Lamictal kokemuksia

Widescreen

Kertokaa Lamictalin käytöstä kokemuksia

Niin hyviä kuin huonoja. Toivottavasti löytyisi edes muutama positiivinen kokemus.
Itseä eniten pelottaa se ihottuma....

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullatoimiihyvin

      Hyvin toiminut kolme vuotta. :) Puree hyvin masennukseen eikä minkäänlaisia sivuoireita mulle tullut. Annos nyt 250 mg. Oli pitkään 150 mg, mutta masennusfiilikset välillä pahentuneet ja tuohon 250 mg olen päätynyt. Muistelen että 100 mg annoksella alkoi huomaamaan positiivista vaikutusta.

    • Lääkeherkkä

      Minulla Lamotrigin (vastaava lääke) aiheutti levottomuutta. Oli vaikea olla paikoillaan. Se vaihdettiin sitten pois.

    • kokemuksiaonko

      Onko jolla kulla kertoa kokemusta,että Lamictal aiheuttaisi iho-oireita pidempiaikaisen käytön myöhemmässä vaiheessa? Ei siis silloin kun lääkettä on aloittamassa, jolloin aloitus pitää tehdä hitaasti juurikin vakavien iho-oireiden ym. vuoksi. Minulla on Lami käytössä kolmatta vuotta snnoksella 200mg. Puolisen vuotta sitten tuli tarve nostaa 250mg, jonka jälkeen luultavasti (en nyt muista ihan tarkkaan) minulle alkoi tulemaan turvotusta silmän alle sekä kutisevaa ihottumaa, joka toistui ainakin parin viikon välein. Vasta kuukausi sitten tajusin, että voisi liittyä Lamicatlin annoksen nostoon. Myös tullut uusi lääke mukaan, joka ehkä Lamin kanssa yhdessä voisi aiheuttaa oiretta?! Kunhan spekuloin. Nyt kuitenkin olen muutaman viikon käyttänyt 200 mg ja iho-oireet ovat kadonneet. En ole lääkärille epäilyksestäni puhunut, vaikka ehkö olisi hyvä. Nyt ainakin mainita kun oire poistunut.

    • bipo_höpö_höpö

      Ei toimi minulla ollenkaan, aiheuttaa älyttömiä ärtymiskohtauksia eikä toimi masennukseeni. Kun ei ärsytä ja mieliala ei ole pohjamudissa, muuten olo onkin tasapaksun harmaa, jolloin mikään ei kiinnosta ja millään ei ole väliä. Myöskin muisti- ja keskittymishäiriöt, apatia ja sosiaalisten tilanteiden pelko on lisääntynyt. Epäilen muutenkin koko bipodiagnoosia kohdallani.

    • vaikeetalukeanyt

      Silmänpaineet nousi niin, että näkökenttään tuli sokeita alueita, ovat mulla parantumattomia.

      Lääke lopetettiin, mutta liian myöhään. Näitä silmien muutoksia ei pystytä nyt korjaamaan millään.

      • ykskäyttäjä

        Miten tuo silmänpaineongelma sinulla oirehti/ilmeni?


    • Asssssss333333

      Mulla Lamictalia kokeiltiin ajat sitten annoksen nostaminen aiheutti silmäongelman eli kaksoiskuvan silmiin ja päänsäryn. Ja lopetin lääkkeen. Psykiatri vaihtui ja taas haluttiin kokeilla Lamictalia, koska psykiatri ei uskonut, että lääke olisi nuo ongelmat aiheuttanut.
      Ja taas tuli sama juttu ja tuo ongelma on kuvattu siinä paketin infolehdessäkin. Söin silloin samaan aikaan deprakinea. Vasta kun deprakine lopetettiin pystyi Lamictalin annosta nostamaan ilman ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe