Hiljainen hyrinä

Hyrinää

Kerronpa jutun hyvistä naapureista. Minä asun esikaupunkialueella ja pidän kovasti kelloista. Niitä kuuntelen päivän ja illalla ne soittavat kymmeneltä viimeisen kerran. Aamulla herään seitsemän jälkeen. Kello herättää sitkeästä unesta kuudelta ja näen hiljaisia unelmia seuraavan tunnin ja nousen vähän yli seitsemän. Minun naapurini ovat hiljaisia hyssyköitä, jotka tervehtivät rappukäytävässä, mutta elävät omissa oloissaan. Kun kello lyö kymmenen, olen usein määrätyllä tavalla kuulostellut naapurin rouvan ääntä, joka etsii syyllistä iltayön unettomuuteen. Kun syyllinen ei löydy, hän kukistuu ja alkaa sitkeä kuulostelu, jonka aikana hän puhuu toisen puolison kuuntelemaan omia tarinoitaan ja puolisko nukkuu hiljaiseen jatkuvaan jutustelun, joka kuuluu läpi seinän. Olen usein herättänyt rouvan soittamalla kolmen lyönnit ja laittamalla kellon sen jälkeen kiinni. Jutustelu alkaa heti. Minä kuuntelen aamuyön tunnit ja lopulta uni tuo lohdun molemmille puoliskolle ja myös minulle. Hiljainen Jyrkinä on Poissa ja aamu alkaa molemmilla aamu-unisena.

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harakankello

Näin se taas kävi, että heräsin kello 9.00 koiraa pidättämään ja en siinä kiireessä, kuin vettä hörppäsin. Tultuani kotiin kuuntelisin mieluusti naapurien jutustelua, mutta liian paksu betoniseinä tahtoo tehdä mahdottomaksi, mutta poikkeus on silloin, kun ääni on kiihkeä ja normaalilla tasolla. Ei vain kuulu kuin lintujen laulu. Niimpä kuuntelen seinäkaappikello, joka lyödä paukuttaa tasatunnein.

• Tumipe

Oletko sinä joku kelloaddikti, kun useissa keskusteluissa puhut kelloistasi, ja niiden lyönneistä.
      No, ei se mitään, kyseessä lienee vaaraton pakkomielle. Pidä se vain siinä, äläkä sairastu mihinkään vaarallisempaan.
      Hyvää jatkoa sinulle, ja kelloillesi. : )))

• Aamuunastikaljaa

Ihan kateeksi käy tuota hiljaisuutta ja rauhaa ! No, kunhan sinnekkin tulee yksikin somaliperhe teidänkin elämää rikastuttamaan niin opitte tietämään mitä meteli ja epäsopu taloyhtiössä merkitsee.
      Nauttikaa siihen asti.

• Somppujenvihaaja

Älä edes puhu somaliperheistä, olen saanut niistä ikuisen trauman, ja rukoilen Jumalaa, tai vaikka itse Saatanaa, aivan sama kunhan jompikumpi pitää ne kaukana tästä talosta. Nyt ei ole yhtään, mutta pelko ja kauhu on aina mielessä, kun ei koskaan tiedä milloin niitä taas taloon tulee. Sitä helvettiä ei kukaan ymmärrä, joka ei sitä ole itse kokenut. Otan osaa ,
        kaikille heistä kärsiville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1659
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1539
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1345
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      120
      1088
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      988
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe