Abortoitujen lasten säällinen kohtelu

HautarauhaTaattava

Suomessa, jota on väitetty sivistysmaaksi, kunnioitetaan yleensä vainajia. Kuolleet on säällisesti haudattava ja heidän hautarauhansa on laissa turvattu. Poikkeuksen muodostavat äitinsä kohtuun aborteissa surmatut lapset. Heidät poltetaan sairaalajätteen joukossa. Abortoitujen lasten survominen jätteisiin on ihmisarvoa polkevaa vainajien kohtelua ja osoittaa vakavaa ihmisyyden käsitteen ja muunkin sivistyksen puutetta.

Aborttien teettäjät on velvoitettava huolehtimaan surmattujen lasten asiallisesta hautauksesta. Sikäli, kun tekijät ovat esim. täysin varattomia / oikeustoimikelvottomia, on valtion huolehdittava lapsen säällisestä hautauksesta, kuten tehdään muidenkin vainajien osalta.

Joissakin sivistysmaissa on erityisiä hautausmaita aborteissa surmatuille lapsille. Suomessa lasten hautaus voidaan suorittaa yleisillä hautausmailla. Asia voidaan nostaa esille mm. parhaillaan käytävissä seurakuntien vaalikampanjoissa, sillä seurakunnat hoitavat myös hautaustointa.

13

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etköhän saa Suomessakin sen sikiön tai alkion mukaasi haudattavaksi. Tai sitten menet Italiaan (vai oliko se Ranskaan) tekemään abortin.


      Ei tosin ole kovin sivistynyttä, että ilman naisen lupaa ja naiselle asiasta edes kertomatta viedään sikiö haudattavaksi äidin nimellä.

      • TekijätVarjoissaan

        Lapsi eli ihminen ei ole jonkun muun "omaisuutta". Jos lapsen äiti jättää mukavuusabortissa surmaamansa lapsen ruumiin heitteille, on viranomaisten luonnollisesti puututtuava asiaan.

        Nykyinen lapsen ruumiin häpäisy ja uhrin kohtalon piilottaminen palvelee myös mahdollisia äidin painostajia ja pakottajia, jotka ovat muiluttaneet epävarman äidin siihen onnettomuuteen, että hän on surmauttanut lapsensa mukavuusabortissa. Naisten kyykyttjät jäävät pimentoon, kun heidän tekojensa seuraukset piilotetaan.


      • TekijätVarjoissaan kirjoitti:

        Lapsi eli ihminen ei ole jonkun muun "omaisuutta". Jos lapsen äiti jättää mukavuusabortissa surmaamansa lapsen ruumiin heitteille, on viranomaisten luonnollisesti puututtuava asiaan.

        Nykyinen lapsen ruumiin häpäisy ja uhrin kohtalon piilottaminen palvelee myös mahdollisia äidin painostajia ja pakottajia, jotka ovat muiluttaneet epävarman äidin siihen onnettomuuteen, että hän on surmauttanut lapsensa mukavuusabortissa. Naisten kyykyttjät jäävät pimentoon, kun heidän tekojensa seuraukset piilotetaan.

        Eihän abortoitua sikiötä heitteille jätetä kun se (huom. oikea pronomini) luovutetaan asiantuntevan hoitohenkilökunnan huostaan lain edellyttämällä tavalla.

        Miksi automaattisesti oletat, että nainen on "muilutettu" ja "epävarma"? Onko tuo yleensäkin automaattinen suhtautumisesi naiseen, ettei hänellä ole omaa aivotoimintaa?

        P.S. Abortissa ei edelleenkään surmata lapsia. ("Lapsi on ihminen syntymästä murrosikään", kertoo Kielitoimiston sanakirja.)


      • TekijätVarjoissaan kirjoitti:

        Lapsi eli ihminen ei ole jonkun muun "omaisuutta". Jos lapsen äiti jättää mukavuusabortissa surmaamansa lapsen ruumiin heitteille, on viranomaisten luonnollisesti puututtuava asiaan.

        Nykyinen lapsen ruumiin häpäisy ja uhrin kohtalon piilottaminen palvelee myös mahdollisia äidin painostajia ja pakottajia, jotka ovat muiluttaneet epävarman äidin siihen onnettomuuteen, että hän on surmauttanut lapsensa mukavuusabortissa. Naisten kyykyttjät jäävät pimentoon, kun heidän tekojensa seuraukset piilotetaan.

        Vihjailemissasi sivistysmaissa tuo hautaus tehdään usein naisen tietämättä ja tahdonvastaisesti, joten sehän juuri on piilottamista ja toisen omaisuuden luvatonta haltuunottoa. Lienee jotain abortinvastustajamoraalia moinen.

        Itse en halua itseänikään haudattavan, joten lääketieteen käyttöön se mikä kelpaa ja loput polttoon.


      • Syntymätön ei ole vielä lapsi.

        Jälkeläinen on aina syntynyt.

        Koska en tiedä mitä sanakirjaa käytät, en voi niihin ottaa kantaa. Itse käytän sitä suomen kielen ylintä ja ajantasaisinta auktoriteettia.

        »Että taasko sillä käsittämättömällä suosijalogiikalla lapsia suojelevat on niitä pahantekijöitä?»

        Pakkosynnytystä vaativat ovat tosiaan mielestäni yksiselitteisesti pahantekijöitä, tai ainakin pahantekemisen vaatijoita.


      • Tämä lienee jotain omaa kotikutoista uskomusjärjestelmääsi.


      • kutentodettu
        JustJust kirjoitti:

        Syntymätön ei ole vielä lapsi.

        Jälkeläinen on aina syntynyt.

        Koska en tiedä mitä sanakirjaa käytät, en voi niihin ottaa kantaa. Itse käytän sitä suomen kielen ylintä ja ajantasaisinta auktoriteettia.

        »Että taasko sillä käsittämättömällä suosijalogiikalla lapsia suojelevat on niitä pahantekijöitä?»

        Pakkosynnytystä vaativat ovat tosiaan mielestäni yksiselitteisesti pahantekijöitä, tai ainakin pahantekemisen vaatijoita.

        "Syntymätön ei ole vielä lapsi.

        Jälkeläinen on aina syntynyt."

        Tämä on aina vaan sitä omaa perustelematonta mutuasi, mistään todisteista puhumattakaan. Sen sijaan vieläkin odotellaan vastausta mitä ne syntymttömät lapset (joista se lakikin puhuu) on, jos ne on jotain olemattomia?
        Jälkeläinen/lapsi on edelleen alle 18-viuotias ihminen, ilman alarajaa.

        "suomen kielen ylintä ja ajantasaisinta auktoriteettia."

        Ihanko totta :-D Kukahan senkään sellaseks on määritelly.. sinä ihan ite taas vai?

        Pakkokuol.emia lapsille vaativat ovat tosiaan mielestäni yksiselitteisesti pahantekijöitä, tai ainakin pahantekemisen vaatijoita.


      • kutentodettu kirjoitti:

        "Syntymätön ei ole vielä lapsi.

        Jälkeläinen on aina syntynyt."

        Tämä on aina vaan sitä omaa perustelematonta mutuasi, mistään todisteista puhumattakaan. Sen sijaan vieläkin odotellaan vastausta mitä ne syntymttömät lapset (joista se lakikin puhuu) on, jos ne on jotain olemattomia?
        Jälkeläinen/lapsi on edelleen alle 18-viuotias ihminen, ilman alarajaa.

        "suomen kielen ylintä ja ajantasaisinta auktoriteettia."

        Ihanko totta :-D Kukahan senkään sellaseks on määritelly.. sinä ihan ite taas vai?

        Pakkokuol.emia lapsille vaativat ovat tosiaan mielestäni yksiselitteisesti pahantekijöitä, tai ainakin pahantekemisen vaatijoita.

        »Tämä on aina vaan sitä omaa perustelematonta mutuasi, mistään todisteista puhumattakaan.»

        Siitä vaan tarkistamaan asia Kielitoimiston sanakirjasta. Ei ole omaa mutuani.

        Löydät varmaan helposti myös perustelun miksi juuri tämä on luotettavin ja ajantasaisin taho.


      • JustJust kirjoitti:

        »Tämä on aina vaan sitä omaa perustelematonta mutuasi, mistään todisteista puhumattakaan.»

        Siitä vaan tarkistamaan asia Kielitoimiston sanakirjasta. Ei ole omaa mutuani.

        Löydät varmaan helposti myös perustelun miksi juuri tämä on luotettavin ja ajantasaisin taho.

        Harvoin vastaan poistettuihin viesteihin, mutta reen poikkeuksen.

        »Muidenko se s u n mutuilles pitäs jotkut todisteet löytää? »

        Jotenkin arvasinkin, että tehtävä oli sinulle liian vaikea.

        "Kielitoimisto on yleisessä käytössä oleva nimitys Kotimaisten kielten keskuksen kielenhuolto-osastolle, jonka tehtävänä on huolehtia suomen kielen huollosta. Osasto palvelee yleisöä kielenhuoltoon liittyvissä asioissa ja vastaa suomen kieleen ja suomenkielisiin nimiin liittyviin kysymyksiin. Se tarjoaa muun muassa puhelinneuvontaa, tekstinhuoltoa ja koulutusta."

        "Kotimaisten kielten keskuksella on lakiin perustuva velvollisuus kehittää ja huoltaa kotimaisia kieliä ilmaisuvälineinä, ja kielenhuolto-osasto vastaa tästä tehtävästä suomen kielen osalta. Kielitoimisto toimii kielenhuoltoviranomaisena, joka ohjaa ja kehittää suomen yleiskieltä."

        "Kielitoimiston sanakirja on syksyllä 2006 ilmestynyt kolmiosainen painettu suomen kielen sanakirja, Suomen kielen perussanakirjan seuraaja. Kielitoimiston sanakirja pohjautuu vuonna 2004 ilmestyneeseen sähköiseen versioon. Painettu laitos on pääosin samanlainen, mutta siinä on jonkin verran muutoksia."

        "Sanakirjan ilmoitetaan olevan ”uusin ja ajantasaisin nykysuomen yleiskielen kuvaus”. Se sisältää kielenhuollon uusimmat suositukset ja paljon uudissanoja. Hakusanoja teoksessa on kaikkiaan noin 100 000."

        "Sähköisestä versiosta ilmestyi 2008 päivitysversio 2.0, jossa on muun muassa noin 1 000 uutta sana-artikkelia. Uusin päivitetty laitos julkaistiin vuonna 2012, ja se sisältää yli 2 000 uutta sanaa. Uusi laitos julkaistaan sekä elektronisena (MOT-kielipalvelut) että painettuna. — Kielitoimiston sanakirja julkaistiin internetissä ilmaisena versiona vuoden 2014 lopulla."

        .

        Huomaa erityisesti tuo "lakiin perustuva velvollisuus kehittää ja huoltaa kotimaisia kieliä".

        Kertoisitko mitä sanakirjoja sinä käytät?


      • Ihmettelen myös tuota poistoa, ja mun vastauksenikin poisti.

        Katsoppas vaikka Wikistä mikä on Kielitoimisto ja miksi se on ylin auktoriteetti kieliasioissa suomen kielen osalta.

        Googlen avulla löytyy mitä vain, eikä kaikkeen voi luottaa. En näe mitään syytä käyttää sellaisia sanakirjoja joiden luotettavuudesta ei ole takeita.


    • rerwetwetywe

      No kumma että viestini poistettiin, kun sanoin että abortoiduista voisi jauhaa raaka-ainetta kirkon ehtoollisleipiin. Samaan aikaan tuon aborttihullun murhaajasyytökset julkaistaan.

    • kra3

      Tuttavani joutui tekemään abortin sikiön vammaisuuden vuoksi. Varsinaisia hautajaisia ei ollut, mutta pieni siunaustilaisuus järjestettiin, johon vain hän ja hänen miehensä osallistuivat..

      • KappasVain

        Aborttiväki sensuroi kommentin, jossa koruttomadto todettiin siunaustilaisuuden järjestäneiden rakastavien vanhempien toimineen oikein.

        Näin tiukalla aborttiväki on normaalin, hyvän elämän kanssa...


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe