Viiltelen ilman syytä

Mä oon siis 14 v tyttö ja mä viiltelen ilman syytä. Mul on kaikki hyvin. Viiltelen sillon, ku tekis mieli satuttaa jotain toista ni kostan sen itelle. Eikä se satu. Vähä pistelee. Tietääkö kukaan, minkä takia mä viiltelen? Tai oisko mitään ideaa?
Mull on kyl jonku verran negatiivista historiaa. Olin menettämässä mun parhaan kaverin jonku toisen tyypin käsiin, ku menin yläasteelle. Olin menettämässä myös mun järjen: viiltelin ja hihitin, et kostan, hypin meijän katolta ja toivoin et mun nilkka nyrjähtää... :/ Mut se on mennyttä ja mulla on kiva kaveriporukka, ja se sama paras kaveri, mut viiltelen. Miks?

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Oletko ajatellut, että juttelisit viiltelystäsi ja tilanteestasi muutenkin jonkun turvallisen aikuisen ja/tai jonkin täysin ulkopuolisen tahon kanssa? Asioiden pohtiminen yksin voi olla raskasta. Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksiasi.

On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/. Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 7-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

- Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• igiyiuy

Ei minäkään mitään syytä viiltelyyn tarvi. Tarvin siihen veitten

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5850
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3507
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      157
      2023
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      224
      1952
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      173
      1709
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1475
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1011
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      981
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      980
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      917
    Aihe