Ketä muita masentaa joulun tulo? Ärsyttää kuunnella kaupassa niitä pirun joululauluja ja katella kailenlaisii joulukoristeita ja mainoksii, joita on joka paikassa.
Masentava joulu
12
367
Vastaukset
- kivijalkakaupoissaeisoi
Onko pakko mennä kauppoihin niitä kuuntelemaan ja katselemaan?
- Houhouhou
Pakkohan ihmisten on kaupassa käydä ??
- Olet-oikeassa
Houhouhou kirjoitti:
Pakkohan ihmisten on kaupassa käydä ??
siellä käy paljon muitakin kuin sinä, eikä totta...
- LokainenKuu
Mikä joulu?
Minua ahdistavat enimmäkseen kaikki ajat, joista nykyihmiset vouhottavat. Joulu ja ei-joulu vaikka muiden muassa, tarvittaessa. - KinkkuPöydässäOlenMä
Lähikaupassa onneksi ei tarvitse vielä muuta kuin väistää joulukalenterihyllyä, mutta irvistän kyllä sille joka kerta ohittaessa.
Se mikä mua eniten masentaa on sen odottaminen koska siskoni alkaa pommittamaan mitä kenenkin pitää tehdä joulua varten. Jokohan tänä vuonna uskallan vastata että voisin oksentaa joulupöytään sen niin rakastamille tonttulautasille. No joo, en mä sitä tee. Hymyilen nätisti ja lupaan tuoda savukalaa ja torttuja. Se ei tajua että joulun kaikkeista suurimman lahjan saa multa kun näyttelen sen koko illan kaiken sille niinkuin se haluaa, todella raskasta. Mutta olisi paljon raskaampaa kertoa totuus ja kaikki mitä siitä seuraisi.- Anonyymi
Kannattaa kertoa totuus muuten sisäinen olosi tulee vain pahenemaan
- mies30v30
Minulle joulu on helpotus masennuksesta. On kuitenkin vanhemmat ja sisarukset joiden luo voi mennä jouluksi. Joulu yleensäkin perhe-aikaa joten ei ahdista yhtä paljon että "kaikki tekee jotain kavereiden kanssa" vaan ihmiset enemmän perheensä parissa, itsellä kun ei ole kavereita mutta perhe onneksi on. Muutenkin kaikki ruoat, valot ja koristeet hienoja ja tulee lapsuus mieleen. Tykkään kulkea kaupungilla tai lähteä ajelulle jouluvaloja ja koristeita katsellen.
Uusivuosi taas heti ahdistaa ja masentaa enemmän koska se on yleensä kavereiden kanssa juhlimista ja itsellä niitä ei ole. Joulunajan päättyminenkin tosi masentavaa koska paluu harmaaseen arkeen joka täynnä yksinäisyyttä. - 52.tiistaita.vuodessa
Juurruin jouluhömpötykseen ison perheen keskellä niin että ensimmäiset joulut omillani olivat aivan surkeat. Pala kurkussa laskeuduin "joulumonttuuni".
Joulu joululta aloin kasvattamaan itseäni siitä eroon. En kuunnellut moneen vuoteen joululaulujakaan tai mitään aiheeseen liittyvää.
Nyt tulee pitkä jolunaika kun sunnuntai sattuu aatonaatoksi. Tiistai on joulupäivä. Tapanina hössötys on lähes ohi. Siedättäkää ihmiset joulu mielistänne mäkeen, jos se on kenelle ahdistava. - Anonyymi
Okei, ärsyttää muakin koristeita ja jouluvaloja pursuavat kaupat joululaulurenkutuksineen ja pahimmillaan kuulee kiukkuisia ihmisiä, kun eivät saakaan mieluista joulua... mutta antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, menen jopa joulupuukeräysten ja muiden kerjuupaikkojen ohi pokkana. Vähäosaisille tulee järjestää ihmisenarvoinen elämä ympäri vuoden, ei vain jouluna. Ja joulu on mielestäni vain henkinen asia, jonka ovat pilanneet krääsävuoret, tietynlaiset odotukset jouluruoista ja siitä miten joulua vietetään. Hyväntekeväisyys pilaa joulun sanoman kaikin tavoin. Heilläkin päällimmäinen ajatus on ahneuden tukahduttaminen.
- Anonyymi
Minä tykkään Minä menin jo tonttulakissa ulkona Olen niin komea ja itsevarma karvainen setämies
- Anonyymi
Hyvää joulua kaikille terveisinkarvainen setämies
- Anonyymi
Joulu nyt on niin yltiökaupallinen juhla, että ei ihme, että joitain ärsyttää.
Onneksi kuitenkin vain kerran vuodessa.
Perhejuhla, jolloin voi nähdä lähisukulaiset koolla, oma sukuni on hyvin pieni ja ainoa juhla jolloin olemme samaan aikaan on joulu, joten siitä syystä kestän joulun kivuttomasti, ainoa sukujuhla vuodessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!
Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse1663366Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?
Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s3911830Kiitos että olet
Tiedän, että sinä olet ja ajattelet minua välillä. Se tuo minulle voimaa, et tiedäkään miten paljon. Vaikka meistä ei tu41837Eläköönhuuto veteraaneillemme!
Huomenna 6.12. valtiojohto kutsuvieraidensa kera juhlii jotain olematonta - itsenäisyyttämme, jota ei enää ole! Tuon ol289773- 101771
Laita tähän ketjuun jokin tunniste teistä mistä hän voisi sinut
tunnistaa. Jokin teidän kahden välillä tapahtuneesta tai mistä olette kahden kesken keskustelleet. Älkää laittako nimiä21756- 59754
Sofia & Stefan
Kas kummaa, yhtäaikaa Dubaissa? Pääsikö Sofia pitkästä aikaa Dubain kotiin? 😂 Instaan muistettu laittaa kuva "vesi ton82733Nainen, joudutko muuttamaan pois vuokseni
Koska koko ajan olet vaarassa törmätä minuun ja se on tosi kiusallinen ja vaivaannuttava tilanne sinulle. Miten olla koh75675Muistan kuinka isovanhemmat kertoivat teinipoikia VIEDYN VÄKISIN kodeistaan SOTAAN
Suomen sotien aikaan erittäin nuoria teinipoikia vietiin väkisin kodeistaan ja lähetetiin sotimaan. Meinaatteko ettei t246668