan...
no perseaukisen matkailuvalintoja harva haluaa kuullakaan
- tboy
hamsterinpanijaPattaya kirjoitti:
no perseaukisen matkailuvalintoja harva haluaa kuullakaan
No taikkulan vakireissaajilta tuon ymmärtää
- Eimitäänjärkee
Totta. Mitä järkeä on maksaa tuhansia euroja isommasta jakkarasta ja jostain ruuasta, joka ei ole edes lounasbuffetin tasoa. Siis muutaman tunnin lennolla
- OllyPolly
Eimitäänjärkee kirjoitti:
Totta. Mitä järkeä on maksaa tuhansia euroja isommasta jakkarasta ja jostain ruuasta, joka ei ole edes lounasbuffetin tasoa. Siis muutaman tunnin lennolla
Jos on perseauki kuten sinä, niin ei mitään.
- Mott
OllyPolly kirjoitti:
Jos on perseauki kuten sinä, niin ei mitään.
No just näin. Ei mitään
- MOTT
Näyttäkää minulle mies, joka maksaa junamatkasta Helsinki-Rovaniemi 3000€, sis parempi istuin, ruoka ja 4 matkalaukkua. Aivan. MOT
- näinseonn
Mulla on tietty koknaismäärä rahaa, minkä budjetoin matkaan. Mieluummin satsaan hotelliin, jossa yleensä vietän 1-2viikkoa, kuin muutaman tunnin lentomukavuuteen! Mutta kukin saa tehdä tahtonsa/kukkaronsa mukaan.
- enmaksaturhasta
Ihmeellistä, että minäkin 181cm/105kg mahdun niihin karjaluokan istuimiin ihan hyvin. Eipä ole koskaan ollut ongelmia. Tosin en mitään akrobatia ja voimisteluliikkeitä halua tehdäkään. Lyön persiin penkkiin boardingissa ja istun kuin tatti koko matkan. Toki pisimmät matkat olleet vain Kanarian 6,5-tuntisia, yleensä Euroopan 3-tuntisia. Ja ruuan nautin mieluummin muualla, joku pieni välipala reppuun ja juotavaa pikku pullo riittää hyvin. Sen juoman kyllä voin ostaa turviksen jälkeen, ei tarvitse pihistellä ja täyttää jossain paskahuusissa tyhjää vesipulloa.
- IstukaaJaRikastukaa
20 tunnin edestakainen matka-aika. Economy 850€, Business 2750€, hintaeroa 1900€. Tuntipalkka lievästä epämukavuudesta 95€. Tuolla epämukavuuskorvauksella pääsee noin 200000€ vuosituloihin.
No laskennallisesti yli 200000 euron vuosituloilla business on ikään kuin hintansa arvoinen.- Tarkastuslaskenta
Siinä mielessä laskuvirhe, että tuo 200 000€ on nettotulo, joten noin puolen miljoonan bruttovuosituloista puhutaan. Mutta sen tulotason tallaajia on tietysti tämä keskustelupalsta pullollaan, joten ilmankos näitä köyhien ihmettelijöitä riittää.
- hienoa
=))
- Niinpäniinjoo
Oikeastaan ainoa tilanne, jossa business paikkaan on selkeä järkiperuste on se kun firma lennättää johtajan tai asiantuntijan yölennolla toiselle puolelle maapalloa ja heti lennon saavuttua pitäisi pirteänä osallistua työtehtäviin, jossa edellytetään virkeää mieltä. Silloin business lippu on hintansa arvoinen ja silloin sitä myös käytetään busineksen pyörittämisessä, niin kuin lipun nimikin kertoo. Monella suomalaisella pörssiyhtiöllä on melko tiukat säännöt business lipun käytöstä, eikä niitä todellakaan kustanneta kovin kevyin perustein, poislukien esimerkiksi tarkkaan rajattu pörssiyhtion ylin johtoporras. Eri asia on paljon lentävät, jotka aika ajoin voivat lentopisteillä korottaa matkustusluokkaansa, tämä on monessa firmassa sallittua ja verottajankin hyväksymää toimintaa.
Mutta sitten nämä kermaperseet ovat tietysti oma lukunsa. Kukin voi kylvää taateleitaan aavikolle ihan kuinka lystää, jos niitä on riittävästi. Varallisuudella on vain sellainen hassu vaikutus, että sitten kun siihen tottuu, alkaa siitä pitää myös kiinni. Ja helppo päätös pitää varallisuudestaan kiinni, on esimerkiksi 3 tunnin Euroopan sisäinen lento, jossa aidosti varakkaillakin käy mielessä: Onko mitään järkeä maksaa business luokan lipusta pyydettyä lisähintaa? - JusJoo
Niinpäniinjoo kirjoitti 100-prosenttiata faktaa. Ihan niin kuin itsekin olen kokenut. Esim. yölennolla Sanghaihin en osaa nukkua karjaluokassa, ja päivän tapaamisessa olen väsynyt ja skarppius on tipotiessään. Pomoni, joka matkustaa paljon, on kerännyt Finskin pisteitä, nukkuu pisteillä maksamassaan bisnestuolissa, ja on palaverissa levänneenä ja terävänä.
Jos "sopassa on sattumia" riittävästi, niin tietenkin voi halutessaan valita aina bisnesluokan. Sehän pyörittää talouselämää ja varmistaa sen että lentoyhtiöt tilaavat koneita joissa on se kermapeseluokka. Toisaalta: Mitä vähemmän matkustajia koneeseen mahtuu, sitä nopeammin ilmakehä tuhoutuu, koska koneita on ilmassa enemmän. Tälläkin hetkellä niitä on yli 10 000 kipaletta. - näinseonn
..mutta jos nyt kuitenkin pysyttäis näissä itsemaksavissa matkustajissa. Turha verrata lentoluokkia, jos maksaja on joku muu kuin omasta kukkarostaan maksava!!Asiahan on aivan eri, jos joku muu maksais..totta ihmeessä menisin bisness ; )
- IstukaaJaRikastukaa
No onneksi et ole päättämässä yritysten matkustussäännöistä. Teikäläisiä "jos joku muu maksais..totta ihmeessä menisin bisness" varten ne on säädettykin.
Omat rahansa kukin saa hassata ihan omilla itsetehdyllä säännöillä ja periaatteilla. Eikä sitä tietysti kannata siinä puolen miljoonan euron tuloluokassa enää niin kauheasti stressatakaan niistä asioista, siinä tuloluokassa kun tahtoo omaisuus karttua jo lähes juoksevien kulujen suuruudesta riippumatta. - näinseonn
IstukaaJaRikastukaa kirjoitti:
No onneksi et ole päättämässä yritysten matkustussäännöistä. Teikäläisiä "jos joku muu maksais..totta ihmeessä menisin bisness" varten ne on säädettykin.
Omat rahansa kukin saa hassata ihan omilla itsetehdyllä säännöillä ja periaatteilla. Eikä sitä tietysti kannata siinä puolen miljoonan euron tuloluokassa enää niin kauheasti stressatakaan niistä asioista, siinä tuloluokassa kun tahtoo omaisuus karttua jo lähes juoksevien kulujen suuruudesta riippumatta.Pointti olikin siinä, että miksi nämä toisten kustantamat täällä ihmettelee, miksi joku matkustaa edullisemmin. Ymmärsitkö? Mielestäni kukaan ei ole niin tärkeä, että pitäisi tuhansien eurojen jakkaralla istua. Omillaan siis vaikka yksityiskoneella, ei väliä!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086