Tietzen oireyhtymä

totaaliuupunut

Muita jotka kärsivät tästä?

Itse olen tietzestä kärsinyt nyt viitisen vuotta. Omalla kohdalla se on ollut aktiivinen tosi useasti vuosien saatossa: kipu menee usein jossakin vaiheessa aina niin pahaksi, että lamaannuttaa ihan tyystin. Olen huomannut, että aktivoituminen tapahtuu usein ensimmäisiä kertoja syksyllä kun ilmat menevät kylmiksi. Kesällä / loppukeväästä kipuja on harvemmin. Syksyt ja talvet koleudellaan ovatkin ihan oma lukunsa.

Hoitoina olen saanut kahdesti kortisonipiikin, joiden apu oli hetkellinen. Fysioterapiaan lääkärit tietämättöminä heittävät aina, mutta eipä siitäkään juuri ole paljoa apua ollut. Tällä hetkellä syön vahvoja kipulääkkeitä sekä tuttuun tapaan tulehduslääkkeitä, jotta saisin vaivat pysymään jollakin tapaa kurissa opiskelujen vuoksi. Lukiossa viimeinen vuosi menikin täysin miten sattuu, kun ei juuri koulussa kyennyt olemaan.

Pahinta hommassa tuntuu olevan se, että kun vamma on näin näkymätön, ihmiset tuntuvat vähättelevän kovia kipuja ja paljon. Tuntuu pahalta, mutta kai se on yritettävä ymmärtää ja oppia elämään sen kanssa. Saa nähdä, jääkö vaiva pysyväksi.

Muita samassa tilanteessa? Miten kovia kivut ovat? Mitä niiden eteen on keksitty tehtäväksi?

4

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaratonta

      sen verran kokemusta muutaman kerran: ja se kipu on sitä luokkaa että lähes henki salpautuu, siis suoraan sanoen "helvetillinen" kipu, - lekurit ei kivusta näytä ymmärtävän mitään ( kipu kun ei näy päällepäin), paitsi kipulääkkeitä kirjoittavat täysin yläkanttiin, joista niistäkin sitten omat haittavaikutuksensa !! mut sen lekuri kertoi että tiezen kipu on ns. vaaraton, että menee ohi kun menee, - itselläni kestänyt n. 3 - 6 päivää, sitten helpottaa, mutta hirvee kipu se on sillä hetkellä kun oireilee

      • totaaliuupunut

        Vaaratontahan kyllä. Kivut vaan tuppaa olemaan aivan järjettömiä ja juuri olen samaan tuntunut törmänneen, ettei kukaan ihan käsitä sitä kivun määrään. Hyvä että sulla ei ole kauempaa ollut. Mulla kipukaudet on välillä hyvinkin pitkiä - tällä hetkellä toista viikkoa kipuilee tosi pahasti. Toivon mukaan menee joskus ohi tai helpottaisi vähän pidemmäksi aikaa. Väsyttää pidemmän päälle.


    • Luuseppä

      Tietzen oireyhtymä eli kylkiluun ja kylkiruston liitoskohdan kipeytyminen johtuu kyseisen kylkiluunpään lukkotilasta sen toisessa päässä eli selkärangan puolella. Kylkiluunpää voi myös luiskahtaa paikoiltaan; näin voi tapahtua esim. peräänajossa, jolloin turvavyö iskeytyy voimalla rintakehään.
      Koska kylkiluu ei saa liikettä selkärangan puoleisesta nivelestä rasittaa se luonnottomasti etupuolella olevaa kylkiluun ja kylkiruston liitoskohtaa jossa ei liikettä/joustoa juurikaan ole.
      Mene hyvälle jäsenkorjaajalle tai kiropraktikolle joka avaa kylkiluun selkärangan puoleisen lukon niin oireesi helpottavat.

      • NäinOn

        HYVÄ jäsenkorjaaja tai kiropraktikko, osteopaatti ym. voi auttaa 95% tules-vaivoista ,joissain tapauksissa jopa parantaa. Toiminnalliset ongelmat aiheuttavat suurimman osan epämääräisistä lihas ja nivelkivuista. OIKEANLAINEN liikunta voi auttaa, mutta ei läheskään aina riitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe