Ensiviikolla tähän aikaan

valmiiksijomasentaa

on niin maan perkuleen pimeetä :( tästä se synkkyys vaan sitten etenee

32

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

      Äläs kuules sano ....ensi viikonloppuna siirretään kelloja tunti kesäänpäin....
      Josko tämä olisi sitten viimeinen siirto...talviaika sai enemmistön äänet..

      • heikkihätähousu

        Mä haluan olla etuajassa eli voinko siirtää kaikki kodin viisarit jo nyt.


      • mimmimum-..mi

        Kyllä se minulle sopii...voit sitten elää kokoviikon tulevassa ajassa....itsellä ei tällä hetkellä käytössä yhtään viisarikelloa...tai on mutta viisarit ei liiku....jostain kumman syystä...


      • Ei ole viimeinen siirto, ensi keväällä joudutaan vielä siirtämään joka tapauksessa ja myös syksyllä jos eduskunta päättää että talviaika jää pysyvästi.


    • 1eero

      Mulla on sisävalot

      • Twelvepoints

        Täyskymppikommentti.


    • Ei se mitään. Neljä kuukautta horroksessa menee pian ja sitten voikin alkaa odotella kevättä ja valoa.

    • Heikunkeikku

      Pääsen arkipäivinä sen verran myöhään töistä, että on yhtä pimiää oli kelloja siirretty tai ei.
      Viikonloppuisin sitten kuleksin päivänvalossa ja illalla käperryn kotipesääni.

      Alan odottamaan kevättä heti vaan, kun suinkin oon hetken mojunut pimeydessä.
      Ehkä se kevät tuntuu sen takia NIIN ihanalta, kun takana on muutamat kuukaudet iltapimeyttä.

      Aamulla ei haittaa jos on pimeää, kun en aamuisin lähde minnekään. Vasta sitten lähden, kun valoisuus alkaa kurkistelemaan.

      Kohta ollaan jo marraskuussa. Sitten joulu ryömii esille ja sitte jo kohta pian se kevät tuleeki.
      Ei mittää hättää.

    • Onneksi ei kuitenkaan sen pimeenpää, kun ennenkään tähän aikaan vuodesta.
      Eikös se vaan hyväkin ole, että kasvitkin saa levätä.
      Vuodenajan vaihtelut on ihan kiva, muttei tulipalopakkaset ole mistään kotoisin.
      On se kevät niin hienoo aikaa, kun sen aika taas tulee.

    • Vääräajattelumalli

      Eikö aloittajalla tosiaan ole mitään muuta tekemistä kun tuijottaa pimeään?

      • mitäpäs

        jos siellä ulkona pimeessä on vielä paljon tekemättömiä syksyn pihahommia?


      • Tekosyitä

        Meilläpäin on aika paljon päivänvaloa riittänyt vieläkin. Jos työpäivänä ei ehdi, niin kaikilla on vapaapäiviä, se on präntätty työaikalakiin.


      • jaksaminenkovilla
        Tekosyitä kirjoitti:

        Meilläpäin on aika paljon päivänvaloa riittänyt vieläkin. Jos työpäivänä ei ehdi, niin kaikilla on vapaapäiviä, se on präntätty työaikalakiin.

        juu, vapaata on la ja su, silloin menen vanhusten luokse pesemään pyykit, siivoomaan ja tekemään seuraavan viikon ruuat, haravoida pitää sielläkin, kotona sitten otsalampun kanssa arki-iltana teen työpäivän jälkeen pihatöitä.
        on teillä joillain perkuleen helppoa ja muilla vain tekosyitä ja laiskuutta.


      • Voimaaelämääsi

        Anteeksi? Oletko sinä aloittaja? Luulisi, että et millään ehdi mässätä pimeästä johtuvalla masiksella.


      • Väsyvei

        Kysymysmerkki anteeksi-sanan perään on tullut vanhingossa. Siis anteeksi vain.


    • Sienestäjä

      Harmittaa kun kellojen siirron jälkeen ei enää töiden jälkeen ehdi sienimetsään :/

    • Ensi viikolla tapahtuu vaikka mitä kivaa,
      maanantaina neulekoukkua, tiistaina severi viettää nimipäiviään, keskiviikkona täysikuu,
      torstaina alkaa turun silakkamarkkinat, perjantaina on muuten mukavaa,
      lauantaina voitaisiin ottaa hilipatiheijaat ja sunnuntaina sytytettäisiin kynttilä kesäajan muistoksi.
      ja välipäivinä muistellaan menneitä vähemmän pimeitä päiviä ja sattuneita hupsutuksia ja suunnitellaan uusia kivoja koukkuja uusille tuleville pimeille päiville.

      Ajattele pimeässä lämmin valoisa ajatus tai vaikka kaksi, se helpottaa.

      • huonovalinta

        Karmee nimi tuo Se veri, puistattaa 😣


    • En-ole-valoton

      EVVH = ei voi vähenpää haitata.

      Minulla on valoja, lamppuja, fikkareita (mutta ei tuikkuja eikä kynttilöitä) ja sytkäreitä, otsalamppuja enemmän kuin EU laki sallii. Myös vanhan ajan polttimoita löytyy, puhumattakaan jääkaapin vihanneslaatikossa olevasta taskulampusta.....
      Pahimmillaankin kuitenkin tupakin hehku näkyisi pisteenä pimeydessä.

    • eioleminultapois

      ei mitään väliä onko ulkona valoisaa vai pimeetä jos elämä on pelkästään neljän seinän sisällä television ja netin äärellä? tosin en ymmärrä miksi pitää olla valoa vastaankaan kun on olemassa verhot, ne kun vetää eteen niin laskevan auringon säteet eivät häiritse kauniiden ja rohkeiden katselua.
      työssäkäyville toivoisin sen yhden valoisan lisätunnin työpäivän jälkeen, varsinkin jos se auttaa jaksamaan pimeän syksyn yli, meille työttömille on työssäkäyvien veroeurot tärkeitä.

      • Vainkolaiskoille

        "meille työttömille on työssäkäyvien veroeurot tärkeitä."

        - Entä eläkeläisille, lapsille jne?


      • eioleminultapois
        Vainkolaiskoille kirjoitti:

        "meille työttömille on työssäkäyvien veroeurot tärkeitä."

        - Entä eläkeläisille, lapsille jne?

        kun minä en ole lapsi, enkä eläkeläinen, niin en voi heistä me muodossa kirjoittaa, olen vain tälläinen erään yrityksen konkurssin seurauksena alkuvuodesta työttömäksi jäänyt lähes eläkeläinen (yli 38 vuoden työura takana) toistaiseksi vielä työtön, jota ylemmyyden tunnossasi laiskaksi kutsut.
        laiskuudestani huolimatta saan ehkä toivoa työssä käyvien syksyyn yhtä valoisaa tuntia enemmän töiden jälkeen, jotta ehtisivät edes hieman ulkoilla.
        kiitollinen olen heille, jotka työssä jaksavat käydä ja korttaan tähän yhteiseen kekoon kantaa


    • touhukas-

      Joulutontut paljastuisi, jos ei olisi illalla riittävän aikaisin pimeää. Lapsiahan ne tarkailee, ja kaiken muistiin merkitsee.

    • Joopa joo, muuta aurinkoon.

    • mimmimum-..mi

      On se niin tunnelmallista taas tämä "pimeyden" aika....ulkona näkyy jo paljon tunnelmavaloja ...pihoilla ...parvekkeilla ja ikkunoissa... Monet kaupungit ovat alkaneet laittaa myös valokuvioita kaduille ....Tunnetuimpia on Tampereen Valoviikot...aivan huikean hienoja uusia juttuja ....avataan perjantaina ja kestää maaliskuuhun asti... Luin että kun valot sytytetään valoviikoille ...niin monet ravintolat tarjoavat tunnelmaa kynttilöiden valossa...asiakkailleen..

    • Valoakin

      Tulevana viikonloppuna talviajan kannattajat huutavat hurraata ja hyppivät tasajalkaa riemusta muutaman kuukauden pimeässä. Sitä ihmetellessä ei voi kun taivastella lajitoveriensa kummallisia intohimoja mitä pimeään tulee. Itse mietin miten taas tästä tulevasta pimeydestä selviää taas hengissä. Onneksi tulee vielä ensi kesä jolloin saa nauttia valoisista pitkistä illoista. Seitten ne taitavat olla ohi. Kun suomalaisten enemmistö haluaa istua pimeässä vuoden ympäri.

      • Eijunalauta

        Ennen vanhaan, silloin kun ei kesäaikaa ollut vielä keksitty, kesät olivat aivan yhtä valoisia kuin ne ovat vieläkin. Kesäajasta huolimatta talvet ovat edelleen ihan yhtä pimeitä kuin ne ovat aina olleet. Itsensä narraaminen on typerintä mitä tiedän, jotta hengissä selviämisesi ei varmastikaan johdu sen enempää kesä- kuin talviajasta.


      • Niinsemenee

        Talviaika lisää aamuun valoa niille jotka nousevat klo 7 se on varmaan ok. Itse nukun vielä silloin. Iltaan se lisää pimeyttä tunnin. Itse ulkoilisin illalla mielelläni. Mutta säkkipimessä se ei ole kivaa. Joten päätelmäsi siitä, että talvi- ja kesäaika olisivat yhtä pimeitä tai valoisia ei pidä paikkaansa. Talviajan kannattajilla pää on pimeä läpi vuoden kun he eivät erota pimeää valosta. Kesällä valoisuus on jatkunut tunnin pitempään. Tulevana viikonvaihteena, pimeän kannattajat tosiaankin kokevat euforiaa. Heille säkkipimeä on elämän tuomaa hekumaa.


      • Niinsemenee kirjoitti:

        Talviaika lisää aamuun valoa niille jotka nousevat klo 7 se on varmaan ok. Itse nukun vielä silloin. Iltaan se lisää pimeyttä tunnin. Itse ulkoilisin illalla mielelläni. Mutta säkkipimessä se ei ole kivaa. Joten päätelmäsi siitä, että talvi- ja kesäaika olisivat yhtä pimeitä tai valoisia ei pidä paikkaansa. Talviajan kannattajilla pää on pimeä läpi vuoden kun he eivät erota pimeää valosta. Kesällä valoisuus on jatkunut tunnin pitempään. Tulevana viikonvaihteena, pimeän kannattajat tosiaankin kokevat euforiaa. Heille säkkipimeä on elämän tuomaa hekumaa.

        Kyllä se talviajan valo on ihan sama, samaan aikaan kaikille, riippumatta siitä mihin aikaan herää.
        Sama pätee illan valoisuuteen/pimeyteen.
        Auringon nousua ja laskua ei voi kukaan meistä säädellä, vaikka kääntelisimme kellojamme mitenpäin hyvänsä.


      • Sähkövalotonjokeksitty

        Jaaah, minusta kesäajan kannattajan "pää on pimeä" jos kehtaa ahdistua ja masentua tunnin heitosta sinne tai tänne, kun sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä mihinkään asiaan. Mene lenkille aikaisemmin silloin kun tulee pimeä aiemmin,


    • ooookesänlapsimäoon

      Huomasin ketjun kesäaikaa puoltavien vastausten olevan aika ystävällisiä kun taas talviajan puolesta vastanneilla oli aika pisteliäitä kommentteja, kertoo aika paljon miten erilaisia on kesä- ja talvi-ihmiset

      • Pehmeäkalloisia

        Sinä huomasit väärin. 'Ystävällisyys' johtuu varmasti liian lämmön ja valoisuuden vaikutuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe