Julkinen häpäisijä

Ilmailun julkinen häpäisijä on taas vauhdissa!
https://www.flightforum.fi/topic/31629-koululento-ultrakevyellä-lentokoneella/?page=2

Seuraa, kenen vuoro on nyt joutua häpäistäväksi ja kuka on seuraava.
1
Ilmoita


62 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Älähän nyt. Kyllä PT kestää tuon Hyvösen tekemän häpäisy-yrityksen.
4 VASTAUSTA:
Mulla on isompi asperger kuin sulla. Hähhähhää.
Eipä vaan kestänyt. Kohta se kyllä poksahtaa omaan taydellisyyteensä.
Kas. Ärsyttääkö ?
Ai se että poksahtaa? No eipä suuremmin.
+Lisää kommentti
Kyllä täytyy sanoa, että Timo tuossa häpäisi itse itsensä. Peterillä on ollut perusteltuja ja asiallisia kommentteja. Ja sitten Timo yhtäkkiä tullee pilkkaamaan julkisesti halventavalla kommentilla. En ymmärrä tuollaista koulukiusaaja mentaliteettiä. Olen tähän asti kuvitellut, että Timo on fiksu tolkun mies. Kyllä nyt pisteet ropisivat ja paljon.

Täytyy sanoa, että Tähtisen kommentit saivat myös katsomaan Juutuupista Timon edesottamuksia. Ja sieltähän niitä löytyi. Eikä Tähtinen taaskaan näyttänyt pötyä puhuvan.
7 VASTAUSTA:
Jos et ole sattunut huomaamaan, ketjusta on poistettu Tähtisen pitkä vuodatus, jossa Nimenomaan Tähtinen kävi päälle eikä Hyvönen.
Niin kävi poksahdus toteen.
Kukahan_halvensi_ketä kirjoitti:
Jos et ole sattunut huomaamaan, ketjusta on poistettu Tähtisen pitkä vuodatus, jossa Nimenomaan Tähtinen kävi päälle eikä Hyvönen.
Tähtisen pitkä vuodatus taisi olla kuitenkin vastaus Timon halventavaan kommenttiin. Ja siinä oli hyvin paljon asiaakin. Lisäksi kaikki, mitä Tähtinen kommentoi Timon taitolentoliikkeistä, on nähtävissä myös Juutuupista Timon itse lataamista videoista.

Toki en tiedä, onko Timolla taitolentokelpuutusta ja onko hänen koneensa taitolentokelpoinen vai ei. Onnettomuustutkintaselostusten mukaan kaikki RV:t eivät automaattisesti ole taitolentokelpoisia.

Oman käsitykseni mukaan Tähtinen pyrkii ja on ansiokkaasti pyrkinyt kasvattamaan ilmailun turvallisuutta omalla toiminnallaan. On toki totta, että me kaikki olemme ihmisiä ja siksi teemme virheitä. Mutta hyvän lentäjän tunnistaa siitä, kuinka hän suhtautuu omiin virheisiinsä tai virheellisiin asenteisiinsa niiden paljastuttua.
ei sitä oo taitolentokelpuutuksella ennenkään rolleja lennetty.... Se on vaan liikehdintää kato, ei taitolentoa.
Kas. Pieni trollimme on herännyt talvihorroksesta.

Nykyinen ilmailulaki tuli voimaan 7 päivänä marraskuuta 2014.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20140864

Lain 63 § 11 momentti (toisinto Part.FCL.010:stä) määrittelee, mitä on taitolento Ilmailulain mukaan.

"11) taitolennolla ilma-aluksella tarkoituksellisesti suoritettavia lentoliikkeitä, joihin liittyy nopeita muutoksia sen lentoasennossa, poikkeuksellisia lentoasentoja tai poikkeuksellisia nopeuden vaihteluja, joita ei tarvita normaalissa lennossa tai muihin lupakirjoihin tai kelpuutuksiin kuin taitolentokelpuutukseen tähtäävässä koulutuksessa."

Kuten nimikin sanoo, siihen tarvittaisiin myös se TAITO.

Taitolentoa varten tarvitaan nykyisin taitolentokelpuutus.
Siitä säätää EASA:n Part.FCL.

Part.FCL.800:
"Taitolentokelpuutus
a)Lentokoneen, TMG-moottoripurjelentokoneen tai purjelentokoneen ohjaaja saa suorittaa taitolentoa vain, joshänellä on asianmukainen kelpuutus.
b)Taitolentokelpuutuksen hakijan on oltava suorittanut
1)vähintään 40 tuntia lentoaikaa, tai purjelentokoneiden osalta120 lentoonlähtöä,ilma-aluksen päällikkönä kyseisellä ilma-alusryhmällälupakirjan myöntämisen jälkeen
2 )koulutus hyväksytyssä koulutusorganisaatiossa, mukaan luettuna
i)kelpuutuksen mukainen teoriakoulutus
ii)vähintään 5 tuntia tai 20 lentoa taitolentokoulutusta kyseisellä ilma-alusryhmällä.
c) Taitolentokelpuutuksen oikeudet rajoittuvat siihen ilma-alusryhmään, jolla lentokoulutus on suoritettu. Oikeudet laajennetaan toiseen ilma-alusryhmään, jos ohjaajalla on kyseisen ilma-alusryhmän lupakirja ja hän on suorittanut hyväksytysti vähintään kolme koululentoa opettajan kanssa, jotka kattavat kyseisen ilma-alusryhmän taitolentokoulutusohjelman kokonaisuudessaan.

Trollimme lienee oikeassa osittain, ennen ei sitä ja ennen ei tätä. Ja ennen oli ennen; nyt on nyt.
On murheellista katsella YouTubesta lentäjämme sinne tallentamia videoita, joissa yritystä ei sinänsä puutu; ainoastaan taito, impulssikontrolli ja kyky tai halu noudattaa lentoturvallisuudesta annettuja määräyksiä loistavat poissaolollaan.
Ultra ei ole lentokone, sillä saa lentää taitolentoa ilman taitolentokelpuutusta.
ex.sil kirjoitti:
Ultra ei ole lentokone, sillä saa lentää taitolentoa ilman taitolentokelpuutusta.
Eli suomessa ei ole sähkölentokoneita. Yhdistyskin väärällä nimellä.
+Lisää kommentti
Liittovaalit on tulossa, muistakaa äänestää kaikki. Älkääkä kallistelko liikaa niitä koneita, on kuulemma vaarallista.
1 VASTAUS:
Hyvä ehdotus.

Tämä äänestyskehotus.

Liittovaalit ovat tulossa marraskuussa. Toivomme runsasta äänestysaktiivisuutta, kun liiton hallitusjäseniä taas valitaan. Ja hyviä ehdokkaita. Sellaisia aikaansa seuraavia ja sanavalmiita. Niinkuin esimerkiksi tämän säikeen kirjoittajat.

Selvyyden vuoksi muistutan että ehdokkaaksi ei voi asettua nimimerkillä vaan ihan omalla nimellä vaan.
+Lisää kommentti
Hei kaikki rakkaat ilmailuhenkiset ystäväni.
Eräänä päivänä silmiini osui juutuupi-otos jossa oli kuvattu lentoa Malmilta Pyhtäälle.

Kuvaaja korosti erityisesti sitä, kuinka oli liittynyt (nähtävästi puutteellisen impulssikontrollin seurauksena) ”vaakakierteellä” myötätuuliosalle. Ja niin edelleen.

Näytin rainan F18-lentokonetta työkseen lentävälle lähipiirin henkilölle. Hän, ilmataistelukouluttaja, kommentoi kieputusta näin:

”Ei kai tuossa. Ehkä vähän puutteellinen nokan nosto, vaatii vaiheittaisuutta ja selkeän pysäytyksen ennen pyöritystä. Jalan käyttö liian vähäistä ja työntö selkäasentoon tullessa puuttui käytännössä kokonaan joista syistä nokka repsahtaa ja suunta muuttuu melkoisesti....”

Taitolentoa tulisi lentää silloin, jos siihen on saatu koulutus ja kelpuutus.

Taitolentoa ei tulisi lentää jos ei ole saanut koulutusta eikä kelpuutusta eikä varsinkaan hetken mielijohteesta.

Ugh.
1 VASTAUS:
Oli unohtua linkki tähän ilmojen huimapään videoon.

https://youtu.be/uz_IjhJqfsE

Pankaa nyt toki merkille myös alkupään vauhdikas lähtö sieltä Malmin päästä.
+Lisää kommentti
Saako SIL rahallista korvausta esimerkiksi Trafilta edustajansa suorittaman ilmailuturvallisuuden valvontatyön perusteella? Jos saa, sen määrä tulee julkistaa. Jos ei, sitä tulee vaatia.
1 VASTAUS:
Voi jospa tietäisit.

Paras korvaus harrasteilmailuyhteisölle on se jos edes yksi ihmishenki säästyisi sen ansiosta, että ymmärretään se, että kaikki omasta mielestä hienolta näyttävät asiat eivät ole turvallisia eikä niitä tule jäljitellä.

Teemme asennekasvatustyötä lentoturvallisuuden parantamiseksi.

Holtiton impulsiivisuus ei kuulu turvalliseen ilmailuun.
+Lisää kommentti
Ymmärrän näistä hyökkäyksistä että Hyvönen olisi käytettävissä pj-ehdokkaaksi, sillä ei kai mitään muuta syytä näin lapselliselle ajojahdille voi olla. Saa kyllä minun ääneni.
3 VASTAUSTA:
En tiedä minkä yhteisön puheenjohtajuutta mainitsemasi henkilö tavoittelee. Nykyinen SIL pj on erovuorossa v 2019.

Oletettavammin ymmärsit jotakin väärin.
Muutoin, en tiedä mikä on tarkoittamasi "lapsellinen ajojahti". Voitko avata hiukan? Tämä dialogi alkoi siit', että ystväni Seppo Koehmainen soitti minulle ja sai tilannepäivityksen Malmin ultralennätyksistä - ja kertoi asiasta ilahtuneena Flight Forumilla. (Se on se keskustelupalsta jossa esiinnytään aina omalla nimellä).

Mainitsemasi henkilö-joka-saa-äänesi vastasi Kolehmaiselle tyylilleen uskollisena:

" Kannattaa myös keskustella asiasta asiantuntijoiden kanssa. UPL on oma alueensa ja siinä on omat vinkeensä, joita kaikki PP-lentäjät eivät oikein tunne (yleensä elopainostaan johtuen) vaan "tiedot" ovat oletuksia ja kuulopuheita.

Hyvin vähänhän tätä ultradissausta enää nykyään on, kun vertaa esim. 10 vuoden takaiseen aikaan.

t. Timo "

Pidätkö tällaista vastausta korrektina vai löydtkö siitä jotakin kyseenalaista?
Tässäpä päivän trolli. Olen ymmärtänyt että täällä pitää kirjoitella sellaisia.

Olen miettinyt tätä pj-asiaa yön ylitse. Vuoden 2019 marraskuu olisi paras aika tulevalle johtajalle siirtyä MLY:stä SIL:iin.

Lentäminen Malmilla päättyy juuri noihin aikoihin ja kenttä kaivetaan auki pian sen jälkeen kun Gasumin kaasuputki ja sen tarvitsema anodikenttä rakennetaan itä-länsi-suunnassa.

Kun Malmia ei siksi noihin aikoihin enää tarvitse yrittää pelastaa ja kun nykyinen SIL pj on tuolloin erovuorossa, on paikka kuin tilattu innokkaalle ja energiselle johtajalle. Pj voi vaikuttaa liiton linjauksiin ja korjata toisaalla esitetyt puutteet. SIL voisi olla jatkossa enemmän sellainen Hyvösen tällä viikolla omalla palstallaan peräänkuuluttama Yleisilmailuliitto ja se voisi ryhtyä ajamaan yleisilmailun asiaa - jota se Lahtisen käsityksen mukaan se ei hoida nykyään lainkaan. Toki itse olen asiasta tyystin toista mieltä. Ehkäpä sisältä päin näkee enemmän kuin kaukaa sivusta.
+Lisää kommentti
Pidän sitä helvetin paljon korrektimpana kuin jotain tyhjänpäiväistä kaartelun kommentointia, joka on suunnilleen alhaisista alhaisin isku vyön alle mitä lentäjä voi toiselle tehdä. Alitit itsesi, ja puhun nyt rimasta jonka olet polkenut syvälle suohon jo vuosia sitten.
3 VASTAUSTA:
Kiitän selväsanaisesta kommentista, jonka kieliasukin kertoi enemmän kuin sanojen määrä. En koskaan lakkaa ihmettelemään tätä someraivon ja roiskuvan virtuaalisyljen määrä joka täällä tulee vastaan.

Jos lähdössä nousukaarto alkaa isolla kuormitusmonikerralla 200 ft korkaudesta AGL, koneella, jolla on sellainen siipiprofiili kuin RV:ssa on, ei pilotilla ole ongelmatilanteessa kovin pitkä elinaikaennuste.

Ja saattaahan asia olla niin, että FCL määräykset eivät koske sinua ja sinun kavereitasi. Minä en muistaakseni ole määritellyt lentsääntöjä, mutta yritän noudattaa niitä ja opettaa niitä oppilailleni jotka opettavat niitä edelleen oppilailleen.

Mikä tai mitkä ovat ne syyt, jotka mielestäsi oikeuttavat kouluttamattoman experimental-pilotin lentämään taitolentoa asutuskekuksen yläpuolella. "Siksi kun se on kivaa ja näyttää upealta Youtubessa?"

Ei sen puoleen, minäkin joskus ilmailijaurani alkuvuosina ennen kuin oli edes 500 tuntia koossa, uskoin olevani tavattoman hyvä lentäjä ja kiusaus oli lentää näytttävästi kun joku oli katsomassa. Nykyään on lisäksi Youtube, johon uroteot voi laittaa näkyville, jos tapahtumahetkellä ei ollut riittävästi yleisöä.

Tiedätkö, että ulostulosi on trolliksikin verraten kehno.
Peter__T kirjoitti:
Kiitän selväsanaisesta kommentista, jonka kieliasukin kertoi enemmän kuin sanojen määrä. En koskaan lakkaa ihmettelemään tätä someraivon ja roiskuvan virtuaalisyljen määrä joka täällä tulee vastaan.

Jos lähdössä nousukaarto alkaa isolla kuormitusmonikerralla 200 ft korkaudesta AGL, koneella, jolla on sellainen siipiprofiili kuin RV:ssa on, ei pilotilla ole ongelmatilanteessa kovin pitkä elinaikaennuste.

Ja saattaahan asia olla niin, että FCL määräykset eivät koske sinua ja sinun kavereitasi. Minä en muistaakseni ole määritellyt lentsääntöjä, mutta yritän noudattaa niitä ja opettaa niitä oppilailleni jotka opettavat niitä edelleen oppilailleen.

Mikä tai mitkä ovat ne syyt, jotka mielestäsi oikeuttavat kouluttamattoman experimental-pilotin lentämään taitolentoa asutuskekuksen yläpuolella. "Siksi kun se on kivaa ja näyttää upealta Youtubessa?"

Ei sen puoleen, minäkin joskus ilmailijaurani alkuvuosina ennen kuin oli edes 500 tuntia koossa, uskoin olevani tavattoman hyvä lentäjä ja kiusaus oli lentää näytttävästi kun joku oli katsomassa. Nykyään on lisäksi Youtube, johon uroteot voi laittaa näkyville, jos tapahtumahetkellä ei ollut riittävästi yleisöä.

Tiedätkö, että ulostulosi on trolliksikin verraten kehno.
Anteeksi; olin edellä epätäsmällinen. Sain juuri puhelimessa kommentin Malmilta. Kuulemani mukaan RV:n nousukaarto alkaa huomattavan pitkään jatkuneen vaakakiihdytyksen jälkeen jo keskimäärin 100 ft AGL. Minkä jälkeen kallistus on tyypillisesti 90 astetta. Voi, olisinpa itsekin näkemssä. Se on varmasti jännää.

Lentämisessä turvallisuutta lisäävät hyväksi koetut vakiotoiintamenetelmät, SOP:t. On valitettavaa että Malmilla RV:n omistaja on kehittänyt epätavallisesta taitolentoliikkeestä itselleen lentoonlähdön SOP:n. Into ilman taitoa tai harkintakykyä ei ole ilmailussa hyväksi.

Kokenut lennonopettajakollegani kommentoi tätä touhua eilen kysymällä: "Tiedätkö, millä sanoilla lento-onnettomuus usein julistetaan alkaneeksi? "Annas kun mä näytän yhden jutun".
ko. videolla ei suinkaan ollut mitään tyhjänpäiväistä kaartelua. Siinä lennettiin joku vaakakierrettä etäisesti muistuttava liike, missä nokkakin kääntyi mihin sattui ja vaadittiin massiivisia korjausliikkeitä suunnan pitämiseksi.

Että en nyt pidä kovinkaan turhanpäiväisenä sitä, että tällaiseen holittomuuteen puututaan .
+Lisää kommentti
Peter_T, kannattaisiko siis tätä nyt hyödylliseksi koettua ilmailuturvallisuuden valvontatyötä SIL:n toimesta edelleen laajentaa?

Silloin olisi tarpeellista huolehtia lisääntyvän tietomäärän järjestämisestä, säilyttämisestä ja edelleen jakelusta sosiaalisen median kanaviin. Toimintaan osallistuville tulisi myös luoda motivoiva toimintaympäristö ja organisaatio, ehkäpä SIL:n hallituksen alaisuudessa toimiva toimikunta.

Luotan tässäkin asiassa täysin Sinun kyvykkyyteesi, laajoihin tietoihisi, verkostoihisi ja halukkuuteesi hoitaa asioita jäsenistön hyväksi. Ottaen edelleen huomioon ylivertaiset sosiaaliset taipumuksesi, ehdotan Sinua toimikunnan vetäjäksi.

Koko Suomen Ilmailuliiton jäsenkunnan luottamusta Sinua kohtaan osoittaa jo valintasi hallituksen jäseneksi, joten ei kun toimeksi!
1 VASTAUS:
Ihailtavaa sarkasmia.

On ilo lukea täällä perin havinaista herkkua, kieliopillisesti puhdasta suomen kieltä. Syntaktisesti siis. Semanttisesti taasen .... Hoh hoijaa.
+Lisää kommentti
Pistää silmään tuo Tähtisen jeesustelu Hyvösen lennoista taitolentona. Millaiset kelpoisuudet on ja on ollut opiston purjelennon opettajien opettajilla on/ on ollut opettaa taitolentoa opettajakurssilla?
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Kai te itse tiedätte sisäisen valvonnan periaateella keitä opettajia teillä on ollut ja millaisia ohjelmia he ovat kouluttaneet? Siksi on olemassa vastuullinen johtaja. täytyykin alkaa tutkimaan teidän käyttämiä koulutusohjelmia!
1 VASTAUS:
Kuullut_ihan_muuta -nimimerkillä kirjoittajalla lienee jotain hajua ilmailun koulutuksesta kun asiaa ihmettelee. Samalla tiedolla hän kyllä osaisi myös kirjoittaa ihan heti sen, millä oikeuksilla ja milloin on purjelennon opettajakurssilla taitolentoliikkeitä aikanaan koulutettu.

Koska asia ei kaikille ole tuttu kuvaan asiaa lyhyesti. Purjelentokoulutus (myös opettaja-) on kansallista koulutusta, ainakin vielä. Kansallisen koulutuksen ja kansallisen GPL-lupakirjan aikaan ei ollut olemassa taitolentokelpuutuksia, ainoastaan epämääräinen viittaus tarvittavaan "koulutukseen" jota ei oltu määritelty. Silloin taitolentokoulutkseksi tunnuttiin katsottavan aika vaihelevia koulutuksia. Niitä ei myöskään erityisesti dokumentoitu kun ei ollut vaatimuksia. Nykyisin suurimmalla osalla purjelentäjiä on Part-FCL lupakirjat ja niissä vaatimuksena on asianmukainen taitolentokelpuutus jos haltija aikoo taitolentoa lentää. Nykyisin on myös ihan asiallisia taitolentokursseja kunnon koulutusohjelmalla (täyttävät Part-FCL vaatimukset vaikka ovatkin vielä kansallisia kursseja).

Puheena olleessa purjelennon opettajakurssissa ei ole ollut taitolentoa tai liikehtimistä noin kymmeneen vuoteen vaikka se kansallista koulutusta edelleen onkin. Taitolennon ei katsottu olevan purjelennonopettajan opetusosaamista edistävää ja harjoitukset poistettiin ohjelmista 2000-luvun alkupuolella. Sitä ennen oli opekurssilla ns. temppukeikat ja jopa yksinlentoharjoitus aiheesta. Ne olivat linjassa sen aikaisen säädöstön kanssa.
Opekurssien kouluttajilla on siitä huolimatta ollut sekä kansallisen säädöstön edellyttämä koulutus ja nyttemmin Part-FCL-lupakirjoilla lentäessään ACRO-kelpuutukset lupakirjoissaan.

Nykyisen purjelennon opettajakurssin koulutusohjelman harjoitteisiin ei kuulu taitolento. Ohjelma on aika lailla sama kuin Part-FCL edellyttäisi vaikka kurssi edelleen on kansallisen säätelyn alainen.

Ai niin, kiitos vaan, kyllä meidän SMS toimii. Se Auditoitiinkin ihan vasta Trafin toimesta. Nimimerkki on tervetullut toimistolle tutkimaan koulutusohjelmia. Ne eivät ole salaisia.

Matti Huoviala
Koulutuspäällikkö
Suomen Urheiluilmailuopisto Oy
FI.ATO.2021
+Lisää kommentti
Joo, opiston koulutusohjelmaan kuului silmukka Ikaruksella, tiedä näistä opettajien kelpuutuksista.
Ilmoita
Perkele! Onko konetta kallistettu opekurssilla?
1 VASTAUS:
Kyllä, termiikkikaarrossa yli 60%!
+Lisää kommentti
Sinä, joka kuulet ihan muuta. Tähän aikaan vuorokaudesta en ryhtynyt kelaamaan vanhaa koulutuskirjanpitoa joka on Malmilla, minä Jyväskylässä. Sevitin kuitenkin asiaa eteenpäin välittömästi edellä olevan kirjoitettuani. Ennen vanhaan opistolla oli kansallisiin määräyksiin perustuva koulutusohjelma, jossa oli käsittääkseni mukana tuohon, EASAa ja ATO:a edeltävään aikaan tyypillinen- ja ohjelmaan hyväksytysti kuuluva - "temppukeikka".

Vasta FCL:n aikaan taitolennon määritelmä tarkentui. Eli. "Ennen oli ennen. Nyt on nyt". Moni asia on toisin. meillä on esimerkiksi Malmin toimistossakin vain yksi kopiokone.

Sitä koulutusohjelmaa ei nykyisin käytetä, kun opistolla on ATO-status. vanhaan aikaan, kun opisto toimi vielä Räyskälässä, sillä oli toinen vastuullinen johtaja, joka nyttemmin toimii utrayrittäjänä malmilla. Ehkäpä kysymys tulisi osoittaa hänelle. Itse asiassa moni muukin kysymys.

Nyt vasta ymmärsin nimimerkkivalintasi. Tarkoitatko, että olet kuullut mutta et itse nähnyt?

Mihin sähköpostiosoitteeseen voin lähettää käyttämämme koulutusohjelmat? Sitten olet myös nähnyt.

Peter Tähtinen
1
Ilmoita
Vieläkö nykyään on ultraopekurssille pääsyn edellytyksenä että suostuu lentämään ylipainoissa?
1 VASTAUS:
Ei vielä.
+Lisää kommentti
Olen harras kristitty. Missä seurakunnassa sinä Peter olet aktiivisesti toiminut?
1 VASTAUS:
Kerro lisää. Miten harras olet, millä asteikolla ja kuinka se näkyy elämässäsi?
+Lisää kommentti
Me evankelistat emme jaa tietoja.
Ilmoita
Surkuhupaisa ketju. Opiston Johtaja vastailee trolleihin ja ottaa homman niin vakavissaan että on valjastanut opiston juoksupojan tukijoukkoihinsa. Sairasta, hyvin sairasta.
3 VASTAUSTA:
Toivottavasti Timo Hyvönen suostuu ehdolle SILlin hallitukseen. Tähtisen mahtavuudesta ilmailuyhteisö on varmasti saanut tarpeekseen. Tulen varmasti ajamaan edustamassani yhteisössä Hyvösen läpimenoa ihan herran omien asioitten takia, riippumatta siitä että minäkin haluaisin kallistaa RVtä pyöreän kohdalla ja näyttää hanuria (pelimannimusiikki-instrumentti) ikkunasta.
Kannatan ajatusta. Jos kaiken sen energian joka miehellä on, saisi valjastetuksi tavoitteelliseen ja realistiseen toimintaan, liitto saisi varmasti ihmeitä aikaan!
Opistolla on nyt hyvä johtaja Matti. Matin aikana ja osin ansiosta opisto on saavuttanut kaikkien aikojen laajimman koulutustarjonnan, suurimman oppilasmäärään sekä koko Suomen kattavan yhteistyökumppaneiden verkoston.

Opisto on tänään palkannut uuden kokopäivätoimisen koulutussuunnittelijan joka raportoi Matille. Tiedotamme asiasta tarkemmin lähitulevaisuudessa.

Kehotan myös tutustumaan kolumniini uunituoreessa ILMAILUssa.

Minä hoidan tällä vakanssillani mielelläni ja ylpeyttä tuntien Matin juoksupojan tehtäviä.
+Lisää kommentti
Matti, olemme sairaita.

Mikä lie tautiluokitus?
Ilmoita
Narsismi ja nettiriippuvuus, lisäksi empatiakyvyn puute.
1 VASTAUS:
Ai ne; minä luulin että olisi tarkoitettu jotain sellaisia oikeita tauteja kuin vaikkapa hinkuyskä, ebola tai ähky.
+Lisää kommentti
Ottamatta kantaa tähän otsikkoon " Julkinen Häpäisijä" totean, että minun tuntemassani yhteisössä tämän ketjun "häpäisijä" on toiminut myös kristillisessä yhteisössä varsinaisena riidankylvänä- anteeksi! Jumala antakoon anteeksi sanavalintani! Ja moderaattori älköön paljastako hankilöllisyyttäni ridankylväjälle!
1 VASTAUS:
Täällähän alkaa meno mennä yötä kohden aina vaan villimmäksi. Jumalaa täällä ei olekaan haettu aiemmin mukaan karkeloihin. Ja että joku joka kuulee kaikenlaista tuntee myös ”kristillisiä yhteisöjä.” Huh.

Minun kai pitäisi antaa sinulle poloiselle anteeksi eikä ensi kädessä Jumalan.
+Lisää kommentti
Jotkut tuntee olevansa jumalasta seuraava, eikä välttämättä alaspäin!
Ilmoita
Ja Suomi24:lle tyypilliseen tapaan niin on tämäkin keskustelusäie saavuttanut saturaatiopisteensä. Vai pitäisikö käyttää nimitystä "alakuolokohta"?

"Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä täällä. "
1
Ilmoita
Narsisti haluaa aina sanoa viimeisen sanan.
1 VASTAUS:
No, sano sitten.
+Lisää kommentti
sairashan tuo on
Ilmoita
Vittu te jaksatte. Isot (pienet) miehet. Propsit Peterille, ainoa järkevä ihminen täällä.
Ilmoita
Peter on jo oikeudessa adventtikirkon kanssa, eikä ihme.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14916151/suomen-adventtikirkon-nykytila
1 VASTAUS:
Jaa. Kirkon kanssa, ketä vastaan?

Ja missä oikeudessa?
+Lisää kommentti
Julkinen häpäisijä on taas iskenyt!

"Tunsin pilotin, John Ibbotsonin. Vuonna 2007 ostin hänen kauttaan Seneca OH-JAA:n.

Hän oli tuolloin perustamassa pientä lentoyhtiöitä yhden Jetikan ympärille. Kysyi minulta, tiedänkö voisiko Kreikasta ostaa ATPL-lupakirjan rahalla. Ei nimittäin kuulemma teoriaopinnot oikein olleet hänen juttunsa ja taskussa oli pelkkä CPL.

En ole tästä uutisesta hämmästynyt. "
3 VASTAUSTA:
Niin, että mitä sitten?
entäsitten kirjoitti:
Niin, että mitä sitten?
Väärä mies kyseessä, jalkapalloilija Salan pilotin nimi on David Ibbotson.
pikkuvirhe kirjoitti:
Väärä mies kyseessä, jalkapalloilija Salan pilotin nimi on David Ibbotson.
Väärä vuosi kyseessä, Seneca OH-JAA:n hankintavuosi oli 2008.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Julkinen häpäisijä

Ilmailun julkinen häpäisijä on taas vauhdissa!
https://www.flightforum.fi/topic/31629-koululento-ultrakevyellä-lentokoneella/?page=2

Seuraa, kenen vuoro on nyt joutua häpäistäväksi ja kuka on seuraava.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta