Ihan mielenkiinnosta kyselisin asiasta enemmän tietäviltä pari juttua.
Eli siis joskus parin, kolmen vuoden sisään olisi tarkoitus Suomesta lähteä Kanadan suuntaan. Suurin osa asioista mitä pitäisi hoitaa yms on jo selvillä ja osan lopuista löydänkin itse, mutta pari asiaa joita en tiedä:
Paljonko Kanadaan muutto maksaa suunnilleen? En ole ottamassa Suomesta paljoa tavaroita mukaan ja osa tulee lähetettyä myöhemmin perässä, eli enemmänkin mielessä maahanmuuttolakimiehen palkkaus (jos tarvis, on mainittu että saattaa olla tarvittavaa) ja keskimääräinen summa lentojen ja kaiken (ei muutto tavarat) mitä tarvii asiaan liittyen hoitaa, olisi se mikä kiinnostaa.
Tietysti aina enempi on parempi, mut helpottaa suuresti asioiden järjestelyjen kannalta jos tietää edes jonkunlaisen summan mikä pitäsi/kannattaisi olla kasassa.
Ja toinen.. töihin liittyen. Tällä hetkellä työskennellyt vuoden Suomesta käsin yhdelle Kanadalaiselle firmalle. Työ toimii netin kautta, mutta en ole firman työntekijä, vaan olen 'Independent Contractor' sopimuksella (lähes sama kuin freelancer).
Tiedän varmasti että tuo soppari tulee jatkumaan vaikka vuosia jos itse niin haluan, vaikka onkin laitettu "väliaikaisesti voimassa", koska firman omistaa hyvä ystäväni. Suora palkkaus ei onnistuisi tällä hetkellä, koska Kanadasta löytyisi työntekijöitä jotka menisivät minun edelle, mutta jos muutto onnistuu ja lopulta saa vakituisesti maahan jäädä, on tuo työpaikka tietysti järjestettävissä helpommin tuon firman kanssa.
Eli ihan mielenkiinnosta tuohon työskentelyyn Kanadassa ja koko muuttoon liittyen, auttaako tuo asiaan yhtään jos minulla on jo nyt tuo työ, tuolla sopparilla, siinä vaiheessa kun työskentely- ja oleskelulupia lähtee hakemaan?
Kanadaan muutosta pari kysymystä
2
870
Vastaukset 2
- Kiffer
Työhön perustuvaa muuttamista varten sinulla pitää olla ennakkoon sellainen työpaikka sovittuna johon ei paikalisia löydy. Toinen vaihtoehto on sitten avioliitto Kanadassa asuvan kanssa.
- CuriousFin
Meinasin siis tuolla työllä sitä, että auttaisiko tuo työ siinä mielessä jotta näkevät että on tuloja tarpeeksi, eikä olisi siis tulossa maahan ns. sossupummiksi?
Tuon tiesinkin joo että jos on pelkästään työhön perustuva muutto, niin silloin pitää se ennakkoon olla valmiina siellä yms, siksi mainitsinkin että tuo nykyinen työn saaminen vakkariksi ei onnistu tällä hetkellä, juurikin tuon paikallisten ensisijaisuuden takia.
Ja avioliitto ei kiinnosta ennen sinne menoa, en ole tuota muuttoa niillä perustein tekemässä että sinne pakko päästä minkä tahansa keinon avulla. Oli ihan asian takia noi kysymykset, ei minkään porsaanreijän etsimisen takia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371460Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2801031Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48455Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain76446- 32419
- 77412
- 28410
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381