Ihan mielenkiinnosta kyselisin asiasta enemmän tietäviltä pari juttua.
Eli siis joskus parin, kolmen vuoden sisään olisi tarkoitus Suomesta lähteä Kanadan suuntaan. Suurin osa asioista mitä pitäisi hoitaa yms on jo selvillä ja osan lopuista löydänkin itse, mutta pari asiaa joita en tiedä:
Paljonko Kanadaan muutto maksaa suunnilleen? En ole ottamassa Suomesta paljoa tavaroita mukaan ja osa tulee lähetettyä myöhemmin perässä, eli enemmänkin mielessä maahanmuuttolakimiehen palkkaus (jos tarvis, on mainittu että saattaa olla tarvittavaa) ja keskimääräinen summa lentojen ja kaiken (ei muutto tavarat) mitä tarvii asiaan liittyen hoitaa, olisi se mikä kiinnostaa.
Tietysti aina enempi on parempi, mut helpottaa suuresti asioiden järjestelyjen kannalta jos tietää edes jonkunlaisen summan mikä pitäsi/kannattaisi olla kasassa.
Ja toinen.. töihin liittyen. Tällä hetkellä työskennellyt vuoden Suomesta käsin yhdelle Kanadalaiselle firmalle. Työ toimii netin kautta, mutta en ole firman työntekijä, vaan olen 'Independent Contractor' sopimuksella (lähes sama kuin freelancer).
Tiedän varmasti että tuo soppari tulee jatkumaan vaikka vuosia jos itse niin haluan, vaikka onkin laitettu "väliaikaisesti voimassa", koska firman omistaa hyvä ystäväni. Suora palkkaus ei onnistuisi tällä hetkellä, koska Kanadasta löytyisi työntekijöitä jotka menisivät minun edelle, mutta jos muutto onnistuu ja lopulta saa vakituisesti maahan jäädä, on tuo työpaikka tietysti järjestettävissä helpommin tuon firman kanssa.
Eli ihan mielenkiinnosta tuohon työskentelyyn Kanadassa ja koko muuttoon liittyen, auttaako tuo asiaan yhtään jos minulla on jo nyt tuo työ, tuolla sopparilla, siinä vaiheessa kun työskentely- ja oleskelulupia lähtee hakemaan?
Kanadaan muutosta pari kysymystä
2
859
Vastaukset
- Kiffer
Työhön perustuvaa muuttamista varten sinulla pitää olla ennakkoon sellainen työpaikka sovittuna johon ei paikalisia löydy. Toinen vaihtoehto on sitten avioliitto Kanadassa asuvan kanssa.
- CuriousFin
Meinasin siis tuolla työllä sitä, että auttaisiko tuo työ siinä mielessä jotta näkevät että on tuloja tarpeeksi, eikä olisi siis tulossa maahan ns. sossupummiksi?
Tuon tiesinkin joo että jos on pelkästään työhön perustuva muutto, niin silloin pitää se ennakkoon olla valmiina siellä yms, siksi mainitsinkin että tuo nykyinen työn saaminen vakkariksi ei onnistu tällä hetkellä, juurikin tuon paikallisten ensisijaisuuden takia.
Ja avioliitto ei kiinnosta ennen sinne menoa, en ole tuota muuttoa niillä perustein tekemässä että sinne pakko päästä minkä tahansa keinon avulla. Oli ihan asian takia noi kysymykset, ei minkään porsaanreijän etsimisen takia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis542192Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj701854- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731298Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871109Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089