Sosiaalityöntekijän tapaamisvelvollisuus

pallosalama

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko työttömän, joka tekee töitä osa-aikaisesti, pakko tavata sosiaalityöntekijää, vaikka muuten ei ole sosiaalitoimen asiakas? Kun oli viime syksynä vielä toinenkin työpaikka ja tästä huolimatta tuli kutsu sosiaalityöntekijälle, että löydettäisi työpaikka. Soitin työkkäriin ja sieltä sanottiin, että se ei liity työvoimatoimistoon mitenkään eikä siitä lukenut omassa asioinnissakaan mollin sivulla mitään. Mun mielestä se on turhaa. En ole koskaan pyytänyt sosiaalitoimesta euroakaan. Onko tuo nyt sitä ns. TYPpiä? Laitoin kaupungin sosiaalipalveluihin työkkärin sivulta omasta asioinnista tulostamani lapun, jossa lukee, että olen työllistetty. Olen toistaiseksi saanut olla rauhassa. Mua vaan veetuttaa tuo sosiaalipalvelujen pakkotuputus. Siltä se ainakin tuntuu joskus.

7

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokone

      Tietokone syynä. Itselleni kävi aikoinaan niin, että tuli työpaikkatarjous kuljettaa/käyttää maansiirtokonetta. Mulla ei ole edes ajokorttia ko. hommaan ;-). Ohjelmistorobotti jotenkin sössi. Mä luulen sulla olevan samasta asiasta kyse, mutta ole tarkka. Tuppaa oleen sillai, että kaikki mitä keksitään, käytetään sua vastaan. Kuin oikeudessa: "Kaikkea sanomaanne voidaan käyttää teitä vastaan".

    • IhmisRoskanOsa

      Kun olet se Kepu ihmisroska. Käytännön Paljastava Kepu ilmaisu Oulusta...
      Niin joudut toimenpiteisiin, SDP pakko kuntoutus.
      Ja Aktiivimallin, kokoomus kyykytykseen.
      Niin olet pohjalla.

      Tällöin, minäkin jouduin typ toimiin, jouduin typ kautta tekemään aktiivi suunnitelman, ja 2 kpl typ virkailijoita minua arvioi.
      Ja työttömyys vaan jatkuu. Erilaisia turha kumma päätöksiä tulee silloin tällöin te hallinnosta. Ja työttömyys jatkuu.

    • hopsaa

      Sosiaalikyrpä on pakko tavata karenssi heiluu erityisesti kuntouttavassa työtoiminassa olevia höpelöitä

    • fgfdgjdghjk

      Pyydä häneltä viranomaispäätös kirjallisena, jos hän aikoo pakottaa sinua johonkin, mihin et halua, ja mistä olisi sinulle vain nöyryytystä ja haittaa työnhaussasi. Ota selvää lainkohdasta. Virkailijan on eriteltävä se 'vika', jota hänen mielestään pitää sinusta pois 'kuntouttaa', tarkka kuvaus koulutuksestasi, työhistoriastasi, terveydestäsi ja tämänhetkisestä tilanteestasi ja seikkaperäinen selvitys siitä, miten hänen pakko'palvelunsa' 'auttaisi' sinua. Jos allekirjoitat jotain vastoin tahtoasi, mikä tietysti ei olisi järkevää, kirjoita nimesi viereen, että sinut kiristettiin ja uhkailtiin allekirjoittamaan. Ei se ole mikään sopimus, jonka virkailija sanelee uhrilleen!

      Hienoa, että sinulla on edes hiukan töitä. Suurella osalla sadoista tuhansista työttömistä ei ole mitään.

      • hohohohohoh

        Mitä hyötyä tästä kaikesta on? Jos et allekirjoiteta, mitä sinua pakotetaan ja kiristetään allekirjoittamaan, niin Kela leikkaa toimeentulotukea 20-40%. Jos allekirjoitat, niin sillä tekstillä, mitä kirjoitit siihen paperiin ei ole mitään väliä, Sillä ruksi on tietokoneessa, eikä kukaan näe sitä paperia, jonka allekirjoitit ja mitä siihen kirjoitin.

        T: Toista vuotta Kelaa leikkaa 20% toimeentulotuesta, koska en suostu allekirjoittamaan paperia, missä lukee, että se on tehty yhteistyössä kanssani, vaikka oikeasti minulla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa paperin sisältöön ja työvoimatoimisto on laatinut sen itse vastoin tahtoani. Mielestäni tämä ei ole "yhteistyötä", mutta työvoimatoimiston ja Kelan mielestä on.


      • hohohoho

        Ei siitä olekaan mitään hyötyä kun jos sitä työpaikkaa ei ole niin sitten ei ole, hae työkyvyttömyyseläkettä, ajan kanssa antavat aivan varmasti jos et työllisty. Vittuilua saat kuulla mutta mitä silläkään on väliä. Jos joku haluaa vituilla se vittuilis kuitenkin. Ei työtön mihinkään enää työllisty kun ei siinä ole rahaa enää mihinkään liikkuakaan. Faktat on vain nämä ja lait samaten.


    • rosanna39

      en minä ainakaan joudu tapailemaan ketään. 2014 lähtien olen ollut osa-aikatyössä. keväällä tuli kutsu typpiin, menin paikalle ja sanoin etten halua alkaa tai olla heidän asiakkaana. katsoivat tiedoista että olen vakituisessa osa-aikatyössä, ja totesivat etten täytä heidän asiakas kriteerejä, eli olen liian hyvä heidän asiakkaaksi koska minulla on jo työ. se oli joku kunnan onneton yritys vältää työttömän sakkomaksut, tai olla maksumiehenä tttuelle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe