Kanadaan muutosta pari kysymystä

CuriousFin

Ihan mielenkiinnosta kyselisin asiasta enemmän tietäviltä pari juttua.
Eli siis joskus parin, kolmen vuoden sisään olisi tarkoitus Suomesta lähteä Kanadan suuntaan. Suurin osa asioista mitä pitäisi hoitaa yms on jo selvillä ja osan lopuista löydänkin itse, mutta pari asiaa joita en tiedä:

Paljonko Kanadaan muutto maksaa suunnilleen? En ole ottamassa Suomesta paljoa tavaroita mukaan ja osa tulee lähetettyä myöhemmin perässä, eli enemmänkin mielessä maahanmuuttolakimiehen palkkaus (jos tarvis, on mainittu että saattaa olla tarvittavaa) ja keskimääräinen summa lentojen ja kaiken (ei muutto tavarat) mitä tarvii asiaan liittyen hoitaa, olisi se mikä kiinnostaa.
Tietysti aina enempi on parempi, mut helpottaa suuresti asioiden järjestelyjen kannalta jos tietää edes jonkunlaisen summan mikä pitäsi/kannattaisi olla kasassa.

Ja toinen.. töihin liittyen. Tällä hetkellä työskennellyt vuoden Suomesta käsin yhdelle Kanadalaiselle firmalle. Työ toimii netin kautta, mutta en ole firman työntekijä, vaan olen 'Independent Contractor' sopimuksella (lähes sama kuin freelancer).
Tiedän varmasti että tuo soppari tulee jatkumaan vaikka vuosia jos itse niin haluan, vaikka onkin laitettu "väliaikaisesti voimassa", koska firman omistaa hyvä ystäväni. Suora palkkaus ei onnistuisi tällä hetkellä, koska Kanadasta löytyisi työntekijöitä jotka menisivät minun edelle, mutta jos muutto onnistuu ja lopulta saa vakituisesti maahan jäädä, on tuo työpaikka tietysti järjestettävissä helpommin tuon firman kanssa.
Eli ihan mielenkiinnosta tuohon työskentelyyn Kanadassa ja koko muuttoon liittyen, auttaako tuo asiaan yhtään jos minulla on jo nyt tuo työ, tuolla sopparilla, siinä vaiheessa kun työskentely- ja oleskelulupia lähtee hakemaan?

2

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiffer

      Työhön perustuvaa muuttamista varten sinulla pitää olla ennakkoon sellainen työpaikka sovittuna johon ei paikalisia löydy. Toinen vaihtoehto on sitten avioliitto Kanadassa asuvan kanssa.

      • CuriousFin

        Meinasin siis tuolla työllä sitä, että auttaisiko tuo työ siinä mielessä jotta näkevät että on tuloja tarpeeksi, eikä olisi siis tulossa maahan ns. sossupummiksi?
        Tuon tiesinkin joo että jos on pelkästään työhön perustuva muutto, niin silloin pitää se ennakkoon olla valmiina siellä yms, siksi mainitsinkin että tuo nykyinen työn saaminen vakkariksi ei onnistu tällä hetkellä, juurikin tuon paikallisten ensisijaisuuden takia.
        Ja avioliitto ei kiinnosta ennen sinne menoa, en ole tuota muuttoa niillä perustein tekemässä että sinne pakko päästä minkä tahansa keinon avulla. Oli ihan asian takia noi kysymykset, ei minkään porsaanreijän etsimisen takia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3593
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      164
      2220
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1901
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1802
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      372
      1225
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      980
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe