Kerronpa jutun hyvistä naapureista. Minä asun esikaupunkialueella ja pidän kovasti kelloista. Niitä kuuntelen päivän ja illalla ne soittavat kymmeneltä viimeisen kerran. Aamulla herään seitsemän jälkeen. Kello herättää sitkeästä unesta kuudelta ja näen hiljaisia unelmia seuraavan tunnin ja nousen vähän yli seitsemän. Minun naapurini ovat hiljaisia hyssyköitä, jotka tervehtivät rappukäytävässä, mutta elävät omissa oloissaan. Kun kello lyö kymmenen, olen usein määrätyllä tavalla kuulostellut naapurin rouvan ääntä, joka etsii syyllistä iltayön unettomuuteen. Kun syyllinen ei löydy, hän kukistuu ja alkaa sitkeä kuulostelu, jonka aikana hän puhuu toisen puolison kuuntelemaan omia tarinoitaan ja puolisko nukkuu hiljaiseen jatkuvaan jutustelun, joka kuuluu läpi seinän. Olen usein herättänyt rouvan soittamalla kolmen lyönnit ja laittamalla kellon sen jälkeen kiinni. Jutustelu alkaa heti. Minä kuuntelen aamuyön tunnit ja lopulta uni tuo lohdun molemmille puoliskolle ja myös minulle. Hiljainen Jyrkinä on Poissa ja aamu alkaa molemmilla aamu-unisena.
Hiljainen hyrinä
4
163
Vastaukset
- Harakankello
Näin se taas kävi, että heräsin kello 9.00 koiraa pidättämään ja en siinä kiireessä, kuin vettä hörppäsin. Tultuani kotiin kuuntelisin mieluusti naapurien jutustelua, mutta liian paksu betoniseinä tahtoo tehdä mahdottomaksi, mutta poikkeus on silloin, kun ääni on kiihkeä ja normaalilla tasolla. Ei vain kuulu kuin lintujen laulu. Niimpä kuuntelen seinäkaappikello, joka lyödä paukuttaa tasatunnein.
- Tumipe
Oletko sinä joku kelloaddikti, kun useissa keskusteluissa puhut kelloistasi, ja niiden lyönneistä.
No, ei se mitään, kyseessä lienee vaaraton pakkomielle. Pidä se vain siinä, äläkä sairastu mihinkään vaarallisempaan.
Hyvää jatkoa sinulle, ja kelloillesi. : ))) - Aamuunastikaljaa
Ihan kateeksi käy tuota hiljaisuutta ja rauhaa ! No, kunhan sinnekkin tulee yksikin somaliperhe teidänkin elämää rikastuttamaan niin opitte tietämään mitä meteli ja epäsopu taloyhtiössä merkitsee.
Nauttikaa siihen asti.- Somppujenvihaaja
Älä edes puhu somaliperheistä, olen saanut niistä ikuisen trauman, ja rukoilen Jumalaa, tai vaikka itse Saatanaa, aivan sama kunhan jompikumpi pitää ne kaukana tästä talosta. Nyt ei ole yhtään, mutta pelko ja kauhu on aina mielessä, kun ei koskaan tiedä milloin niitä taas taloon tulee. Sitä helvettiä ei kukaan ymmärrä, joka ei sitä ole itse kokenut. Otan osaa ,
kaikille heistä kärsiville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872