JOS SUOLA TULEE MAUTTOMAKSI ...

MILLÄ sitten suolataan . Jeesus sanoi:
Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää
makunsa, millä se saadaan suolaiseksi ? Ei se
kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään,
ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa .
Matt. 5 : 13 . (14- 16) .
-

24

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herätyys

      "Totisesti totisesti".

      Missä piileskelevät ja miksi, koko "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla, eläviksi, puhuviksi ja toimiviksi / vaukuttaviksi kutsutut / armoitetut. Kun ei NÄY, eikä kuulu. Vaikka raamatun UT mukaan kuuluisi NÄKYÄ, ja kuulua ihan KAIKKEEN maailmaan asti, kaikille luoduille.

      Jeesuksen nimessä... heitä muita, Hänen seurajikseen, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja etsivä / perään kuulutteleva.

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä, puhuva ja toimiva, tähän em. Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitetu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä muut?! " Löytäneekkö" Etsivä...?

    • RukoileParannuksenArmoa

      Kun ei näy eikä kuulu. Mitähän tuo Esko taas horisee? Miksi sinä et näy etkä kuulu? Mäkätät vain muiden kuulumisesta, pitäisikö ihmislihan mölinään autuutensa rakentaa? Miksi Kristus ja hänen lahjavanhurskautensa ei kelpaa sinulle. IHan ilmaiseksi saisit ja alkaisi pian kuulumaankin kun lahja alkaisi elää sisimmässäsi. Nyt tulee vain pelkkää moitteen mölinää muille, sillä ei kukaan pelastu, JUmala vaatii täydellisen ja Herramme Jeesus Kristus on täydellinen.

      Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
      Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

    • Herätyys

      "Löytyneekö" täältä keitään Kristuksen Jeesuksen seuraajiksi, Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia, apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja / armoitettuja?

      Edeleenkin niitä muita, tähän Raamatun UT mukaiseen ja perustuvaan Krist. yhtyeyteen ja yhteistyöhön kutsuttuja etsivä / peräänkuulutteleva.

      Että pääsisi niistä kaikille hyväksi Raamatun UT mukainen Kristillisyys asioista ja kysmyksisittä asiallisesti ja rakentavasta keskustelmaan. Että mikä sitä, ne kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentävää ja täyttävää olisi, mistä kaikki voisivat tunnistaa Kristuksen Jeesuksen Oikein ja Oikeasti seuraajikseen, käskynsä kaikilta osin pitäviksi ja täyttäviksi, jota se edelyttää.

      Että, miten kuuluisi Raamatun UT mukaan alkaa / yhtyä elämään jatoimimaan / vaikuttamaan, että sellaiseksi em. Raamatun UT mukaiseksi ja perustuvaksi Kristillisyydeksi tulisi.

    • Suolainen maa ei kanna hedelmää ja tämänhän te jesusianistit tiedätte paremmin kuin kukaan muu.

      Muhammadanisminharhaiset säilyttivät tekstit, jotka kristinuskonharhaiset polttivat jumalanpilkkana pimeällä keskiajalla.

      • " he- ma "
        -
        Sinä jaksat ärsyttää lukijoita täällä !
        Jos olisin sinä, minä häpeäisin kovasti .
        -


      • padasjoenukko kirjoitti:

        " he- ma "
        -
        Sinä jaksat ärsyttää lukijoita täällä !
        Jos olisin sinä, minä häpeäisin kovasti .
        -

        En yritä ärsyttää, vaan sivistän taikauskoista hiekkakansan epäjumalaan uskovaa typerryttävän yksinkertaista kansanosaa.

        Heikoille jäille kulkevaakin varoitetaan.


      • he-ma kirjoitti:

        En yritä ärsyttää, vaan sivistän taikauskoista hiekkakansan epäjumalaan uskovaa typerryttävän yksinkertaista kansanosaa.

        Heikoille jäille kulkevaakin varoitetaan.

        Miten niin hiekkakansaa , minun sandaalissa ei hierrä hiekanjyvä,
        sinulla kait se on ja tekee kipeetä !


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Miten niin hiekkakansaa , minun sandaalissa ei hierrä hiekanjyvä,
        sinulla kait se on ja tekee kipeetä !

        Tässähän ei ole kyse ylen miellyttävästä persoonastani, vaan kristinuskonharhaisten harjoittamasta epäjumalan palvonnasta.

        Kannattaisiko ryhdistäytyä ja etsiä jotain sanottavaa tuon epäjumalan puolustamiseksi, hän kun ei sanomisistani ollenkaan olemattomuuttaan pysty pahastumaan?


    • Herätyys

      Ei näytä muut olevan edes millään tavalla, aloituksen asiasta / kysymyksestä, edes asiallisesti ja rakentavasti keskustelemaan kiinnostuneita.

      Sen se pimeys, valkeudesta osattomuus tekee.

      Pimeydestä Valkeuteen, = Totuuden tuntevaksi päässyt.

    • rdgreg

      JOS SUOLA TULEE MAUTTOMAKSI ..

      tulee kyllä heti mieleen esikoiset..

      • KarvaitMarjoja

        Niin minustakin.....


      • teuta011
        KarvaitMarjoja kirjoitti:

        Niin minustakin.....

        Niistä kirjoitti LLL:kin vanhintenkirjassa 1 sivu 29 (30)
        -


    • Miksi_petät_itseäsi

      Kristuksesta maailman vapahtajana julistaminen on tuo suola. Kun kristuksen rakkaus loistaa kristittyjen silmistä, suista ja teoista, niin ne ovat myös suolaa, josta Raamattu puhuu.

      Jos me vääristelemme ja sotkemme evankeliumin (syntien sovituksen) ihmisopeilla, rääsysaarnoilla, komenteluilla, uhkailuilla uhomisilla ja helvetin tuomioilla, silloin teemme tyhjäksi evankeliumin.

      Jos julistamme, että ne ja ne rääsyt tarvitaan, se ja se yhditys tarvitaan, siihen ja siihen ihmiseen/ihmisiin on luotettava, silloin tuo julistus on tyhjää huulten höpinää.

      Teot sen osoittivat ja edelleen osoittavat esikoislestadiolaisuudessakin, että harva porukoista tunsi Kristuksen. Suurin osa seurasi liikkeen komentelevien ja helvetillä uhlailevien johtajien keksimiä oikkuja, joilla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä.

      • Aivan niin, olet selvillä asiasta.
        -


      • TarkoittaaMitä

        Komentelua? Uhkailua? Uhoamista?


      • 9944254

        Televilsiostakin näkee mikä on syntiä.


      • teuta011
        9944254 kirjoitti:

        Televilsiostakin näkee mikä on syntiä.

        Niin totta näkee, muttei tv:n ole synti vaan huonot ohjelmat.
        -


      • epäilykset_suuret

        Miksi_petät_itseäsi: Kuultiinko Helsingissä "rääsysaarnaa"? Oli outo nimitys minulle. Kuuntelin ja tuli näin jälkikäteen, että oliko siitä kysymys? Kirjoituksesi kosketti. Oli tiivistetty omiakin tunteitani selkeäksi tekstiksi. Kiitos.


    • Vasenjalkainen

      Norvanto mainitsee tästä Raamatun kohdasta seuraavan suuntaista:

      Suola ja valo ovat ominaisuuksia, jotka ovat tulleet Jumalan sanan vaikutuksesta eli suola itsessään on Jumalan sanan vaikutus joka herättääja myös sammuttaa janon. Etsivä löytää sulan vaikutuksesta.
      Norvanto mainitsee myös, että Kuolleen meren yhteydestä on löydestty suolan kaltaista epäpuhdasta suolaa josta on maku väljähtynyt.

      Itse tulkitsen, että makunsa menettänyt suola merkitsee hengellisessä mielessä sitä, että saarnassa Kristuksen kirkastamisnen jää taka-alalle tai lunastustyöstä ei edes uskalleta mainita mitään vaan puhutaan isäinsäännöistä, ylistetään "tätä siunattua ainoaa oikeata kristillisyyttä" ja vaaditaan luottamusta tiettyihin ihmisiin tai sitten puhutaan kauniisti niitä näitä esimerkiksi kirkon lapsi- ja diakoniatyöstä.

      • teuta011

        Pitäneekö paikkansa ? Kuolleen meren suolapitoisuus on ,
        suurempi kuin tavallisen meren ! Tutkihan .
        -


      • Häijythelelmätnäkyvissä
        teuta011 kirjoitti:

        Pitäneekö paikkansa ? Kuolleen meren suolapitoisuus on ,
        suurempi kuin tavallisen meren ! Tutkihan .
        -

        Tutki omaa sieluasi onko se valmis kuolemaan


      • teuta011
        Häijythelelmätnäkyvissä kirjoitti:

        Tutki omaa sieluasi onko se valmis kuolemaan

        Siinä kuin pitääkin olla ,
        Entä häijyt hedelmät ?
        -


      • "vasenjalkainen"
        -
        Ilmankos suolaa ajetaan tielle.
        -


    • Qwertyypähyvinnii

      NaCl Ei tule mauttomaksi. Makuaisti voi mennä jos uskovainen pitää tarpeeksi kauan päätään perseessä. Muista suoloista en niin tiedä mutta niitähän riittää.
      Case closed.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe