Sanotaan, että jos on saanut tasapaino-vaurion alkoholin takia ei se enää parane koskaan.
Minulla, joka en aikaisemmin pystynyt kävelemään suoraan edes selvinpäin on ollut onni kolmen kuukauden täysraittiuden jälkeen. Nyt en enää horju ja uskallan ajaa jopa pyörällä.
Mutta. tietääkö joku miten käy, jos kuitenkin otan vähän alkoholia?
Hypotalamus
3
310
Vastaukset
- birgittatäti
no suoraan kysymykseen suora vastaus. et pysty ottamaan ollenkaan alkoholia.et edes vähäistä määrää. jos kalja hammasta kovin kolottaa niin lipitä 0.0% olutta. mutta suosittelen välttämään sitäkin..ota elämään vaikka uusia harrastuksia ja huomaat kuinka elämä alkaa hymyillä ilman viinaa
- Anonyymi
Pikkuaivot esim. olis parempi otsikko, jos tasanpainon kanssa ongelmaa. Toki omalla tavalla hypotalamus säätelee nuppitasapainoa, mutta varsinaisesti sen tehtäviä on mm:
-hormonaalinen säätely
-tunne-järki -säätely
- hpa-akserlin kautta esim. stressin säätely
-elimistön lämmönsäätely ts. hyvä/huono lämmön- tai kylmänsieto ja hikoiluherkkyys
-nestetasapainon ja janon sekä nälän ja kylläisyyden säätely
-aivojen vireystilan säätely; voi vaihdella paljonkin, mutta nuppisairailla kumulatiivinen uniovaje, pienikin, merkittävin vireystilaa laskeva ja voi vaikuttaa tosi voimakkaasti
- uni-valverytmin säätely: tämä edellisen kanssa voi tehdä sen, että aamulla väsytää vaikkei depistä ja nukkunut hyvin. Entisestä aamuvirkusta esim. voi tulla vaikka yökukkuja. Se on sitten ihan eri juttu, kun ihmiset tahallaan pihistään unesta ja tekee kännyillä ja tietsikoilla yiltaöisin mitä tekeekin - paha tapa joka kostautuu.
Mulla on aivovammojen jälkitilana kaikkia noita (en oo yökukkuja) ja on vmaisia, eikä noissa edes kaikki, ku on muutakin ja silti kuvitellaan että jotain asennevikaa ym!! Noi hypotalamusjutut jo itsessään on hyvin hankalia silloin/jos ne kaikki vaikuttaa yhtaikaa, mutta onneksi näin ei oleihan aina ja kaikilla - ei itselläkään.
Mä oon välillä perunu jotain aamumenojakin, ,ku ei kertakaikkiaan mitään asiaa autonrattiin tai muutenkaan "sekoileen",kauppaan ym. vaan pakko mennä takas nukkuun. Tällöin myös kolmiolääkkeet on kuin unilääkkeitä, kun taas toisinaan ne ei väsytä juuri yhtään paitsi panacod. Olenm mä kyllä aamumenoja perunu tiettyjen voimakkaiden cauda-oireiden ja selittämättömän kovan diureesin vuoksi, joita siis myös ja jotka vaihtelee mutta jonkuinlaisenm balanssin saanu, kun ei tee oikein mitään fyysistä. Nyt muuten alkaa pikkuhiljaa se aika, ku ei tartte ulos aurinkoon mennä päivällä, kun alkaa jumalaton hikoilu ja väsy
lajijasuris - Anonyymi
Alkoholistin mahdollinen katkokävely kertoo pikkuaivojen tuhoutumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6917577Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455378HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032916Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki422472- 1692378
- 241884
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t61802Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401718mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121712Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111638