Kanadaan muutosta pari kysymystä

CuriousFin

Ihan mielenkiinnosta kyselisin asiasta enemmän tietäviltä pari juttua.
Eli siis joskus parin, kolmen vuoden sisään olisi tarkoitus Suomesta lähteä Kanadan suuntaan. Suurin osa asioista mitä pitäisi hoitaa yms on jo selvillä ja osan lopuista löydänkin itse, mutta pari asiaa joita en tiedä:

Paljonko Kanadaan muutto maksaa suunnilleen? En ole ottamassa Suomesta paljoa tavaroita mukaan ja osa tulee lähetettyä myöhemmin perässä, eli enemmänkin mielessä maahanmuuttolakimiehen palkkaus (jos tarvis, on mainittu että saattaa olla tarvittavaa) ja keskimääräinen summa lentojen ja kaiken (ei muutto tavarat) mitä tarvii asiaan liittyen hoitaa, olisi se mikä kiinnostaa.
Tietysti aina enempi on parempi, mut helpottaa suuresti asioiden järjestelyjen kannalta jos tietää edes jonkunlaisen summan mikä pitäsi/kannattaisi olla kasassa.

Ja toinen.. töihin liittyen. Tällä hetkellä työskennellyt vuoden Suomesta käsin yhdelle Kanadalaiselle firmalle. Työ toimii netin kautta, mutta en ole firman työntekijä, vaan olen 'Independent Contractor' sopimuksella (lähes sama kuin freelancer).
Tiedän varmasti että tuo soppari tulee jatkumaan vaikka vuosia jos itse niin haluan, vaikka onkin laitettu "väliaikaisesti voimassa", koska firman omistaa hyvä ystäväni. Suora palkkaus ei onnistuisi tällä hetkellä, koska Kanadasta löytyisi työntekijöitä jotka menisivät minun edelle, mutta jos muutto onnistuu ja lopulta saa vakituisesti maahan jäädä, on tuo työpaikka tietysti järjestettävissä helpommin tuon firman kanssa.
Eli ihan mielenkiinnosta tuohon työskentelyyn Kanadassa ja koko muuttoon liittyen, auttaako tuo asiaan yhtään jos minulla on jo nyt tuo työ, tuolla sopparilla, siinä vaiheessa kun työskentely- ja oleskelulupia lähtee hakemaan?

2

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiffer

Työhön perustuvaa muuttamista varten sinulla pitää olla ennakkoon sellainen työpaikka sovittuna johon ei paikalisia löydy. Toinen vaihtoehto on sitten avioliitto Kanadassa asuvan kanssa.

• CuriousFin

Meinasin siis tuolla työllä sitä, että auttaisiko tuo työ siinä mielessä jotta näkevät että on tuloja tarpeeksi, eikä olisi siis tulossa maahan ns. sossupummiksi?
        Tuon tiesinkin joo että jos on pelkästään työhön perustuva muutto, niin silloin pitää se ennakkoon olla valmiina siellä yms, siksi mainitsinkin että tuo nykyinen työn saaminen vakkariksi ei onnistu tällä hetkellä, juurikin tuon paikallisten ensisijaisuuden takia.
        Ja avioliitto ei kiinnosta ennen sinne menoa, en ole tuota muuttoa niillä perustein tekemässä että sinne pakko päästä minkä tahansa keinon avulla. Oli ihan asian takia noi kysymykset, ei minkään porsaanreijän etsimisen takia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      318
      2923
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70