Joudun käyttämään työssäni paljon kännykkää ja sillä kirjoittaminen on työlästä. Onko kokemuksia irrallisista näppäimistöistä? Esim. Logitech K480 multi-device näppäimistö kiinnostaa.
Kännykkään näppäimistö
24
1633
Vastaukset
- Virtuaalinennäppis
Näissä on Jo valmiina näppäimistö. Fyysisten aika on ollut jo pitkään ohi.
Paikallaan ollessa tuo on varmaan kätevä, kun sitä voi käyttää myös tietokoneen kanssa. Jos pitää kuljettaa mukana, niin tällainen olisi varmaan kätevämpi:
https://hinta.fi/963856/microsoft-gu5-00008- Elviira1
Muuten hyvä tuo Microsoftin näppis, mutta puuttuu ääkköset.
Elviira1 kirjoitti:
Muuten hyvä tuo Microsoftin näppis, mutta puuttuu ääkköset.
Vain kuvasta. Kyllä Suomessa myytävissä näppiksissä ne on - ainakin suurimmissa kaupoissa:
https://im.mtv.fi/image/5350202/landscape16_9/1024/576/e982e7644445b07289dea3c3e4896a8f/cy/img-2751.jpg
Funktionäppäimet taitaa puuttua, mutta eihän niitä puhelimella tarvitse.- Elviira1
Kiitos vastauksesta. Menee harkintaan tämä malli.
- Elviira1
Elviira1 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Menee harkintaan tämä malli.
No eipä löydykään ääkkösillä olevia näppäimistöjä puhelimeen. Okaro: mistä tuon kuvan nappasit?
Elviira1 kirjoitti:
No eipä löydykään ääkkösillä olevia näppäimistöjä puhelimeen. Okaro: mistä tuon kuvan nappasit?
Tässä ainakin on:
https://www.teknikmagasinet.fi/tuotevalikoima/pc-konsolit/pc-tarvikkeet/nappaimistot/microsoft-universal-foldable-keyboard
Tuo on ilmeisesti poistuva malli, kun saatavuus on vähän heikkoa. Yleensä merkittävät suomalaiset myyjät kyllä myyvät suomenkielisiä näppiksiä, joku halvat hinnat voi toki toimia toisin.
Samoin Gigantissa, mutta se pitäisi noutaa:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/hiiret-ja-nappaimistot/MSUFK/microsoft-universal-taitettava-nappaimisto-musta
Tuo Halvat hinnat paikan näppis ei edes ole Microsoftin (näissä hintavertailuissa kannattaa aina varmistaa, että tuote on todella oikea)Tässä on myös yksi varsin näppärä ja edullinen näppis:
https://www.iphonetalo.fi/deltaco-bluetooth-nappaimisto-5658.html
Minulla on hieman vastaava ja toimii ihan hyvin.
Tässä on myös taitettava näppis:
http://www.cruzbroker.fi/tuote/deltaco-wireless-mini-keyboard-foldable-bluetooth-waterproof-ipx5-usb-nordic-/7333048009760/- Elviira1
Kiitti taas. Olin eilen yhteyksissä Giganttiin ja sieltä sanottiin, että heillä myynnissä olevissa malleissa ei ole ääkkösiä. Pitänee tutkailla noita antamiasi vaihtoehtoja.
Elviira1 kirjoitti:
Kiitti taas. Olin eilen yhteyksissä Giganttiin ja sieltä sanottiin, että heillä myynnissä olevissa malleissa ei ole ääkkösiä. Pitänee tutkailla noita antamiasi vaihtoehtoja.
Gigantin sivuilta: "Näppäinasettelu: Yleispohjoismainen (77 näppäintä)" Joku on siellä vain töissä.
- Tuossanoin
Mitä teet puhelimellasi? Millainen puhelin on kyseessä?
- Elviira1
Joudun kirjoittamaan pitkiä tekstejä puhelimessa olevaan työohjelmaan. On tosi työlästä näppäillä puhelimen näppiksellä, koska käytän normaalisti kymmensormijärjestelmää. Samsung Galaxy J5.
- virtuaalinäppisparas
Elviira1 kirjoitti:
Joudun kirjoittamaan pitkiä tekstejä puhelimessa olevaan työohjelmaan. On tosi työlästä näppäillä puhelimen näppiksellä, koska käytän normaalisti kymmensormijärjestelmää. Samsung Galaxy J5.
Ennakoiva tekstinsyöttö on nykyään varsin tehokas. Se oppii kun kirjoittaa paljon eli ei aina tarvitse kirjoittaa kirjan kirjaimelta sanaa.
- Eiseopimitään
virtuaalinäppisparas kirjoitti:
Ennakoiva tekstinsyöttö on nykyään varsin tehokas. Se oppii kun kirjoittaa paljon eli ei aina tarvitse kirjoittaa kirjan kirjaimelta sanaa.
Juu ei tartte. Ainoastaan korjata jokainen sana kun automatiikka ehdottaa ihan vallan muuta kuin on tarkoittanut kirjoittaa.
- hyvänäppis
Eiseopimitään kirjoitti:
Juu ei tartte. Ainoastaan korjata jokainen sana kun automatiikka ehdottaa ihan vallan muuta kuin on tarkoittanut kirjoittaa.
Mulla ehdottaa aina sitä oikeaa:)
- Elviira1
Kyllä ennakoiva tekstinsyöttö on käytössä, mutta isommalla näppiksellä olisi vielä parempi kirjoittaa.
- kyrsäukko
virtuaalinäppisparas kirjoitti:
Todella ärsyttävä ominaisuus kirjoitustaitoiselle on tuo ennakoiva tekstinsyöttö.
Kirjoitustaidottomalle vähäisen sanavaraston omaavalle, eli vittu, perkele, saatana jullille ennakoiva tekstinsyöttö lienee ihan paikallaan. - Elviira1
Joo, kyllä ennakoiva on muuten kätevä, mutta ehdottaa kieliopillisesti väärin. Ja valitettavasti tämä ärsyttää minua ja on aika työlästä korjailla. Olen joutunut työssäni käyttämään kieliopillisesti oikeaa tekstiä vuosikymmeniä.
- kyrsäukko
Sitten meitä on kaksi.
- Näinmeidänfirmassa
En jaksaisi raahata erillistä näppäimistöä puhelimen mukana. Työkäyttöön etenkin kirjoitteluun läppäri on kaikista paras. Kännykällä hoidetaan vain pienet asiat.
- Elviira1
Joo, kyllä kirjoittaisin läppärillä, mutta ei työnantaja sellaista kustanna. Ja tämän irtonäppiksen maksaisin ihan itse, jotta helpottaisin omaa työtäni. Ehkä tässäkin asiassa teen väärin, mutta saisin työni tehtyä tehokkaammin.
- Eikannatamaksaa
Elviira1 kirjoitti:
Joo, kyllä kirjoittaisin läppärillä, mutta ei työnantaja sellaista kustanna. Ja tämän irtonäppiksen maksaisin ihan itse, jotta helpottaisin omaa työtäni. Ehkä tässäkin asiassa teen väärin, mutta saisin työni tehtyä tehokkaammin.
Ei näitä kannata itse maksaa varsinkin kun eivät ole mitään halpoja. Jos työnantaja ei anna parempia laitteita niin se on hänen ongelma jos et saa tehtyä kirjoitustyötä nopeammin. Enhän minäkään hanki tiettyjä siivousvälineitä siivoustyöpaikkaani jotta saisin tehtyä työt nopeammin.
- Elviira1
Näinhän se tietysti on, mutta tässä tapauksessa olisin itse valmis maksamaan muutaman kympin siitä, että työni sujuu paremmin. Voisin näppistä käyttää myös työajan ulkopuolella omassa henk.koht. puhelimessa.
- Tuossanoin
Tabletti näppäimistöllä tai pikkuläppäri olisi hyvä. No, mehän emme tiedä, että mitä aloittaja tekee työksensä. Laitteen mahtuminen taskuun voi olla ehdoton vaatimus.
Hankin taskukokoisen Nokian valmistaman näppäimistön symbian-laitteen kaveriksi joskus viime vuosikymmenen alussa. Käsittämätöntä kyllä, se vaikuttaisi vieläkin pelaavan mainiosti, ja on näköjään yhteensopiva sekä Android että ios laitteiden kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657