Kännykkään näppäimistö

Elviira1

Joudun käyttämään työssäni paljon kännykkää ja sillä kirjoittaminen on työlästä. Onko kokemuksia irrallisista näppäimistöistä? Esim. Logitech K480 multi-device näppäimistö kiinnostaa.

24

1633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virtuaalinennäppis

Näissä on Jo valmiina näppäimistö. Fyysisten aika on ollut jo pitkään ohi.

• Elviira1

Muuten hyvä tuo Microsoftin näppis, mutta puuttuu ääkköset.

• Elviira1

Kiitos vastauksesta. Menee harkintaan tämä malli.

• Elviira1
        Elviira1 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Menee harkintaan tämä malli.

No eipä löydykään ääkkösillä olevia näppäimistöjä puhelimeen. Okaro: mistä tuon kuvan nappasit?

• Elviira1 kirjoitti:

No eipä löydykään ääkkösillä olevia näppäimistöjä puhelimeen. Okaro: mistä tuon kuvan nappasit?

Tässä ainakin on:

https://www.teknikmagasinet.fi/tuotevalikoima/pc-konsolit/pc-tarvikkeet/nappaimistot/microsoft-universal-foldable-keyboard

Tuo on ilmeisesti poistuva malli, kun saatavuus on vähän heikkoa. Yleensä merkittävät suomalaiset myyjät kyllä myyvät suomenkielisiä näppiksiä, joku halvat hinnat voi toki toimia toisin.

Samoin Gigantissa, mutta se pitäisi noutaa:

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/hiiret-ja-nappaimistot/MSUFK/microsoft-universal-taitettava-nappaimisto-musta

Tuo Halvat hinnat paikan näppis ei edes ole Microsoftin (näissä hintavertailuissa kannattaa aina varmistaa, että tuote on todella oikea)

• Elviira1

Kiitti taas. Olin eilen yhteyksissä Giganttiin ja sieltä sanottiin, että heillä myynnissä olevissa malleissa ei ole ääkkösiä. Pitänee tutkailla noita antamiasi vaihtoehtoja.

• Elviira1 kirjoitti:

Kiitti taas. Olin eilen yhteyksissä Giganttiin ja sieltä sanottiin, että heillä myynnissä olevissa malleissa ei ole ääkkösiä. Pitänee tutkailla noita antamiasi vaihtoehtoja.

Gigantin sivuilta: "Näppäinasettelu: Yleispohjoismainen (77 näppäintä)" Joku on siellä vain töissä.

• Tuossanoin

Mitä teet puhelimellasi? Millainen puhelin on kyseessä?

• Elviira1

Joudun kirjoittamaan pitkiä tekstejä puhelimessa olevaan työohjelmaan. On tosi työlästä näppäillä puhelimen näppiksellä, koska käytän normaalisti kymmensormijärjestelmää. Samsung Galaxy J5.

• virtuaalinäppisparas
        Elviira1 kirjoitti:

Joudun kirjoittamaan pitkiä tekstejä puhelimessa olevaan työohjelmaan. On tosi työlästä näppäillä puhelimen näppiksellä, koska käytän normaalisti kymmensormijärjestelmää. Samsung Galaxy J5.

Ennakoiva tekstinsyöttö on nykyään varsin tehokas. Se oppii kun kirjoittaa paljon eli ei aina tarvitse kirjoittaa kirjan kirjaimelta sanaa.

• Eiseopimitään
        virtuaalinäppisparas kirjoitti:

Ennakoiva tekstinsyöttö on nykyään varsin tehokas. Se oppii kun kirjoittaa paljon eli ei aina tarvitse kirjoittaa kirjan kirjaimelta sanaa.

Juu ei tartte. Ainoastaan korjata jokainen sana kun automatiikka ehdottaa ihan vallan muuta kuin on tarkoittanut kirjoittaa.

• hyvänäppis
        Eiseopimitään kirjoitti:

Juu ei tartte. Ainoastaan korjata jokainen sana kun automatiikka ehdottaa ihan vallan muuta kuin on tarkoittanut kirjoittaa.

Mulla ehdottaa aina sitä oikeaa:)

• Elviira1

Kyllä ennakoiva tekstinsyöttö on käytössä, mutta isommalla näppiksellä olisi vielä parempi kirjoittaa.

• kyrsäukko
        virtuaalinäppisparas kirjoitti:

Todella ärsyttävä ominaisuus kirjoitustaitoiselle on tuo ennakoiva tekstinsyöttö.
        Kirjoitustaidottomalle vähäisen sanavaraston omaavalle, eli vittu, perkele, saatana jullille ennakoiva tekstinsyöttö lienee ihan paikallaan.

• Elviira1

Joo, kyllä ennakoiva on muuten kätevä, mutta ehdottaa kieliopillisesti väärin. Ja valitettavasti tämä ärsyttää minua ja on aika työlästä korjailla. Olen joutunut työssäni käyttämään kieliopillisesti oikeaa tekstiä vuosikymmeniä.

• kyrsäukko

Sitten meitä on kaksi.

• Näinmeidänfirmassa

En jaksaisi raahata erillistä näppäimistöä puhelimen mukana. Työkäyttöön etenkin kirjoitteluun läppäri on kaikista paras. Kännykällä hoidetaan vain pienet asiat.

• Elviira1

Joo, kyllä kirjoittaisin läppärillä, mutta ei työnantaja sellaista kustanna. Ja tämän irtonäppiksen maksaisin ihan itse, jotta helpottaisin omaa työtäni. Ehkä tässäkin asiassa teen väärin, mutta saisin työni tehtyä tehokkaammin.

• Eikannatamaksaa
        Elviira1 kirjoitti:

Joo, kyllä kirjoittaisin läppärillä, mutta ei työnantaja sellaista kustanna. Ja tämän irtonäppiksen maksaisin ihan itse, jotta helpottaisin omaa työtäni. Ehkä tässäkin asiassa teen väärin, mutta saisin työni tehtyä tehokkaammin.

Ei näitä kannata itse maksaa varsinkin kun eivät ole mitään halpoja. Jos työnantaja ei anna parempia laitteita niin se on hänen ongelma jos et saa tehtyä kirjoitustyötä nopeammin. Enhän minäkään hanki tiettyjä siivousvälineitä siivoustyöpaikkaani jotta saisin tehtyä työt nopeammin.

• Elviira1

Näinhän se tietysti on, mutta tässä tapauksessa olisin itse valmis maksamaan muutaman kympin siitä, että työni sujuu paremmin. Voisin näppistä käyttää myös työajan ulkopuolella omassa henk.koht. puhelimessa.

• Tuossanoin

Tabletti näppäimistöllä tai pikkuläppäri olisi hyvä. No, mehän emme tiedä, että mitä aloittaja tekee työksensä. Laitteen mahtuminen taskuun voi olla ehdoton vaatimus.

Hankin taskukokoisen Nokian valmistaman näppäimistön symbian-laitteen kaveriksi joskus viime vuosikymmenen alussa. Käsittämätöntä kyllä, se vaikuttaisi vieläkin pelaavan mainiosti, ja on näköjään yhteensopiva sekä Android että ios laitteiden kanssa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      193
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33