Kela lähetti ilmoituksen perustoimeentulotuen

johaoli

laskujen maksusta. Ilmoitti vieläpä, että jos jatkossa haluan laskujen maksettavan heidän kauttaan, siitä pitää mainita. Kauhusta kankeana asioita hetken tutkittuani totesin, että olen laskun itse maksanut ja vielä reilusti ennen eräpäivää. Laitoin viestiä kelaan että olen pahoillani jos kuitti on jäänyt pois mutta lasku on jo maksettu. Tarkistettuani vanhoista liitteistä asian, totesin, että kuitti oli heille mennyt. Tuo on kyllä KELAn sähläämistä ihan omasta takaa. Kukaan muu saanut näitä?

19

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksa_itte_laskus

      Menisit vaikka töihin.

      • 167-176

        Sinä voisit mennä huutelemaan tuollaisia vaikka leipäjonoon niin saisit raitista ilmaa ja turpiisi jotka molemmat ovat sinulle tarpeen.


    • Puskurivastinlautaperä

      Ayayay, skdl ja smp ja skp ovat suuri ja mahtava. Ei noille ketään voi mitään.

      • SMP.rules

        SMP rulettaa :)

        Jo riittää k-linja


    • 167-176

      "Ilmoitti vieläpä, että jos jatkossa haluan laskujen maksettavan heidän kauttaan, siitä pitää mainita."
      Jos et ilmoita mitän vaan lähetät pelkän laskun Kelalle pitää sinun maksaa lasku itse ja Kela maksaa laskun määrän rahaa tilillesi. Jos ilmoitat että laskun voi maksaa suoraan maksunsaajalle niin Kela maksaa laskun suoraan maksunsaajalle. Tuossa jälkimmäisessä tavassa on se huono puoli jos jostain syystä Kela ei maksakaan niin saat karhun joka ei ole olutta vaan lasku korotettuna. Lisäksi periaatteessa Kela kieltää kaikki töppäyksensä ja saattaa väittää että lasku on maksettu maksun saajalle eikä maksa sitä enää sinulle.

      • johaoli

        Niin, mutta kun olin toimittanut kuitin siitä, että lasku on maksettu. Se näkyy myös tiliotteessa.
        Itse asiassa heidän kuuluisi maksaa se minulle takaisin, jos tarkkoja ollaan.


      • 167-176
        johaoli kirjoitti:

        Niin, mutta kun olin toimittanut kuitin siitä, että lasku on maksettu. Se näkyy myös tiliotteessa.
        Itse asiassa heidän kuuluisi maksaa se minulle takaisin, jos tarkkoja ollaan.

        Siis maksoivat sellisen laksun vielä uudelleen maksun saajalle jonka olit jo maksanut?
        Ole sitten tarkkana ja vaadi Kelaa maksamaan, ei ne muuten älyä sitä tehdä. Viesti sähköisen asioinnin kautta on kai nopein tapa, äläkä sitten usko jos alkavat änkyröidä ja on Kelan asia pyytää maksua takaisin maksun saajalta, syökööt sopan jonka on keittäneet. Eivät kyllä kovin helposti tunnusta virheitään.


      • Tyhjäänyhjääjä
        johaoli kirjoitti:

        Niin, mutta kun olin toimittanut kuitin siitä, että lasku on maksettu. Se näkyy myös tiliotteessa.
        Itse asiassa heidän kuuluisi maksaa se minulle takaisin, jos tarkkoja ollaan.

        Eikohän se laskuttaja maksa sen sulle takaisin, kun huomaa, että on kahteen kertaan maksettu. Voi hyvää päivää kun pikku maailma on nyt aivan pois raiteiltaan yhen laskun takia.. Kuinka paljon olet saanut toimeentulotukea esim. Tänä vuonna, ja tuollaisesta yhdestä laskusta nyt saa..nanmoinen rähinä. Olis kiva jos ihan ite menisit töihin ja palkkatulolla maksaisit laskusi etkä jostain kärpäsenpaskasta tee härkästä..


      • sup
        Tyhjäänyhjääjä kirjoitti:

        Eikohän se laskuttaja maksa sen sulle takaisin, kun huomaa, että on kahteen kertaan maksettu. Voi hyvää päivää kun pikku maailma on nyt aivan pois raiteiltaan yhen laskun takia.. Kuinka paljon olet saanut toimeentulotukea esim. Tänä vuonna, ja tuollaisesta yhdestä laskusta nyt saa..nanmoinen rähinä. Olis kiva jos ihan ite menisit töihin ja palkkatulolla maksaisit laskusi etkä jostain kärpäsenpaskasta tee härkästä..

        He he, toiset on kuule tarkkoja raha-asioista, toiset taas on töissä kelassa. Muutenkin mun mielestä kelan kuuluu noudattaa lakia, vaikka sun mielestä näin ei olekaan.


      • Kiähhhhh
        sup kirjoitti:

        He he, toiset on kuule tarkkoja raha-asioista, toiset taas on töissä kelassa. Muutenkin mun mielestä kelan kuuluu noudattaa lakia, vaikka sun mielestä näin ei olekaan.

        Ihan sama, ei oo koskaan tarvinnu hakee mitään luuseri tukia.


      • 167-176
        Tyhjäänyhjääjä kirjoitti:

        Eikohän se laskuttaja maksa sen sulle takaisin, kun huomaa, että on kahteen kertaan maksettu. Voi hyvää päivää kun pikku maailma on nyt aivan pois raiteiltaan yhen laskun takia.. Kuinka paljon olet saanut toimeentulotukea esim. Tänä vuonna, ja tuollaisesta yhdestä laskusta nyt saa..nanmoinen rähinä. Olis kiva jos ihan ite menisit töihin ja palkkatulolla maksaisit laskusi etkä jostain kärpäsenpaskasta tee härkästä..

        Mulla on kyse periaatteesta. Virkanilkit joko noudattaa lakia tai sitten itkee ja noudattaa. Nytkin on hallinto-oikeudessa alle kympin lasku jossa Kela on valinnut tuon jälkimmäisen tavan. Ensin päätöksen tekijä keksi valheen jonka perusteella hylkäsi hakemuksen, oikaisuvaatimuksen käsittelijä keksi vielä härskimmän valheen ja hylkäsi oikaisuvaatimuksen, oikaisuvaatimuskeskus antoi hallinto-oikeudelle lausunnon jossa vetosi noihin valheellisilla perusteilla tehtyihin päätöksiin eli käytännössä valehteli hallinto-oikeudelle. Veronmaksajat kiittää ja maksaa tuon teatterin vaikka eivät näe koko esitystä. Tuo lasku tulee kerran vuodessa ja jo nyt on tuon teatteriesityksen hinta niin suuri että sillä maksaisi nuo laskut loppuiäkseni ja varmaan ylikin. Hintaa saattaa tulla vielä paljon lisää jos ja kun noita valheita aletaan käsitellä virkarikoskäräjillä.


      • hahahhaaaaa
        Kiähhhhh kirjoitti:

        Ihan sama, ei oo koskaan tarvinnu hakee mitään luuseri tukia.

        Nii'in, mutta toisten tarvii hakea. Jos se tekee musta luuserin sun mielestä niin sullahan on tietysti oikeus ajatella asioista ihan mitä sä haluat. Meinaatkos, että omista rahoistaan se Roomakin aikoinaan rakennettiin ;]


      • sthrsht

        Noi jotka ei oo tarvinnu hakea saa rahat todennäköisesti asioihin jostain kotoa.


      • fgjfjj

        Luuserin luuserirahat kotoa, jippii.


      • selvähänse
        sthrsht kirjoitti:

        Noi jotka ei oo tarvinnu hakea saa rahat todennäköisesti asioihin jostain kotoa.

        No totta kai, ne on pappa betalar -tapauksia monet.


      • Pbtalaer

        Pelatarest. Sitten nämä kuittelevat että se menisi kaikilla samoin mutta eipähä mee.


    • L.U.U.M.U

      Tulis jo raha.

      • rahaonpahaa

        Kun tulee raha on se paha kun ruoka maistuu ja sitten tulee paska paha ja iso maha.
        Kaikki ruoka on tulevaa paskaa.
        Hyvän ruuan tekeminen pitäisi kieltää ja jos sitä tekeekin niin sitä ei saisi myydä ja jos myy niin ei saisi ostaa ja jos ostaa ei saisi syödä.


    • sussiunakkoon

      No voi hyvänen aika, olivat maksaneet tililleni tuon summan mutta siitä tuli silti tuo outo ilmoitus. Pahoittelen kovasti väärinymmärrystäni.
      Juoksentelin jo pitkin maita ja mantuja selvittämässä asiaa, kun ajattelin että jossain on maksamaton lasku ja ties mitä. Örp.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe