Punoittavaa, kutisevaa ja hilseilevää ihottumaa!!

Mulla on reilun vuoden ajan ollut kaulassa punoittavaa, kutisevaa ja hilseilevää ihottumaa. Yhdessä vaiheessa sain sen pois kokonaan Calmuril voiteen avulla ja varmaan myös muuttamalla ruokavalion maidottomaksi. Nyt se on kauheampi kuin koskaan! Epäilen sen johtuvan siitä että yksissä juhlissa söin maidollista kakkua, se oli virhe! Mutta voisiko se johtua jostain muustakin? Samankaltaista ihottumaa on myös luomissanikin ja siihen olen käyttänyt Ducrayta joka auttaa vähän... Myös hiuspohja on hilseilevä ja kutiseva. Kaikki oireet ovat tulleet aika samoihin aikoihin ensin päänahka sitten kaula ja luomet. Ruokavalioni ei ole täysin maidoton että olen katsonut sitä vähän läpisormien. Jos jossain on vähän maitoa, syön sitä. Pitäisi varmaan muuttaa koko ruokavalio maidottomaksi vai pitäisikö tehdä jotain muuta. Toivottavasti joku vaivautuisi auttamaan, olen toivoton!

6

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.Kelle

Mitä jos menisit ihotautilääkärille ? Mulla on ollut aika samoja oireita.
      Menin ensin silmälääkärille. Mulla oli luomen reunoissa hilseilevää kutisevaa ihottumaa,
      en muista mikä sen ihottuman nimi oli, sain siihen antibioottitippoja,
      joita pitää käyttää elämän loppuun asti, mutta nyt enää joka toinen viikko yhden kerran.

Muun samantapaisen, lisäksi punottavan ihottuman takia menin vähän myöhemmin ihotautilääkärille, joka sanoi mulla olevan myös ekseemaa, joka on samaa kuin luomissa.
      Sain kaksi reseptiä isompien ihoalueitten hoitamiseen.

Mulla on ollut myös hiuspohjassa kuivaa kutisevaa ihottumaa jo 10 vuotta sitten.
      Se lähti yhdellä lääkehoitokuurilla. Pari kertaa jouduin uusimaan reseptin, kun ihottuma yritti tulla takaisin, mutta ei ole vaivannut enää vuosiin.
      Vaivat ovat kiusallisia, toivon, että saat pian apua !

• Kiitos avusta! Pakko kai se on mennä käymään lääkärissä tämän takia... En kovin innokkaasti lähde lääkäriin. Ei oo oikeen mieluisa paikka ja jos saan jonkin lääkekuurin niin lääkkeiden nielaisun kanssa saattaa tulla ongelmia.. Olen surkea tapaus😅

• H.Kelle

Lääkkeiden nielaisu kerran tai kaksi päivässä on paljon helpompaa kuin kärsiä joka sekunti ihottumista, eikö vaan ? Lääkkeen voi niellä vaikka jugurtin tai muun sellaisen seassa,
      jos ei meinaa alas mennä.
      Moniin iho-oireisiin annetaan sitäpaitsi voideresepti.
      Jumalan kiitos on lääkäreitä, joilta voimme saada apua vaivoihimme !
      Ei lääkärillemeno kauheaa ole, sieltähän saa helpotuksen ja apua.
      Mitä jos ajattelisit niinpäin ?
      Olen itse menossa leikattavaksi, siis aika isoon leikkaukseen,
      jos pillereillä tulee autetuksi, se on pienen pientä siihen nähden.

Varaa aika ihotautilääkärille !
      Mitä pikemmin menet, sen pikemmin vaivasi alkavat helpottaa.
      Oikein hyvää syksyä sinulle !

• Kiitos samoin! Kai olen vähän liian arka niiden lääkkeiden kanssa kun ei oo niitä hirveen useesti tarvinnut niellä muutakuin joskus migreenin iskiessä. Tsemppiä sulle leikkaukseen ja mukavaa syksyä :)

• Kanitpataan

Olet varmaan allerginen kaneille.

• Voisiko siitä tulla sellaisia oireita? Ei todellakaan oo käyny mielessä et sekin voisi olla mahdollista ku kanien kans ollut 6v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      39
      4297
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      45
      3197
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3156
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      485
      2780
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      198
      2030
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1896
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1527
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      42
      1522
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1291
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1232
    Aihe