Kiteyttäkää

Einzwei

Kiteyttäkää narsismi yhteen lauseeseen...kuka osaa?

95

411

Vastaukset

• Mä kiteytän yhteen sanaan: Rakkaudettomuus

• Lause: Narsismi on rakkauden vastakohtaisesti ja vastaisesti toimimista

• Rakkaus on että välittää toisesta yhtä paljon kuin itsestään. .., että toisen paraneminen syövästä on yhtä tärkeää kuin oma paraneminen syövästä....

• Ja todellakin sydänjuuria myöden ja aidosti yhtä tärkeää...

• poiuytrdfgh kirjoitti:

Ja todellakin sydänjuuria myöden ja aidosti yhtä tärkeää...

Voit lopettaa.

• Täydellisen itsekeskeinen etenkin läheisilleen raivoava mulkku joka ei pysty tai edes halua katsoa asioita oksennusämpärinsä näkökulmasta.

• Kuvailit juuri itseäsi, eikö?

• Miten sä olet noin tyhmä

• Sairas, joka sairastuttaa ympäristönsä.

• Sosiaalisesti sairas.

Oireet:
        sosiaalisuus,
        psyykisyys,
        fyysisyys ja
        taloudellisuus.
        Positiivisia hoville
        negatiivisia uhrille.

• paljonkärsinyt kirjoitti:

Sosiaalisesti sairas.

Oireet:
        sosiaalisuus,
        psyykisyys,
        fyysisyys ja
        taloudellisuus.
        Positiivisia hoville
        negatiivisia uhrille.

Siinä se

• Messias

• Narsisti on turha ja tarpeeton

• Narsisti kai pyrkii olemaan täydellinen, muttei erota täydellistä itsekkyyttä jolloin ajattelee asioita vain omalta kannaltaan. Eli liian hyvä ollakseen totta.

• Kun paskakärpänen kuvittelee olevansa Merikotka.

• Sateenraiskaama lehmänpaska. Jos ei just oo ketään mistä imeä energiaa.

• Ketjun luettuani totesin reikäpäitä olevan turhan paljon yhteiskunnassamme.

• Manipuloiva ihminen joka pyrkii hallitsemaan toista alistamalla hänet henkisellä ja joskus fyysisellä väkivallalla ajatellen että hänellä on oikeus käyttää toista omiin tarkoitusperiinsä siten että toisella ei ole mitään merkitystä ja ihmisarvoa.

• Harhakuva vailla syyllisyyden tai häpeän tunteita.

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttäisi siltä että on kyse pahoista hengistä ja uskovaiset voisivat auttaa ajamalla ne pois ja silloin ongelmakin poistuu. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=8pbIJ-KKCPk

Noin uskoo luulosairas.

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttäisi siltä että on kyse pahoista hengistä ja uskovaiset voisivat auttaa ajamalla ne pois ja silloin ongelmakin poistuu. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=8pbIJ-KKCPk

Katsoin vasta osan videosta, mutta tämä vaikuttaa hyvälle asialliselle videolle ja puheelle.
        Parasta suomenkielistä aineistoa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Älä nyt taas ala selittään äidistäsi ja luureista.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen erittäin samaa mieltä, suomenkielellä ei juurikaan edes käydä ollenkaan todella asiantuntevaa oleellista keskustelua narsismista.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Olen erittäin samaa mieltä, suomenkielellä ei juurikaan edes käydä ollenkaan todella asiantuntevaa oleellista keskustelua narsismista.

"poiuytrdfgh"

Minusta tämä on paras suomenkielinen video jonka olen nähnyt narsismista. Hän artikuloi hyvin tämän asian.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta tämä on paras suomenkielinen video jonka olen nähnyt narsismista. Hän artikuloi hyvin tämän asian.

"poiuytfrdfghj"

Minä koen hyvin pitkälle samalla tavalla. Ja hyvä ilmaisu puhujalla.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä hyvä., aplodit tälle videolle ! Tuo olisi varmaan paras narsistien uhrien tukipaikka Suomessa, en tosin ole käynyt siellä koskaan.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä hyvä., aplodit tälle videolle ! Tuo olisi varmaan paras narsistien uhrien tukipaikka Suomessa, en tosin ole käynyt siellä koskaan.

"poiuytfghjk"

Aivan kuin sinun oireistasi oli kertomus.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan kuin sinun oireistasi oli kertomus.

Minä olen juuri samaa mieltä. Oleellista keskustella oikeasti vaarallisesta narsismista eikä vesittää koko juttua suuntaamalla keskustelu kaikenlaisiin tavalliseen elämään kuuluviin asioihin, joissa toinen henkilö vaikuttaa toiselle jollain tavalla itsekeskeiselle ja sen myötä ärsyttävälle.

"poiuytfdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen juuri samaa mieltä. Oleellista keskustella oikeasti vaarallisesta narsismista eikä vesittää koko juttua suuntaamalla keskustelu kaikenlaisiin tavalliseen elämään kuuluviin asioihin, joissa toinen henkilö vaikuttaa toiselle jollain tavalla itsekeskeiselle ja sen myötä ärsyttävälle.

"poiuytfdfgh"

heh, siis olen vdeon kanssa samaa mieltä, en siitä että se oli kuvaus minusta.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

heh, siis olen vdeon kanssa samaa mieltä, en siitä että se oli kuvaus minusta.

"poiuytrdfgh"

Mutta siis jo minä hyväksyn ihmiselle itsekeskeiset piirteet ja ominaisuudet mikäli ne eivät vahingoita toisia. Suhtaudun suvaitsevaisesti sellaisiin omainaisuuksiin.

"poiuytresdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

Samaa mieltä. Tosi hyvä video. Narsisti on vaarallinen!

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis jo minä hyväksyn ihmiselle itsekeskeiset piirteet ja ominaisuudet mikäli ne eivät vahingoita toisia. Suhtaudun suvaitsevaisesti sellaisiin omainaisuuksiin.

"poiuytresdfghj"

Tosiaankin minua ei haittaa jos joku on mielestään nuotin vierestä ja rumalla äänellä laulaessaan hyvä laulaja. Voisin jopa suositella sitä asennetta koska kenties pitkään lauluinnon jatkuessa, henkilä jonakin päivänä todella on hyvä laulaja.

"poiuytfrgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Tosiaankin minua ei haittaa jos joku on mielestään nuotin vierestä ja rumalla äänellä laulaessaan hyvä laulaja. Voisin jopa suositella sitä asennetta koska kenties pitkään lauluinnon jatkuessa, henkilä jonakin päivänä todella on hyvä laulaja.

"poiuytfrgh"

Minä itse tanssinopettajana perustin opetukseni paljon siihen että loin oppilailleni uskoa, että he kyllä osaavat tanssia hyvin ja voivat siten tanssia arastelematta ja mun mielestä se tuotti hyvännäköisiä tuloksia.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Minä itse tanssinopettajana perustin opetukseni paljon siihen että loin oppilailleni uskoa, että he kyllä osaavat tanssia hyvin ja voivat siten tanssia arastelematta ja mun mielestä se tuotti hyvännäköisiä tuloksia.

"poiuytrdfgh"

Minä muistaakseni luinkin jostain että yksi menestyvän ihmisen ominaisuus on uskoa pystyvänsä sellaiseenkin mihin hänen ei realisistisesti ottaen odottaisi pystyvän . Mulla itsellä tuo on toiminut aina, että jos minua opetetaan ikäänkuin liian suurin odotuksin saan aikaan hyviä tuloksia, Ja tämmönen kehitystie ei voi toimia, jos koko aika pitää olla "realistisen huono " kaikessa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Tosi hyvä video. Narsisti on vaarallinen!

Nimenomaan, ja vaaralliset asetelmat ovat oleellisimpia ratkottavia ongelmia.
        Muutenvain toisten ihmisten persoonasta tai persoonallisuudesta valittaminen on mielestäni aivan turhaa touhua,

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, ja vaaralliset asetelmat ovat oleellisimpia ratkottavia ongelmia.
        Muutenvain toisten ihmisten persoonasta tai persoonallisuudesta valittaminen on mielestäni aivan turhaa touhua,

"poiuytrfdfgh"

Hermostovaurionikin oli mielestäni sillä perusteella oikea ongelma, että niin laajamittainen hermostovaurio on ihmiselle vaarallinen.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Hermostovaurionikin oli mielestäni sillä perusteella oikea ongelma, että niin laajamittainen hermostovaurio on ihmiselle vaarallinen.

"poiuytrdfgh"

Vaarallisten asetelmien purkaminen on mielestäni oleellisinta ongelmanratkaisua ylipäätäänkin. Mutta luureissa heillä on kanssani eri käsitys siitäkin mikä ylipäätään on ongelma,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Vaarallisten asetelmien purkaminen on mielestäni oleellisinta ongelmanratkaisua ylipäätäänkin. Mutta luureissa heillä on kanssani eri käsitys siitäkin mikä ylipäätään on ongelma,

"poiuytrdfghj"

Heille masennus ja todellinen ongelma ovat jotenkin synonyymi. minulle ei.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Heille masennus ja todellinen ongelma ovat jotenkin synonyymi. minulle ei.

"poiuytrfgh"

Minulle vahingollinen asetelma tai jokin vaurioituminen on enemmänkin ongelma.

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle vahingollinen asetelma tai jokin vaurioituminen on enemmänkin ongelma.

"poiuytfghj"

Kyllähän tieteessäkin pyritään muodostamaan oleellisin kysymys asiasta josta ollaan kiinnostuneita. Väärät tai huonot kysymykset vain pahentavat uhrin tilannetta tai parhaimmillaan vain jäävät vaikutuksettomiksi.

Vaikka tämä video oli hyvä, niin sekin oli parisuhdekeskeinen. Entäpä kun lapsella on vastassa narsisti ja toinen vanhemmista on itsepetoksen tilassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän tieteessäkin pyritään muodostamaan oleellisin kysymys asiasta josta ollaan kiinnostuneita. Väärät tai huonot kysymykset vain pahentavat uhrin tilannetta tai parhaimmillaan vain jäävät vaikutuksettomiksi.

Vaikka tämä video oli hyvä, niin sekin oli parisuhdekeskeinen. Entäpä kun lapsella on vastassa narsisti ja toinen vanhemmista on itsepetoksen tilassa?

Juurikin minun mielestäni on outoa rinnastaa omaa vanhempaa koskeva kysymys naapurin-Marketta tyyliseen asiaan. Että siis muka jos sanoo omaa vanhemoaansa narsistisesti käyttäytyväksi se olisi sama asia kuin nimittelisi naapurin Markettaa narsistiksi väitti jokukin täällä.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Ei nämä keskustelijat yksinkertaisesti ole oikeasti ajatelleet aihetta lapsen kannalta, sen huomaa kommentoinnistaan, ei he ole osanneet edes mennä sisälle siihen asetelmaan. Puhuvat hyvin ulkokohtaisesti ja ilmeisesti karttavat koko aihetta koska eivät mitään siitä ymmärrä.

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Ei nämä keskustelijat yksinkertaisesti ole oikeasti ajatelleet aihetta lapsen kannalta, sen huomaa kommentoinnistaan, ei he ole osanneet edes mennä sisälle siihen asetelmaan. Puhuvat hyvin ulkokohtaisesti ja ilmeisesti karttavat koko aihetta koska eivät mitään siitä ymmärrä.

"poiuytfghj"

Mun mielestä narsistien lasten on viisainta tosiaan pohtia asia omilla aivoillaan koska aiheesta löytyy hyvin heikosti hyviä ulkopuolisia keskusteljoita,

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä narsistien lasten on viisainta tosiaan pohtia asia omilla aivoillaan koska aiheesta löytyy hyvin heikosti hyviä ulkopuolisia keskusteljoita,

"poiuytrdfgh"

Mutta kuten tein oivalluksen Professori Sam Vakninin luennosta, mielestöni narsistin lapsen tulee voida tarkastella vanhempaansa sellasenaan kuin hän on pysyäkseen terveenä.
        Se ihannemielikuvitsen pitäminen päässä sairastuttaa.
        Vaikka he tuntuvat luureissa uskovan asian olevan toisinpäin ja yrittävät kaikin keinoin saada narsistisesti käyttätyvän vanhemman lapsen pitämään aivoissaan ihannekuvan vanhemmastaan vaikka minkä mielikuvituksen voimalla ja silmät sulkien edessä nälyvältä todellisuudelta millä nähdökseni on aika hirbeät seuraukset sitten jos ei enää näe todellisuutta ja elää koko aika mielikuvituksessa.

"poiuytrdfgh"

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kuten tein oivalluksen Professori Sam Vakninin luennosta, mielestöni narsistin lapsen tulee voida tarkastella vanhempaansa sellasenaan kuin hän on pysyäkseen terveenä.
        Vaikka he tuntuvat luureissa uskovan asian olevan toisinpäin ja yrittävät kaikin keinoin saada narsistisesti käyttätyvän vanhemman lapsen pitämään aivoissaan ihannekuvan vanhemmastaan vaikka minkä mielikuvituksen voimalla ja silmät sulkien edessä nälyvältä todellisuudelta millä nähdökseni on aika hirbeät seuraukset sitten jos ei enää näe todellisuutta ja elää koko aika mielikuvituksessa.

"poiuytrdfgh"

"poiuytfdfghj"

Miksi heillä on pakkomielle että jollain vieraalla ihmisellä pitäisi olla ihannekuva vanhemmastaan. Sehän on tavallaan aivan irrationaalinen kuvio.

"poiuytfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfgh"

"poiuytfdfghj"

Minulla ei ole ollut ongelmia nähdä narsistia sellaisena kuin se oli. Vanhempieni hyssyttely sen sijaan on ollut kärsimystäni lisäävää. Että viitsivät asettua narsistin puolelle jättäen lapsen yksin vihamielisen aikuisen armoille. En voi antaa sitä anteeksi. Nämä omat vanhempani näen itsepetoksineen melkein pahempina kuin narsistin, josta heidän olisi ollut velvollisuus irtautua suojellakseen minua.

• Anonyymi kirjoitti:

"Vaikka tämä video oli hyvä, niin sekin oli parisuhdekeskeinen. Entäpä kun lapsella on vastassa narsisti ja toinen vanhemmista on itsepetoksen tilassa?"

Ne auttajat eivät osaa eläytyä siihen sen lapsen paikalle. Heillä ei riitä eläytymiskyky siihen.
        Koska sen lapsen maailma on niin toisenlainen.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"Vaikka tämä video oli hyvä, niin sekin oli parisuhdekeskeinen. Entäpä kun lapsella on vastassa narsisti ja toinen vanhemmista on itsepetoksen tilassa?"

Ne auttajat eivät osaa eläytyä siihen sen lapsen paikalle. Heillä ei riitä eläytymiskyky siihen.
        Koska sen lapsen maailma on niin toisenlainen.

"poiuytrfdfghj"

Ehkä aika harva on ylipäätään selviytynyt tuollaisesta puhumaan siitä, siksi siitö ei juuri puhuta,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä aika harva on ylipäätään selviytynyt tuollaisesta puhumaan siitä, siksi siitö ei juuri puhuta,

"poiuytrfghj"

Minussa se on aiheuttanut huonoa itsetuntoa ja häpeää että omat vanhempani ovat olleet niin heikkoja ja pelkoa siitä että olen yhtä heikko kaikissa ihmissuhteissa. Olenkin ollut vahvatahtoisten ihmisten kynnysmattona ja uskon sen olevan vanhempieni peuja. Ehkä se on jopa biologinen kohtaloni.

• Anonyymi kirjoitti:

Minussa se on aiheuttanut huonoa itsetuntoa ja häpeää että omat vanhempani ovat olleet niin heikkoja ja pelkoa siitä että olen yhtä heikko kaikissa ihmissuhteissa. Olenkin ollut vahvatahtoisten ihmisten kynnysmattona ja uskon sen olevan vanhempieni peuja. Ehkä se on jopa biologinen kohtaloni.

Minä koen että omien vanhempien kriittisen tarkastelun kautta voi päästä siihen, ettei tulevaisuuden tarvitse olla niin vahvasti kiinni olosuhteista, joihin on syntynyt, vaan voi pyrkiä tietoisesti elämään toisin, mitä valoisaa vaihtiehtoa koen "auttajien" yrittävän estää painostamalla kuvitteelliseen ihannekuvaan vanhemmistaan, mikä käytännössä estää kaiken muutoksen mahdollisuuden parempaan.

"poiuygtfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Minä koen että omien vanhempien kriittisen tarkastelun kautta voi päästä siihen, ettei tulevaisuuden tarvitse olla niin vahvasti kiinni olosuhteista, joihin on syntynyt, vaan voi pyrkiä tietoisesti elämään toisin, mitä valoisaa vaihtiehtoa koen "auttajien" yrittävän estää painostamalla kuvitteelliseen ihannekuvaan vanhemmistaan, mikä käytännössä estää kaiken muutoksen mahdollisuuden parempaan.

"poiuygtfghj"

Mun mielestä nämä psykologiset auttajat liikaa lähtee siitä, että hyvän elämän edellytys olisi miellyttävä kokemus vanhemmistaan. Miellyttävä kokemus vanhemmistaan ei ole välttämätön mielenkiintoiselle elämälle.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä nämä psykologiset auttajat liikaa lähtee siitä, että hyvän elämän edellytys olisi miellyttävä kokemus vanhemmistaan. Miellyttävä kokemus vanhemmistaan ei ole välttämätön mielenkiintoiselle elämälle.

"poiuytrfghj"

Realistinen näkemys vanhemmistaan enemmänkin on hyvän elämän edellytys.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Oma näkemykseni vanhemmistani on kovinkin raadollinen. Ehkä liiaksikin niin ettei sitä oikein tahtoisi jaksaa sen kuvan kanssa. Mutta olet varmaan oikeassa että realistinen käsitys on parempi kuin idealisoitu, kait...

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Kun tarkastelee vanhempaa kriittisesti ei tarvitse seurata vanhemman elämäntapaa ja voi tietoisesti ottaa toisenlaisia askelia. Mä en ymmärrä miten ne auttajat voi tulkita sen niin kielteisesti. Se kriittinen tarkastelu ja tietoinen omien askelten valinta vapauttaa siitä että olisi ikäänkuin jonkinlaisten psykologisten lainalaisuuksien orja, joista vapautumiseksi pitäisi käydä terapiassa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Kun tarkastelee vanhempaa kriittisesti ei tarvitse seurata vanhemman elämäntapaa ja voi tietoisesti ottaa toisenlaisia askelia. Mä en ymmärrä miten ne auttajat voi tulkita sen niin kielteisesti. Se kriittinen tarkastelu ja tietoinen omien askelten valinta vapauttaa siitä että olisi ikäänkuin jonkinlaisten psykologisten lainalaisuuksien orja, joista vapautumiseksi pitäisi käydä terapiassa.

"poiuytrdfghj"

Nähdäkseni terapiaa nopeampi vaihtoehto on olla uskomatta sellaisten psykologisten lainalaisuuksien sitovuuteen.

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Olen vain huomannut omassa elämässäni että olen liian "pehmo ja heikko", kuten vanhempanikin kohdatessani ihmisiä ja olosuhteita. Se onkin vienyt minua turmioon josta en osannut pois. Jostain syystä kohtaan paljon ihmisiä ja olosuhteita joissa jään "alakynteen" asioinineni ja muutenkin. Se on välillä kuin taikuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen vain huomannut omassa elämässäni että olen liian "pehmo ja heikko", kuten vanhempanikin kohdatessani ihmisiä ja olosuhteita. Se onkin vienyt minua turmioon josta en osannut pois. Jostain syystä kohtaan paljon ihmisiä ja olosuhteita joissa jään "alakynteen" asioinineni ja muutenkin. Se on välillä kuin taikuutta.

Mielestäni heikko olemiseni johtuu tukevien vanhempien puutteesta siinä missä toisilla on ollut ehdoton kodin tuki. Tällainen pääomattomuus ei ole kantanut pitkälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Nähdäkseni terapiaa nopeampi vaihtoehto on olla uskomatta sellaisten psykologisten lainalaisuuksien sitovuuteen.

"poiuytfghj"

Ainoa mikä mulle toimii on itsesuggerointi

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mikä mulle toimii on itsesuggerointi

"poiuytrdfgh"

Miten teet sen?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten teet sen?

Mulla on tosiaan tästä jo kokemusta. En olisi selvinnyt luureista ja vanhemmista lähimainkaan tähänkään kuntoon ilman itsesuggerointia.
        Eli sama metodi kuin tuntemillani narsisteilla toisten manipuloinnissa, mutta itse tehden haluamallaan tavalla : eli suuri määrä jatkuvaa hoentaa siitä asiasta jonka haluaa aivoihinsa uppoavan. Esimerkiksi jos kärsit kynnysmattoudesta, niin hoe vaikka ennen nukkumaanmenoa puoli tuntia: "Kohoan niin korkea-arvoiseksi, ettei kukaan mitenkään pysty tekemään minusta kynnysmattoa koskaan." Ja sanot tuon itsellesi täysin vakuuttavasti tietäen että asia on niin. Ja hoe noon kauan että se tuntuu täyttävän koko aivot se ajatus. Se vaatii vähän pinnistelyä kuin urheilusuoritus. Mutta jos tuntuu huonolta , älä sitten tee, kun voihan jonkun toisen aivot olla sen verran erilaiset, ettei sana toimi samoin.

"poiuytrfghj"

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on tosiaan tästä jo kokemusta. En olisi selvinnyt luureista ja vanhemmista lähimainkaan tähänkään kuntoon ilman itsesuggerointia.
        Eli sama metodi kuin tuntemillani narsisteilla toisten manipuloinnissa, mutta itse tehden haluamallaan tavalla : eli suuri määrä jatkuvaa hoentaa siitä asiasta jonka haluaa aivoihinsa uppoavan. Esimerkiksi jos kärsit kynnysmattoudesta, niin hoe vaikka ennen nukkumaanmenoa puoli tuntia: "Kohoan niin korkea-arvoiseksi, ettei kukaan mitenkään pysty tekemään minusta kynnysmattoa koskaan." Ja sanot tuon itsellesi täysin vakuuttavasti tietäen että asia on niin. Ja hoe noon kauan että se tuntuu täyttävän koko aivot se ajatus. Se vaatii vähän pinnistelyä kuin urheilusuoritus. Mutta jos tuntuu huonolta , älä sitten tee, kun voihan jonkun toisen aivot olla sen verran erilaiset, ettei sana toimi samoin.

"poiuytrfghj"

"poiuytrdfgh"

Voi olla hyvä esimerkiksi kävellä samalla.

"poiuygfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla hyvä esimerkiksi kävellä samalla.

"poiuygfghj"

Tollai pystyy muuttamaan omia aivojaan, mutta se on hidasta hommaa .

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Tollai pystyy muuttamaan omia aivojaan, mutta se on hidasta hommaa .

"poiuytfghj"

Monet neuvoo että sano ittelles niin ja näin, mutta ainakaan mun aivoja se sanominen ei auta juuri mitään, jos sitä ei toteuta hyvin runsaalla hoennalla, Ja siinä pitää olla tunne mukana. Esim sanot sen yhdistäen siihen itsevarman tunteen ja sanot tuon itsevarmalla äänellä. Vaikka et uskoisi siihen alkuun itse, uskottele itsellesi että näin on todellakin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Monet neuvoo että sano ittelles niin ja näin, mutta ainakaan mun aivoja se sanominen ei auta juuri mitään, jos sitä ei toteuta hyvin runsaalla hoennalla, Ja siinä pitää olla tunne mukana. Esim sanot sen yhdistäen siihen itsevarman tunteen ja sanot tuon itsevarmalla äänellä. Vaikka et uskoisi siihen alkuun itse, uskottele itsellesi että näin on todellakin.

"poiuytrdfghj"

Että siis sinä olet niin korkea-arvoinen että varsin on hankalaa sinua miksikään kynnysmatoksi alkaa kenenkään laittamaan.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Että siis sinä olet niin korkea-arvoinen että varsin on hankalaa sinua miksikään kynnysmatoksi alkaa kenenkään laittamaan.

"poiuytrfdfghj"

Ja sinusta todellakin tulee niin korkea-arvoinen . Näin on.

"poiuygfghjk"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfdfghj"

Luulenpa että ongelma saattaa olla että minun luullaan luulevani itsestäni liikoja ja sitten oikein porukalla tampataan kynnysmatoksi tms. vastaavaa jota olen päätellyt käytöksestä. En tiedä miksi annan sellaista kuvaa itsestäni enkä niin ollen pysty muuttamaan itseäni ja antamaani mielikuvaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Luulenpa että ongelma saattaa olla että minun luullaan luulevani itsestäni liikoja ja sitten oikein porukalla tampataan kynnysmatoksi tms. vastaavaa jota olen päätellyt käytöksestä. En tiedä miksi annan sellaista kuvaa itsestäni enkä niin ollen pysty muuttamaan itseäni ja antamaani mielikuvaa.

No samahan se on minunkin kohdallani ollut.
        Mutta varmaankaan siitä ei pidä piitata siitä mitä he luulee. Koska niillä luuloillaanhan he juurikin manipuloi kynnysmatoksi,

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

No samahan se on minunkin kohdallani ollut.
        Mutta varmaankaan siitä ei pidä piitata siitä mitä he luulee. Koska niillä luuloillaanhan he juurikin manipuloi kynnysmatoksi,

"poiuytfghj"

Itseasiassa ihmiset manipuloi yllättävän ovelasti tunteilla..

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa ihmiset manipuloi yllättävän ovelasti tunteilla..

"poiuytfghj"

Luuleminen toisesta kaiken ihan väärin (niinkuin minusta luureissa ) on todella tehokasta manipulointia

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Mä nuorempana yritin kulkea huonossa ryhdissä ettei mun luultaisi luulevan itsestäni liikoja. Koska olen vähän sen näköinen että selkä suorana voisin näyttää siltä. Neuropsykologi oli sanonut kuulemma äidilleni että näytän joillein aspergereille tyypillisesti aristokraattiselle,

Ja kyyristellyt olen muiden mieliksi fyysisesti. Aivan älytöntä-

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Pelottavan epäammatillista toimintaa viranomaisissakin, jossa mieluummin luullaan kuin tiedettäisiin. Joku roti asiantuntijuuteenkin tulisi saada. Outi Nevanlinna on kyllä oikeassa suositellessaan eroa ainoana oikeana ratkaisuna parisuhteessa. Terapeutit kun väistelevät kaikkia kannan ottamisia viimeiseen asti.

• Anonyymi kirjoitti:

Pelottavan epäammatillista toimintaa viranomaisissakin, jossa mieluummin luullaan kuin tiedettäisiin. Joku roti asiantuntijuuteenkin tulisi saada. Outi Nevanlinna on kyllä oikeassa suositellessaan eroa ainoana oikeana ratkaisuna parisuhteessa. Terapeutit kun väistelevät kaikkia kannan ottamisia viimeiseen asti.

Mulla on se käsitys ettei terapeuttien koulutukseen edes kuulu kovin paljoa tietoa narsismiaiheesta, Olenko oikeassa ?

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on se käsitys ettei terapeuttien koulutukseen edes kuulu kovin paljoa tietoa narsismiaiheesta, Olenko oikeassa ?

"poiuytrfghj"

Mutta siis minä olen päätynyt tähän ratkaisuun etten piittaa kenenkään suositteluista tai neutraaliudesta mihinkään suuntaan enään mitään tässä asiassa.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghj"

Riippuu varmaan terapeutista. Itse olen saanut yhdeltä psykiatrilta vahvistusta siitä että olen kohdannut vaarallista narsismia. Minua kehotettiin siellä instanssissa takaisin opintojeni pariin jossa taas ei näyttänyt olevan juuri tietoa narsismista vaikka ihmissuhdeala olikin. Kaikkea kummallista ja välinpitämätöntä on kyllä tuolla sektorilla tullut tavattua.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis minä olen päätynyt tähän ratkaisuun etten piittaa kenenkään suositteluista tai neutraaliudesta mihinkään suuntaan enään mitään tässä asiassa.

"poiuytrfghj"

Ei he kukaan tarvitse sellaista valtaa päästä vaikuttamaan käytöksellään asiaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu varmaan terapeutista. Itse olen saanut yhdeltä psykiatrilta vahvistusta siitä että olen kohdannut vaarallista narsismia. Minua kehotettiin siellä instanssissa takaisin opintojeni pariin jossa taas ei näyttänyt olevan juuri tietoa narsismista vaikka ihmissuhdeala olikin. Kaikkea kummallista ja välinpitämätöntä on kyllä tuolla sektorilla tullut tavattua.

Ok, no tuollainen vahvistus on varmaan hyvä.

"poiuytfdfgh"

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta se voi mennä niinkin että jos näytämme vieläkin enemmän itsestämme luulevilta, ihmiset lopettaakin arvostelemasta sitä. He uskaltaa mennä semmosta sanomaan itseasiassa vain epävarmojen oloisille,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta se voi mennä niinkin että jos näytämme vieläkin enemmän itsestämme luulevilta, ihmiset lopettaakin arvostelemasta sitä. He uskaltaa mennä semmosta sanomaan itseasiassa vain epävarmojen oloisille,

"poiuytrfghj"

Missä semmosta tapahtuu että kukaan menisi todella itsevarman oloiselle ihmisen sanomaan että hei sä näytät aivan liian itsevarmalle .

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Ok, no tuollainen vahvistus on varmaan hyvä.

"poiuytfdfgh"

Joo oli se balsamia. Tosin samainen psykiatri ei ollut yhdessä toisessa asiassani ollenkaan samoilla linjoilla vaan enemmänkin opinahjoni vallitsevan ideologian suunnalla. Se oli osaltaan musertavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä semmosta tapahtuu että kukaan menisi todella itsevarman oloiselle ihmisen sanomaan että hei sä näytät aivan liian itsevarmalle .

"poiuytrdfghj"

Varmaan todella itseavarma ihminen katsoisi semmoista huomauttelijaa tyyliin että haloo onks ketään kotona

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Joo oli se balsamia. Tosin samainen psykiatri ei ollut yhdessä toisessa asiassani ollenkaan samoilla linjoilla vaan enemmänkin opinahjoni vallitsevan ideologian suunnalla. Se oli osaltaan musertavaa.

joo, useimmat psykiatrit ei varmaankaan ole kovin yhteiskuntakriittisiä mielipiteltään olettaisin.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan todella itseavarma ihminen katsoisi semmoista huomauttelijaa tyyliin että haloo onks ketään kotona

"poiuytrfghj"

Olet ehkä oikeassa. Pitänee koettaa harjoitella itsevarmaa käytöstä. Vielä kun saisi sen sisäisen epävarmuuden samalle tasolle käytöksen kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet ehkä oikeassa. Pitänee koettaa harjoitella itsevarmaa käytöstä. Vielä kun saisi sen sisäisen epävarmuuden samalle tasolle käytöksen kanssa.

Joo yritetään tuota

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Joo yritetään tuota

"poiuytrdfghj"

Hyvää yötä nyt sinulle poiu.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää yötä nyt sinulle poiu.

Samoin

"poiuytfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghj"

Koita nyt hahmottaa, että et ole enää lapsi.

• Oskari Olematon nolla kasinolla

• "..katso peliin.. sitä saa, mitä tilaa.. kyllä sinä tiedät, mitä olet tehnyt.."

• vain minä ja minun tahto

• Ars arsk nrsk ja hammasten kiristys.

• 💡Jahah

Jahah. Poiju taas kiteyttänyt yhteen lauseeseen narsismin olemuksen...

• Kokeilen tiivistää tämän hulluuden kolmeen lauseeseen:

Vain vahvin voittaa elämässä ja vain sillä on merkitystä. Kilpailija on kuka tahansa jolla on jotakin mitä itsellä ei ole. Kilpailijan voittamiseksi kaikki keinot on sallittuja, eikä mikään hinta ole liian suuri voittamisesta.

???

• Nämä em. kolme lausetta siis koko ajan yhteen nivottuna...

Ei voi esim. katsoa että koska joku haluaa olla paras jossakin, vahvin, tai kaunein, hän olisi narsisti. Toisilla vain on korkeammat standardit itselleen, ajankäytölleen ja elämälleen ja tavoitteet erilaiset. Ei ole välttämättä pakonomaista tietyn asian saavuttamisen tarvetta, vaan voi olla ihan vain mielenkiintoa aiheeseen, syistä jotka eivät toiselle avaudu.

Nuorilla ihmisillä ja sinkuilla onkin tervettä että esiintyy ns. tervettä itsetehostusta, että löytyisi kumppani, rakkautta, enemmän elämää ja hyviä asioita. Narsisti vihaa sitä jos hän näkee toisella olevan jotain mitä hänellä ei ole ja hän mielellään tuhoaa sen hyvän toiseltakin.

• Suurin osa toimittajista.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pimittää rahankäyttöään

Sain selville, että mieheni on jo kuukausia käyttänyt isoja summia rahaa tietämättäni harrastuksiinsa. Samaan aikaan hän on kertonut, ettei hänellä ty
      Parisuhde
      114
      7168
    2. Niko Ranta-Aho kaulailee illallisella Bandidos pomon kanssa Espanjassa

Noniiiin. Niko pääs oottaa vankilatuomiota vapaalle. Läks Espanjaan. Nyt laitto kuvaa, kaulailee bandidos rikollisjärjestön pomon kanssa ja 2 muun kar
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1916