Hiljainen hyrinä

Hyrinää

Kerronpa jutun hyvistä naapureista. Minä asun esikaupunkialueella ja pidän kovasti kelloista. Niitä kuuntelen päivän ja illalla ne soittavat kymmeneltä viimeisen kerran. Aamulla herään seitsemän jälkeen. Kello herättää sitkeästä unesta kuudelta ja näen hiljaisia unelmia seuraavan tunnin ja nousen vähän yli seitsemän. Minun naapurini ovat hiljaisia hyssyköitä, jotka tervehtivät rappukäytävässä, mutta elävät omissa oloissaan. Kun kello lyö kymmenen, olen usein määrätyllä tavalla kuulostellut naapurin rouvan ääntä, joka etsii syyllistä iltayön unettomuuteen. Kun syyllinen ei löydy, hän kukistuu ja alkaa sitkeä kuulostelu, jonka aikana hän puhuu toisen puolison kuuntelemaan omia tarinoitaan ja puolisko nukkuu hiljaiseen jatkuvaan jutustelun, joka kuuluu läpi seinän. Olen usein herättänyt rouvan soittamalla kolmen lyönnit ja laittamalla kellon sen jälkeen kiinni. Jutustelu alkaa heti. Minä kuuntelen aamuyön tunnit ja lopulta uni tuo lohdun molemmille puoliskolle ja myös minulle. Hiljainen Jyrkinä on Poissa ja aamu alkaa molemmilla aamu-unisena.

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harakankello

      Näin se taas kävi, että heräsin kello 9.00 koiraa pidättämään ja en siinä kiireessä, kuin vettä hörppäsin. Tultuani kotiin kuuntelisin mieluusti naapurien jutustelua, mutta liian paksu betoniseinä tahtoo tehdä mahdottomaksi, mutta poikkeus on silloin, kun ääni on kiihkeä ja normaalilla tasolla. Ei vain kuulu kuin lintujen laulu. Niimpä kuuntelen seinäkaappikello, joka lyödä paukuttaa tasatunnein.

    • Tumipe

      Oletko sinä joku kelloaddikti, kun useissa keskusteluissa puhut kelloistasi, ja niiden lyönneistä.
      No, ei se mitään, kyseessä lienee vaaraton pakkomielle. Pidä se vain siinä, äläkä sairastu mihinkään vaarallisempaan.
      Hyvää jatkoa sinulle, ja kelloillesi. : )))

    • Aamuunastikaljaa

      Ihan kateeksi käy tuota hiljaisuutta ja rauhaa ! No, kunhan sinnekkin tulee yksikin somaliperhe teidänkin elämää rikastuttamaan niin opitte tietämään mitä meteli ja epäsopu taloyhtiössä merkitsee.
      Nauttikaa siihen asti.

      • Somppujenvihaaja

        Älä edes puhu somaliperheistä, olen saanut niistä ikuisen trauman, ja rukoilen Jumalaa, tai vaikka itse Saatanaa, aivan sama kunhan jompikumpi pitää ne kaukana tästä talosta. Nyt ei ole yhtään, mutta pelko ja kauhu on aina mielessä, kun ei koskaan tiedä milloin niitä taas taloon tulee. Sitä helvettiä ei kukaan ymmärrä, joka ei sitä ole itse kokenut. Otan osaa ,
        kaikille heistä kärsiville.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe