Kukahan omis...

Nunnuka.nunnuka.nuuu

Kukahan omistaa tuon maapohjan mille tuo lemlahden tuulivoimalat tulee jos tulee. Olkiluoto on noin lähellä tuota paikkaa, mitä järkee tuossa on, vai tuleeko siittä kalankasvattamon oma voimalaitos.

44

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmallaAsialla

      Taitaa olla rva kokoomuksen mailla, kun tajus jäävätä itsensä päätöksenteosta.

      ”Sulle maksu, mulle hyöty”

      • Kekoomusruuva

        No hyvä. Että jäävesi.
        Kossulla vai tussolla.


    • Et.simmutti

      Sitähän minä vähän ajattelinkin että jokin juttu tässä piilee, ja tuo tontin sijainti sopii kyseisen kokkaren maihin ja mantuihin, taitaapi siellä olla tiekin valmiina..

    • KateusKunniaan

      Taidat olla käyttäny kokkarin rakentamaa tietä kun niin hyvin tiedät. Eiköhän siellä ole monta maanomistajaa. Muulla ei väliä kunhan kukaan muu ei tienaa!! Mistä näkyy paikat mihin on tulossa?

    • Tuuleton

      Ainahan tienata saa, mutta mielellään niin, ettei siitä aiheudu haittaa muille.
      Rahaa tulee ja rahaa menee, mutta elämä on ainutkertainen.
      Puolueuskollisuus on myöskin säälittävä painolasti ihmisille.

    • puoluevaihtuu

      Minulle ja monelle muulle Kokoomuksen äänestäjälle on tullut muutenkin mitta täyteen tätä sekoilua,..äänet menee jatkossa muualle

      • Sammajuttu

        Sama täällä, tää hyvä veli verkoston toiminta ei tue enää mun arvomaailmaa


    • Myllytpauhaamaan

      Omistaa kuka omistaa - yleensä aina joku. Töitä ja veroja tarvitaan. Ei kannata aina olla kateellinen jos joku tienaa jostain hiukan. Nyt on asia sillai, et tutkitaan ennenko hutkitaan ja tuulta tarvitaan. Ei kannatta aina myöskään tuijottaa omaan napaan ja miettiä millai mun mökkini hinnan käy.

    • Panacode.hymy

      Tehkää kaikkenne ettei tuollaisia suurmyllyjä tule kuntaamme, ja kokkareita en enää noteeraa paskan vertaa. Rahan himo tässä on takana, ketä kiittäminen, sonnin kasvattajaako.

    • Juhistarvitaan

      Hah, kokkarit ei ei ole ollut mun puolue mutta harkitsen!! Ilmastonmuutosta pitää ehkäistä ja tuulivoima hyvä juttu ! Kepulaisena olen itseäni pitänyt mutta toi ei ole mun kepu. Miksei näillä seuduilla ole yhtään kepulaista joka ajaa oman alueen asiaa kuten Juhantalo. Siin on otetta.

    • Hirviiii

      Kat sin lemlahrel päi vaa, mikolalaise ei hyär täst mittä.

    • Kokkaritheijaa

      Ulkopaikkakuntalaisena ihmettelen Eurajoen äänestäjiä. Onko kokoomus suurin puolue. Huh huh. Miten ne pystyy yksin päättämään?? Kuulin että demarit olisi kannattaneet myös? Pitääkö paikkansa? Mistä löytyy faktaa.

      • paljonkooli

        Jos osaat tänne raapustaa, osannet myös katsoa netistä eri kuntien valtuustojen kokoomuksen ja myös Kokoomuksen valtuutettujen määrän!


      • Kokkaritheijaa

        Kato, osasin! Miten kokkarot 7 valtuutetulla ja 2 kh jäsenellä vie koko Eurajoen politiikkaa?? Mitä matoja ne muut on.


    • raha.tulee.rahan.luo

      Kateelliset kiroaa ja valittaa , kun porvari tekee rahaa tyhmien kustannuksella .

      • Valivalivali

        Näin o


    • Sonninpallit

      Ettekö te köyhät jotka leikitte varakasta ala pikkuhiljaa ymmärtämään sellaista asiaa kuin kusetus, mitä valittaa kokkareiden tekemisistä kun on itse äänestänyt ne päättämään kuntalaisten asioista. Maapohjan vuokratuloilla pärjäilee kivasti ja mb vaihtuu hiukan uudenpaan. Mitä väliä jos myllyt jauhaa lemlahdella ei se haittaa kauempana asuvaa politiikoa.

    • raha.tulee.rahan.luo

      Köyhää aina kusetetaan kuuluu KOKOOMUKSEN toimintatapoihin on sitten kysymyksessä SOTE tai tuulimyllyt tai yritystuet . Eikös ne tuulimyllyjen maapohjan vuokratulot ole noin 15,000 / 20,000 € yhtä myllyä kohden . Tuotto on paljon parempi kuin hyvän metsän ja yhteiskunta/veronmaksajat kustantaa kaiken .

      • Ahneellapaskanenloppu

        Myllyn todennäköinen käyttö-ikä on n.15 vuotta.
        Sen jälkeen tuulifirma ajetaan alas ja konkurssiin...
        Siinä vaiheessa maanomistaja onkin purkuvastuussa torsoista ja ja saadut vuokratuotot ovat pieniä pähkinöitä.
        Niin suurista summista puhutaan purkukustannuksissa.
        Ken elää niin näkee tämänkin.


    • Tulihansesieltä

      No niin...

      Sallilahan sieltä tunnusti olevansa asian isä ja samalla kertoi, että hänen kolme serkkuaan omistaa maa-alueet...ei jumankauta, tää ei voi olla mahdolista muualla kuin Luvialla..Hävetkää päättäjät tätä hyvä veli toimintaa

    • Pallila

      Tätähän minä ajattelinkin, ahneet haalii lisää rahaa, äänestäkää kokoomusta se on köyhän asialla. Rö rö rö. Kai sielä sen mullikoiden kasvattajan mettää on myös.

      • Kateusonkateus

        Ei ole. Tämä on tieto. Jotkut on vaan niin idiootteja että mikään ei mene läpi. Kateus on kateus on kateus.


    • Epätietoinen2

      Miksi pitäisi mennä läpi?

      • Kivenkiertäjät

        Ai tosiasia sen sijaan että levittää valheita? No mietippä sitä ja käy samalla vaikka kiertämässä kivi.


      • Epätietoinen4

        Kierrä vaan itse pururataasi, ja mieti. Kerro se tosiasia jos osaat.


      • Kateusonkateus
        Epätietoinen4 kirjoitti:

        Kierrä vaan itse pururataasi, ja mieti. Kerro se tosiasia jos osaat.

        Tuossahan se luki että siellä ei ole mullinkasvattajan maita. Lukemisen ymmärtäminen. Tämä tosiasia nyt näin kirjoitettuna vielä kun epätietoiset eivät ymmärtäneet vastausta kysymykseen onko siellä sonninkasvattajan maita ja vastaus oli ei ole. Siis kerran vielä. Ei ole sonninkasvattajan maita.


    • puhutaantotta

      Raha ei haise , sanoo minkki ja kettutarhuritkin , muusta viis ! Näin se on tuulimyllybisneksessäkin .

    • Ihmettelevä

      Tässä on nyt lähdetty ihan väärille raiteille syyttämällä sukulaisten suosimisesta yms. Lain mukaan tässä ei ole mitään väärää ja serkku ei ole kovin läheinen sukulainen. Luvialla ja Eurajoella niitä serkkuja löytyy lähes joka kulman takaa. Minusta tämä ei ole mitenkään verrattavissa kettutarhaukseen tai kalanviljelylaitoksen tulemiseen. Fakta on se, että rahaa tarvitaan kunnan kassaan ja vihreää sähköä tarvitaan myös.

    • raha.tulee.rahan.luo

      Niin , mitä serkumpi sen herkumpi .

    • Minkinpaskaaa

      Kyllähän tuon asian tajuaa jokainen, jos vipperät pystytetään hallituksessa olevan maille ja serkun maille. Jyrätkää nyt tuo läpimätä juttu.

    • Jjoojjoo

      Se tässähieman ihmetyttää, jos kolme sitten todettiin, ettei tuulivoimalat ole oikea paikkalemlahdelle. Silloin sallila itse sanoi usealle yksityishenkilölle, että on tuulivoimaloita vastaa, tapelkaa vain mutta ei suostunut kirjoittamaan/julkisesti sanomaan sitä koska tuulivoimalat tulevat serkkujensa maille, mutta yht äkkiä onkin hankeen vetäjä. Varmaankin sukukokous muuttanut mielen, jos yhtäkkiä ei olekkaan jäävi päättämään näistä.

      Se että sallila sanoo että maanomistaja saa vähän paremmin tuottoa maistaan? 10000-20000per mylly, vain vähän paremmin .D

    • Pknjaaloitteenlukenut

      Kattelin tossa kunnanvaltuuston pöytäkirjaa niin ei se Sallila siellä etunenässä ollut vaan lemlahden oma demari ja niemenkylästä yllättäen toinen eläkeläinen alotteentekijänä. Taitaa tuo kokkariporukka käyttää demareita työrukkasenaan.

      • Voi.yhdenkerran

        Baarinpitäjä ja kirvesmieskö on tämän asian puolestapuhujia, pitihän sen arvata.


      • niin.makaa.kuin.petaa

        Porvarien perseennuolijoitahan nuo Luvian demarit ovat aina olleet ja tehneet mitä kokoomus käskee , jokuset jopa naimisissa keskenään . Pienyrittäjiä ovat olevinaan ja harvemmalla verokirja on koskaan ollut porvarin kassakaapissa . Eipä siinä porukassa montaa duunaria ole ainakaan Luvialla .


      • Bigboss

        Apu löytyy tähänkin vaivaan. Mene lääkäriinin.


      • pröttikarvialainen

        Tarvetta kyllä olisi , mutta kun on eläkkeellä ei pääse työterveyslääkärille ja normaalipuolella aikoja ei saa kuin kuoleman todistusta varten .


    • Motoroitupoikaystävä

      On se hyvä että sosiaalikokkareet sulavat yhteen edes joulusaunassa. Tulimyllyt vaan pyörimään ja sähköä puristamaan. Jos on kohde mihin sen käyttää.

    • Lehmlaht

      Näin se on, että kun toiseen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää. Työllisyyttä pitää myös ajatella ja sitähän tämä osittain on. Ei hullumpaa. Eikä se niinkään ole, että kaikki asukkaat ja mökkiläiset vastustavat. Asiantuntijat tietävät sopivat alueet.

    • Onkoniitäilemassa

      On täällä vastustajatkin omilla nimillään mukana niin adresseissa kuin muutenkin. Laittakaa nyt sitten joku Lenlahdella asuva asiaa puoltava kommentti omalla nimellään..vai onko heitä ?

    • Myyntiin.tulee

      Onkohan tuolla metsäalueella hyvännäköisiä joulukuusia, voisin hakea 50 kuusta,

    • 787867887

      Laittakaa nyt maanomistajien nimet näkösälle, sallila olikin mainittu jo kokoomuksen edustajana.

    • NimetJulki

      Eikös Porin ex apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannus (kok), sieltä maata myös omista ja hanketta näkyvästi puolusta. Tästä taisi olla puhetta ihan MOT ohjelmassa.

      • Sekosekosekoittaa

        Ettei ny menis vaa asia sekasi. Myllyi sun, myllyi tän. Mut o ne silti kaks eri asia, Lemlaht ja Oosiselk.


    • pesenkäteni

      Jos ne ilman valtion ja kunnan verorahoja pystytetään , niin tehkää vaikka Luvian kirkonmäelle siinä olisi hyvä paikka mihin mahtuisi vaikka kaksikin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe