Kannattaako ostaa Accord 2.4 automaatti?

TulevaHondaMiesEhkä

Olen katsellut tilavaa farkkua V70 Volvon yms. tyyppistä vanhempaa isolla bensakoneella olevaa farkkua.

Huomasin nämä vanhemmat accordit, alkoi kiinnostamaan, mielikuva on että Honda on luotettava auto, mutta onko se niin...jos vertaa esim. V70 volvoon niin kumpi parempi?

Mitä tulee ottaa huomioon jos sellaista meinais hommata?
Kestääkö automaattilaattikko?

Katselin niin halvahkolla hinnalla saa n. 300tkm tuntumassa olevia 2.4 automaatteja, joissain oli jakoketju vaihdettu, onko sille joku suositus vaihtoväli?
Mitä muute kannattaa ottaa noissa Hondissa huomioon?

4

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinähän.sitä

      Volvo varmaan ruostuu vähemmin. Hondassa ruostuminen saattaa olla nopeampaa. Riippuu miten pidetty, ruostesuojattu, pesty, vahattu. Teknisesti Honda varmempi, kestävämpi. Ei volvokaan varmaan huono, alustan liikkuvat osat kuluu helposti. Niin kuin kaikissa, miten autoa pidetty ja huollettu. Onko vaan ajettu kiertopalkinto vai pidetty yksilö.

    • KiitosVastauksesta

      Eli hyvä peltinen Accord olis ihan hyvä vaihtoehto tai parempikin, kun Volvo.
      Pitää käydä koeajolla...

    • Halpisautoilija

      Moi,

      itsellä oli aiemmin (meni lunastukseen) Volvo V70 vm 2004 170hp bensa. Nyt kakkosauto ykköskoppainen V70 bensa ja ykkösautona vuoden 04 farkku-Accord 2,4 koneella, automaatti. Kuten jo edellä mainittukin, niin ruoste iskee Accordiin merkittävästi helpommin. Volvon on sille miltei immuuni. Omaan makuun Volvo on myös mukavampi tien päällä, Accordin ohjaus on hieman keinotekoisen kevyt, mutta kyllä siihenkin tottuu ja hyvin se suoraan etenee, ei tarvitse paimentaa suoralla tiellä kuten Toyotaa. Ergonomia on molemmissa erittäin hyvä, tämä oli postiivinen yllätys Hondassa. Hondan kone (kun vapareista puhutaan) on ärhäkämmän tuntuinen. Hondan kulutus on myös pienempi, ehkä vajaan litran sataa kilometria kohti. Honda on parkkiksella kakkoskoppaista V70 selvästi ketterämpi.

      Jos haluaa painottaa ajo-ominaisuuksia, laadun "tunnetta" tai pitää autoa pitkään (ruosteasia), niin ottaisin Volvon. Jos haluaa painottaa varmuutta ja ehkä hiukan pienempiä käyttökuluja, niin Honda. Valitse kumpi vaan, niin ei mielestäni mene pahasti metsään

    • Ajamalla

      Honda on huono "lopetettava", mutta ruosteen päälle hitsaamisen taidosta ei noilla kilometreillä ole haittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe