Hei, löytyisikö ketään jolla olisi ollut okasolusyöpä näppy kasvoissa?
Minulla ei välttämättä ole mutta kasvoissani on pieni näppy jonka keskeltä kasvaa valkoista ja kovaa karstaa ja on nyt vuotaakin välillä. Tästä on aikaa mutta samassa kohdassa oli sormenpään kokoinen ihon värinen karhea laikku jonka sitte unohdin ja nyt siihen tuli tämä näppylä joka myös punoittaa. Näppy on ollut jo muutaman kuukauden.
Ei ole ennen ollut tämmöistä niin ajattelin että onkohan jotain vakavampaa. Varasin varmuudeksi lääkärille ajan. Olen yli 50v nainen.
Okasolusyövän kokeneita?
5
2592
Vastaukset
- varmuusparempi
Mene lääkäriin. Minulla ei ole syöpää, mutta pelkäsin yhden ihomuutokseni olevan oka- tai tyvisolusyöpää. Asiaa netissä tutkittuani ja satoja ihosyöpäkuvia nähtyäni opin jotain aiheesta. Pitkäaikainen ihomuutos, esim. näppy tai muutosalue joka ei parane ja ajan mittaan saattaa alkaa vuotaa verta, on ehdottomasti syy hakeutua tutkimuksiin. Se voi olla syöpää.
Minun kasvojen alueen ihomuutos ei vuotanut verta missään vaiheessa, muttei parantunutkaan. Hakeuduin lääkäriin, joka laittoi minut koepalan ottoon, ja patologi antoi vastauksen, että ihomuutokseni ei ollut syöpää. Lääkäri kuitenkin sanoi, että tällasten tapausten kohdalla on parempi katsoa kuin katua.
Lääkäriin siis.- Nappi67
Hei, kiitos kannanotosta. Hyvä että selvisit säikähdykseltä.
Ajattelin että lääkärikäynti olisi kyllä paikallaan.
Hyvää syksyä.
Hei! Minulla todettiin okasolusyöpä oikealla korvan ja silmän välissä. Lääkäri kirjoitti heti lähetteen Husin plastiikkakirurgille leikkausta varten. Nyt vain odottelen, että pääsisin sinne mahdollisimman nopeasti.
- Anonyymi
Jahas, minä kun menin lääkäriin näyttämääm tällaisia ihomuutoksia, hän leimasi minut
"syöpäpelkoiseksi" ihoani kummemmin edes monestakaan kohtaa tutkimatta ja minua on pilkattu siitä, että olen pitänyt näitä muutoksia mahdollisesti mm. auringon aiheuttamina, koska olen erittäin valkoihoinen ja noilla alueilla oli aurinkovaurioita.
Minulla oli ihomuutoksia runsaasti mutta sellaisten lääkärille näyttämistä lääkäri piti
haitallisena "pelkona", Kyllästyin näihin lääkärijuttuihin ja olen hoitanut luontaiashoidolla. Onneksi minua ei syöpä pelota. Mutta olen sitä mieltä, ettei mitään hankalia ihomuutoksia kannattaisi kovin runsaasti ihossaan kasvatella oii sitten syöpää tai ei. - Anonyymi
Ylähuuleni arpi muistuttaa minua siitä poistetusta kasvaimesta. Ei erittänyt mitään mutta kasvoi hissukseen. Pieni monttu jäi mutta laulun sanoin, "arpikin kasvoissa on kaunistus".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768