MIKSI ON,,

PUSUNANNAN

Maailman kestävin auto,, esim saksalaisetkan ei pärjää ollenkaan testeissä ja kestävyydessä on se aika kummaa,,,parivuotta sitten saksalaisessa testissä Hyndai pesi mersun mennen tullen:)))
Mulla on hyny mittarissa vasta 170tkm eikä vikaa koskaan ai että,,,ajelen hymyssä suin näin ;))))))))
katsastus mies kerran totes mulle,,ei näissä oo koskaan vikoja ja taas olin näin :))))))))))))))))))))))
Ai joo mä annan hyndailleni aina pusun onhan silläkin sielu.))))

23

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojopfd
    • pojopfd
    • Toyota_Hybrid1

      sama juttu Toyotalla, ei koskaan mitään vikoja. 500tkm menee perushuolloilla, no...jarrupalat joutuu kerran uusimaan.

    • VITTUKUNEIVIKOJA

      Mulla on Getz 2004 380tkm, alakertaan vaihdettu vaan pakoputki ja jarrupalat siinä se ei muuta ja normisti jakopäänremmi siinä se ja normi h että on mukavaa ratsastaa hynyllä....ei korjaamolla olla joo ajan vielä toiset 380tkm hymyssä suin <<<<<<

    • miksihyundaionhuono

      Niinhän siinä taas kävi Hyundai i30 jäi hännän huipuksi TM-lehden no:20 viisiovisten perheautojen vetailussa. Hyndai i30 oli vertailujoukon huonoin ajettava maantiellä ja
      kaupungissa. Lisäksi se oli testijoukon meluisin ja janoisin. Vertailun voittaja oli Volkswagen Golf huippuluokan ajettavuudella maantiellä ja kaupungissa. Kaupunki ajossa Golf oli helppo ja näppärä käsitellä, ääritilanteissa käytös oli turvallista. Lisäksi Golfissa on matalat ylläpito kulut ja Golf oli myös vertailujoukon hiljaisin. Hyvää Hyundaissa oli pitkä takuu.
      Kia Ceed oli vertailun kolmas.

      • H_K_

        Golfin takuu on hännän huippua ja todetaanpa siellä tekstissä muuallakin, että "häntäpäätä pitää Volkswagen". No, pisteitä näistäkin ominaisuuksista tulee kuitenkin enemmän kuin muille merkeille.
        On se jännää.


      • LopputulosSamaMarmorilla
        H_K_ kirjoitti:

        Golfin takuu on hännän huippua ja todetaanpa siellä tekstissä muuallakin, että "häntäpäätä pitää Volkswagen". No, pisteitä näistäkin ominaisuuksista tulee kuitenkin enemmän kuin muille merkeille.
        On se jännää.

        No eipä tuo onneton kahden vuoden takuu edes korvaa mitään, joten ihan sama, vaikka VW:ssä ei olisi takuuta ollenkaan.


      • ewweww

        Hyundai on monissa testeissä usein pärjännyt tosi hyvin. On ollut laatuykkönen jne. En ota tosissani jotakin yhtä testiä.Sitäpaitsi Kia ja Hyundai on pitkälti samoja autoja. Hyundai on Kian emoyhtiö jos satuit tietämään.


      • Sonatamies

        Ei Hyundai todellakaan huono ole. Hyvä automerkki. Kokemusta vuodesta 1996.


    • Kokemuspuhuu

      No sen voin kertoa että ainakin edellisten mallien crd:t kärsii ihan samoista vioista muiden common rail dieselien kanssa. Tiivistevuoto mikä johtaa öljyn sotkeentumiseen ja sitä kautta edelleen erilaisiin voiteluongelmiin. Pahassa tapauksessa kone laukeaa. Jos alkaa kuulua outoa ääntä, kuten tikitystä tai kolinaa ==> mene huoltoon ja pyydä tarkistamaan.

      Kaikki autot missä vastaava rakenne suuttimissa on tämä mahdollinen, että sinänsä ei "merkin vika"

    • en.omista.autoa

      Bisnesmiehet hakee sopivaa kestävyyttä takuuajalle. Liian kestävä on huonoa bisnestä.

    • HuihaiRomujenSukua

      Ehkä se Huihai just ja just saksalaisille pärjää laadussa, mutta ei ranskalaisille... Itsellä on ollut useampi ranskalainen auto ja yhtäkään ei tarvinnut hinata korjaamolle, Huihain sen sijaan joutuu noin kerran vuodessa hinaamaan kohtuuttoman kalliiseen remonttiin ja remontin hinta johtuu ihan maahantuojan ryöstöhinnoittelemista varaosista. Muiden merkkien vastaaviin malleihin osia saa n. puolet halvemmalla.

      Huihai ei myöskään ole talviauto missään määrin, jos pakkasta on enemmän kuin -10, ei auto varmasti lähde käyntiin...

      Huihaita ei voi hyväksi, kestäväksi saatikka laadukkaaksi kehua edes parin promillen kännissä ;)

      • Anonyymi

        Onhan ne huihat ihan ripulia. Mutta ranskalaiset autot ovat kyllä sellaista ydinjätettä että eivät ne saksalaisille pärjää. Opiskele jotain autoista ja tuu sitten tänne uhoomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne huihat ihan ripulia. Mutta ranskalaiset autot ovat kyllä sellaista ydinjätettä että eivät ne saksalaisille pärjää. Opiskele jotain autoista ja tuu sitten tänne uhoomaan.

        Ranskalaiset on parempia syödä.


      • Anonyymi

        Mulla on ollut Hyundai autoja vuodesta 1996 ja voin sanoa että todella lämmin auto talvella. On ollut yksi Hyundai Elantra ja nyt toinen Sonata menossa.Autot on hyviä ajaa. Ei minkäänlaista käynnistysongelmaa talvella.Ne puhuu potaskaa jotka eivät tiedä asioista mitään. Paras asiantuntija on omistaja itse.Toistan lämmin talvella ja käynnistyy siinä missä muutkin autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut Hyundai autoja vuodesta 1996 ja voin sanoa että todella lämmin auto talvella. On ollut yksi Hyundai Elantra ja nyt toinen Sonata menossa.Autot on hyviä ajaa. Ei minkäänlaista käynnistysongelmaa talvella.Ne puhuu potaskaa jotka eivät tiedä asioista mitään. Paras asiantuntija on omistaja itse.Toistan lämmin talvella ja käynnistyy siinä missä muutkin autot.

        Huyndai Kona on kyllä kylmin auto talvella mitä mulla on tähän asti ollut :(
        Toki tää lämpiää kunhan ajelee tarpeeksi pitkän matkan, mutta kun työmatka on vain 12 km, niin ei viitti turhia ajella, tuolla matkalla moottorin lämmöt näyttää n.65 astetta perille päästyä (-20 pakkasta). Viimasuoja ei auttanut mitään.. Edellinen Fiat oli noilla pakkasilla jo puolivälissä matkaa täysin lämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huyndai Kona on kyllä kylmin auto talvella mitä mulla on tähän asti ollut :(
        Toki tää lämpiää kunhan ajelee tarpeeksi pitkän matkan, mutta kun työmatka on vain 12 km, niin ei viitti turhia ajella, tuolla matkalla moottorin lämmöt näyttää n.65 astetta perille päästyä (-20 pakkasta). Viimasuoja ei auttanut mitään.. Edellinen Fiat oli noilla pakkasilla jo puolivälissä matkaa täysin lämmin.

        Hy­un­dai Ko­nas­sa saa mel­koi­ses­ti vas­ti­net­ta ra­hal­le – unoh­ta­mat­ta Hy­un­dain pit­kää seit­se­män vuo­den ta­kuu­ta. Au­ton va­rus­te­ta­sot ovat Com­fort ja Style, jois­ta jo alem­pi tar­jo­aa pit­kän lis­tan va­ki­o­va­rus­tei­ta. Style-va­rus­te­ta­sos­sa kul­jet­ta­jaa hem­mo­tel­laan muun mu­as­sa smart key -avain­jär­jes­tel­mäl­lä ja tuu­li­la­si­näy­töl­lä, jot­ka mo­lem­mat te­ke­vät ar­ki­käy­tös­tä miel­lyt­tä­väm­pää. Tur­val­li­suus­va­rus­tei­siin si­säl­ty­vät ai­na esi­mer­kik­si ja­lan­kul­ki­jan tun­nis­tus­toi­min­nol­la va­rus­tet­tu au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­mä, kuol­leen kul­man va­roi­tus­jär­jes­tel­mä ja ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­jär­jes­tel­mä.


    • Anonyymi

      Hienosti! Minulla Corolla Verso 2006, 210000 km. Jo 7 vuotiaana autosta meni akku ja nyt viimeisessä huollossa vaihdettiin etujarrupalat ja laturin hihna, kun huollossa kysytiiin saako vaihtaa. Muuten ei ole tarvinnut mitään lampun polttimoiden, tuulilasinpyyhkimien kumien, useiden rengaskertojen ja normi-huoltojen lisäksi tehdä.

      Olen kateellinen. Minulla meni siinä akun vaihdossa melkein satanen hukkaan.

    • Anonyymi

      Olen ostanut 4kpl avensista uutena, sitten ostin Hyundain.
      Kokemukseni perusteella Hyundai ei ainakaan vielä ole Toyotan kanssa lähellekkään samalla tasolla, vaikka Toyotankin laatu huononi aina mitää myöhemmin uuden ostin.

      Ensimmäisen aven tapauksessa kun esim takaovi oli hiukan koskenut maalipintaan ovenkarmiin, semmoinen 2mm kokoinen osuma.
      Valokuvasivat sitä monelta kantilta ja sanoivat että kuvat lähetetään japaniin laadunvarmistusosastolle.
      Takuuseen maalasivat uusiksi koko takakulman koska kertoivat että on olemassa hyvin pieni mahdollisuus että tuosta 2mm maalivauriosta on ruostetta levinnyt maalin alla, auto oli silloin alle 1vuotias.

      Uusimmassa avessa sai jo tapella että ottivat takuuasiat vakavasti, esim kuskin penkissä oli vika että niskatuki siirtyi eteen kun minä 108kiloisena istuin(niskatuen kuuluu peräkolarissa siirtyä hiukan eteen päin.) ,ei ollut kuulemma "koskaan ennen havauttu, kuvittelen asian" 80kg huoltomiehellä ko. asiaa ei tapahtunut, eli se tyypillinen valhe jota wag liikkeissä aina sai kuulla vaikka puolesta maahan tuoduista autoista olisi vaihdelaatikko paskana;"ei ole aikaisemmin havaittu tällaista vikaa koskaan". Eli toyotan huolto vajonnut siinäkin asiassa muiden tasolle. Muutakin pikkuvaivaa oli uusimmassa avessa, aikaisemmin toisessa ostamassani ei 3v aikana ollut ainuttakaan vikaa.

      Hyundaissa on ollut monenlaista pikkuvikaa ja aina takuun kanssa tappelua, nyt 2vuotiaana takajarrut jumittaa ja ei kuulemma ole takuu asia.

      Kun auton päästää vapaalle kytkin pohjassa kierrokset jää ylös eikä laske vaikka nostaa jalan kaasulta pois kokonaan, joissakin parkkeeraus yms tilanteissa aiheuttaa sen että kytkintä joutuu luistattaamaan ettei ryykää esim peruutettaessa parkkipaikalla toiseen autoon pahki. Sen vuoksi, ja muutoinkin koska autossa pieni alavääntö(1.6l bensakone) auto painaa 1600kg, ja liikkeelle lähteissä pakosta sammuu jos ei ihan vähän luistata kytkintä. Ykkösen välitys ja pakin myös, on selvästi pidempi kuin muissa autoissa, ehkä siksi kun varustellussa nelivetoversiossa on alennusvaihde, tässä ei ole sitä, ja ehkä sama ykkösen välitys kuitenkin ja siksi ykkönen liian pitkä.
      Näistä syistä kytkin on nyt loppu 48 000km kohdalla ja ei mene takuuseen kun takuu kytkimen osalta 20 000km.

      ps. tuosta kytkin asiasta on yksi toinen hyundain omistaja hakemut kuluttajalautakunnasta päätöksen, kun hänelläkin oli kytkin mennyt 40 000km kohdalla. Eli tyyppivika.

      Oikeastaan sanoisin että melko paska auto, merkki vaihtuu taatusti kun seuraavan kerran vaihdan autoa.

      • Anonyymi

        Mikäs Hyundai malli on kyseessä ?
        Mulla ei aina omassa Sonatassa ole ollenkaan tollaisia vikoja.
        Erittäin laadukkaasti tehty auto.


      • Anonyymi

        Hyundain ergonomia on Kiaa paremmalla tasolla ja toisaalta Konan viimeistely ja muotokieli tuntuvat nousseen jopa menestysmalli i30:n yläpuolelle. Kolmekymppinen jää Konan taakse myös kytkinpolkimen tuntumassa.

        Kona on tasapainoisen onnistunut myös jousitusmukavuuden suhteen, eikä se sorru monien katumaastureiden helmasyntinä olevaan turhaan pintakovuuteen. Myös tiemelun osalta suoritus on hyvää keskitasoa. Maavaraa on segmentille tyypillisesti 171 milliä.
        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-raikas-ja-lempea-hyundai-kona/


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe